Spalio 19 d. 17 val. Vilniuje, Lietuvos nacionaliniame kultūros centre, Didžiojoje salėje (B. Radvilaitės g. 8) vyks Senovės baltų religinės bendrijos Romuva konferencija-minėjimas „Prigimtinio tikėjimo tęstinumas“. Konferencija skiriama Romuvos Krivio Jono Trinkūno-Jauniaus išventimo 20-osioms metinėms ir Senojo baltų tikėjimo atkūrėjo Jono Gedimino Beržanskio-Klausučio 160-osioms metinėms pažymėti.
Prieš minėjimą 12 val. ant Gedimino kapo kalno ( užkurta aukuro ugnis ir pagerbti Dievai ir Protėviai.
Be to prieš konferenciją jos dalyviai aplankys Krivio Jono Trinkūno (Jauniaus) kapą Vilniaus Rokantiškių kapinėse ir užkurs apeiginę Ugnį Vilniaus Gedimino kapo kalno aukure.
Konferenciją prasidės apeiga, skirta Krvio Dienai.
Po to numatomi šie pasisakymai ir pranešimai:
1. Jono Gedimino Beržanskio-Klausučio 160 m. gimties sukaktis ir Prigimtinio tikėjimo tęstinumas. Kalbės Valdas Pukas (Kauno romuva).
2. Senieji kaimo Prigimtinio tikėjimo žyniai. Pasisakys Laimutis Vasilevičius (Panevėžio romuva).
3. Jono Gedimino Beržanskio-Klausučio aukuro kelias į Ramovės kaimą, Beržytės šventvietę.Papasakos Arvydas Sviderskis (Beržytės romuva).
2002 m. Vilniaus centre ant Gedimino kalno J. Trinkūnas buvo švęstas į Romuvos Krivius ir gavo protėvių tikėjimo atgimimą simbolizuojantį dvasinį vardą Jaunius.
Tačiau, deja, iki šiol visu Krivio Trinkūno gyvenimu puoselėtas siekis, kad mūsų protėvių tradicijomis grįsto tikėjimo raiška savo nepriklausomoje šalyje būtų pripažinta valstybės, lieka neįgyvendintas.
„Niekas dar deramai neįvertino Jono Trinkūno. Tam laikas dar ateis, jis padarė iš tiesų kultūrinį žygdarbį…
Tai padarė absoliučiai tik savimi pasiremdamas, beveik visų niekinamas, o jei ir ne niekinamas, tai abejingai stebimas, ir pagarbą jam dar atiduoti reikės…“ – sakė ietuvos nepriklausomybės akto signataras, filosofas Romualdas Ozolas.
„Prigimtinio tikėjimo tęstinumas“ Nemanau, jog tikėjimas gali būti ” prigimtas ” . Jis būna tik savas, arba primestas. Primestų įvairiais būdais , gali būti daugybė – savas tik vienas.
Manau, kad G – K pastaba yra teisinga. Geresnis konferencijos pavadinimas būų buvęs “Savo (dešininis kirtis ant a) tikėjimo tęstinumas”.
Nes žmogus negali gimti su tikėjimu. Linkėčiau blaivumo.
Žmogus su kalba negimsta, bet gimtąją kalbą turi…
Dalyvavau konferencijoje. Visi joje kalbėjo gimtąja kalba, buvo tęstinio savo (dešininis kirtis ant a) tikėjimo žmones. Šventė!
Gal ir galima kitą žodį pasiūlyti, tačiau nuodėmės čia nematau.
Suprasti paprasta: jei gamintojas neišleidžia gaminio už įmonės durų be jo aprašo bei naudojimo taisyklių knygelės, taip ir Kūrėjas turėjo suteikti žinių savo Kūriniui apie jį supsiančią artimą bei tolimą aplinką ir apie darnią būtį joje bei su ja.
KELTAI TARP ALEZIJOS IR PERGAMO (FRYDRICHAS ŠLETĖ).
TAI VOKIEČIO MOKSLININKO RAŠYTA KNYGA, – “KELTŲ KULTŪROS ISTORIJA”.
KNYGOS PABAIGOJE PATEIKIAMA “CHONOLOGIJOS LENTELĖ” nuo 700 m.p,m.e. iki 700 jų. m.e.metų. ĮDOMU YRA TAI, KAD ANOT HERODOTO, TAI BUVO KELTŲ (NUO LIETUVIŠKO KELTIS – PERSIKELTI) – LIETUVIŲ KULTŪROS 6000 METŲ RAIDOS LAIKOTARPIS!
DAR ĮDOMIAU YRA TAI, KAD – TAS PATS 6 000 metų ĮVYKIS YRA ATKARTOJAMAS IR “NIBELUNGO GIESMĖJE” – KNYGOJE (ROLANDO GIESMĖ).
LAIKAS ALKO MOKSLININKAMS TAI PAŽINTI IR PRANEŠTI APIE TAI NE TIKTAI LIETUVIŲ
MOKSLININKAMS BET IR VISAM KULTŪRINIAM PASAULIUI!
LAIKAS PASAULIUI PRANEŠTI, KAD LIETUVIŲ KALBA YRA SENIAUSIA KALBA PASAULYJE!
BŪTINA ŽINOTI NE TIKTAI LIETUVIAMS, BET IR VISAM PASAULIUI, KAD BE LIETUVIŲ KALBOS PASAULIS NIEKADA NEPAŽINS NEI PRAEITIES, NEI DABARTIES – NEI – KAS IR KODĖL ŽEMĖJE VYKSTA?!
LAIKAS MOKSLININKAMS ŽINOTI IR TAI, KAD SENIAUSIAME INDIJOS ŠALTINYJE – ŠVENTAJAME RAŠTE, INDŲ DIEVAS – “”””PRADŽIAPATIS””””, BŪTENT IR REIŠKIA – LIETUVIŠKAI – PATI PRADŽIA!
O TAI REIŠKIA, KAD LIETUVIŲ KALBAI JAU PER DAUGELIO TŪKSTANČIŲ METŲ!!!
GARBĖ SENIAUSIAI ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBAI!!!