Orų prognozės, vis dažniau prabylančios apie link minusinės artėjančią oro temperatūrą ir jau pasirodysiančias šalnas, automobilių vairuotojams primena, kad prasideda padangų keitimo metas.
Draudikai pataria šio darbo neatidėti paskutinei minutei, nes šiemet padėtį gali apsunkinti ne tik orai, bet ir sunkiai suvokiamas koronaviruso plitimo mastas. Pastarasis gali tiesiogiai paveikti tiek servisų darbo laiką, tiek žmonių galimybes juose apsilankyti.
Pagal Kelių eismo taisykles žiemines padangas būtina pradėti eksploatuoti nuo lapkričio 10 dienos. Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelioteigimu, paprastai žmonės šį darbą atidėlioja iki paskutinės akimirkos, tad lapkričio pradžioje servisuose nutįsta laukiančiųjų eilės.
„Patariame padangų keitimo nenustumti į lapkritį, o tuo pasirūpinti jau spalio antroje pusėje. Iš vienos pusės, orai gana greitai keičiasi, tad jei vieną dieną lauke +10°C, tai nereiškia, kad kitą negali paspausti šaltukas, važiavimą vasarinėmis padangomis galintis paversti pavojingu iššūkiu.
Be to, šiemet mūsų kasdienį gyvenimą keičia pandemija, kurios plitimas yra nenuspėjamas, tad įvedus kokius nors ribojimus, padangų keitimas gali pavirsti daug nerimo keliančia padėtimi, kaip tai nutiko pavasarinio karantino metu“, – tvirtina A. Žiukelis.
Nekeičia bijodami nusidėvėjimo
Jis atkreipia dėmesį, kad pirmasis sniegas dažnai iškrinta dar spalį, o net ir nedidelis jo kiekis ar žemiau nulio nukritusi oro temperatūra veikia vasarines padangas – jos tinkamai nebesukimba su asfaltu, slysta ir sukelia grėsmę važiuojančiųjų automobiliu ir kitų eismo dalyvių saugumui.
Žinovas sako, kad padangų keitimas labai priklauso nuo vyraujančių oro sąlygų, jei ruduo šiltesnis ir saulėtas, padangų keisti vairuotojai neskuba. Pagrindinis pasiteisinimas – kad per anksti pakeistos padangos greičiau nusidėvės.
„Žieminės padangos greičiau pradeda dėvėtis esant skirtingai temperatūrai. Gamintojai nurodo ir 7, 9 ar 12°C laipsnių temperatūrą. Šiuo metu tokia temperatūra nesilaiko visą parą, o pakyla vos kelioms valandoms, dažniausiai vidurdienį. Rytais ir vakarais, kada yra įprastas daugelio automobilių judėjimo metas, temperatūra būna jau kur kas žemesnė, tad padangoms grėsmė nekyla.
Padangų nusidėvėjimą kur kas labiau nei oro temperatūra pagreitina netinkamas jų slėgis ar nesuderinta ratų geometrija, tad nuvykus į servisą reikėtų nepamiršti to patikrinti“, – tikina A. Žiukelis.
„Suvažinėtos“ padangos gali panaikinti techninę apžiūrą
Pasak A. Žiukelio, svarbu ne tik nedelsti pasikeisti padangų, bet ir neignoruoti jau matomų ar numanomų jų nusidėvėjimo požymių, nes važinėjimas su tokiomis padangomis bus ne ką saugesnis nei su vasarinėmis.
„Pagrindinis nusidėvėjimo požymis – sumažėjęs padangų protektoriaus gylis. Tačiau laikui bėgant padangose atsiranda ir kitokių trūkumų – jų guma gali būti suskeldėjusi, jos tampa „guzuotos“, būna nudėvėtos netolygiai.
Pastebėjus tokius požymius pasenusias padangas derėtų išvežti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę, o automobilį „apauti“ naujomis, antraip tai būtų taupymas savo ir kitų eismo dalyvių saugumo sąskaita.
Svarbu nepamiršti ir to, kad kokybiškos turi būti visos keturios automobilio padangos. Dalis vairuotojų vis dar įpratę naujomis keisti tik labiausiai nusidėvėjusių padangų porą, tačiau toks būdas taip pat nėra saugus pavojingomis žiemą pasitaikančiomis vairavimo sąlygomis“, – tvirtina draudimo žinovas.
Jis primena, kad mažiausias lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis yra 3 mm (naujų padangų jis būna 8–9,5 mm). Važinėjantys su mažesniu nei mažiausias gylio padangomis yra pavojuje, kad jų automobiliams gali būti panaikinta privalomoji techninė apžiūra.
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.