Užsikimšęs DPF filtras yra viena dažniausių problemų, kurią reikia tvarkyti dyzelinių transporto priemonių savininkams. Nelaukite, kol filtras užsikimš, tačiau reguliariai valykite jį, tiksliau, kreipkitės į specialistus, kurie atlieka valymo darbus.
Tinkamai išvalytas filtras yra svarbus ne tik aplinkai, kuri apsaugoma nuo suodžių, tačiau ir vairuotojui, kuris turėtų kuo labiau rūpintis savo mašina.
Kodėl būtinas filtrų valymas?
Visos transporto priemonės dalys reikalauja dėmesio ir tai yra normalu. Net ir perkant pačias brangiausias, kurios yra žinomų gamintojų, deja, anksčiau arba vėliau jas teks valyti, keisti, įsigyti naujas. Tai yra normalu. Ypač tokiu atveju, kai norite, kad Jūsų transporto priemonė tinkamai funkcionuotų. Tokiu atveju svarbiausia yra pasirūpinti smulkmenomis, kadangi būtent jos ir lemia visą mašinos tarnavimo kokybę.
„Kai kurie juokais šiuos filtrus vadina dyzelinių transporto priemonių prakeiksmu, kadangi jie kemšasi gana dažnai, o galiausiai tenka ir senus keisti naujais“,- pasakoja mechanikas.
„Kadangi ši dalis kainuoja nemažai, žinoma, kur kas geriau yra valyti arba esant gedimams – juos sutvarkyti. Nors patys filtrai turi automatinę savivalymo funkciją, tačiau dažniausiai dėl netinkamos mašinos naudojimo – to darbo pati sistema neatlieka. Tuomet ir reikalingas rankinis valymas DPF valymas“,- priduria meistras.
Kokia filtrų ateitis?
Nors šiuo metu DPF filtrai dažniausiai siejami su dyzelinėmis transporto priemonėmis, tačiau paskutinius kelerius metus jie vis dažniau montuojami ir benzininiuose varikliuose, tad apskaitai visi, kurie turi mašinas varomas ne elektra – turėtų plačiau domėtis šiomis sistemomis. Visgi, dyzelinių variklių filtrai yra lepensi, jiems reikia daugiau dėmesio, tad dažniausiai ir pats valymas turėtų būti atliekamas dažniau.
Nors šiuo metu vis garsiau ir dažniau kalbama apie tai, kad dyzelinės transporto priemonės apskritai neturėtų būti rinkoje, tačiau kol jos yra – tiek pačios mašinos, tiek filtrų valymas turėtų būti paliekamas geriausiems savo sferos specialistams.
Filtro užsikimšimo požymiai
DPF filtras pats parodo, kad laikas jo valymui. Blogiausia, kad kai kurie auto savininkai nereaguoja į tuos požymius ir tikisi, kad savaiminis išsivalymas pavyks. Žinoma, priklausomai nuo užsikimšimo lygio – tikrai tinkamas važinėjimas gali paskatinti ir geresnį išsivalymą, tačiau kai kietųjų dalelių yra daug – plovimas specialiomis priemonėmis yra būtinas.
- Jeigu Jūsų prietaisų skydelyje užsidega PDF lemputė – laikas valyti filtrą.
- Dažniausiai užsikimšus filtrui taip pat juntamas ir mašinos trauks sumažėjimas, kadangi variklis nebeturi tiek galios.
- Sumažėjęs mašinos našumas.
- Gali išaugti kuro sąnaudos.
- Mašina skleidžia balkšvus dūmus
„Kuo greičiau bus reaguojama į esamą situaciją – tuo valymas bus paprastesnis ir truks trumpiau. Juk ne visada galima sėkmingai išvalyti labai apsinešusį filtrą. Tuomet tena pirkti naują, o jie nėra pigūs“,- priduria mechanikas.
Profesionalus DPF filtro valymas
Bandymai išvalyti filtrą savarankiškai, deja, dažniausiai būna nesėkmingi, kadangi reikia ne tik specialių variklių, tačiau ir uždaros sistemos, kurioje filtras yra plaunamas. Kai dalelių yra labai daug – atliekamas filtro deginimo procesas. Jo funkcionalumui reikalingas ir diagnostikos kompiuteris. „Dažniausiai atliekamas cheminis valymas. Specialios priemonės tirpdo suodžius“,- pasakoja specialistas. Pašalinus nešvarumus labai svarbu, kad filtras būtų gerai išdžiovinamas, taip pat, tiksliai įmontuojamas. Paslaugos kainos nėra didelės, tačiau jos užtikrina ne tik tinkamą filtro veikimą, tačiau ir taip pat ir našų transporto priemonės funkcionalumą.