Keletas minčių po skandalo vienoje itin riteriškoje sporto šakoje
Pirmoji dalis. Garbė
Jei reikėtų sudaryti sąrašą vertybių, labiausiai devalvuotų per nepriklausomybės dvidešimtmetį, pirmoje vietoje turbūt reikėtų įrašyti garbę. Kitos tradicinės lietuviškos vertybės, tokios kaip darbštumas, gerumas, Justino Marcinkevičiaus ir jo gerbėjų pastangomis anais laikais pakylėtos beveik iki oficialaus rango, taip pat svetingumas, mielaširdystė ir pan. šiaip ne taip išliko, nors ir smarkiai apardytos svetimų vėjų, sujauktos vidinės sumaišties, patyrus, savo akimis išvydus tamsiąją mėnulio – lietuviškosios sielos pusę.
O garbę ištiko visiškas žlugimas. Įspūdis toks, kad šita sąvoka – išnykusi, šitas žodis – nebeatpažįstamas, nieko nesakantis, net gėdingas, tarsi mūsų žodyne jo išvis nebuvo. Kas, pavyzdžiui, ilgai nemąstydamas ir negudraudamas galėtų įvardyti kokį nors viešai žinomą garbingą poelgį? Apgintą garbę? Ne teismuose, žinoma…
*
Pabandykime susigaudyti, kodėl garbė, lotyniškasis klasikinis honor, tapo reliktine vertybe šių dienų Lietuvoje. Pradėti tektų iš istorinės perspektyvos. Naujoji, Vasario 16-osios Lietuva buvo kuriama kaip tautinė, o tai reiškia – valstiečių valstybė, nes aristokratija tautą buvo išdavusi. „Pernelyg kietai…“ – nujaučiu pamatysiąs grimasą lituanus vilnensis veide. Tai nauja veislė, išvesta Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto laboratorijose, mėgintuvėliuose sukryžminus szlachetność su kavolišku liberalizmu ir Wilno – mala Warszava blizgučiais. Tačiau yra taip ir ne kitaip – lietuviškumo esmė, nekintamas ir amžinas jo pagrindas yra kraujas ir kalba, o lenkų savimonę sukūrė istorija ir literatūra. Todėl Vasario 16-osios pasirinkimas buvo vienintelis teisingas ir tebėra toks, nekvestionuotinas.
*
Tačiau valstietiškumas, kaip ir viskas, turi ir blankiąją savo pusę. Pažvelkime į aukščiau išvardytas vertybes – darbštumą ir kitas. Visa tai – valstietiškos, vaišijiškos dorybės, toje terpėje visiškai adekvačios. Bet Lietuva, ypač Kovo 11-osios Lietuva, jau nebėra valstiečių valstybė, ji yra eilinė ES valstybė, eilinė tarp kitų eilinių iš Rytų Europos. Ji turi turėti viską, kas privalu eilinei valstybei, taip pat ir valdžią, o tai reiškia – kšatrijų sluoksnį, turintį ypatingas priedermes, kurios absoliučiai skiriasi nuo vaišijiškų. Jų nėra. Nėra kšatrijų Lietuvoje, ir tai jos tragedija. Nėra todėl, kad nėra garbės. Ne tik kad nėra, bet ir nėra žinoma, kas tai, kaip ta garbė atrodo.
*
Kas yra garbė? Tai viena iš prigimtinių ir esminių žmogaus vertybių, viena iš tų, kurios žmogų padarė žmogumi. Išgryninta dar antikiniais laikais, ypač senovės Romos filosofų, vėliau smarkiai pakoreguota krikščionybės, nes Kristaus mokymas, vienu metu skelbdamas ir nusižeminimo vertybę, ir neneigdamas garbės, keistu, neįmanomu, „nelinijiniu“ būdu įgilino ir nuskaidrino šitą savoką, apvalydamas ją nuo išdidumo ir puikybės apnašų. Krikščionybė garbę gretina su castitas nobilitas, fidelitas – skaistybe, kilnumu ir ištikimybe. Šis gretinimas gali atrodyti netikėtas, tačiau pirmieji krikščionių mąstytojai buvo ne pasaulietiški filosofuojantys romėnai, bet vienuoliai atsiskyrėliai, rūsčia gyvensena ir askeze pasiekę nušvitimo, o tai reiškia įžvelgę gilumines ikikristinio pasaulio sąvokų esmes.
