Tarp daugumos didžiųjų Kinijos kelionių operatorių šiuo metu pristatomų „karštųjų pasiūlymų“ atostogauti Europos šalyse minimas ir maršrutas praleisti savaitę Baltijos šalyse. Kad šis pasiūlymas būtų dažnesnis ir turiningesnis, Valstybinis turizmo departamentas (toliau – VTD) gruodžio 9-11 d. Lietuvoje organizuoja verslo misiją turo operatoriams iš Kinijos.
„Verslo misijos tikslas – pristatyti tolimųjų rinkų turizmo organizatoriams ir turizmo verslo atstovams Lietuvą kuo patraukliau, taip siekiant skatinti atvykstamąjį turizmą į mūsų šalį. Turistų iš Kinijos daugėja. Pagal naujausią 2014 m. pirmų 9 mėnesių statistiką, šiemet kiniečių sulaukėme beveik 10 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu – t.y., 1869,5 tūkst. Apgyvendinimo įstaigose jiems suteikta 8 proc. daugiau nakvynių. Vidutiniškai turistai iš Kinijos Lietuvoje vieši 2,5 nakvynės, vėliau keliauja po kitas Baltijos šalis, nes įveikę tokį kelią, kinai paprastai susiplanuoja aplankyti kelias šalis vienos kelionės metu“, – komentuoja VTD Tikslinių rinkų skyriaus vyr. specialistė Olga Gončarova.
Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacija Kiniją vadina TOP 1 turizmo rinka pasaulyje, nes jos turistų išlaidos užsienyje yra didžiausios. Pavyzdžiui, pernai kinai keliaudami išleido rekordinę 129 mlrd. dolerių sumą, aplenkdami turistus iš JAV bei Vokietijos (Rusija pagal turistų išlaidas yra 4 vietoje pasaulyje). Pagal naujausią šių metų pirmų 9 mėnesių statistiką, turistų iš Kinijos išlaidos vėl augo sparčiausiai (+16 proc.), tad prognozuojama šios rinkos lyderystė trečius metus iš eilės. Jos spurtas tęsiasi jau nuo 2000 m., kai ėmė augti šalies ekonomika bei pradėti mažinti apribojimai užsienio turistams.
Septyni Kinijos kelionių operatoriai, atstovaujantys tokius kelionių rengėjus bei agentūras kaip „UTour World“, „Beijing Global Tour“, „Beijing Good View Holiday“, „H.J.J.H. Business Travel International“ ar „HhTravel“, gruodžio 10 d. dalyvaus Kontaktų mugėje Vilniuje. Joje turizmo galimybes Lietuvoje ir potencialą pristatyti užsiregistravo per tris dešimtis vietinio ir atvykstamojo turizmo kelionių organizatorių, konferencijų ir renginių organizatorių, viešbučių. Tarp jų – „BalticTours“, „Magelano kelionės“, „Amber Tours“, „Kiveda“, „Hotel Neringa“, „Kempinski Hotel Cathedral Square“, „Artis Centrum Hotel“, „Campanile Vilnius“ ir kt.
Po Kontaktų mugės turizmo sektoriaus atstovai iš Kinijos viešės Trakuose, Kaune, Pažaislyje, lankys Kryžių kalną. Vėliau kelionę turo operatoriai tęs Latvijoje ir Estijoje.
Palankią žinią apie Lietuvą Kinijoje padeda skleisti ir VTD organizuojami pažintiniai turai užsienio žurnalistams. Kiekvieną vasarą Lietuvoje vieši žurnalistų grupė iš Kinijos, kuri aktyviai domisi turizmo naujovėmis, aplanko išskirtines Lietuvos vietas, o grįžę dalijasi įspūdžiais vietos žiniasklaidoje. Šią vasarą Lietuvoje lankėsi itin populiaraus Kinijos kelionių žurnalo „Deep“ žurnalistai, kurie grįžę iš vizito Lietuvoje leidiniui parengė palankų ir išsamų straipsnį apie turizmą Lietuvoje.