Įsigaliojus įstatymo nuostatai, kad lengvųjų automobilių taršą nuo šiol tikrins ir aplinkosaugininkai, Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) Seimo frakcija šią tvarką vadina nevykusia ir Seimui siūlys jos atsisakyti.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų sumanytojas socialdemokratas Linas Jonauskas mano, kad nauja prievolė aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams – tikrinti lengvuosius automobilius – kelią pavojų, kad nukentės jų tiesioginis darbas.
„Lengvųjų mašinų srautai viešajame eisme yra didžiausi, todėl jų patikra reikalauja labai daug dėmesio ir laiko. Daugybę metų tai darė policija. Jeigu aplinkosaugininkai dabar turės stabdyti visų rūšių transporto priemones, tikrinti jų taršą, ar dar liks kam užsiimti aplinkos apsauga? Jau ir šiaip aplinkosaugoje žiauriai trūksta žmonių.
Darbas keliuose aplinkosaugininkus atitrauks nuo jų tiesioginių pareigų, dar mažiau žmonių dirbs ten, kur žala aplinkos apsaugai, gyvajai gamtai padaroma didžiausia – miškuose, prie upių, ežerų, šalia riziką aplinkai keliančių įmonių. Nemanau, kad aplinkosaugininkai turi dubliuoti funkciją, kurią puikiai atlieka policijos pareigūnai“, – komentuoja Seimo narys.
LSDP frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė įspėja, kad aplinkosaugininkų pasirodymas keliuose gali sukelti žmonėms nereikalingą stresą, kai, neatpažinę pareigūnų, vairuotojai nesustos.
„Žmonės dabar jautriai, nepatikliai reaguoja į stabdymą keliuose, kurį atlieka ne policijos pareigūnai – ir tai suprantama, prisimenant įvairius pastarojo meto rezonansinius nusikaltimus. Tuo metu policijos pareigūnų skiriamieji ženklai yra gerai pažįstami ir atpažįstami. Nėra jokio reikalo kelti nereikalingas įtampas.
Tegu patikimi pareigūnai dirba savo darbą: policija stabdo taršų transportą, o aplinkosaugininkai prižiūri aplinką. Visus pareigūnus būtina aprūpinti naujausia įranga, užtikrinti būtiną pareigūnų skaičių – tai turėtų būti pagrindinis valdžios rūpestis. Nereikia papildomos sumaišties, kai ir taip netrūksta priežasčių nerimauti“, – įsitikinusi Seimo narė.
Socialdemokratai taip pat ragina daugiau dėmesio skirti sunkiasvorių transporto priemonių keliamai taršai.
„Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams paliekame teisę ir toliau tikrinti autobusų, krovininių transporto priemonių taršą. Šių transporto priemonių Lietuvoje yra dešimt kartų mažiau nei lengvųjų automobilių, todėl pareigūnai nejus tokios didelės apkrovos, kokią patirtų tikrindami visas transporto priemones.
Kai kurios krovininės transporto priemonės teršia kelis kartus daugiau nei lengvieji automobiliai. Vis dėlto, aplinkosaugininkai keliuose turėtų pasirodyti tik specialių reidų metu. Jų funkcija ir pareiga yra visai kita, o ne „trintis“ gatvėse ir persekioti transporto priemones“, – pabrėžia socialdemokratas L. Jonauskas.