Tai – teologinis garbės aspektas. Kitas yra riteriškasis, vyriškasis garbės supratimas, išgrynintas ankstyvaisiais viduramžiais kaip kario-vienuolio garbės kodeksas. Valstietiškajame etose garbės samprata irgi egzistuoja, tiesa, kiek nublukinta ir apibrėžiama padorumo, gerumo sąvokomis, o aristokratiškasis sluoksnis užaštrina ją iki kraštutinumo, iki dvikovų, nes jam garbė brangiau už gyvybę.
Tačiau mūsų laikų Lietuvoje šitokie aiškinimai reiškia tą patį kaip kinų hieroglifai. Surizikuosime – Fridrichas Ničė (Friedrich Nietzsche), pasakęs, kad „moteris mažai ką nusimano garbės dalykuose“, čia pat pasitaisė: „…tegul jos garbė bus mylėti labiau, nei ji yra mylima“. Garsusis maištautojas prieš sustabarėjusią, jo nuomone, moralę turėjo omenyje vyriškąjį garbės aspektą. Bet, prisiminę antropologų spėjimus apie matricentrinį, moterišką lietuvių charakterį (ne lyties atžvilgiu), visuotinį lietuvių vyrų subobėjimą ir nesibaigiančią paauglystę, išvadas galime pasidaryti patys…
Antroji dalis. Menkystė
Nusileiskime iš kastalijų į žemę ir pažvelkime į klasikinį lietuvišką garbės entropijos atvejį, vieną iš daugelio – šįkart tegul tai būna pavyzdys iš sporto srities. Turbūt sutiksime, kad iš visų žmogaus kultūros sričių būtent sporte garbė užima pagrindinę vietą, yra jo egzistencinis pagrindas ir esminis motyvacijos dėmuo. Štai šis pavyzdys: panelė Donata, labai riteriško sporto – šiuolaikinės penkiakovės „žvaigždė“ ir viltis, ordino „Už nuopelnus Lietuvai “ Riterio kryžiumi apdovanotoji, išsikraustė į Rusiją „dėl netinkamų materialinių sąlygų“ čia, Lietuvoje, ir asmeninių motyvų. Tokį poelgį derėtų vadinti išdavyste, bet labiau tinka kitas žodis – menkystė. Juk išdavystė, ypač priešprieša išdavystė/ištikimybė, susijusi su kažkuo tragišku, o čia susiduriame su žemiausio lygio merkantilumu. Poelgis kalba pats už save, žodžiai čia nereikalingi, o leistis į diskusijas reikštų nusižeminti iki internetinės pelkės lygio.
Pirmoji sporto valdininkų reakcija buvo inkontinencijos, t. y. šlapimo nelaikymo, priepuolis: „…bandysim ieškoti… žiūrėsim, kas čia nutiko… kviesime ją atvykti… norime sužinoti, kokias sąlygas jai pasiūlė Rusijoje, o tada tarsimės… aiškinsimės, ką galime pasiūlyti…“. Galėjote nesitarti ir nesiaiškinti – niekam šitie bobiški jūsų pupsėjimai buvo nereikalingi. Kaip nebereikalingos ir buvusios „žvaigždės“, buvusios vilties, buvusios Lietuvos pilietės dabar jau niekinės pergalės (kaip žinia, vis tik LTOK nubalsavo neleisti jai dalyvauti Londono olimpiadoje). Treneriai, tie sporto juodadarbiai, buvo santūresni ir vyriškesni: „…ji mums nieko nesakė… tai buvo kaip peilis į nugarą. Donata sugriaus viską…mūsų padėtis ir taip nepavydėtina…“
Nesugriaus. Sportas nėra mūras ar rūmas. Sportas yra garbė. Sportas yra džiaugsmas, bethoveniškas garbingos pergalės džiaugsmas, nenusakomas žmogiškosios būties, tegul ir kūniškosios jos pusės, triumfas. Šitai galima patirti ne tik milžiniškoje arenoje su tūkstančiais žiūrovų, bet ir gimnazijos stadione.
