Nuo šių metų spalio 1 d. priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, policiją ir greitosios medicinos pagalbos tarnybą Lietuvoje bus galima išsikviesti vieninteliu skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeris – 112. Iki šiol vis dar egzistavę senieji priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos numeriai 01, 101, 011, policijos numeriai 02, 102, 022 ir greitosios medicinos pagalbos tarnybos numeriai 03, 103, 033 viešuosiuose ryšio tinkluose bus nebenaudojami, praneša PAGD.
BPC viršininkas Audrius Čiuplys teigė, kad išjungus šiuos numerius BPC darbo krūvis nepadidės. „Visi skambučiai senaisiais priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir policijos numeriais į BPC yra nukreipiami dar nuo 2013 metų sausio, o skambučių srautai greitosios medicinos pagalbos tarnybos numeriais buvo perimti šių metų kovą. Jie priimami ir aptarnaujami tokiu pat būdu, kaip ir skambučiai numeriu 112, – sakė A. Čiuplys. – Todėl senųjų pagalbos tarnybų numerių išjungimas nedarys įtakos BPC veiklai. O gyventojams nuo šiol pakaks žinoti tik vieną lengvai įsimenamą numerį 112, kuris veikia „vieno langelio“ principu.“
Pasak A. Čiuplio, yra ir daugiau šių pokyčių privalumų. Vienas jų – skambučiams numeriu 112 suteikiama pirmenybė ryšio tinkluose.
Piko valandomis, kai yra dideli skambučių srautai, tai padeda lengviau prisiskambinti ir sutaupyti laiko, kuris, reaguojant į pagalbos prašymus, yra labai svarbus. Skambinant numeriu 112 taip pat gaunami vietos nustatymo duomenys, kuriuos BPC teikia mobiliojo ryšio operatoriai ir siunčia pats išmanusis mobiliojo ryšio įrenginys. Be to, Lietuvoje numeriu 112 galima skambinti ir be SIM kortelės, todėl skubiąsias pagalbos tarnybas galima išsikviesti net tais atvejais, kai negalima prisijungti prie savo mobiliojo ryšio operatoriaus tinklo ar dėl kažkokių aplinkybių yra apribotas paslaugų teikimas.
Na, o mobiliojo ir fiksuoto ryšio operatoriams taip pat bus daug paprasčiau užtikrinti skubiosios pagalbos linijos veikimą, kai liks tik vienas skubiosios pagalbos telefono numeris vietoj anksčiau buvusių dešimties.
Spaudos konferencijos metu Ryšių reguliavimo tarnybos Tinklų reguliavimo departamento Išteklių ir paslaugų skyriaus vedėjas D. Mickus apžvelgė numerio 112 ir kitų numerių atsiradimą Lietuvoje ir numatomus pokyčius mobiliojo ryšio operatoriams.
VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktorius Z. Skvarcianis kalbėjo apie greitosios medicinos pagalbos ir BPC bendradarbiavimą ir 6 mėnesių patirtį, kol buvo perimti numerių 03, 103, 033 srautai, paaiškino, kaip vyksta informacijos perdavimas GMP stočiai iš BPC ir informavo apie naują numerį 113, kuriuo teikiamos konsultacijos gyventojams, kai nėra poreikio GMP brigadai atvykti į įvykio vietą.
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas S. Gagas apžvelgė policijos patirtį nuo to laiko, kai BPC priima pagalbos prašymus numeriu 112 ir kaip vyksta duomenų perdavimas iš BPC policijos ekipažams.
Spalio 1d. Neįgalus, ne vaikščiojantis, dūsta tis invalidas jau 5 val. nesulaukia iškviestos greitosios Vilniuje. Tai pasityčiojimas, o ne paslauga.
To būdavo ir ikikovidiniais laikais. O jei atvykdavo, sugebėdavo išvykti, palikę insulto ištiktą žmogų. Taip vieną paliko nepaisydami nė to, kad senutė žmona aiškino GMP brigadai, jog ji pati gydytoja, ir ji nustatė, kad tai insultas… To meto GMP dėka senas, bet itin tvirtas buvęs vyras į ligoninę pateko gal net porą mėnesių pavėluotai, kai jau buvo tapęs nepagydomu. O pirmą kartą GMP pas jį atvykus, jie dar sugebėjo paklausti, ar jis turįs gydytojo siuntimą į ligoninę, ir atsisakė vežtis, nes senukai to popieriaus neturėjo(!!!). – Reikia fantazijos turėti – ar kas gali žinoti, kad jį šiandien ištiks insultas, ar gydytojai rašo siuntimus iš anksto? Būdavo atvejų, kai kitam senukui kviečiant pagalbą, klausdavo, kiek jam metų. Ak, tiek? – Tai ko čia nori… 🙂 Taigi, šios tradicijos šaknys senos…