Metai po euro įvedimo. Pasitvirtino prognozės, kad automobilių kainos kils. Nors buvo tikėtasi, kad automobiliai gali brangti iki 10 proc., reali situacija viršijo išankstines prognozes, skelbia autoplius.lt.
Įmonės skaičiavimais, naudotų transporto priemonių vidutinė kaina praėjusių metų pabaigoje siekė 3,8 tūkst. eurų. Tai yra 14,7 proc. arba net 483 eurais daugiau nei prieš metus. Taigi, automobiliai pabrango beveik vienu vidutiniu atlyginimu, kuris siekia apie 570 eurų.
2015 metais labiausiai – 20,3 proc. – brango 1-5 m. benzininiai automobiliai. Jų vidutinė kaina padidėjo iki 10,3 tūkst. eurų. 16–20 m. amžiaus grupės benzininiai automobiliai taip pat pabrango beveik penktadaliu –19,2 proc., iki 0,9 tūkst. eurų.
Pagrindine kainų kilimo priežastimi galima įvardinti žmogiškąjį faktorių, t.y. nevaldomą kainų apvalinimą. Matėme daug atvejų, kada automobiliai, anksčiau kainavę 1500 litų (434 eurus), po valiutos pasikeitimo kainavo 500 eurų (1726 litų).
Kainų kilimą diktavo ir rinkoje susiklosčiusios sąlygos: padidėjusios kainos automobilių servisuose, brangstančios detalės. Pabrango net ir padangų montavimas. Automobilių pardavėjai,pastebėję, kad už tą pačią paslaugą moka iki dviejų kartų daugiau, didino ir transporto priemonių kainas.
Vidutinės automobilių kainos didėjimą galime sieti ir vairuotojų rinkimosi pokyčiais. Vis daugiau pirkėjų ieško prestižiškesnės klasės automobilių. „Volkswagen“,„Opel“ ar „Ford“ keičia į BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“ automobilius ir nebūtinai į tokio pat amžiaus – net ir į senesnius, tačiau „premium“ segmento. Pavyzdžiui, 2015 m. paskutinįjį ketvirtį palyginti su tuo pačiu 2014 m. laikotarpiu net 37 proc. padidėjo BMW pardavimai, o „Volkswagen“ smuko 17 proc.
Pernai Lietuvoje įvyko 364,9 tūkst. automobilių sandorių, arba beveik 28 tūkst. mažiau nei 2014 m. 7 proc. sumažėjo Lietuvoje registruotų automobilių pardavimai, dešimtadaliu mažiau parduota naujai įvežtų naudotų automobilių. Tempą automobilių rinkoje sulėtino ne tik kylančios kainos. Dalį poreikio patenkino iš vidinės rinkos į pardavimus sugrįžę automobiliai, kurie buvo automatiškai išregistruoti 2014 metais priimta tvarka.
Šalies rinką pagyvino naujų automobilių pardavimai. Lietuvoje 2015 m. jų įsigyta 19,4 tūkst., tai 2,9 tūkst. daugiau nei prieš metus. Tai yra geriausi pastarųjų 7 metų rezultatai ir ne tiek daug pritrūko iki prieškrizinio laikotarpio. Per rekordinius 2008-uosius Lietuvoje buvo parduota 25,2 tūkst. naujų automobilių – 5,8 tūkst. daugiau nei pernai.
Stabiliai visus metus augusi naujų automobilių rinkos dalis Lietuvoje pastebimai pagerino naujų ir naujai įvežtų automobilių santykį šalyje. 2015 vienam naujam nupirktam automobiliui teko šeši importuoti, 2014 m. šis santykis buvo 1 prie 8.
Prasidėjus 2016-iesiems, naujų automobilių pardavimų augimas nuteikia optimistiškai. Naujesni automobiliai keliuose parodo geras Lietuvos verslo nuotaikas.
Automobiliai išties pabrango daug, kažin ar ne nuomotis automobilį šiuo metu išeitų pigiau nei išlaikyti savąjį. 😀