Rugpjūčio 10 ir 11 dienomis,, 12 val. Skuodo rajone Apuolės piliakalnyje (Apuolės k., Aleksandrijos sen.) vyks jau 10-toji senųjų amatų, senovinės muzikos ir karybos šventė„Apuolė“.
Didelėje piliakalnio aikštelėje vėl atgis senųjų amatų mugė, įsikurs karių bei lankininkų stovyklos, piliakalnio papėdėje – šventės lankytojų palapinių miestelis vadinamas „Gotlandu“.
Žiūrovai turės galimybę pamatyti bei įvertinti skirtingų Lietuvos kalvių, užsiimančių istorinių ginklų bei senovinių buities daiktų gamyba, darbus, išvysti senovinį žalvario gaminių liejimo būdą, medžio apdirbimą staklėmis, pasigaminti nesudėtingus muzikos instrumentus, įsigyti simbolinę Apuolės monetą, nerti kauline adata, stebėti kaulo, rago apdirbimą, bei beržo tošies ornamentavimą ir kitus amatus.
Karių ir lankininkų stovykloje visi lankytojai bus kviečiami pasimatuoti kario šarvuotę, išbandyti senovinius ginklus, pašaudyti lanku arba dalyvauti sekmadienį vyksiančiame lankininkų turnyre simbolinei Apuolės strėlei laimėti.
Tarp kviestinių muzikos kolektyvų, šventės svečiai iš tolimojo Krasnojarsko, Rusijos – grupė „Vedan Kolod“. „Vedan Kolod“ pristato senosios bei viduramžių Rusios muzikinę kultūrą, kuomet instrumentinė muzika buvo glaudžiai susijusi su vokaliniu dainų atlikimu. Grupės repertuare – autorinės dainos senąja rusų kalba, autentiškas slavų tautų bei Sibiro imigrantų dainuojamasis folkloras, aranžuotos vakarų Rusios bei Sibiro legendos ir mitai.
Šventės dienotvarkėje lankytojų pamėgtos ir labai laukiamos rungtys – kario bandymas, kurį kasmet surengia gyvosios istorijos klubas „Varingis“, vikingų futbolas, šauniausios kuršės rinkimai ir kiti šventiniai renginiai.
Šiemet į didžiąją vakaro kovą – simbolinį Apuolės pilies puolimą šventės rengėjai pakvies ir žiūrovus. Apuolės šventė rengiama siekiant paminėti Rimberto kronikoje užfiksuotus įvykius bei pagerbti kuršių protėvius.
Apuolė – pati pirmoji Lietuvos vietovė paminėta pasaulio metraščiuose (IX a.). Rimberto kronikoje „Šv. Auscharijaus gyvenimas” minima, jog Apuolės gyventojai atrėmė danų antpuolį. 853 m. Švedijos karalius Olafas su didelėmis pajėgomis puolė Apuolę. Po 8 dienų kautynių Apuolės gyventojai pasidavė ir pripažino Švedijos valdžią. Rimberto teigimu, Apuolės gynėjai švedams sumokėjo didžiulę išpirką: atidavė ne tik anksčiau iš danų paimtus ginklus bei auksą, bet dar pridėjo po pusę svaro sidabro už kiekvieną pilyje buvusį žmogų. Pasak Rimberto kronikos, pilyje tuo metu buvo 15 000 gynėjų.
ŠVENTĖS DIENOTVARKĖ
Šeštadienis, rugpjūčio 10 d.
12:00 Šventės atidarymas. Apuolės Ugnies uždegimas.
12:00-19:00 Senųjų amatų demonstravimas
12:30 Kario bandymas – rungtys žiūrovams
12:30 Folkloro koncertas „Vedan Kolod“ (Krasnojarskas, Rusija)
13:30 Karinių – istorinių klubų parodomosios programos
15:00 Folkloro koncertas, šokių mokymas „Ontrēp“ (Šiauliai,
16:00 Vikingų futbolas – dalyvauja visi kuršiai!
18:00 Kovos ratas
20:00 Folkloro koncertas „Sen Svaja“
21:00 Apuolės pilies apgultis – didžioji vakaro kova
22:00 Folkloro naktis „Dainuokime kartu“
Sekmadienis, rugpjūčio 11 d.
