Pirmadienis, 23 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Naujienos Lietuvoje

Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?

www.alkas.lt
2021 05 07 16:51
3
Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?

Traukinys | pixabay.com nuotr.

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtis, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais.

Vilniaus miesto, Elektrėnų, Kaišiadorių, Trakų savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms pristatyta „Rail Balticos“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius naudų bei infrastruktūros vystymo apžvalga.

„Geležinkelio ruožas tarp Vilniaus ir Kauno yra daugiausia keleivių pervežantis geležinkelio maršrutas, kuriuo pervežama beveik 1 milijonas keleivių. Nutiesus „Rail Balticą“, ši atkarpa įgis dar didesnę vertę – moderni europinė geležinkelio jungtis su Vilniaus ir Kauno oro uostais sudarys greitą, patogią ir saugią keleivių bei krovinių vežimo alternatyvą, naujas galimybes vietos gyventojams ir verslui“, – susitikimo metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

>Kaunas–Vilnius jungtis ypač svarbi viso globalaus projekto gyvybingumui. Siekiant padidinti šios geležinkelio linijos patrauklumą keleiviams, papildomai bus planuojamos regioninės keleivių stotys bei jungtys su jomis.

sumin.lt nuotr.

„Sprendimas prijungti Vilnių neabejotinai padidino visos „Rail Balticos“ vertę. Anksčiau apie šį geležinkelį kalbėjome daugiau kaip apie jungtį tarp Skandinavijos šalių ir Vakarų Europos, o kartu su linija Kaunas–Vilnius atsiveria logistikos keliai į Rytų valstybes. Tad strateginė šio transporto koridoriaus vertė yra didžiulė“, – kalbėjo „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

Nutiesus „Rail Balticos“ vėžę, dar didesnės galimybės keliauti atsivers sostinės ir aplinkinių rajonų gyventojams, nes kelionė traukiniu į nemažai didelių miestų bus greitesnė ir patogesnė nei automobiliu ar net lėktuvu. Skaičiuojama, jog geležinkeliu iš Vilniaus Kaunas bus pasiekiamas per 38 min., Panevėžys – per 57 min. Kelionės iki Varšuvos truks apie 4 val., Talino – 3,5 val., Rygos – apie 2 val.

Šiuo metu ruože Kaunas–Vilnius įgyvendinamos teritorijų planavimo veiklos ir jau yra atrinktos keturios alternatyvos, kur galėtų būti tiesiamas „Rail Balticos“ geležinkelis šioje atkarpoje. Šiemet iš jų bus pasirinkta viena alternatyva, labiausiai atitinkanti susisiekimo poreikius ir kurios pasekmės aplinkai bus mažiausios.

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu.

Susisiekimo ministerijos ir „LTG Infra“ iniciatyva nuotoliniai projekto pristatymo renginiai balandžio–gegužės mėnesiais buvo suorganizuoti Kauno, Panevėžio, Marijampolės ir Vilniaus regionų, per kurių teritorijas planuojamas „Rail Balticos“ maršrutas, savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  2. Elektriniais traukiniais – nuo Vilniaus iki Klaipėdos: ryškėja naujos vėžės kontūrai
  3. Traukiniu iš Vilniaus pasiekti Kauną užtruks apie pusvalandį
  4. Prieš 40 metų iš Vilniaus į Kauną išvyko pirmasis elektrinis traukinys
  5. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  6. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  7. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  8. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  9. Bus atidaryta nauja geležinkelio stotis Pakruojo rajone
  10. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  11. Už visuomenės poreikiams paimamą privačią žemę ūkininkams bus atlyginama pinigais
  12. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  13. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  14. Darbą pradeda naujasis Klaipėdos uosto vadovas
  15. Kauniečiai marias galės pasiekti nauju pėsčiųjų tuneliu po geležinkeliu
  16. „Rail Baltica“ ieško rangovo ilgiausio Baltijos valstybėse geležinkelio tilto statybai
  17. Elektroninį bilietą turės ir panevėžiečiai
  18. Ieškoma būdų kaip tolimąjį susisiekimą suderinti su gyventojų poreikiais
  19. Palangos oro uostui – 10,25 mln. eurų
  20. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Kažin says:
    1 m. ago

    “Rail Baltica” idėja – sujungti greitąja (240 km/val) europine vėže ES Baltijos šalis su Vakarų Europa. Taigi pagrindinė “Rail Baltica” paskirtis – ne krovinių tranzitas, o keleivinis susisiekimas. Tokiu atveju, kad iš to geležinkelio būtų gauta didžiausia nauda žmonėms ir valstybei yra labai svarbu parinkti vėžės maršrutą. Vilnius gerokai didesnis už kitus Lietuvos miestus, yra jos sostinė, t.y. jame galimas dešimtimis kartų didesnis keleivių srautas negu bet kurioje kitoje Lietuvos vietoje. Be to, ir logistikos gabenimui Vilnius esąs geografiškai strateginėje vietoje. Šie faktai akivaizdžiai apsprendžia, kad valstybei būtų naudingiausia, jeigu “Rail Baltica” maršrutas eitų per Vilnių. Tačiau priešingai Lietuvos valstybės interesams maršrutas tapo projektuotas per Kauną paliekant sotinę už 100 km nuo jo. Kas už tai atsakingas, kieno čia tie svetimieji interesai kyšo… Tai kaip ir būtų demokratinės šalies Ministro pareiga išaiškinti ir informuoti viešai.
    Esant šiai akivaizdžiai aferai dėl “Rail Baltica” maršruto Vilniaus atžvilgiu, regis, valdžia, kad ją užglaistytų, ėmėsi sprendimo tiesti “Rail Baltica” atšaką į Vilnių nuo Kauno, užuot pakeitus maršrutą iš esmės. Taip radosi dar vienas trumparegiškas sprendimas ne Lietuvos naudai. Mat, pajamos iš “Rail Baltica” infrastruktūros Baltijos šalių teritorijoje priklauso joms po lygiai pagal tai, kad akcijų bendrojoje įmonėje „RB Rail” jos turi po lygiai, finansavimas šalims taip pat yra bendras. Dėl to Lietuvos žmonių važinėjimas tarp Vilniaus ir Kauno taptų nuolatiniu Latvijos ir Estijos paslaugų pirkimu. Kas Lietuvai būtų ekonomniu atžvilgiu skriauda. Taigi tokiu atveju “Rail Baltica” atšakos nuo Kauno į Vilnių tiesimas už bendrai Baltijos šalių iš ES gaunamas lėšas, Lietuvai negali būti priimtinas.
    Kad to išvengus, susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno turi likti vidaus geležinkeliu. Greitoji europinė vėžė tarp jų yra įsirengtina pačios Lietuvos savo lėšomis ir nevadintina “Rail Baltica” vardu. Tik taip infrastruktūros tarp Vilniaus ir Kauno pajamomis neteks dalintis lygiomis dalimis su Latvija ir Estija. Tą sprendimą dėl “Rail Baltica” atšakos į Vilnių nuo Kauno yra būtina pakeisti, nusprendžiant ją į Vilnių tiesti nuo Panevėžio pro Ukmergę ar Molėtus, ar pan. Tai Lietuvos valstybei naudingiausia strategija.
    Taigi Valdžios sprendimas tokio didelio keleivių srauto vidaus susisiekimo geležinkelį tarp Vilniaus ir Kauno atiduoti į bendrą „Rail Baltica“ katilą yra ekonomiškai ir politiškai nesuprantamas, niekuo nepamatuotas…

    Atsakyti
  2. >Kažin says:
    1 m. ago

    Tamsta esate neteisus. Ne Vilnius ,o Kaunas yra Lietuvos logistikos šerdis,be to geografiškai geresnėje vietoje. Antra, neleistina viską sutelkti vienoje vietoje,t.y. Vilniuje,- regioninę politiką būtina vystyti ,tai naudinga visai Lietuvai . Naują greitojo geležinkelio ruožą Vilnius-Kaunas priskirti ,,Rail Baltic” ar kitam projektui tegul nusprendžia ekonomistai.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      1 m. ago

      Šiais laikais logistikos šerdis (centras) – visai šaliai yra atgyvenęs dalykas, – neracionalu. Nėra taip, kad Kaune logistika lyg iš dangaus kristų… Lietuvai tikslinga turėti 5-6 jos centrus.
      Antra, vystyti regioninę politiką – toliau negali reikšti, kad visą valstybės paramą atiduoti Kaunui, kaip yra vykę kokį dešimtmetį.
      Kas dėl vidaus susisiekimo greitojo geležinkelio Vilnius – Kaunas priklausymo “Rail Baltica” sistemai, tai yra ne tik ekonominis, bet ir teisinis, net ir politinis klausimas, todėl jo sprendimai turi būti specialistų svarstomi, diskutuojami, viešai išsakant argumentuotas nuomones.

      Atsakyti

Komentuoti: >Kažin Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Į ateinančius metus oro uostai žvelgia viltingai

2022 05 22
Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

2022 05 19
Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą

Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą

2022 05 19
Kęstutis Masiulis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

K. Masiulis siūlo keisti kelio ženklų dizainą

2022 05 16
Kelias | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Atnaujinamas kelias Mažeikiai-Plungė-Tauragė

2022 05 13
Kuriamas elektromobilių įkrovimo taškų žemėlapis

Kuriamas elektromobilių įkrovimo taškų žemėlapis

2022 05 13
Kauno oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Oro uostai džiaugiasi didėjančiu keleivių skaičiumi

2022 05 10
Airbaltic | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„airBaltic“ jau perskraidino 62 tūkst. Lietuvos keleivių

2022 05 08
Klaipėdos jūrų uostas | sumin.lt nuotr.

Hamburgo ir Klaipėdos uostai stiprina ryšius

2022 05 05
Wizair | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vasaros skrydžių sezonas įsibėgėja

2022 05 04
Rodyti daugiau

Naujienos

Jurgita Šiugždinienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministrė | Arūno Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Aptarti ukrainiečių švietimo klausimai

2022 05 23
Naudokime fejerverkus saugiai
Lietuvoje

Savivaldybės raginamos atsisakyti fejerverkų

2022 05 23
Nuo vasaros pradžios – didesnės pensijos ir socialinės išmokos
Lietuvoje

Gyventojus pasieks didesnės socialinės išmokos

2022 05 23
Šviesoforas, žalia rodyklė | vilnius.lt S. Žiūros nuotr.
Lietuvoje

Eismą reguliuos ir nauji šviesoforai

2022 05 23
Praeitais metais Lietuva skyrė beveik 50 milijonų eurų besivystančioms šalims
Lietuvoje

Bendruomenių stiprinimui skirta 2 mln. eurų

2022 05 23
Linas Jonauskas | am.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Siūloma didinti miškingumą, atsisakant perteklinių ribojimų

2022 05 23
Vidaus patalpų atliekų rūšiavimo dėžutės
Gamta ir ekologija

Atliekas svarbu rūšiuoti ne tik namuose

2022 05 23
lrp.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ruošiasi NATO PA pavasario sesijai

2022 05 23


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Romas apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 22 12:40
  • Grazina apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Va, tep apie R. Karbauskis. Siūlau prieš agresorių panaudoti – žemės ūkį
  • Verslo žiniose: apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 22 12:40

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Aptarti ukrainiečių švietimo klausimai
  • Savivaldybės raginamos atsisakyti fejerverkų
  • Gyventojus pasieks didesnės socialinės išmokos
  • Eismą reguliuos ir nauji šviesoforai

Skaitomiausi straipsniai

  • Didysis šeimos gynimo maršas 2022 TIESIOGIAI peržiūrėta: 663; komentarų: 26
  • „Eurovizijos“ nugalėtoja tapo Ukraina! peržiūrėta: 609; komentarų: 9
  • M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų? peržiūrėta: 573; komentarų: 19
  • A. Gelžinis, R. Kaminskas. Žygdarbis pažadinęs Lietuvą peržiūrėta: 513; komentarų: 4
  • „Eurovizijos“ finalas peržiūrėta: 444; komentarų: 3
  • Sprendžiama dėl Lietuvos rusų dramos teatro pavadinimo peržiūrėta: 433; komentarų: 26

Kiti Straipsniai

Į ateinančius metus oro uostai žvelgia viltingai

by Ditė Česėkaitė
2022 05 22
0
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

2021 m. nepaisant besitęsiančios COVID-19 pandemijos Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. eurų ir buvo apie 30 proc....

Skaityti toliau

Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

by Ditė Česėkaitė
2022 05 19
0
Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

Šiandien bent du Lietuvos oro vežėjai siekia plėsti savo veiklą JAV rinkoje ir turi tam realių galimybių. Tai Tarptautiniame transporto...

Skaityti toliau

Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą

by Ditė Česėkaitė
2022 05 19
0
Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą

Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, šią savaitę kartu su Prezidento Gitano Nausėdos delegacija lankydamasis Baku, su Azerbaidžano skaitmeninės plėtros ir transporto...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Romas apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 22 12:40
  • Grazina apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Va, tep apie R. Karbauskis. Siūlau prieš agresorių panaudoti – žemės ūkį
  • Verslo žiniose: apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 22 12:40
  • Astronomas, proistorikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas apie „Aktualioji istorija“: Ką genetika sako apie lietuvių kilmę? (video)

Kitas straipsnis
Tyrimas: šaltiniuose – gero vandens klodai

Tyrimas: šaltiniuose – gero vandens klodai

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai