Geriausias būdas taupyti degalus – jų nenaudoti, o važinėti elektra. Taip tvirtina Kauno rajone veikiančios elektromobilių įmonės generalinis direktorius Vytautas Jokužis ir jo sūnus, Lietuvos elektromobilių asociacijos pirmininkas Laurynas Jokužis.
Spalio 21 dieną lietuviškų elektromobilių gamintojai susitiko su Kauno rajono meru Valerijumi Makūnu ir aptarė elektromobilių aptarnavimo infrastruktūros sukūrimo projektą. Šiam tikslui įmonė jau yra gavusi lėšų iš ES fondų ir ketina tęsti projektą kartu su Kauno rajono savivaldybe.
Valerijus Makūnas pastebėjo, kad elektromobilių įkrovos stotelių tinklą tikslinga kurti arčiau Kauno esančiose gyvenvietėse – Raudondvaryje, Domeikavoje, Ringauduose, Garliavoje.
Taip pat buvo aptarta galimybė hibridiniu mikroautobusu vėžinti mokinius iš Mastačių į Garliavą.
Į susitikimą verslininkai atvyko dviviečiu elektromobiliu „Toyota iQ“. Kauno rajono savivaldybė buvo pirmoji Lietuvoje, prie kurios pastato Savanorių prospekte 2011 metais buvo atidaryta europinius standartus atitinkanti elektromobilių įkrovos stotelė.
Įkrauti automobilio akumuliatorių galima ir Kauno LEZ, kur įsikūręs „Elintos” biuras. Tokia stotelė įrengta ir Kauno miesto savivaldybės kieme.
Elektromobiliai Lietuvoje dar nėra populiarūs, tačiau atkaklūs verslininkai nenuleidžia rankų ir tiki, kad jų valanda artėja.
Elektromobilių įmonė gavo solidų užsakymą Norvegijoje – čia lietuviai kuria aplinką tausojantį krovininį automobilį Norvegijos paštui. Automobilis užmiestyje bus varomas dyzelinu, o privažiavus miesto ribą, kompiuteris automatiškai įjungs akumuliatorių. Verslininkai tikino, kad tokio automobilio pritaikymas elektrai greitai atsiperka dėl mažo degalų sunaudojimo.
Įkrautu elektromobiliu galima nuvažiuoti 100–120 km, važiuojantiems tik mieste to pakanka. Yra elektromobilių, kuriems tinka ir paprastos rozetės.
Laurynas Jokužis tvirtino, kad pagrindinė elektromobilių nepopuliarumo Lietuvoje priežastis – didelė įrangos kaina, kurios valstybė nesubsidijuoja. Pavyzdžiui, elektromobilį perkantis norvegas nemoka registracijos mokesčio, todėl pirkinys jam kainuoja gerokai mažiau. Norvegijoje elektromobilio savininkui netaikomas pridėtinės vertės mokestis, už elektromobilio stovėjimą mieste taip pat nereikia mokėti, jis gali važiuoti viešojo transporto juostomis.
Esant tokioms paskatoms, šioje šalyje elektromobilių skaičius sparčiai auga, jie sudaro daugiau kaip 6 procentus perkamų naujų automobilių.
Populiarėja ir įkraunami hibridai: mieste transporto priemonė varoma elektra, o nuvažiavus 60 ar 80 kilometrų, įsijungia vidaus degimo variklis.
Apie elektromobilių pramonės plėtrą vis garsiau kalbama Europos Sąjungoje. 2014–2020 metų „Horizon 2020“ programoje yra numatyta lėšų elektromobilių infrastruktūrai. Taip pat pagal atskirą projektą yra numatyta finansuoti iki 4 tūkst. viešų įkrovimo stotelių.