Antradienį, rugpjūčio 30 d. apie 10.30 val. Šiaulių rajone prie Rėkyvos ežero susidūrė Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) naikintuvas L-39ZA „Albatross“ ir Prancūzijos karinių oro pajėgų naikintuvas „Mirage 2000“. Pranešama, kad prancūzų lėktuvą pavyko nutupdyti, o lietuvių lėktuvas nukrito į mišką. Lakūnai sėkmingai katapultavosi ir nusileido ežere.
Manoma, kad Lietuvos lėktuvą NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse atliekantis prancūzų „Mirage“ kliudė sparnu. Krašto apsaugos ministerija praneša, kad susidūrimas įvyko Lietuvos kariuomenės Aviacijos bazėje Šiauliuose vykstančiose bendrose pratybose su NATO kariais.
Kiek vėliau krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė Lietuvos radijui pranešė, kad nukritęs Lietuvos karinis naikintuvas buvo rastas įkritęs į pelkę.
Pasak R.Juknevičienės, įvykio aplinkybes turės išaiškinti speciali tyrimo komisija. Ministrė teigė, kad lietuviai lakūnai sveiki ir gyvi ir yra karinių oro pajėgų bazėje.
Kol kas yra neaišku, ar nelaimingas atsitikimas įvyko dėl kokio nors techninio gedimo, ar dėl žmogaus kaltės.
Du Čekijoje pagamintus naikintuvus „L-39ZA Albatros“Lietuvos Karinės oro pajėgos įsigijo 1998 m., o 2007 m. jie buvo kapitališkai suremontuoti.
14 val . Krašto apsaugos ministerijoje įvykusioje spaudos konferencijoje apie lėktuvų susidūrimą` buvo pateiktą daugiau žinių.

Klausykite spaudos konferencijos vykusios Krašto apsaugos ministerijoje garso įrašo:
Paaiškėjo, kad abu kariniai orlaiviai vykdė suplanuotus treniruočių skrydžius. Skrydžio metu ore įvykus lėktuvų susidūrimui, Lietuvos karinių oro pajėgų lengvasis atakos naikintuvas L39 nukrito šalia Rėkyvos ežero. Sėkmingai katapultavusiuosius lakūnus, surado ir į KOP Aviacijos bazę išskraidino KOP paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-8 . Pilotai po medicininės apžiūros sugrįžo į tarnybos vietą.
„Po susidūrimo pilotai padarė viską kad orlaivį nukreiptų į negyvenamą vietovę, kad nebūtų sukelta žala civiliams gyventojas“, – sakė kariuomenės vadas generolas leitenantas Arvydas Pocius.
Naikintuvas „Mirage 2000“ nusileido savo eiga, bet patyręs stabilizatoriaus pažeidimus.
Prieš pratybas buvo atlikti visi reikalingi instruktažai ir medicininiai patikrinimai.
Įvykio detalės tikslinamos. Pradėtas įvykio tyrimas.
MIRAGE 2000-5:
httpv://youtu.be/QJiVsDygaM4
Naikintuvo „Mirage 2000“ techniniai duomenys:
Sparno mojis: 11, 36 m
Ilgis: 17.32 m
Maksimalus pakilimo svoris: 18 500 kg
Maksimalus greitis: apie 2300 km/val. esant 12 000 m aukštyje
Skrydžio nuotolis: 1,500 km; padidintas su išorinėmis kuro talpyklomis 2.100 km
Kilimo greitis: 19 800 m /min. (333 m /sek.)
Maksimalus pakilimo aukštis: 17 500 m
Jėgainė: du varikliai Izotow RD-33, kiekvieno iš jų trauka 49.40 kN (81.40 kN naudojant forsažą).
L 39 Albatrosas Čekijos karinėse oro pajėgose:
httpv://youtu.be/rd1sj8eW4EQ
L-39 ZA techniniai duomenys:
Šalis gamintoja – ČekijaIlgis – 12,13 m
Sparnų mojis – 9,46 m
Aukštis – 4,77 m
Maksimali pakilimo masė – 5600 kg
Variklis – AI-25TL
Maksimalus skrydžio nuotolis – 2000 km
Maksimalus greitis horizonte – 760 km/val.
Maksimalus skrydžio aukštis – 11150 km
Įgula – 1
Įgula (mokomiesiems skrydžiams) – 2
Maksimalių perkrovų ribos – + 8 / – 4 G
Lėktuvo ginkluotė – 23 mm aviacinė patranka GŠ-23;
Nevaldomos raketos S-5;
„Oras-oras” raketos R-3S.
Aviacinės bombos – 50, 100, 250, 500 kg
Lietuvos karinės oro pajėgos turi tris L-39, du iš jų skraidantys. 2007 m. dviems Lietuvos karinių oro pajėgų Aviacijos bazės turimiems lengviesiems atakos lėktuvams L-39 ZA „Albatross“ Rumunijos gamykloje AEROSTAR buvo atlikti resurso pratęsimo darbai.
Remonto metu buvo atliktas nuodugnus lėktuvų agregatų tikrinimas ir kapitalinis variklių remontas. Pilotų kabinose sumontuota nauja navigacijos įranga GNS 530 ir pakeistos radijo stotys.
Lėktuvai Karinėse oro pajėgose naudojami treniruojant oro policijos funkcijas vykdančius naikintuvų kontrolės karininkus ir naikintuvų valdymo karininkus.