Tarptautinis akvarelės projektas „Baltijos tiltai“ Lietuvoje rengiamas ketvirtąjį kartą ir šiemet vyksta Kaune. Jis skiriamas visų dailės sričių kūrėjams.
Projekto siekiamybė – išskleisti akvarelės meninio mąstymo įvairovę, gyvai ir dinamiškai traktuoti tūkstantmetę akvarelės patirtį, ieškoti jos originalaus plastinio ir prasminio rakurso. Skatiname menininkų eksperimentus formos atžvilgiu ir jų autentišką, šiuolaikišką požiūrį į kūrinių tematiką bei turinį, siūlome novatoriškai žvelgti į įvairių medžiagų panaudojimą kūriniuose, teikti didelio ar netradicinio formato, taip pat erdvinius ar video kūrinius, objektus, instaliacijas. Originaliausi ir kūrybiškiausi parodos darbai pelnys premijas bei specialius rengėjų prizus.
Projektą sudaro keletas renginių: konkursinė paroda, satelitinės grupinės bei personalinės parodos ir meistriškumo kursai, kuriuos ves Lietuvos ir užsienio šiuolaikinės akvarelės meistrai, tarptautinė konferencija, skirta šiuolaikinės akvarelės tendencijoms, aktualijoms ir ryšiams su kitomis meno sritimis aptarti.
Glausta istorija ir projekto pokyčiai šiame laike
Projekto ištakos siekia 1968 metus, kai Rygoje (Latvija) imtos rengti Pabaltijo akvarelės trienalės. Šių parodų dalyviai kas treji metai atstovavo savo šalį tarptautinėje arenoje, turėdami galimybę pasidalinti akvarelės meno patirtimis ir įvertinti kolegų pasiekimus. Parodos neabejotinai paskatino Pabaltijo šalių akvarelės meno pažangą ir pozityvią akvarelininkų konkurenciją.
2006 m. akvarelės traukos centras buvo perkeltas į Kauną: renginį ėmėsi organizuoti Lietuva, suteikdama projektui metaforišką „Baltijos tiltų“ pavadinimą. Nutarta nuo šiol rengti parodą kas dveji metai (bienalės statusas), siekiant dinamiškiau atskleisti akvarelės meno atradimus. Veržliai išsiplėtė ir geografinės ribos – dalyvauti parodoje buvo kviečiami dailininkai iš viso Baltijos bei Šiaurės šalių regiono.
2008-ųjų akvarelės bienalės koncepcija Slinktys lūžių ir pokyčių ieškojo akvarelės kokybės bei prasmių tektonikoje, siūlydama vengti banalios ar tik dekoratyviomis vertėmis save apibrėžiančios akvarelės. Grupinėje ir personalinėse parodose dalyvavo beveik 100 autorių, buvo surengta konferencija aktualiems šiuolaikinės akvarelės klausimams nagrinėti.
2010-ųjų akvarelės bienalės koncepcija Gelmė buvo apibrėžiama vienu tinkamiausių žodžių akvarelės meninės kalbos lengvumui, lakumui, optinei judėjimo iliuzijai, spalvinių dėmių liejimuisi nusakyti. Gelmės ieškojome akvarelės kokybės, formos, prasmės santykyje, siūlydami vengti vien tik dekoratyvių raiškos priemonių, skatinome darbuose įprasminti giliamintiškas įžvalgas. Grupinėje ir personalinėse parodose dalyvavo apie 80 autorių iš 14 šalių.