Valstybės dienos proga vilniečiai ir sostinės svečiai stebėjo nepakartojamą reiškinį. Pirmą kartą Lietuvoje į dangų buvo pakelta milžiniškų matmenų valstybės vėliava.
Milžiniška 400 kvadratinių metrų dydžio trispalvė buvo pakelta į 100 m. aukštį dviejų didelių aitvarų pagalba. Vėliavos pakėlimas vyko Vilniuje prie Baltojo tilto ir truko apie 6 valandas. Liepos 6 d., 15 valandą valstybės trispalvė vėliava suplėvesavo dvejoms valandoms ore it stebuklingas aitvaras. Įspūdingą reginį buvo galima matyti iš daugelio tolimų vietų, kadangi ji sklandė aukščiau aukščiausių Vilniaus dangoraižių. Daugelis pėsčiųjų ir vairuotojų mielai sustodavo įvykį įamžinti video priemonėmis arba nusifotografuoti jos fone.
Projekto autoriai ir pagrindiniai vykdytojai – Tadas Surkys ir Donatas Dumskis jau seniai puoselėja ,,aukštąsias” aitvarų gamybos ir kėlimo technologijas. Jose naudojami sutvirtintų konstrukcijų aitvarai ir speciali jų pačių pasigaminta ričių ir lynų įranga. Pastaraisiais metais ištobulinę didelių svorių ir mastelių objektų pakėlimo aitvarais technologijas, autoriai ryžosi kelti į padangę valstybines vėliavas. Pirmasis sėkmingas mėginimas – tai Gruzijos vėliavos iškėlimas Kaune Rusijos – Gruzijos karinio konflikto metu. O šiemet, panaudojus aitvarų keliamąją galią, į Kijevo padangę Kovo 11 dienos proga buvo iškeltos Lietuvos ir Ukrainos vėliavos. Projektą rėmė Lietuvos ambasada Ukrainoje. Todėl logiška, jog panašią akciją autoriai nusprendė padovanoti ir Lietuvos sostinei.
Aitvarų, o tuo labiau vėliavos pakėlimas į padangę – itin sudėtingas ir rizikingas eksperimentas, kurio eigą didelia dalimi lemia ,,sėkmės jėgos”. Labai daug veiksnių gali tokiam projektui pakenkti, jį sugriauti, o aitvaris ir vėliavos konstrukciją sugadinti. Ypač pavojingas yra per stiprus, gūsingas arba per silpnas vėjas ir lietus. Valstybės dieną trukdė ir vėjas ir trumpalaikiai lietūs. Pakėlus ant tos pačios virvės įkandin pirmąjam aitvarui antrąjį – padangėje pastarasisis neatlaikė vėjo gūsio ir jo rėmo konstrukcija lūžo. Todėl jį nuleidus teko paskubomis kelti atsarginį aitvarą, kad būtų spėta laiku pradėti renginį.
Aitvarams pakilus virš debesų prasidėjo liūtis – laimei aitvarai ją atlaikė ir tada buvo galima sėkmingai pradėti kelti Lietuvos trispalvę. Tačiau netrukus užklupo naujas lietus ir sumirkusios trispalvės plevenimui iškilo grėsmė. Laimei meistriško aitvariečių ,,pilotavimo” dėka trispalvė padangėje netrukus išdžiuvo ir sėkmingai buvo keliama į naujas aukštumas toliau džiaugsmingai ir ilgai plevėsuoti sostinės padangėje. Norisi nuoširdžiai pasveikinti projekto autorius ir vykdytojus sėkmingai iškėlus Lietuvos valstybės trispalvę vėliavą į Vilniaus padangę ir valstybės šventei suteikus naują netikėtą atspalvį.
V. Tumėno nuotraukos:
🙂 nemažai pastangų būta.
laimingi šaunuoiai