Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos patvirtino naujus techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus. Naujieji reikalavimai įsigalios kovo 1 dieną ir bus taikomi atliekant motorinių transporto priemonių bei jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą.
Pavasarį įsigaliosiančiuose techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimuose numatyta nemažai pakeitimų, kurie palengvins transporto priemonių privalomąją techninę apžiūrą: atsisakyta dvigubo išmetamųjų dujų tikrinimo automobiliams su įrengta dujų įranga, t. y. jei transporto priemonėje su benzino varikliu įrengta maitinimo dujomis įranga, išmetamųjų dujų tikrinimas bus atliekamas tik varikliui veikiant maitinamam dujomis. Iš transporto priemonių valdytojų nebus reikalaujama pateikti suskystintų naftos dujų (SND) įrangos sumontavimo pažymą, kai transporto priemonėje bus įrengta maitinimo (SND) įranga ir transporto priemonės registracijos dokumente bus atitinkamas įrašas apie tai. Taip pat nebus laikomi trūkumais transporto priemonės pažeidimai, kurie nėra svarbūs eismo bei pėsčiųjų saugumui ir susiję su transporto priemonės estetine išvaizda: paviršiaus korozija, dažų dangos pažeidimai, nedideli įlenkimai ir pan. Naujieji reikalavimai leis transporto priemonėms, kurios pirmą kartą registruotos vėliau nei 2008 m. liepos 1 d. ir kuriose įrengta vidinė diagnostikos sistema (OBD), dujų teršalų matavimą pakeisti šios sistemos veikimo ir rodmenų įvertinimu.
Nauji reikalavimai patvirtini įgyvendinant 2010 m. liepos 5 d. Komisijos direktyvą 2010/48/ES dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros (toliau – Direktyva).
Direktyva siekiama suderinti techninės apžiūros procedūras ir techninius reikalavimus visoje ES erdvėje, suvienodinant techninėje apžiūroje taikomus tikrinimo metodus, trūkumų traktavimą ir pastarųjų žymėjimą išduodamose dokumentuose. Panašiai, kaip jau yra padaryta su vairuotojų pažymėjimais ir registracijos liudijimais.
Direktyva nustato, kad siekiant saugaus eismo keliuose, aplinkos apsaugos ir sąžiningos konkurencijos tikslų svarbu užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą jų naudojimo laiką būtų išsaugotos ir pernelyg nepablogėtų jų eksploatacinės savybės, nustatytos tvirtinant tipą.
Nauji reikalavimai neišvengiamai pailgins techninės apžiūros procedūros trukmę. Išankstiniais skaičiavimais, lengvųjų automobilių techninės apžiūros procedūra vidutiniškai pailgės 5-6 min., krovininių automobilių 9-10 min.
Dėl išaugusių darbo sąnaudų ir investicijų TA kaina lengviesiems automobiliams turėtų padidėti nuo 42 Lt iki 53 Lt (dyzelinių automobilių savininkams už papildomą procedūrą atliekant dyzelinių transporto priemonių išmetamųjų dujų dūmingumo patikrą dar tenka primokėti 12 Lt).
Asociacijos „Transeksta“ teigimu, nepaisant to, TA kaina Lietuvoje ir toliau išliks mažiausia Europoje. Pavyzdžiui, Latvijoje techninė apžiūra lengvajam automobiliui kainuoja 71 Lt, Estijoje – 110 Lt, Lenkijoje – 83 Lt.