Nuo balandžio 7 d. pradedami fiziniai Tarandės tunelio statybos darbai – bus pradėta rengti apylanka, kurią planuojama pabaigti po dviejų savaičių. Įrengus apylanką, ties automagistralės Vilnius–Panevėžys 10-tu kilometru keisis eismo organizavimo tvarka.
Apylanką planuojama įrengti per dvi savaites. Jei darbai vyks sklandžiai ir nekils nenumatytų trukdžių, po dviejų savaičių bus uždarytos abi eismo juostos Vilniaus–Panevėžio kryptimi, eismas Panevėžio kryptimi pravažiavus „EMSI“ degalinę bus kreipiamas į kairę automagistralės pusę ir vyks dviem juostomos, o Vilniaus kryptimi – šalia lygiagrečiai esančiu vietiniu keliu dviem juostomis.
Planuojama, kad toks eismo organizavimas galios iki rugsėjo mėnesio, kol bus vykdomi tunelio įrengimo I etapo darbai –nukasamas gruntas, gręžiami tunelio atramų gręžtiniai poliai, įrengiamos tunelio atramos, įrengiama tunelio perdanga su asfalto dangomis. Pradėjus II etapo darbus, eismo organizavimo tvarka keisis.
Tarandės tunelis rengiamas maždaug 300 metrų nuo „EMSI“ degalinės, Vilniaus–Panevėžio magistralėje, važiuojant Ukmergės kryptimi. Įvažiavimas į pastaraisiais dešimtmečiais sparčiai augusią Tarandę yra būtinas, siekiant užtikrinti eismo saugumą ir tinkama transporto priemonių pralaidumą Vilniaus regione. Be to, šis kelias priklauso ir transeuropiniam TEN-T transporto tinklui, todėl jo modernizacija reikšminga ne tik Lietuvai, bet ir kitoms ES šalims.
Didelės spūstys ties posūkiu į Tarandę kasdien piko metu susidaro jau nuo 2017 metų, kai buvo atidarytas Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Planuojama, kad įrengus tunelį, spūsčių neliks arba jos reikšmingai sumažės, o eismo įvykių rizika taps minimali.
Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą