Antradienis, 26 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Primenama, kaip žiemą valomi keliai

www.alkas.lt
2022-12-08 15:07:46
0
Kelių valymo technika | keliuprieziura.lt

Kelių valymo technika | keliuprieziura.lt

       

Žiemą visiems eismo dalyviams būtina atkreipti dėmesį į besikeičiančias oro sąlygas, kritulius, kurie daro tiesioginę įtaką vairavimo sąlygoms. Tuo pačiu dauguma vairuotojų tikriausiai pastebi, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos išvis nebarstomos, tik nuvalomas perteklinis sniegas.

Valstybinės reikšmės kelių priežiūra atliekama vadovaujantis normatyviniais reikalavimais. Kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniego ir juos pabarstyti slidumą mažinančiomis medžiagomis nėra galimybių, žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.

I priežiūros lygis. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai barsto bet kuriuo paros metu. Kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau kaip 2 val. po to, kai nustoja snigti ir (arba) pustyti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm.

Pirmu priežiūros lygiu prižiūrimi šie keliai: A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, Via Baltica, A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis, A2 Vilnius–Panevėžys ir kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.

II priežiūros lygis. Šiuo lygiu prižiūrima didžioji dalis magistralinių kelių ir intensyviausi krašto keliai. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 darbo val. nustojus snigti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 7 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.

Dalis krašto kelių ir intensyviausi rajoniniai keliai prižiūrimi pagal III priežiūros lygį. Atsižvelgus į kelių naudotojų pagrįstus lūkesčius, šiais metais buvo nuspręsta III priežiūros lygio kelius žiemą prižiūrėti geriau t. y. numatant, kad keliuose įsivyravus nesudėtingoms oro sąlygoms (kai nepusto, nesninga), nuo kelio dangos bus pilnai pašalinta sniego ir ar ledo danga. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val.

Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo val. nustojus snigti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms, ant kelių dangos (išskyrus rato vėžę) atsitiktinėse vietose gali būti iki 3 cm sniego sluoksnis. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.

Krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą, prižiūrimi pagal IV priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 6 darbo val. nustojus snigti. Esant nesudėtingoms oro sąlygoms, ant kelių dangos gali būti iki 3 cm sniego. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 12 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.

V priežiūros lygis turi užtikrinti minimalų eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. Pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. V priežiūros lygio kelių pavojingi ruožai (stačios įkalnės, nuokalnės, mažo spindulio kreivės) barstomi arba taikomos prispausto sniego ir (arba) ledo šiurkštinimo priemonės, kai ant dangos susidaro ledas ar suledėjusio prispausto sniego danga, o kitose kelių ruožuose – tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai t. y. esant lijundrai ir (arba) susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant nesudėtingoms orų sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.

Nustatyti kokybės reikalavimai priežiūros lygiams netaikomi tik esant ypač sudėtingoms orų sąlygoms, tai reiškia, kad esant ypač sudėtingoms sąlygoms keliai gali neatitikti priežiūros lygiams privalomų reikalavimų, pavyzdžiui, I priežiūros lygio keliuose sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm., o esant ypač sudėtingoms sąlygoms nustatyti kokybės reikalavimai priežiūros lygiams netaikomi, t. y. ant kelių gali būti ir didesnis sniego storis.

Nebarstoma, kai barstymui skirtų medžiagų poveikis pablogina dangos būklę (pvz., stipriai pustant ir (arba) sningant, klijuojantis sniegui ir panašiai).

Informacija apie kelių priežiūros lygius pateikiama ir interaktyviame žemėlapyje, interneto svetainėje www.eismoinfo.lt. Minėtoje svetainėje taip pat skelbiama informacija apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose. Taip pat paskambinę į Informacijos skyrių trumpuoju tel. numeriu 1871 arba nemokamu tel. numeriu +370 5 232 9600 (veikia kiekvieną dieną 24 val. per parą), vairuotojai gali gauti ir perduoti informaciją apie eismo sąlygas.

