„Luminor“ bankas perspėja žmones apie pastaruoju metu itin padažnėjusias finansinių sukčių, telefonu apsimetančių banko darbuotojais, išpuolius. Susisiekę su „Luminor“ klientais, sukčiai mėgina išvilioti prisijungimo prie interneto banko ar kitą asmeninė informaciją, todėl gyventojams patariama būti itin budriems.
„Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertai perspėja, kad pastaruoju metu padaugėjo finansinių sukčių atakų.
Dažniausiai rusų kalba kalbantys asmenys skambina klientams ir prisistatę banko darbuotojais prašo gyventojų pateikti savo interneto banko prisijungimus, duomenis apie mokėjimų pavedimus ar sąskaitos likučius. Informacijos yra prašoma melagingai teigiant, jog sąskaitos yra nesaugios ir joms bus suteikiama papildoma apsauga.
„Sukčiai apsimeta banko darbuotojais ir klientams pateikia scenarijų, kurio tikslas – kuo greičiau išvilioti prisijungimo prie interneto banko duomenis.
Perspėjame klientus, kad banko darbuotojai jūsų niekuomet nepaprašys pateikti duomenų apie mokėjimo sąskaitas, atskleisti slaptažodžius ar mokėjimo kortelių numerius, todėl sulaukus tokio prašymo reikėtų neatsakinėti į klausimus ir kuo greičiau nutraukti pokalbį“, – sakė „Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertas Linas Sadeckas.
Pasak L. Sadecko, pagrindinis finansinių sukčių tikslas yra išvilioti lėšas, priverčiant klientą išsigąsti dėl tariamo sąskaitos nesaugumo, nes tuomet nusikaltimo auka tampa emocionalesnė ir mažiau atidi detalėms.
„Nusikaltėliai visuomet stengiasi pasinaudoti žmonių emocijomis ir sukelti paniką, todėl svarbiausia – išlikti sąmoningiems ir ramiems. Jeigu sulaukėte keisto skambučio ar elektroninio laiško – neskubėkite atsakinėti į klausimus, o pirmiausiai racionaliai įvertinkite situaciją“, – pabrėžė L. Sadeckas.
„Luminor“ banko specialistai taip pat pataria apie padažnėjusius finansinių nusikaltimų atvejus perspėti vienišus, vyresnio amžiaus artimuosius, kad jie netaptų sukčiavimo aukomis.
„Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertai pataria:
Jeigu sulaukėte sukčių, apsimetančių banko darbuotojais, skambučio, nedelsdami nutraukite pokalbį ir jokiu būdu neatskleiskite asmeninės informacijos apie prisijungimą prie internetinės bankininkystės, mokėjimo kortelę ar „Smart-ID“ paskyrą.