O mūsų valdiškojo sporto bonzoms, kadaise išprievartavusiems Seimą skirti jiems girtus pinigus, būtina priminti – ką pasėjote, tą ir pjaunate. Iš ydos gauti pinigai gali pagimdyti tik kitą ydą: „…Jei Lietuvoje jai [suprask, tai Donatai] nebuvo sudarytos geriausios sąlygos, nemanau, kad tai išdavystė… Jei Rusijoje ji turės geresnes sąlygas, galbūt jos sprendimas yra teisingas…pats nežinau, kaip pasielgčiau jos vietoje…“ – vapa buvęs „žvaigždūnas“ (beje, planuojantis eiti į politiką), ir tokių, kaip paaiškėjo po šio įvykio, yra ne vienas. Visa tai – sporto kaip žmogaus kūniškosios prigimties tobulinimo meno degradacijos, galutinio sumaterialėjimo padariniai.
Užtenka. Užtenka sporto už pinigus. Užtenka daryti verslą iš džiaugsmo ir siausmo. Užtenka tyčiotis iš homo ludens. Kam reikalingos tos pseudopergalės ir pseudomedaliai, kuriuos gaminate už visų pinigus? Jei sportas išduoda citius, altius, fortius šūkį – moralinių, ne fizinių olimpinės idėjos vertybių kvintesenciją, 1912 m. pasiūlytą vienuolio Henri Didono, jei virsta vien darbu ir uždarbiu, vien prakaitu ir goduliu, jei atsiejamas nuo garbės, narsos ir dorõs, Lietuvai ir jos tautai jis yra nereikalingas. Būtent tautai – ne liaudžiai, o tautai, jeigu tokios dar esama. Yra vilties, kad taip – štai citata iš komentarų: „Kažin, kaip panelė Donata jausis, kai jos garbei bus grojamas Sovietų Sąjungos himnas? Himnas šalies, kuri pražudė trečdalį lietuvių tautos…“
Rašinys buvo skelbtas žurnale „Kultūros barai“, 2011 m. Nr.1
“Kažin, kaip panelė Donata jausis, kai jos garbei bus grojamas Sovietų Sąjungos himnas? Himnas šalies, kuri pražudė trečdalį lietuvių tautos…“ – būtent, kažkodėl galvoju, kad ši moterėlė, užaugusi nepriklausomoje Lietuvoje (jai, berods, 24-eri), nejaus nieko. Nes per paskutinius 20 metų nebuvo daroma nieko, kad tokių poelgių – nebūtų.
O šiaip, kalbant apie sportą, šiek tiek erzina tie sportininkų verkšlenimai. Nors akivaizdu, kad Lietuva NIEKADA nemokės tokių pinigų, kaip JAV NBA klubai, NIEKADA nemokės tokių pinbigų kaip kinai ar rusai, nes, tiesiog, neikada nebus nei tokio dydžio nei tokio ekonominio lygio. O tai moterėlei, manau, pavyzdžiais tapo mūsų “gerbiamieji’ ir liaupsinami krepšininkai – užauginti ir išpuoselėti čia – Lietuvoje, o vėliau, prasimušę į visokias NBA, pareiškia, kad neatsovaus Lietuvos rinktinei, nes…..atostogauja, ar remontuoja savo namą JAV, ar žvejoja ar pan…. nors viskas, ko jų prašoma – tai tik sužaisti už Lietuvą per olimpiadą…. va ir visas moralas.
Jei nori žmogų apgauti, reikia duoti lenkišką garbės žodį. Žmogus patiki, o po to ramia sąžine jį apgauni. Pats žmogelis kaltas, jei patikėjo lenkišku garbės žodžiu.
Dar 2007 metais man sukėlė nusistebėjimą krepšininko Ramūno Šiškausko poelgis iš „Žalgirio“ pereinant į Rusijos CSKA komandą.
Yra dar ir toks posakis „Geriau prarasti pinigus, nei garbę“. O jie dėl pinigų prarado garbę.
Neįmanoma kažką prarasti, jei niekada neturėjo.
Čia tai jumorą suskėlėt: R.Šiškauskas niekada nežaidė Žalgiryje.
Lryte – taip.
Ačiū už pataisymą. Kai R. Š. blaškosi po įvairias komandas: Kaišiadorių „Baltija“, Vilniaus, „Sakalai“, „Lietuvos rytas“, Trevizo „Benetton“, „Panathinaikos“, Maskvos CSKA, tai ir viską atsiminti sunkoka.
Anoks čia blaškymasis – jo karjera visąlaik ėjo kylančia kreive.