12:00 Šventės pradžia
12:00 – 18:00 Apuolės piliakalnio amatai
12:30 Šauniausios kuršės rinkimai
13:00 Lankininkų turnyras
14:00 Senoviniai žaidimai
15:00 Folkloro koncertas „Vilki“
16:00 Penketukų kovos. Karingiausias karinis istorinis klubas
18:00 Šventės uždarymas
Įėjimas nemokamas. Daugiau žinių: www.apuole.lt
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/i-lietuva-atkeliauja-kataliku-pasaulieciu-organizacija-kolumbo-riteriai.d?id=62033427
Kryžininkai nerimsta! Jie ir toliau bando tyčiotis iš aukų, sudėtų ginant Tėvynę nuo krikščionių žudikų. LRV 2008. rugsėjo 10 d., nutarimu Nr 940 skirta prievartinio, smurtinio krikšto minėjimo renginiams 45 000 000 (45 milijonai) litų. Iš to skaičiaus Skuodo savivaldybė įpareigota už 100 000 litų,- Priedas Nr 2, punktas 1. 4, parengti Apuolės piliakalnio paženklinimą jubiliejiniu (600 m) akcentu ir atlikti darbus 2012 – 13 metais. Tai yra ant Apuolės piliakalnio pastatyti didžiulį kryžių su lavono simboliu,- būk tai pirmųjų kontaktų su krikščionimis įamžinimui. Jie taip vadina žudikiškas katalikų ekspedicijas- kontaktais, lyg mūsų kraujo kaip ir nebuvę. Apuolę IX amž. užpuolė švedų vyskupas šventasis Ansgarikas, daugel žuvo pilies gynėjų, likusieji priversti pasiduoti katalikų švedų valdžiai ir sumokėti išpirką. To šventojo vyskupo garbei ( žudiko, o ne gynėjų) netoli piliakalnio, Kaukolikų kaime, buvusiuose kultūros namuose įrengta koplyčia. Ką, negana? Vis tiek jiems reikia apdergti Apuolės piliakalnį kryžiumi. Žemaičiai, skuodiškiai, apginkime piliakalnį nuo išniekinimo kryžiumi, kaip kad jį gynė mūsų protėviai!
Žmonės mūsų ant Šatrijos buvo kažkur 30 žmonių ir savo atstovėjome, turite to krašto žmonės ir iš kitų kraštų vykti ir atstovėti ir kaip nors tam reikalui sutrukdyti, ant Šatrijėlės irgi norėjo kryžių kalną padaryti, bet žmonės tam neleido. Matot finansiniai resursai irgi yr riboti ir nevisi galim privažinėti, tad judėkite su palaima ir visaip kovokite su neteisybe…. laikas bažnyčios išperoms parodyti jų vietą….
Bovau unt Šatrijas,Jei reks ir leis aplinkybės busiu ir Apuolė
“Apuolės šventė rengiama siekiant paminėti … bei pagerbti kuršių protėvius.”
“Po 8 dienų kautynių Apuolės gyventojai pasidavė ir pripažino Švedijos valdžią …”
“Apuolės gynėjai švedams sumokėjo didžiulę išpirką”
“šventės lankytojų palapinių miestelis vadinamas „Gotlandu“
Tai pavadinę savo miestelį jus nugalėjusiųjų vardu, tuo pagerbsite savo užmuštus protėvius? Grabe jie vartosi nuo jūsų sumanumo!
Tas ir mon i aki krėta
Mūsų mitologai, istorikai ir kiti švietiejai mokėtų skaityti metraščius, kronikas, analus ir kitus išlikusius raštus tai būtų tvirtai pasakyta, kad ant Apuolės kalno nevyko jokie priešiški mūšiai. Todėl Apuolės šventiniai renginiai būtų kitokio pobūdžio ne karine tematika o dvasinės meilės šventė. Gal todėl Dievai nepalankūs kariniams renginiams kad tai ne pirmas kartas per juos lyja neleisdami atvykti į renginį. lyvis
Veins pastebiejėms.Bovau Apuolė,gers,ispudžiū pėlns renginys.Tik kas baise,kad teik nusigierusiu.Ir pagrėndė jaunė vaka.Gynkls,katru nauduoja kryžininka kad sunaikintė tu kou daba per tuokes švėntės didžioujamies,yr ir toliau nauduojams.Ir kas dorniausia dar už savės naikėnėma patys susimuok….
Nebuvo šiemet jokių girtuoklių ir juo labiau vaikių.
Šiaip jau alkoholis yra ne tik Apuolės, bet ir kitų masinių renginių priešas. Čia priklauso kaip žmogus (ne organizatorius) supranta savo laisvalaikio praleidimą ir kas ir kaip jį auklėjo. Bet kitas klausimas ką žmonės veikia prisiliurlinę svaigiųjų gėrimų. Vienur jie mušasi ir aiškinasi santykius, kitur gražiai dainuoja gražias dainas.
Dėl žodžių prasmės: Gotlando pavadinimą stovykla įgavo amžių bėgyje, dėl ten apsistojančių gotų subkultūros atstovų. Prašom atvykti ir pasidomėti, paklausinėti, parašyti straipsnį. Ir tai beje renginio esmės nekeičia.
Pagerbti kuršių ar kitų Baltų tautų protėvius galima įvairiai, vienas iš tokių paminėti svarbią istorijos datą.
Ne ką keisčiau atrodo kai krikščioniška Marijos žemė ir krikščionys švenčia šv. Brunono nužudymo 1000 metį.
Tų keistumų ir nesutapimų gyvenime yra įvairių, bet tik raštų rašytojams ir nuosaikiosios logikos šalininkams tai atrodo keista. Kviečiu nesipykti su realybe ir kitais metais paprasčiau į viską žiūrėti, o ne susirasti straipsnį ir kažkodėl būtent alką, kur galima išsakyti savo mintis. Jeigu kažkam kažkas nepatiko prašom parašyti organizatoriams.