Didįjį šeimų gynimo maršą liberalioji sisteminė žiniasklaida ir politinė sistema jau spėjo pakrikštyti Neapykantos maršu. Iš tiesų stebint šį renginį įžvelgti ką nors panašaus buvo galima tik pačiam esant kupinam įtampos. Dėl atstumo tarp savų polinkių ir visuomenės priimamų normų. Dėl iš rankų slystančios valdžios. O gal ir dėl suvokimo, kad pats nesi teisiųjų pusėje.
Priešingai, Šeimų maršas buvo kupinas džiaugsmo. Džiaugsmo pabūti su savo šeima bendroje Tautos šventėje. Sutikti draugus. Su artimiausiais žmonėmis sudalyvauti istorijos kūrime.
Šiandieninei valdžiai politinį toną suteikusi partija į rinkimus ėjo su šūkiu „Norintiems džiaugtis“. Galima padėkoti nors už atvirumą – dar gerokai prieš rinkimus atskleista, kokį džiaugsmą ji siūlo. Narkotikus, iškreiptus lytinius santykius, pagarbos vietų sukičinimą. Šeimų maršas atskleidė galimybę džiaugtis kitaip.
Apie šeimas dar protėvių išmintis bylojo: nėra namų be dūmų. Žiežirbos kyla išsiskyrus požiūriams į darbus, pramogas, buitinius, o kartais ir būtinius poreikius. Dėl tos priežasties išmintinga rinktis gyvenimo draugą arba draugę iš savo tautos, tikėjimo bendruomenės, kultūros, iš savo vertybių ir interesų lauko. Net ir tai vargu, ar užtikrins absoliutų sutarimą visame ir visada. Šeima – viena didžiausių kantrybės mokyklų. Bet būtent čia atsiskleidžia, kas yra kas.
Žmogaus dorybės, kaip ir ydos, reiškiasi tiktai santykyje su kitu. Štai, kodėl asmeniui svarbi bendruomenė. O šeima – intymiausia bendruomenė. Jei tautoje, bažnyčioje ar draugijoje galima užsidėti kaukę, tai šeimoje tokia galimybė sumažėja beveik iki nulio. Koks žmogus yra iš tiesų – toks, kokiu jis siekia būti, ar toks, kokiu jis priverstas būti – atskiras ir labai rimtas klausimas. Tiesa ir tai, kad ne kiekvienas sutvertas šeimos santykiams. Bet kiekvieno šaknys – šeimoje.
Bet kokie rimti santykiai kainuoja. Kuo rimtesni, tuo daugiau ir kainuoja. O vis dėlto santykiai doroje atperka šią kainą. Pirmasis gimusio žmogaus žvilgsnis, vėliau – šypsnis, dar vėliau – žingsnis, žodis, pirmoji diskusija ar šachmatų partija su jau paaugusiu įprasmina pačių tėvų gyvenimą.
Nenuostabu, kad šio džiaugsmo siekia ir tie, kuriems nėra lemta susilaukti savų vaikų. Įsivaikinimas įprastu atveju – didžiulė geradarystė. Bet ar geradarystė žaloti vaiko sąmonę ir savimonę iškreiptų santykių pavyzdžiu? Tarkime, sveikoje šeimoje gali užaugti ligotas žmogus, o gali būti ir atvirkščiai. Bet jau ir vieno sužaloto žmogaus statistikoje – per daug.
Liberaliosios stovyklos atstovai sako, jog šeima yra tai, kas pačiam žmogui yra šeima. Su tuo galima sutikti, bet tiktai iki tam tikros ribos. Kol tai apima tiktai teisę savo santykių erdvę vadinti šeima. Iki kol tai tampa kitų pareiga pripažinti tai šeima.
Dviejų vyrų, dviejų moterų, penkių vyrų, trijų moterų ir dviejų vyrų, besikeičiančių partnerių grupė – lai jos nariai vadina save, kuo tik nori. Tai reiškia laisvę. O kai prigimtinės šeimos šalininkas verčiamas tokias grupes pripažinti šeimomis – tai jau baisi priespauda. Taip liberalizmas virsta totalitarizmu.