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija ir kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose bei mažesniuose miestuose ir miesteliuose. Už gatvių ir vietinių kelių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Alytaus, Palangos, Druskininkų miestuose už visų gatvių, taip pat ir už tų, kuriomis per šiuos miestus praeina valstybinės reikšmės keliai, priežiūrą atsakingos savivaldybės. Lietuvoje yra 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip prižiūrimi ir valomi keliai?
  2. Pradėti barstyti šalies keliai
  3. Lenktynininko patarimai: Kaip vairuoti žiemą?
  4. Kokie keliai vairuotojų lauks savaitgalį?
  5. Vairuotojams įspėjimas apie artėjančią žiemą
  6. Žiema dar nesibaigė: keliuose budrumas – būtinas
  7. Į avarinę padėtį žiemą patekę 6 iš 10 vairuotojų
  8. Šventinį savaitgalį – sausi ir neslidūs keliai
  9. Prasidedanti žiema – išbandymas vairuotojams
  10. Žiemą ypač svarbu geri automobilio žibintai
  11. Šalta žiema išryškino ir vairuotojų ir automobilių silpnąsias vietas
  12. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  13. Kada ir kaip kelyje bendrauti šviesomis?
  14. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  15. Kaip susigaudyti tarp skirtingų žieminio dyzelino priedų?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Gmail“
Gamta ir žmogus

Sukčiai nusitaikė į „Gmail“ vartotojus

2025 08 26
Keltas
Lietuvoje

„DFDS“ plečia paslaugas kelionėms Baltijos jūra

2025 08 26
Metju Vitakeris ir Dovilė Šakalienė
Lietuvoje

Ministrė su JAV ambasadoriumi prie NATO aptarė gynybos klausimus

2025 08 26
Vaikas su akiniais
Gamta ir žmogus

Akinių lęšių kompensavimu pasinaudojo per 2,5 tūkst. vaikų

2025 08 26
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su darbo vizitu lankysis Suomijoje

2025 08 26
Kazbėjų tiltas
Lietuvoje

Sostinėje atvertas Kazbėjų tiltas

2025 08 26
Ministrė Pirmininkė Inga Ruginienė
Lietuvoje

Seimas pritarė Ingos Ruginienės kandidatūrai į Ministro Pirmininko pareigas

2025 08 26
Namo atnaujinimas
Lietuvoje

Jau galima kreiptis paramos namų atnaujinimui

2025 08 26

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
  • Rimvydas apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
  • Taip apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
  • Genadijus Balašovas (Liberty UA) apie A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sukčiai nusitaikė į „Gmail“ vartotojus
  • „DFDS“ plečia paslaugas kelionėms Baltijos jūra
  • Ministrė su JAV ambasadoriumi prie NATO aptarė gynybos klausimus
  • Akinių lęšių kompensavimu pasinaudojo per 2,5 tūkst. vaikų

Kiti Straipsniai

Kazbėjų tiltas

Sostinėje atvertas Kazbėjų tiltas

2025 08 26
Gatvių atnaujinimas

Vilnius ruošiasi didėsiančiam eismo srautui

2025 08 25
J. Basanavičiaus gatvė

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Viaduko statyba

Naujas viadukas: mažiau spūsčių ir nauja kryptis pajūrio link

2025 08 22
Linkuvos gatvė

Atidaryti eismą Kauno Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

2025 08 21
Kelio darbai

Kelio darbai keliasi į magistralę Vilnius–Panevėžys

2025 08 19
Automobilių statymas Trakuose

Trakų savivaldybė imasi veiksmų prieš nelegalų verslą

2025 08 18
Sankryža

Prasidėjo darbai vienoje judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 18
Tiltas per Dubysą

Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą atnaujinimo darbai

2025 08 14
Kelio ženklas

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių

2025 08 13

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
  • Rimvydas apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
  • Taip apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
  • Genadijus Balašovas (Liberty UA) apie A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui
  • Ir čia: apie Vilniuje – protestas „Gėdos diena“: tūkstančiai žmonių reiškia pasipiktinimą valdžios koalicija
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Sukčiai | policija.lrv.lt

Prieš šventes svarbu neprarasti budrumo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai