Prezidentas Gitanas Nausėda susitiko su Seimo Ekonomikos komiteto pirmininku Kaziu Starkevičiumi, su kuriuo aptarė pagalbos priemonių nuo pandemijos nukentėjusiam verslui efektyvumą, regionų ekonomikos skatinimą bei Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano rengimo pažangą.
„Šis planas, kurį Lietuva įsipareigojo pateikti Europos Komisijos vertinimui balandžio pabaigoje, – ypač reikšmingas dokumentas, nuo kurio priklauso, kaip sklandžiai ir greitai Lietuvą pasieks daugiau nei 2 mlrd. eurų dydžio finansinės investicijos. Turime pasirūpinti, kad dokumentas būtų parengtas profesionaliai, orientuotas į struktūrines reformas ir maksimaliai suderintas su savivaldybėmis, aukštosiomis mokyklomis ir kitais socialiniais partneriais“, – pabrėžė Prezidentas.
Šalies vadovas paragino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininką daugiau dėmesio skirti tarpinstituciniam bendradarbiavimui įvairiuose plano rengimo etapuose, konsultacijoms su socialiniais partneriais bei komunikacijai apie investicijų prioritetus Lietuvos gyventojams.
Prezidentas domėjosi Lietuvos pasirengimu įgyvendinti regionų ekonomikos skatinimo planus. Kaip vieną probleminių sričių valstybės vadovas paminėjo būtinybę peržiūrėti Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymą, kurio dalis teisinių nuostatų nėra palankios efektyviai verslų plėtrai esamoje situacijoje.
Pokalbio metu Prezidentas su Seimo Ekonomikos komiteto vadovu aptarė sunkiausiai pandemijos padarinius išgyvenančio verslo problemas. Akcentuotos tikslinių priemonių taikymo galimybės kino teatrams, sporto klubams ir kitoms verslo sritims.
Pokalbio pabaigoje Prezidentas priminė Ekonomikos komiteto pirmininkui apie dvi svarbias Prezidentūros Seimui teikiamas iniciatyvas. Viena jų – Teisėkūros pagrindų įstatymo pakeitimai, paremti prievole įtvirtinti teisėkūros iniciatyvas aplinkosaugos bei klimato kaitos aspektais. Pasak šalies vadovo, tokia prievolė leistų tiksliau planuoti aplinkosaugos kompensacines priemones šalyje, leidžiančias neutralizuoti ir sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Tai ypač svarbu Lietuvai įgyvendinant klimato neutralumo tikslus.
Taip pat kalbėta apie Prezidentūros iniciatyvą, susijusią su Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių administravimo įstatymų nuostatomis, kurios numato minimalų 6 mėnesių prisitaikymo prie su biudžetu įvedamų mokestinių pokyčių terminą tais atvejais, kai mokestinė našta yra didinama. Šis pokytis būtinas, siekiant Lietuvoje pritaikyti pažangią Vakarų valstybių patirtį ir užtikrinti mokestinio teisingumo principus
”…aptarė pagalbos priemonių nuo pandemijos nukentėjusiam verslui…” O kiek nukentėjo nuo pandemijos ir kiek nuo valdžios nesąmonių ? Verslas nukentėjo, nes susirgo darbuotojai ? Ar, kad valdžia uždraudė dirbti sveikiems ?
Kam pasitarnavo valdžios diktatūra, verslo žlugdymas, valstybės praskolinimas, žmonių kankinimas ir patyčios ? Išgelbėjo liaudį ? Nuo ko ?
Išeina, kad ir Seimo komitetų pirmininkų atsakingumas yra Prezidento galioje. Konstitucinis valstybės valdžių pasidalinimo principas Respublikoje kaip ir negalioja. Vadovaujantis vaidmuo viskam priklauso Prezidentui lyg Sovietų laikas CK pirmajam sekretoriui.
Ir svarbiausia, kad nei politikai, nei Seimas kaip institucija nedrįsta to konstitucinio principo ginti. Taigi, grįžimas į komunistiškumą valstybės valdyme gauna vis didesnį įsibėgėjimą…
Kiek prisimenu, siekta suderinti galias taip, kad nė viena iš institucijų neįgytų absoliučios galios, kad, vienos iš jų užgrobimo atveju, kita institucija atsvertų užgrobtosios galią.
„Šalies vadovas paragino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininką daugiau dėmesio skirti“ – ar tai ne beviltiškas mėginimas sukurti stipraus prezidento įvaizdį, eilinis neprofesionalus viešųjų ryšių veiksmas? Ak, ir kur gi parašyta, kad prezidentas turi tokią teisę „paraginti“ Seimo komiteto pirmininką? Konstitucijoje? Ne. Netikiu, kad išrinks antram laikotarpiui. Kiek daug žmonių pasaulyje nepasveria savo galimybių eidami dainuoti, groti, šokti, vadovauti, važnyčioti, rašinėti idiotiškus, tariamai filosofinius straipsniukus, kopti į kalnus, maudytis audringoje jūroje, įsitaisyti jauną meilužę, imti paskolą ir t.t. Gaila jų? Nė kiek 🙂
Panie Pajūrietisie!
Bet juk pan jest bardzo negailestingi. Aš pšykro mia, až glova mi sie zasukiala.
ŠIS ŠIMTMETIS PASIŽYMĖJO LIETUVIO inž. ROMUALDO ZUBINO PADARYTAIS GLOBALINIAIS ATRADIMAIS! SENIAUSIOS ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBOS DĖKA, BUVO ATRASTI, TREČIASIS IR KETVIRTASIS ŽEMĖS AŠIES FIZINIAI JUDĖJIMAI, KURIE LEIDO PAŽINTI : KAS? ir KODĖ? ŽEMĖJE VYKO? KAS? ir KODĖL? VYKSTA? KAS? ir KODĖL? VYKS ATEITYJE?
NUO 2500 – jų metų, ŽEMĖJE PRASIDĖS KLIMATO KAITA! ŠIS GEOFIZINIS PROCESAS ŽAMĖJE TRUKS iki SEKANČIOS EROS 500 – jų metų!
VISĄ ŠĮ LAIKMETĮ, ŠIAURINIAME ŽEMĖS PUSRUTULYJE, VIEŠPATAUS VIENA SAULĖ! PIETINIAME PUSRUTULYJE – VIENAS MĖNULIS!
SUPRANTAMA, ŠIAURINIAME ŽEMĖS PUSRUTULYJE, SAULĖS SPINDULIAI, KALNUOSE, IŠTIRBDYS VISUS SNIEGYNUS IR LEDYNUS! SUPRANTAMA IR TAI, KAD ŠIAURINIUOSE KALNŲ ŠLAITUOSE, SIELIAI IR NUOŠLIAUŽOS, SAVO KELYJE, NEPALIKS JOKIOS GYVASTIES!
TUO PAT METU, NUO SAULĖS SPINDULIŲ, KILS NEGAILĖSTINGI GAISRAI!
ŠIAM LAIKMEČIUI PRIVALO RUOŠTIS VISI AUKŠČIAUSIO LYGIO IR RANGO VADOVAI!!!!
Šiuo atveju atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad Prezidentas susitiko ne su Komitetu, kas galėtų būti, o tik su vienu jo pirmininku (paslaptys?). Tas be abejonės kelia įtarimą, jeigu K. Starkevičius nesilaiko konstitucinio valdžių galių atskirumo principo, tai gal Seimui derėtų kelti jo tinkamumo eiti tokias pareigas šioje demokratinės šalies valstybės valdžios institucijoje…
Kas jums komentuotojai nutiko,kad labai nepatenkinti tuo,jog Prezidentas išdrįso susitikti su vienu iš Seimo Komiteto pirmininku? Iš tiesų tai buvo tinkamas ir pageidautinas aukščiausios valdžios atstovų susitikimas,tiesiog konstitucinė Prezidento politinė veikla.
Komentuotojai gina konstitucinį demokratinės šalies valstybės valdžių atskirumo principą. K. Starkevičius nėra Prezidentui atsakomingas (pavaldus) asmuo, jis tėra tik Seimo vidaus padalinio vadovas, taigi prie jo kuruojamų valstybės dalykų Prezidento gali būti einama tik per Seimo pirmininkę. Dabar jo pirmininkė, o per tai ir pats Seimas liko kaip ir pažemintas… Tai viena. Antra, valstybės valdžių pasidalinimo principas nėra kažkas šiaip sau vaikų žaidimo, o yra dalykas iš demokratijos esminių reikalavimų…