Na, o kaipgi valstybė? Ar ji turėtų būti neutrali, vienodai pripažindama visa, kuo žmogus save laiko? Vargu. Šalia doros čia dar turėtų įsijungti ir sveikas protas. Žinomas iki banalumo, bet itin taiklus pavyzdys – atvejis, kai Petras Petraitis laiko save Napoleonu Bonapartu.
Jei pripažįstame bet kokią žmogaus savivoką ar savimonę, tiesiog privalome jam suteikti N. Bonaparto dokumentus. Ne tiktai pakeisdami jo vardą ir pavardę, bet ir gimimo metus. O kartu – pripažindami Prancūzijos imperatoriaus titulą su visomis iš jo išplaukiančiomis kompetencijomis.
Jei atsisakome tai daryti, turėtume atitinkamai atsakyti vyrui, laikančiam save moterimi, ir atvirkščiai. O taip pat ir grupei, kuri laiko save šeima, nors tokia nėra. Tiesiog todėl, kad viena grupė yra šeima, o kita ja nėra. Ir dar todėl, kad vieni santykiai yra geri, o kiti – blogi. Valstybė gali palikti teisę į blogus santykius – vėlgi, iki tam tikros ribos, tarkime, sąmoningo apsisprendimo. Bet vargu, ar valstybė turėtų visos savo visuomenės vardu pripažinti tai, kam visuomenės dauguma priešinasi.
Būkime teisingi – kai kurie žmonės patys savo apsisprendimais atima iš savęs šeimos džiaugsmą. Joks žmogus demokratijos sąlygomis nėra pasmerktas vienokiems ar kitokiems santykiams. Kiekvienas santykius renkasi pats. O jei pasirenkami santykiai, kurie sveiko proto ir prigimties pagrindais nėra pripažintini šeima, dėl to kaltinti gali tik patį save.
Lai frustratai toliau taškosi pykčio purslais – tai irgi jų teisė. O mes toliau džiaugsimės šeima, kursime šeimą, švęsime šeimą.
Puikus straipsnis
Oooooi, kokia mergytė nuotraukoje….
Apsikabintum ir nepaleistum. Net susigraudinau nuo to vaikiško tyrumo.
Ačiū nuotr. Autoriui, kad pagavo būtent tokią akimirką.
Bet portretas… Turėčiau netekėjusią giminaitę – toks NapoleJonas iš mano nagų neištrūktų
vaizdo transliacija per LRT radiją
– lrt.lt/mediateka/tiesiogiai/lrt-radijas
Tamsta dirbate LRV? Kada atsistatydinsite in corpore? Kiek dar laukti? Ak, tiesa, reikia lietuviškai, nes tuoj tas prisikabins – tai kada atsistatydinsite visi drauge?
Pala, kas per nekantrumas? Juk dar nespėjau nei asmeninių, nei koalicijos reikaliukų susitvarkyti!
Grįžkite iš Ispanijos, gana, atsiprašau, vaidinti nuotolinį darbą palmių pavėsyje! O kuo gi asmeniniai reikalai skiriasi nuo sąjungos reikalų? Ar įmanoma tešloje atskirti, kur kiaušiniai, vanduo, o kur miltai?
štai čia reikia palaikymo pačiai pažangiausiai Tautos, ir tik jos atstovei:
Čmilytė-Nielsen: koalicijoje yra sutarimas dėl Partnerystės įstatymo
– delfi.lt/news/daily/lithuania/cmilyte-nielsen-koalicijoje-yra-sutarimas-del-partnerystes-istatymo.d?id=87237901&com=1
Komentaruose įdedamos ištraukos iš „marginalių autorių” straipsnių – Čepaitienies, Jasaičio ir pan. Juk „pažangieji ” portalai tokių neskelbia, bet yra toks būdas po kąsnelį, po kąsnelį įdėti komentaruose. Tik neužmiršti autoriaus ir antraštės užrašyti, kad neapkaltintų vagyste.
Tik ką pranešė
Autorius nesako „tradicinė šeima“. Jam yra tik ŠEIMA. Tai pirmasis straipsnis, kurį bent jau aš perskaičiau be „tradicinė“. Tai gerai ar blogai? Nei gerai, nei blogai, nes ir yra tik ŠEIMA. Vienintelė – be rūšių ir porūšių. Taip, gali būti tos paties lyties žmonių draugystė, dalijimasis išlaidomis namų ir ruošos darbais, gyvenimas „susimetus daiktus“ ir pan. Bet tai nebus šeima, o tik gyvenimas po vienu stogu. Tad ačiū autoriui už ŠEIMĄ 🙂
vis dėl to tiksliai apibrėžti rėmus reikia – kaip matome, žmonių geba suprasti sąvokas nykstamai maža. Todėl bandyti to ištiktiems padėti suprasti, kuo skiriasi tai, ką jie mini, ką nori vadinti šeima, nuo to, ką apima prigimtinės, gamtos tvarką atitinkančios šeimos sąvoka. Todėl tenka papildomais žodžiais paaiškinti – juk turime patikslinantį žodį ne gamtos užaugintoms, t.y., žmogaus sugalvotoms ir pagamintoms gėlėms? Taigi –
– prigimtinė šeima (tokia, kokią ją gamta nustatė, kad nebūtų jos tvarka ir tikslas pažeisti) ir
– dirbtinė (ar kaip kitaip) šeima.
Jei kuris nors iš jų bus geranoriškas, neužsispyręs būtinai priešingai padaryti, kad kažkam kažką įrodytų, toks supras, jog nėra ko dėl to ant „tamsuolių, retrogradų” ir pan. pykti. Tai GAMTOS tvarka, ir mes jos laikomės, priešingai sovietmečio bandytojams, bandžiusiemsų gamtą „pamokyti gyventi”. Kol kas visi bandymai jaustis aukščiau gamtos pagrindinių dėsnių, ignoruoti juos, baigdavosi liūdnai. Ar jie rimtai tiki, įsivaizduoja, jog jų žaidimai nekaltai baigsis?
Vytautas Bruveris. Tauta reikalauja atsakyti už pažadus: teks nusiteikti maršų ciklui
– lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2021/05/22/news/vytautas-bruveris-tauta-reikalauja-atsakyti-uz-pazadus-teks-nusiteikti-marsu-ciklui-19460734/
Vydūno filosofinė mintis virs misterija
– diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/vyduno-filosofine-mintis-virs-misterija-1026575 –
„ Šį savaitgalį Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT) Didžiojoje scenoje – ilgai laukta premjera “Ne sau žmonės” pagal Vydūno kūrybą, kurią pristatys režisierius Jonas Vaitkus. Spektaklį kurianti gausi kūrybinė komanda Vydūno filosofinę mintį paverčia įspūdingu reginiu-misterija. ”
Ne sau žmonės…
Ne sau žmonės?
Ne sau žmonės!!!
Skandalas! Sako, jog ne visi žmonės tos pačios lyties! –
„Gender“ medicina keičia požiūrį į vyrų ir moterų gydymą: kas tai?
– lrytas.lt/sveikata/gyvenu-sveikai/2021/05/23/news/-gender-medicina-keicia-poziuri-i-vyru-ir-moteru-gydyma-kas-tai–19239662/
Vadinasi, jei nori turėti vaikų, reikia susirasti kažkokį kitokį partnerį? Ieškoti tokio, kuris galės kūdikį gimdyti ir žindyti…
Leksikologė, terminijos daktarė, kalbos istorijos bei teorijos specialistė, pasaulinio masto kalbotyrininkė ir po sovmestitelstvu Seimo pirmininkė paaiškino laidos 24/7 vedėjui sąvokos ,,šeima” turinį.
Feisbuke gėjus žudyti raginęs Titas: tada palaikiau tradicinę šeimą, bet dabar mano pasaulėžiūra pasikeitė
– delfi.lt/news/daily/lithuania/feisbuke-gejus-zudyti-ragines-titas-tada-palaikiau-tradicine-seima-bet-dabar-mano-pasauleziura-pasikeite.d?id=87237541
Argi ne įdomus ,,kietuolio atsivertimas”? Ar išgirdęs, kas už tai gresia, ,,persiauklėjo”, ar jam buvo pasiūlyta atgailai prisijungti prie propaguotojų?
Subject: Žiūrėkite „”Kodėl Vyskupas agituoja nebalsuoti už konservatorius?”. Informacinė laida “Proto balsas”“ svetainėje „YouTube“
– youtu.be/4Ziu_511Gf0