Taip sutinku. Toks jų poelgis rodo kad garbės jie niekada ir neturėjo.
Sovietai, buvo žmogų pavertę gyvuliu, neturinčiu svajonių, tik pareigas. Didžiausia svajonė buvo ir matomai yra “брюхо набить”. Kaip pasiekti, kad žmogus Lietuvoje, pakeltų akis nuo žemės – niekas nežino. Malamasi tarp komunistų ir liberastų, kai ir vieni, ir kiti iš to pačio maišo išlindę. Reikia supurtimo. Bet supurtyti neišeis, kai tauta nevieninga ir prošvaisčių nesimato. O suvienyti neišeis, nes čia bujoja godumas.
Šneki kaip suprasdamas. 🙂
Vidur str. net nemirktelėjus davatkiškai paminėta milijardais įsikainavusi okupacinė krikščionybė – taipogi didžiulė negarbė Lietuvos istorijai ir šiandienai.
Būdamas kryžiuočių darbo tęsėju, autorius pirmiausia negerbia protėvių. O str. primena prieš gerą dvivešimtmetį pralaimėtus karus, vis dar nepripažįstant, kad krikščioniškasis lansberginis modelis ne tik nepriaugo, bet net neprilipo.
Dabar autorius, taryt, nustebęs su krikščionišku įsiūčiu negali atsikvošėti, kad N E P A V Y K O.
Tikra tiesa – “его охмурили ксендзы” (kaip sakė protingasis O.Benderbėjus 🙂 ).
O ar garbė nėra tik dalis sąžinės?
Lietuvos krikščionys iš esmės lietuvybei sąžinės neturi.
Pasirodo, kad visai neišmanai krikščionybės. Gaila, bet taip yra. Prisimink ketvirtąjė Dievo įsakymą iš dekalogo: “Gerbk savo tėvą ir motiną”. Tai reiškia gerbti viską, kas tėvui ir motinai buvo savas dalykas. Lietuvybė irgi.
O jei pridėsim įpareigojimą gerbti ir tėvų tėvus, tai gausim įsakymą gerbti visą tautinį paveldą.
Gaila, kad antikriščioniškumas aptemdo protą ir čia deklaruoji neapykantą Patackui, kuris puikiai randa deramą vietą kriščionybėje senajai pagoniškajai Lietuvai.
Nešnekėk niekų – Vilmantas yra visiškai teisus.
Norėtųsi pritarti, bet į tą vadinamą garbę įeina antai ir dvikovos kai kas įžeidžia, nors atrodo paties sąžinė čia rami galėtų būti, juk ne pats ką bloga padarei. Tai čia būtų garbės lyg ir tokia ypatybė kuri neįsitenka į sąžinės ar dorumo sąvokas. Man irgi įtartinoka tokia garbė. Kodėl antikoje jokių dvikovų nebuvo, nors aristokratija buvo? Diogenui, tam kinikui, va kažkoks Nikodromas užvožęs gerokai buvo ir žymė matyt liko, tai tas ant kaktos prisilipdė „Nikodromo padaryta“. Tai lyg ir rodytų, kad antikinė visuomenė brandesnė, gerbianti taisykles, įstatymą. Va žūti mūšyje tai čia taip, garbė. Taigi tikrai, tikroji garbė turėtų tilpti į doros supratimą.
Jei turi sąžinę, garbe mojuoti tau nereikės.
Str. autorius pernelyg uoliai siekdamas garbės, jau tampa garbėtroška.
Pastebėjau, per renginius taiko sėst į pirmą garbingą eilę.
“Ji turi turėti viską, kas privalu eilinei valstybei, taip pat ir valdžią, o tai reiškia – kšatrijų sluoksnį, turintį ypatingas priedermes”
Valdžia – tai tik mūsų tarnai ir nei kiek ne daugiau. O ypatinga priedermė – tai būti ypatingai sąžiningai, apie protą jau nekalbu. Nesi ypatingai sąžiningas, grįžk prie žagrės, gal ypatingas darbštumas prabudins tavo sąžinę.
Krikščioniui ne Žemėje šventumas. Jam pats švenčiausias – kryžium nukryžiuotas.
Turim ir garbingų mūsų sportininkų – parsiduoda tik vienetai. Puikus straipsnis.
„Tu Lietuva, Tu mano Šalelė Gimtinė, Aš gimiau Lietuvoje ir užaugau Joje, Tik nežinau kur numirsiu, Berlyne ar Maskvoje…“ Antrojo Pasaulinio karo meto dainelės dalelė
Autorius yra garbingas žmogus, drąsiai vadintinas moraliniu autoritetu, ne tik žodžiais, bet ir darbais pateisinantis. pavyzdžiui, kaip signataras neėmė sklypo prie Vilniaus idant vėliau jį parduoti, o juk teisiškai galėjo, bet nepasinaudojo.
Tai dar ir rentos galėtų atsisakyti….
Jei atsisakys gerbingos rentos, nieko neliks gerbingai božnyčiai.
O Algirmantas su rutkowskiu galėtų susideginti …Pilėnų pavyzdžiu sekdami….
Kurmi,
pas tave aiškiai pasąmoninis prokryžiuotinis mąstymas tokiose svajonėse. Norėtum, Pilėnų prakeiktasai šiandienini genetini piligrime.
Suprantu, kad pajuokavai, tačiau juokaudamas žmogus pasako daugiausia.
Ne “pas tave aiškiai pasąmoninis prokryžiuotinis mąstymas”, o “tavo mąstymas…”. ” Pas tave” – forma. išversta iš rusų kalbos – “u tebia”. Viešpatie, jūs su Algrimantu lietuvių kalbos mokėtės ar ne? Ir iš vis, mokyklą bent visdurinę baigėt? Nes pradedu manyt, kad analfabetiškumas yra pagrindinis krikščionybės nekentėjų bruožas.
Beje, mane prakeikinėdamas, save ir savo giminę prakeiki, būdamas senojo baltų tikėjimo (?) puoselėtoju, turėtum tai žinot.
Garbingas buvo tik vienas iš signatarų – G.Ramonas, kuris, pamatęs ką sutvėrė, tiesiog nusišovė.
Ir ką “sutvėrė”??? Ką čia nušneki? Jau ir nepriklausoma Lietuva (kokia ji bebūtų) netinka??? Čia tai geras 🙁
O kas tau sakė, kad ji nepriklausoma?
Gerb. ALGIRDAI,
Ačiū Jums nuoširdžiausiai už puikų straipsnį. Visais aspektais puikų. Aš analizavau “garbės” sąvoką savo knygoje “Tautotyros etiudai” (V., 2011)
Jūsų mintys puikiai tą sąvoką papildo, tik žymiai aktualesniu dabartinei Lietuvai ir dabartiniai mūsų sumaterialėjusiai Tautai aspektu. Ačiū Jums. Pagarbiai Ona Voverienė, Vilnius, 2012.01.29
“Sportas yra garbė”
wtf?!
Straipsnio autorius yra idealistas mažų mažiausiai. Sportas, visų pirma, yra malonumas. Bent jau man, nes aš į aikštelę einu tada, kai pasiilgstu to malonaus nuovargio ir raumenų maudulio, kai norisi perjungti mintis į kitą režimą ir pasidžiaugti gražiu žaidimu (o ne pergale). Tai taip paprasta…
O tame taip vadinamame didžiajame sporte malonumams vietos nedaug palikta. Darbas, rezultatai, pinigai- va kas svarbu. Olimpinis judėjimas nuo pat atsiradimo pradžios pasuko klaidingu keliu ir šiandien artėja prie dėsningo liepto galo (kartu su kapitalizmu ir “vakarų civilizacija”), tapdamas tik dar viena tarptautine pelno siekiančia korporacija, kurios rankose sportininkai yra tik manipuliacijų objektai, fonas reklamai, o garbė yra tik įrankis tokioms manipuliacijoms ir, tuo pačiu, nebloga tema TV diskusijoms, jau bandant manipuliuoti ir žiūrovais.
Negarbinga palikti Lietuvą?! Čia kaip anksčiau, kai būdavo negarbinga pabėgti nuo savo pono. Arba kai samurajams buvo negarbinga pasiduoti ginant savo poną ir išsaugoti savo gyvybę. Jaučiat kur suku? Kas nustato kas yra garbinga, o kas ne? Kodėl šiuo atveju Patacko garbės supratimas turi viršenybę prieš Rimšaitės garbės supratimą? Man, pavyzdžiui, atrodo garbinga gerbti kitų žmonių ar žmogaus pasirinkimus. TOK komiteto balsavimas rodo, kad jis negerbia kito žmogaus laisvo apsisprendimo. Toks jų poelgis man atrodo itin negarbingas ir žeminantis žmogaus orumą. O ką čia Patackas pripasakojo, tai tik ideologizuoti postringavimai. Jei jau autorius nei nemirktelėjęs teigia, kad garbė yra” prigimtinė žmogaus vertybė”, tai išsyk matyti, kad logiškai argumentacijai čia vietos nebelieka. Jei jau tvirtinama, kad lietuviui garbė yra kaip kinų hieroglifai, tai nežinau ką ir bemanyti. Aš aplink save matau vien garbingus žmones, bet tai yra jų garbė, ne Patacko, ne Nyčės ir ne Platono (kuris būdamas toks garbingas neatsisakė vergų paslaugų ir gynė vergovę).
Na, bent jau aišku, kad iš vergų esi kilęs. Tai toks ir supratimas apie garbę. Kad ta kekšytė išdavė visus Lietuvos žmones, kurie ją išaugino, tai faktas. Ar tai garbinga? Sprendžia kiekvienas individualiai, pagal savo supratimą.
Tai pats manai, kad jei kas nors turi kitą nuomonę nei tavo, ar kokio nors tavo autoriteto, tai jis yra kilęs iš vergų, ar teisingai supratau? 🙂 Tai pats tada ko gero jau būsi koks kšatrijas, dėl kurių čia virkauja Patackas.
Ir kaip jau tie Lietuvos žmonės augino tą žmogų, a? Visų pirma, 95% Lietuvos gyventojų iki šiol net nežinojo apie tokią personą ir apie jos pasiekimus. Net ir dabar gatvėje ją pažintų vos vienas kitas žmogus, todėl, jei jau kalbama apie išdavystę, tai galima su labai stipriomis išlygomis kalbėti apie trenerio, tėvų ar dar kokių kitų artimų žmonių išdavystę, o visa kita yra tik propagandiniai bezdalai. Ir, jei jau taip kalba pasisuko, Lietuvos išduoti apskritai neįmanoma. Pagalvok apie tai, mažiau aplink išdavikų trinsis.
Lietuvos sporte jau seniai nebėra sporto ir garbės. Vien tik pinigai ten valdo. 2011 lapkričio mėnesį “rezervinė” Lietuvos futbolo rinktinė gėdingai išdavė ne vien savo Tėvynės bet ir okupuotos Ičkerijos Respublikos garbę, kai nuvyko į Kadyrovo banditų kontroliuojamą Grozną žaisti rungtynių su Rusijos B rinktine. Pralošė 2:0. Kremliaus propaganda tą faktą pateikė labai triukšmingai ir plačiai (kad Lietuvos “nacionalinė rinktinė” pralošė Rusijos B rinktinei). Už tokį Lietuvos Valstybės išdavimą, dalyvaujant Kremliaus propagandiniuose žaidimuose turėjo būti atstatydinta visa Lietuvos futbolo federacijos vadovybė, arba nutrauktas valstybės finansavimas šiai federacijai ir juo labiau tai rinktinei.. Apgailėtini menkystos dabartinės Lietuvos futbolininkai…
Jie negali prilygti Nepriklausomos Lietuvos futbolininkams, kai jie kaip lygus su lygiais žaisdavo ir su garsiaisiais Vienos “Rapid”, ir su “Ajax”, ar su “Spartos” klubais, kurie atvažiuodavo į Lietuvą…
Rygos Okupacijos muziejuje yra saugomi buvusio Nepriklausomos Lietuvos Futbolo Rinktinės žaidėjo, o vėliau trenerio atsiminimai bei nuotraukos. Tas žmogus 1941 m. birželio mėnesį buvo tų pačių “kadyrovų” ir “putinų” iš NKVD sušaudytas ir užkastas Panevėžio cukraus fabriko teritorijoje, bet draugai jį iš duobės atkasė dar gyvą, ir pagydė… 1944 m. jis savo sodyboje putinų buvo apsuptas, ir pro langą pabėgo į Latviją, kurios Kremlius dar nebuvo “išvadavęs”, ir iškart įstojo savanoriu į Latvijos Waffen-SS legioną. Su broliais latviais Waffen-SS 19-tosios Latvių divizijos gretose kovėsi su “kadyrovais” ir “putinais”, gindamas Latviją nuo “išvaduotojų”. Lietuvos Tautinės rinktinės futbolininkas Kuršo fronte buvo sunkiai sužeistas. Karo lauko ligoninėje, vykstant smarkioms kautynėms, jam buvo sėkmingai atlikta operacija. Vyras pagijo ir vėl stojo kovoti su “kadyrovais”. Kovojo iki pabaigos… Latviai labai gerbia šio Lietuvos rinktinės futbolininko, garbingo kovotojo atminimą. Jis sugebėjo prieš patenkant į nelaisvę paslėpti ne vien savo sportinius apdovanojimus, dokumentus bet ir ginklą.
Spėkit, ar dabartinė “Lietuvos” futbolo federacija žino bent ką nors apie šį Lietuvos vyrą, kurio atminimą saugo Latvijos okupacijos muziejus? Kokį atminimą apie save paliks tie parsidavėliai, kurie važiavo į okupuotą Ičkerijos Respublikos sostinę? Apgailėtina…
Aha, kovojo prieš vienus okupantus prisijungęs prie kitų okupantų. Nematau kuo didžiuotis.
Didžiuotis yra kuo. Nes kovojo prieš savo Tėvynės okupantus tų okupantų priešo pusėj(priešo priešas – draugas, antikinė elementari tiesa) ir prieš savo asmeninius persekiotojus.
Kas dėl Rimšaitės. Jos poelgis manau negarbingas(kalbu apie perbėgimą kur daugiau moka, šalies, ją kaip sportininkę išugdžiusios pilietybės atsisakymą). Bet dabar pagrindinės aistros verda dėl LTOK’o asamblėjos nesuteiktos išimties Rimšaitei dalyvauti Londono olimpiadoj. Ir tas aistras kursto jau ne Rimšaitė, o Rusijos ŠP federacija. Iš pernai duotų interviu tiek Lietuvos, tiek Rusijos spaudai akivaizdu, kad Rimšaitei buvo išaiškinta, jog perbėgus pas rusus galimybės kovoti Londone ji neteks ir JI BUVO SU TUO SUSITAIKIUSI. Dabartinės aistros – tik dėl Rusijos ŠP federacijos vadovų savotiško garbės “supratimo”.
O Patacko straipsnyje aiškiai perlenkta lazda. Kalbama vien apie garbę, bet sportininkai taip pat kaip ir eilinis pilietis ne vien garbe sotūs. Reikia ir duonos. Ir to pamiršti negalima, netgi tokius opusus kuriant, jei nenorima kad tie opusai atrodytų tuščias propogandinis vėjas.
Gal laiabu žurnalus, nes knygos dažniausiai nespalvotos būna, o ant tokio ekrano skaityti nespalvotai nelabai logiška.
Kiekvienas laisveje gimes ir laisvu augintas turi teise eiti kur tik panorejes, melstis kam tinkamas, gyenti ir dirbti kur nori, ka nori, kariauti uz ka pats renkasi ir gyventi kaip ismano. Kiekviena bendruomene turi valia elgtis su laisvu perejunu kaip ismano – apdergti ji, bausti, pasalinti is savu rato, priimti, sunaikinti jeigu mano esant si sau pavojingu. Mes nesirenkam kur gimti. Jeigu man nepatinka kaip mano bendruomene su manim elgiasii, mums reikia issiskirti. Labai herojiska buti lojaliam beprotnamiui kuriame gimei, vienok gyvenimas yra vienas ir tas neilgas. Piktzodziauja dazniausiai tie, kurie nesugeba iseiti, bijo, arba tiesiog yra niekam tike ir niekam nereikalingi.
O tai tamstai Lietuvos valstybė panaši į bendruomenę?! Man tai ji panaši nesakysiu į ką, todėl kai tie vadinami valstybės atstovai (TOK irgi atseit atstovauja valstybę) žaidžia žmonių likimais, aš į tai žiūriu panašiai kaip į mafijos banditizmą. Ten irgi, pabandyk išeit į kitą grupuotę, irgi būsi apšauktas išdaviku, o gal ir pripjautas ir dar iškabins galvą abejojančių pamokymui.
Tau, graboriau 🙂 , šitas biznis neišdegs – tegu rimšaitės žino, kad nėra ko spjaudyti ant Lietuvos.
Nepūsk žydomasonų propagandos.
nesu tas