Ketvirtadienis, 19 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Lietuviškas centras – pusiausvyros ideologija

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020 09 20 12:00
58
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Politinės ideologijos dažnai simboliškai siejamos su smegenų pusrutuliais. Vieni mąsto dešiniuoju pusrutuliu, kiti – kairiuoju. O kaip vadinami žmonės, mąstantys abiem pusrutuliais? Tikriausiai centristais. Nors tam tikra prasme centristu gali būti ir žmogus, kuriam sunkiai veikia abu pusrutuliai.

Sveikas centristas atsirenka, kas geriausia, iš dešinės ir iš kairės pozicijų. Iš dešinės jis perima prigimtinės šeimos, klasikinės doros, tautinės valstybės akcentus. Iš kairės – socialinį solidarumą ir ekologiją. Liguistas centristas tiek iš kairės, tiek iš dešinės atsirinks tai, kas blogiausia: iš kairės – radikalų kosmopolitizmą ir moralinį reliatyvizmą, iš dešinės – laukinės rinkos principus. Jei politinę erdvę suvoksime ne linijos, o apskritimo pavidalu, ir vieni, ir kiti galės vadintis centristais. Pirmuoju atveju centrizmas – tai socialinis konservatizmas, antruoju – liberalus komunizmas.

Lietuviškieji centristai aiškiai renkasi socialinio konservatizmo modelį. Jie pasisako už vyro ir moters šeimą, atvirą gyvybei, vaiko teisę į mamą ir tėtį, lietuvišką ir suverenią Lietuvą, solidarią visuomenę, darną su sava gamtine, istorine ir kultūrine aplinka. Jie mąsto abiem smegenų pusrutuliais. Nemąstantys nei vienu buriasi į tokias partijas, kaip tariamoji Laisvės partija ar Liberalų sąjūdis. Čia Lietuvą siekiama užleisti iškrypėliais ir perėjūnais. Tokiose partijose, kaip Tėvynės sąjunga, abi socialdemokratų partijos, Valstiečių ir žaliųjų sąjunga, apskritai turime mišinius iš labai įvairių pozicijų atstovų.

Žvelgiant į bendrą Vakarų pasaulio kontekstą, kuriame esame ir mes, geometrinės dešinės ir kairės apibrėžtys radikaliai keičiasi. Ypač tai pasakytina apie Europą. Klasikinė kairė palieka vietinį darbo žmogų likimo valiai, persiorientuodama į migrantų ir homoseksualų interesus. Vietiniai darbo žmonės vis labiau orientuojasi į taip vadinamą radikaliąją dešinę, kur tautiškumas praturtinamas socialiniais akcentais. Šia kryptimi orientuojasi ir tautiškoji inteligentija, ir tautiškasis verslas, spaudžiamas globalių korporacijų, palaikančių liberalizmą ekonomikoje ir marksizmą kultūroje.

Drąsiai galima sakyti, kad dauguma partijų, krikštijamų radikaliosios dešinės vardu, iš tiesų yra centristinės: kultūrinė dešinė ir ekonominė kairė. Ar tai būtų lenkų „Teisė ir teisingumas“, ar vengrų Fidesz, ar prancūzų Nacionalinis susivienijimas (buvęs Nacionalinis frontas). Geopolitiškai šios partijos – gana skirtingos, vienos palaiko Vakarų demokratiją prieš Rytų despotijas, kitos su pastarosiomis koketuoja, trečios bando rasti pusiausvyrą. Bet vidaus politikoje jas visas galima įvietinti centre.

Amerikoje padėtis kiek keblesnė. Ten, jei esi dešinysis, turi palaikyti moralinį konservatizmą ir patriotizmą drauge su brutaliu ekonominiu liberalizmu, o jei esi kairysis – socialinį solidarumą kartu su radikaliu kosmopolitizmu ir moraliniu reliatyvizmu. Renkiesi vieną vertybinę poziciją – gauni visą paketą. Kitokie paketai dvipartinėje politinėje sistemoje – labai sunkiai įmanomi. Amerikiečiams tenka rinktis iš dviejų liberalų stovyklų: kultūrinių arba ekonominių liberalų.

Nepaisant daugkartinių bandymų Lietuvoje sukurti amerikietiško pavyzdžio dvipartinę sistemą mūsų valstybė aiškiai lieka europinėje politinėje sistemoje su daugiapartiniu politiniu modeliu. Čia galima rinktis iš įvairių pozicijų ir jų kombinacijų, nuo socialinio konservatizmo iki liberalaus komunizmo.

Jei žvelgsime giliau, tai dešinės ir kairės apibrėžimai visais atvejais – sąlyginiai. Kas nustatė, jog patriotizmas ir konservatizmas turi žengti drauge su ekonominiu liberalizmu? Arba kad socialinis solidarumas ir ekologiškas požiūris privalo jungtis su kultūriniu liberalizmu? Daug nuoseklesni atrodo kiti ideologiniai junginiai. Pripažįstant žmogaus asmenį svarbia, bet sudėtine didesnės visumos dalimi nuoseklu palaikyti jo tautinį tapatumą ir visuotines doros normas kartu su socialiniu solidarumu ir ekologija. Ir atvirkščiai, ekonominis ir kultūrinis egoizmas nuosekliai žengia kartu.

Vis dėlto iki konceptualios revoliucijos tenka naudotis tomis sąvokomis, kurios vyrauja šiuo metu. O tai reiškia, kad socialinis konservatizmas jungia kultūrinę dešinę su ekonomine kaire. Tai – centro pozicija, kurioje vengiama bet kokių kraštutinumų, ar tai būtų komunizmas, ar liberalizmas, ar fašizmas. Centro pozicijos fokuse – laisvas, doras ir sąmoningas žmogus, kuriantis atitinkamą bendruomenę ir per ją žengiantis į pasaulį. Centras – tai pusiausvyra ir darna. Tarp laisvės ir atsakomybės, teisės ir pareigos, išskirtinumo ir vienybės. Žmogus-bendruomenė-žmonija-pasaulis. Ir visi lygmenys – svarbūs.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Tauta ir ideologija
  2. M. Kundrotas. Sistema keičiasi. Kas toliau?
  3. M. Kundrotas. Lietuva ant revoliucijos slenksčio?
  4. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IV)
  5. M. Kundrotas. Tautinės partijos Europoje: sistemos reakcijos ir jų pasekmės
  6. M. Kundrotas. Ideologijos problema
  7. M. Kundrotas. Nesvarbūs dalykai neaptarinėjami
  8. M. Kundrotas. Dešinės ir kairės pasaulėvaizdžiai
  9. M. Kundrotas. Ar leisime Lietuvą paversti kumetynu?
  10. M. Kundrotas. 2019-ieji. Ką parodė rinkimai?
  11. M. Kundrotas. Dvi motinos, patvoriniai ir maži stalinukai
  12. M. Kundrotas. Neturi degtukų? Reiškia – esi pederastas
  13. M. Kundrotas. Melo kojos trumpos. Atsakymas A. Sakalui
  14. M. Kundrotas. Lietuvos politinė reforma: ką siūlo tautininkai?
  15. M. Kundrotas. Ar lietuvių tautininkams reikalinga nauja tapatybė?
  16. M. Kundrotas. Tarp lietuviškosios Arkadijos ir griūvančio Babilono
  17. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (III))
  18. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (VII)
  19. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (VIII)
  20. M. Kundrotas. Psichiatrija ir politologija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 58

  1. ŽEMAITIS says:
    2 m. ago

    Jokio centrizmo tokiose partijose, kaip jūsų Centro partija, Teisė ir teisingumas“, Fidesz tikrai nėra. Nei pagal vieną, nei pagal kitą politinio spektro modelį. Jei vadovautis klasikiniu (tačiau visuomenėje mažiau populiariu) modeliu, tai jūsų Centro partija keliauja į kairę (liberalai tuomet – dešinieji), nes ekonomikoje remia valstybės reguliavimą ir yra skeptiški laisvąjai rinkai. O liberalai – laisvosios rinkos ir mažesnio valstybės dalyvavimo šalininkai – yra dešinieji.
    Pagal antrąjį (populiarųjį) modelį: lygybė (socialistai) – laisvė (liberalai) – tvarka (konservatoriai, tautininkai ir kt.) Jūsų Centro partija yra dešinioji, o Liberalų partijos centristinės.
    Taigi, Mariau, nereikia “pritempinėti” – tiesiog nėra tokio politologinio modelio, kuriame Centro partija taptų iš teisš centristine.
    Dabartinis Centro partijos pavadinimas nieko bendro su centrizmu neturi, panašiai kaip ir Rusijos veikėjo Žirinovskio Liberalų demokratų partija. Karatais, dėl nežinomų priežasčių, partijos pasirenka absoliučiai su jų ideologinėmis nusotatomis nederančius pavadinimus.
    Tiesa, “Laisvės partijos” pavadinimas taip pat nieko nesako (laisvės nuo ko?). Lietuvoje suprantama vienaip, o štai Austrijoje tokių pat pavadinimu (Laisvės partija) vadinama gana radikali, į mūsų Centro partiją panaši eurosketikų (ir visai ne liberalų) partija.
    Taigi, gerb Mariau, šį kartą visiškai nesupratau jūsų išvedžiojimų. Jie nelogiški ir visiškai nedera su politologinėmis tiesomis.

    Atsakyti
  2. Socialistas says:
    2 m. ago

    Rolandas Paulauskas tokius kaip Kundrotas vadina naivuoliais su menka smegenų keliamąją galia. Gyvena kažkokioje uotpijoje – kultūrinė dešinė… kas tai per daiktas? Tai turbūt tie masinio vartojimo produktai – knygos (kaip tapti turtingu ir t.t.), filmai (50 pilkų atspalvių ir t.t.), kurių meninė kultūrinė vertė yra nulinė, o poveikis žmogaus kultūrinei brandai yra neigiamas, nes formuoja gobšų, savanaudį hedonistą, kuris susikoncentravęs į save. Sujungti dešinę su kaire tas pats kaip skiepyti rastą, jei Kudnrotas užsiima tokiais kliedesiais, tai rodo jo labai ribotą mąstymą.

    Atsakyti
  3. Pajūrietis says:
    2 m. ago

    „Centro pozicijos fokuse – laisvas, doras ir sąmoningas žmogus, kuriantis atitinkamą bendruomenę ir per ją žengiantis į pasaulį.“ Klausimas: kiek pas juos būtent tokių žmonių yra? Laisvų, dorų ir sąmoningų? Per bendruomenę žengti į pasaulį? Ačiū, ne.

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      2 m. ago

      Gyvenime beveik visad tenka rinktis mažesnę blogybę, aš linkstu link Puteikio, o jūsų pasirinkimas?

      Atsakyti
  4. Romas says:
    2 m. ago

    Visiems neįtiksi, nes žmogus tai “kopėčios” tarp pragaro ir dangaus. Ir kiekvienas stovi ant savosios pakopos…
    Dėkui Mariau už idėjas, įžvalgas, už drąsą. Nes tai ir augina sąmoningumą.

    Atsakyti
  5. Virginijus says:
    2 m. ago

    Teoriškai – viskas teisingai. O štai ar pavyks praktiškai sukurti centristinę partiją su tokiu “centristu” kaip Puteikis priešakyje – didelis klaustukas…

    Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      2 m. ago

      Teoriškai – viskas klaidingai.
      Skaitykite politologijos vadovėlius – galbūt suprasite.

      Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      2 m. ago

      Ir kas teoriškai teisinga? Kas gi?

      Atsakyti
      • ŽEMAITIS says:
        2 m. ago

        Išdėsčiau pirmąjame savo komentarę – žr. aukščiau.

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          2 m. ago

          Taip. Bet aš su Jumis sutinku. Komentaras buvo skirta Virginijui.

          Atsakyti
          • ŽEMAITIS says:
            2 m. ago

            Supratau, atsiprašau 🙂

  6. Romas says:
    2 m. ago

    Toks “taranas”, kaip Naglis Puteikis, bet kuriai partijai didžiausia vertybė, nes tenai “viršuje” ne vaikų darželis, o tikras “gyvatinas”.

    Atsakyti
  7. Dainius Razauskas says:
    2 m. ago

    Marius Kundrotas – vienas mano mėgstamiausių autorių. Gal dėl to, kad, atrodo, supranta, jog lemtinga kova vyksta ir esminiai sprendimai įvyksta mintyse. Visa kita – tik padariniai. Maždaug kaip užuomazgos genai ir paskui jau suaugusiojo kūno sandara bei polinkis į ligas.
    Ir dabar jam pritariu: iš tikrųjų, kodėl tautiškumas negalėtų eiti ranka rankon su socialiniu teisingumu ir ekologija? Netgi priminčiau, kad į Nepriklausomybę atvedė kaip tik šita „kekė“, netgi ne kekė, o viena bendra šaknis su trimis stiebais: tautiškumas, tarpusavio bendrumas ir bendrumas su gamta, aplinka, Tėvynės žeme ir Žemės tėvyne.
    Todėl šių dėmenų atskyrimas – tik manipuliacija, neturinti nieko bendra su tikrove. Ir jokios „kairės“ nei „dešinės“ iš vis n(eb)ėra – tik „smegenų pudrinimas“. Yra meilė, rūpestis, atida ir, kita vertus, pyktis, pavydas, suktybė, niekšybė ir t.t.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      2 m. ago

      Kurioje pasaulio valstybėje buvo ar yra įgyvendintas „socialinis teisingumas“? Turiu galvoje visą žmonijos istoriją.

      Atsakyti
      • Socialistas says:
        2 m. ago

        TSRS

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          2 m. ago

          🙂

          Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          2 m. ago

          Socialistui: balandžio pirmoji ne šiandien. Dar tik rugsėjis.

          Atsakyti
          • Socialistas says:
            2 m. ago

            TSRS buvo trūkumų niekas to neneigia, bet išmokit objektyviai vretinti tikrovę: socialistinės santvarkos esmė yra gamybinių priemonių suvisuomeninimas, o tai reiškia, kad nėra kapitalistų, kurie išnaudoja samdomą darbuotoją. Darbo kolektyvams priklauso gamybos priemonės ir iš darbo gauto pajamos išdalinamos darbuotojams po lygiai – nėra ponų. Ar tai ne socialinis teisingumas? Ar jums socialinis teisingumas tai kapitalizmas kuomet įmonės savininkas melejonierius, o jo darbuotojams mokama alga, kuri lygi ~25% darbuotojo sukurtos vertės?

          • Pajūrietis says:
            2 m. ago

            Aha, socialinis teisingumas prie sovietų, kai buvo uždaros parduotuvės kpSS partinei nomenklatūrai, kai tie ilsėdavosi prie Juodosios jūros ir ne tik, o darbo žmonių kolektyvai nuomodavo butus daugiabučiuose kartu su tų būtų šeimininkais, kad tik galėtų nors kiek pabūti prie Baltijos jūros… Sąrašas būtų ilgiausias tokio sovietinio socialinio teisingumo, ypač gaunant kelionę į užsienį ar paskyrą lengvajai mašinai. Matosi, negyvenote tuo metu, nieko nežinote ir apie neeilinių komsomolcų ir partškolininkių smagaus gyvenimo ypatumus. Ir nieko nežinote apie paprastų žmonių gyvenimą. Neturi pažįstamų prekyboj, vaikščiosi papasčiausiais drabužiais, kai tuo metu miesto vykdomojo komiteto ponai ir ponios spindėdavo. Nereikai lia, lia. Juokinga propoganda.

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Sniečkus ilsėdavosi su visa tauta Palangos pliaže. Tuo tarpu eiliniai lietuvių darbininkai laisvai važiuodav prie Juodosios jūros. Skirtingai nei dabar Lansbergiai ilsisi asmeniniame Nemirsetos pliaže toliau nuo tautos. Apie parduotuves nomenklatūrai papasakok Numavičiui jis tau į akis nusijuoks. Ekonominės atskirties tarp tarybų valdžios ir gyventojų nebuvo kaip dabar tarp numavičių kišenėse sėdinčios valdžios ir t.t. Bet geriau lai oficalūs mokslininkų tyrimai pasako jog socialistinės valstybės geriau aprūpino žmones ir sukūrė didesnę gerovę nei kapitalistinės: https://ajph.aphapublications.org/doi/pdf/10.2105/AJPH.76.6.661

          • ŽEMAITIS says:
            2 m. ago

            SSRS, kaip ir bet kurioje kitoje socialistinėje šalyje buvo ne “trūkumų”, o ABSOLIUČIAI VISKAS KLAIDINGA.
            Gamybinių priemonių suvisuomeninimas – ir NETEISINGA, nes iš kažko jos bus atmtos. O tai ne “teisybė” o skriauda žmogui, kuris (pats, arba jo bočiai) intensyviai dirbo ir rankomis ir galva kad tą kapitalą sukrauti. O dabar mat tinginių šaika atims ir padalins…
            Gamybos priemonių visuomeninė priklausomybė dargi veda į visišką nustekenimą. Aibės pavyzdžių – pradedant SSRS, baigiant iššvalgytais naftos ištekliais turtingiausią šalį – Venesuelą. Puikūs pavyzdžiai, kokį rezultatą duoda privačios nuosavybės nebuvimas.
            SOCIALIZMAS – TAI ABSOLIUTI UTOPIJA, KURIE PRIEŠTARAUJA BET KOKIEMS DĖSNIAMS. SOCIALIZMAS – TAI VISIŠKŲ KAVAILIŲ IDEOLOGIJA (nepykit, griežtai, bet teisingai).

        • Bartas says:
          2 m. ago

          Maskovijos balševike, kodėl sugriuvo “sovietskij sojūz?
          Karas buvo ? Vidiniai priešai ? Tankų mažai pagamino? O gal raketų.

          Atsakyti
        • juras says:
          2 m. ago

          TSRS vertimas i siandienos lietuviu kalba : Trumpai Sakant Rusiskos Skerdynes.

          Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      2 m. ago

      Dainiau, visais aspektais klystate.
      Pirmiausia tokio reiškinio, kaip “socialinis teisingumas” aplamai nėra. Kad tai suprasti – saitykite Hayek “Kelias įvergovę”. Yra TEISINGUMAS – ir taškas. O kažkokie “socialiniai teisingumai” – tai kariųjų (t.y., socialistų) išmislas, kurie iš tiesų yra neteisingumas. Nėra ir tokio reiškinio, kaip taip pat keinsistinė kairiųjų utopija “gerovės valstybė”.
      Antra, nesu prieš gamtą, dažnai komentaruose pasisakau prieš medžioklę ir t.t., tačiau žaliųjų perlenkimai jau erzina. Iš tiesų ekologinių reguliavimų ir Lietuvoje, ir ES jau ir taip yra per daug. Tad remti jėgas, kurios skatina jų skaičiaus padidinimą taip pat yra klaida. Esu žaliųjų priešininkas ir manau, kad jie nuėjo per toli.
      Tad, dainiau, jei norite kad ir taip daugeliui abejonių keliantis nacionalizmas (kuriame taip pat gali būti tautinių perlenkinų” dar taptų kairuolišku bei žaliuoju – tokiu atveju tuo tik pakenksite ir taurinės jėgos mąstančių šalininkų turės dar mažiau.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        2 m. ago

        Erzina tai, kad žalieji spiegliai ir spieglės spiegia apie debesis, nors juos i9r viešumoje ir namuose supa kalnai apčiuopiamos chaltūros. Bet jie mielai chaltūrą perka ir vis naujesne ,,modernesne” keičia…

        Atsakyti
        • ŽEMAITIS says:
          2 m. ago

          Taip, pritariu. Asmeniškai pažįstu ekologines pažiūras turinčių jaunuolių, kurių vartojimas dar didesnis, nei mano.
          Na, manasis yra žemas, bet pirmiausia ne dėl ekologinių motyvų, o dėl tam tikros įgimtos savybės – taupumo (t.y., ekonominių išskaičiavimų). Bet tai dažniausiai sutampa.
          O jaunimas dažnai nesuvokia, kad pinigai tei ne mana – į valstybės biudžetą “iš Dangaus” nepribyrės. Be to, Lietuva nėra uždara valstybė. Jei sukursime verslui labai griežtas taisykles bei apkrausime mokesčiais, tuomet jis tiesiog “perbėgs” į kitas šalis. ES istorijoje jau būta tokių atvejų. Tad žaliųjų nemąstymas mane stebina, jį sieju su nebrandumu, kurį geriausiai “vainikavo” Astravo AE atsiradimo istorija…

          Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        2 m. ago

        Žemaičiui: taip, nėra jokio socialinio teisingumo, bet yra arba didelis naivumas, arba juokingas manipuliavimas iš politikų garsiakalbių, ypač prieš rinkimus.

        Atsakyti
        • ŽEMAITIS says:
          2 m. ago

          Aš nepartinis. Žinoma, turiu aiškias politines pažiūras bei partiją (LRLS) už kurią balsuosiu rinkimuose. Tačiau asmeniškai nėra jokio intereso.
          Jei labai asmeniškai – tai man gal net patogiau būtų balsuoti už socialdemokratus ar valstiečius. Jų politika ŠIUO METU duoda teisioginės materialinės naudos man ir mano šeimai. Aš nesu versilininkas ir pan. Tad algų kėlimas, pensijų kėlimas (mano artimiesiems) yra naudingas.
          Tačiau galvojant apie vaikų ateitį, norėtųsi investicijoms patrauklesnės Lietuvos. Tad ir balsuoju už liberalus.
          TAI NE ASMENINĖS NAUDOS (netgi atvirkščiai – liberalų sprendimai asmeniškai man gali būti net nenaudingi), o PILIETINĖ POZICIJA (galvojimas apie šalies ateitį).

          Atsakyti
          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Rūpi vaikų ateitis ir balsuoji už liberalus??? Koks tavo IQ??

          • ŽEMAITIS says:
            2 m. ago

            O koks Tamstos, jei esate socialistas? 🙂
            Vien faktas, kad esi socialistas parodo IQ “lygį”…

            Ps., Lietuvoje akademinės benduomenės tarpe socialistų iš esmės nerasi. Netgi nuosaikesnių – socialdemokratų yra itin mažai. Dominuoja liberalai.
            Man yra tekę bendrauti su vienu kolega iš Prancūzijos, kuris prisipažino esąs … “komunistas”. Na, ten gal ir įmanoma, bet mąstymo naivumas – tiesiog stebinantis. Nemandagu buvo klausti, bet kažkaip labai norėjosi pasiteirauti, kaip jūsų išsailavinimas dera su tokiomis pažiūromis. Neklausiau, tačiau išvadas padariau.

          • Pajūrietis says:
            2 m. ago

            Todėl, kad išsilavinimas, deja, proto nesuteikia.

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Haičio ekonomika liberalesnė už JAV, bet nei ekonomine gerove nei tuo labiau socialiniu žmonių aprūpnimu negali pasigirti. Priešingai Haitis yra JAV elektroninių atliekų savartynas. O kad akademinėje bendruomenėje socialistų nerasi ne tiesa, kita vertus, liberalų dominavimas dar nereiškia, kad liberalių pažiūrių žmonės protingesni, čia loginė klaida, o tai kad darai tokias argumentavimo klaidas jau rodo tavo menką smegenų keliamą galią. Ir vėlgi grįžtu prie JAV mokslininkų tyrimo, tavo nepagrįstiems įsitikinimams priešpastatau faktus: analysis of the World Bank’s data supports a
            conclusion that, the socialist countries have achieved more favorable Physical Quality of Life outcomes than capitalist
            countries at equivalent levels of economic development. https://ajph.aphapublications.org/doi/pdf/10.2105/AJPH.76.6.661
            Skaitykite ir šviesitės.

          • ŽEMAITIS (NEOLIBERALAS) says:
            2 m. ago

            Aš ne ekonomistas, ne politologas, aplamai ne socialinių mokslų atstovas, tad visokiais ale pritraukimas bandant lapu dangstyti š….., vardu “socializmas” tikrai nesidomiu. Absoliučiai kalidainga, ikreipa ir aplamai su išmintimi absoliučiai nederanti ideologija. Nebent vienintelė išlyga – ji yra tikrai tinkama materialinių gėrybių atsisakiusiems ir dvasinei tarnystei atsidavusiems žmonėms (venuoliams ir pan.). Jų pozicija suprantam, tikslas – aiškus, tad buvimas socialistais visiškai suvokiamas. Bet tai išimtis, visiškai netinkanti materialinio gerbūvio siekiančiam asauliečiui.
            Tad ne kairiųjų išvedžiojimus, o geriau seną gerą klasiką – Č. Darvino “Rūšių atsiradimas” (angl. On the Origin of Species) skaityk 🙂

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Tavo teiginiai infantiliški (nepagrįsti), suprantama juk ko daugiau tikėtis iš neoliberalo. Neoliberalams tiesa yra ne faktai o jų asmeniniai įsitikinimai. Bet jei jau į kovą trauki ne loginius argumemtus, o autoritetus, tai siūlau ir aš tau paskaityti Alberto Einšteino straipsnį Kodėl socializmas, kuriame jis pagrįstai argumentuoja, kodėl socializmas yra teisingas kelias: h ttps://www.fmf.uni-lj.si/storage/35099/Einstein%20on%20Why%20Socialism.pdf?access=28753d2d6538353acbfa1b728a8ba5fd

          • ŽEMAITIS (NEOLIBERALAS) says:
            2 m. ago

            BEJE, MELUOJI…
            Pagal ekonominės laisvės indeksą JAV yra 13, o Haitis – tik 142 vietoje (greta tokių šalių, kaip Uzbekistanas).
            Žr. (panaikinti tarpus):
            https :// worldpopulationreview.com/country-rankings/capitalist-countries

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Nuo kada ekonominė laisvė reiškia socialinį teisingumą ir gerovę?
            Haitis užima 5 vietą pagal didžiausią pajamų nelygybę. Haičio BVP vienam gyventojui 1800$ per metus, o tai yra 213 vieta iš 228. Kitaip tariant Haitis tai liberalų rojus.

          • ŽEMAITIS (NEOLIBERALAS) says:
            2 m. ago

            ir dar. Su socialistais Lietuvos kaademinės bendruomenės žmonių tarpe susidurti niekuomet neteko. Nemažai pažįstu, tenka bendrauti, bet sicialistų visai nerasta.
            Socialdemokratinių (veikiau “senosios LDDP gvardijos”) bei konservatyvių (TS gerbėjų) yra iš esmės tik vyresniosios kartos tarpe. Dar teko girdėti, kad “naujoji kairė” rado užuoveją VDU bei VU Filosofijos fakultete (tarp jaunų sociologų). Tuo tarpu likusi didžioji mokslininkų ir studentų dalis yra aiškiai liberalių pažiūrų. Nors kartais pasitaiko ir tautiškai nusiteikusių jaunuolių. Tačiau socialistų – niekada nesutikau.

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Pirma: jei nesutikai nereiškia, kad nėra.
            Antra: kaip ir minėjau dauguma nebūtinai teisi ir tai tikrai ne rodiklis, kad liberalizmas teisinga teorija, o socializmas, neteisinga.
            Ir trečia: aš tau pateikiau faktus, išanalizuok o tada ginčykis.

      • Socialistas says:
        2 m. ago

        Socialinis teisingumas tai ne kairiųjų išmislas, o dešiniųjų sugalvotas masių mulkinimo terminas, todėl kad šita sąvoka bandoma sukurti žmonėms iliuziją jog “teisingi” kapitalistai nešnaudos darbuotojų. O tai yra melas, nes kapitalimas – tai išnaudojimu, spekuliacijomis ir apgavyste paremta santvarka

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          2 m. ago

          Ir tie, ir anie kvailina naivius, paprastus, patiklius žmones.

          Atsakyti
        • ŽEMAITIS says:
          2 m. ago

          Tikri dešinieji – liberalai tameta tokią sąvoką, kaip “socialinis teisingumas”. Nes ji skamba panašiai, kaip “vilkas vegetaras”.
          Tas “soc. teisingumas” – tai primityvi lygiava ir yra visiškai neteisingas kuriančiųjų atžvilgiu. Argi teisinga iš kūribingo darbštaus, kapitalą sukaupusio žmogaus atimti ir atiduoti tinginiui arba nekūrybingam laiką stumiančiam atsipūtėliui? Manau, kad ne.
          Tad jūsų socializmas nepraeis, nes tai primityvi, vulgari, neteisnga ir antihumaniška ideologija. Apsišvietusi visuomenė jos netoleruos.

          Atsakyti
          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Jei kapitalas atsirastų iš oro (ala kūrybiškumo kaip tu įvardini) tai būtų neteisinga, deja realybė tokia, kad kapitalas sukuriamas darbu, todėl neteisingai yra kai maximos darbuotojų sukurtą kapitalą pasisavina saujelė maximos akcininkų.

          • Bartas says:
            2 m. ago

            Negi klausimas; kodėl sugriuvo “cccp” toks sudėtingas.

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Negi klausimas kodėl kapitalizmas neveikia toks sudėtingas?

          • Bartas says:
            2 m. ago

            Tai ne atsakymas.

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Koks klausimas toks ir atsakymas.

          • ŽEMAITIS (NEOLIBERALAS) says:
            2 m. ago

            Jei nepatinka, Maximos darbuotojas gali susirasti kitą darbą. O jei jis dirba – reiškia viskas gerai.
            Aš taip pat dirbu ne itin mėgiamą sunkų bei stresuotą darbą. Tačiau dėl tokio pasirinkimo ir sąlygų kaltinu tik pats save. nereikėjo rinktis kūrybinio darbo – gyvenčiau ramiai, be stresų. Tad pats esu kaltas – ką pasirinkau, tą ir turiu.
            Jei bus darbdavys blogas (mažai mokės ir t.t) tiesiog neturės darbuotojų, nes juos pervilios konkurentai. Ir bankrutuos. Elementarūs dėsniai, ir savireguliacija. Tad visokio profsąjungų ir kt. socialistų reguliavimai tokiais atvejais tik viską sužlugdo.

          • Socialistas says:
            2 m. ago

            Tavo elementarūs dėsniai galioja tavo asmeninėje terijoje, bet ne pasaulinėje praktikoje. Darbdaviai visais laikais mažai mokėdavo, nes už durų visada šimtai stovi, kurie greitai užims išėjusiojo vietą. Jei tavo teorija veiktų praktikoje tai Girteka nuolat neieškotų vadybininkų ir vairuotojų. O tas susirasti kitą darbą patarimas tipiško naivaus neoliberalo kasininkei iš maksimos pereiti į norfą. Lygtai kitas darbdavys mokės daugiau. Nusikalbi. Geriau dedam tašką, nes protingų argumentų neturi, o ir straipsnis ne ape tai. Jūs neturėdami ką protingo pasakyti visada replikuojate į mano komentarus, nes jūsų asmeniniai įsitikinimai neatitinka faktų. Bet tai jau jūsų problema, ne faktų.

  8. Rinkiminiai debatai 19 val says:
    2 m. ago

    sveikatos apsaugos tema per LRytą
    (Tapino TV)

    Mačiau gabalėlį laidos apie švietimą, ar gal tik šiaip užkabino tą klausimą. Tai vienam iš Tapino ekspertų, nuleidusi kelnes, diržu sėdimąją taip išekspertinčiau, kad ilgai prisėsti negalėtų

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      2 m. ago

      O kas tas Tapinas?

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        2 m. ago

        Tapino sūnus.

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          2 m. ago

          O, Lietuvoje yra daugybė ne tik sūnų, dukrų,dar turime ir anūkų.

          Atsakyti
          • Bartas says:
            2 m. ago

            O jei pasiūlyčiau taip. Tapinas su Valinsku veda tv laidą “Auksinis protas”. Oi, per daug išsišokau. Jei bus klausimas , o kas tas Valinskas, man “šakės”. Reikėjo patylėti.

          • Pajūrietis says:
            2 m. ago

            Nebus tokio klausimo – jis buvo Lietuvos Respublikos Seimo pirmininku!!! Atsipalaiduokite 🙂

  9. apie laimingaja JAV says:
    2 m. ago

    Mariau, suprantu Tamstos gera valia ir vizija…
    bet pats klysti apie JAV….

    Labai trumpai apie dvi valdanciasias desiniuju partijas JAV:

    Amerikos valdzioje yra tik radikalioji desine ( gobsus protestantai ligonys…beveik fasistai,ne liberalai…)
    ir liberalai pasivadine demokratais ( prisitaikeliai intelektualai ir kita dalis gobsiu verslo atstovu..)

    Centro ten nera, klasikine prasme….

    O Socdemai kurie kalba apie socialine lygybe jau nuo Reigano laiku jokios rimtos itakos valdyme neturi,
    nors ir bando paskutiniu keleta metu viesinti savo idejas…

    Tokia tikra padetis JAV, nelinkeciau to Lietuviu tautai….

    Atsakyti
  10. Antiglobalistas says:
    2 m. ago

    Nereikia jokios ekologijos. Tai globalistu planas sunaikinti planeta ir žmonija

    Atsakyti
  11. Amerikos balso apžvalgininkas says:
    2 m. ago

    Bravo, ko gero teisingiausias ir savikritiškiausias autoriaus teiginys: “centristu gali būti ir žmogus, kuriam sunkiai veikia abu pusrutuliai”

    Atsakyti
  12. Gilios mintys says:
    2 m. ago

    R.Bagdzevičius: Vidutinybių balius visas tekstas
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/rbagdzevicius_vidutinybiu_balius/

    ir neužmirškite spalio 08, ketvirtadienį, su žvakutėmis ateiti prie MA – prie J.Noreikos atminimo lentos. Paminėti gimtadienį

    Atsakyti

Komentuoti: Romas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Zigmas Tamakauskas | V. Kašinsko nuotr.

Z. Tamakauskas. Jaunimo pasipriešinimas sovietinei okupacijai

2022 05 18
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?

2022 05 18
Johano Gottfriedo Herderio paminklas Veimare priešais miesto Petro ir Povilo bažnyčią. Pastaytas Liudviko Šalerio | wikipedia.org nuotr.

M. Kundrotas. Nacionalizmo šaknys: Johanas Gotfrydas Herderis

2022 05 15
R.Garuolio nuotr.

M. Kundrotas. Ar grąžinsime prasmę tolerancijai?

2022 05 11
Vladimiras Putinas | pixabay.com, Klimkino nuotr.

M. Kundrotas. Kur ta Rusijos opozicija?

2022 05 07
Putinas | pixabay.com, MabelAmber nuotr.

M. Kundrotas. Jeigu būčiau Putinas: devyni būdai sunaikinti Vakarus

2022 04 28

M. Kundrotas. Nacionalizmas – tikslas ar įrankis?

2022 04 17
M. Kundrotas. Šimonytės Vyriausybei lietuviai – antrarūšiai

M. Kundrotas. Šimonytės Vyriausybei lietuviai – antrarūšiai

2022 04 11
Rusų okupantai Ukrainoje | Alkas.lt ekrano nuotr.

M. Kundrotas. Rusija – nutautėlių pabaisa

2022 04 09
Rinkdamiesi maistą, lietuviai didžiausią dėmesį skiria kainai ir sveikumui

Socialdemokratai: ar maistas tampa prabangos preke?

2022 04 06
Rodyti daugiau

Naujienos

Kaip išsaugoti gražiausius Lietuvos kampelius?
Gamta ir ekologija

Kaip išsaugoti gražiausius Lietuvos kampelius?

2022 05 19
Plungėje praūžė Tarptautinė teatrų šventė „Mažoji Melpomenė“
Kultūra

Plungėje praūžė Tarptautinė teatrų šventė „Mažoji Melpomenė“

2022 05 19
Beprotiškos elektros kainos | Alkas.lt koliažas
Energetika

Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!

2022 05 18
Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 18 14:25

2022 05 18
Vyriausybė: rusiškų dujų Lietuvoje nebus
Lietuvoje

Vyriausybė: rusiškų dujų Lietuvoje nebus

2022 05 18
Mažės išlaidos nedidelėms vandenvietėms
Lietuvoje

Mažės išlaidos nedidelėms vandenvietėms

2022 05 18
Suomijai ir Švedijai – Baltijos šalių palaikymas
Lietuvoje

Suomijai ir Švedijai – Baltijos šalių palaikymas

2022 05 18
Gitanas Nausėda ir Ilhamas Alijevas | prezidentas.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Nausėda: turime ką pasiūlyti Azerbaidžanui

2022 05 18


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • P.Skutas apie Seimas ėmėsi apiprėžti V. Landsbergio statusą
  • Vidmantas apie G. Nausėda: turime ką pasiūlyti Azerbaidžanui
  • Vidmantas apie Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • Vidmantas apie R. Karbauskis. Ar galima parduoti patriotizmą?!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip išsaugoti gražiausius Lietuvos kampelius?
  • S. Birgelis. 1905 metų lietuvių tautinis sukilimas. Neramumai Punsko krašte (II)
  • K. Sabolius apie kūrybingumo ugdymą mokykloje
  • Plungėje praūžė Tarptautinė teatrų šventė „Mažoji Melpomenė“

Skaitomiausi straipsniai

  • Didysis šeimos gynimo maršas 2022 TIESIOGIAI peržiūrėta: 507; komentarų: 24
  • K. Jovaišas. Pergalės kaina: vienas žuvęs vokietis, šeši rusai peržiūrėta: 488; komentarų: 8
  • „Eurovizijos“ nugalėtoja tapo Ukraina! peržiūrėta: 487; komentarų: 9
  • Gegužės 15 d. kviečia „Didysis šeimos gynimo maršas 2022“ peržiūrėta: 466; komentarų: 11
  • A. Gelžinis, R. Kaminskas. Žygdarbis pažadinęs Lietuvą peržiūrėta: 397; komentarų: 4
  • Rusijos ambasadoriui Varšuvoje primintas ukrainiečių kraujas peržiūrėta: 375; komentarų: 18

Kiti Straipsniai

Z. Tamakauskas. Jaunimo pasipriešinimas sovietinei okupacijai

by daiva
2022 05 18
0
Zigmas Tamakauskas | V. Kašinsko nuotr.

Pranešimas skaitytas  2022 m.  gegužės 13 d. Lietuvos  nacionalinėje Martyno  Mažvydo bibliotekoje vykusioje  mokslinėje  konferencijoje  „Neginkluotas  pasipriešinimas:  prielaidos, patirtys, retrospektyva...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?

by Jonas Vaiškūnas
2022 05 18
7
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Laisvės partija, nauju vėju įsiveržusi į Lietuvos Seimą ir į valdančiąją koaliciją, labiausiai pabrėžia dvi laisves – laisvę homoseksualiems santykiams...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Nacionalizmo šaknys: Johanas Gotfrydas Herderis

by Jonas Vaiškūnas
2022 05 15
0
Johano Gottfriedo Herderio paminklas Veimare priešais miesto Petro ir Povilo bažnyčią. Pastaytas Liudviko Šalerio | wikipedia.org nuotr.

Nacionalizmas – bene prieštaringiausiai vertinama politinė pasaulėžiūra. Vieni ją be atodairos smerkia, kiti – taip pat be atodairos – garbina....

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • P.Skutas apie Seimas ėmėsi apiprėžti V. Landsbergio statusą
  • Vidmantas apie G. Nausėda: turime ką pasiūlyti Azerbaidžanui
  • Vidmantas apie Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • Vidmantas apie R. Karbauskis. Ar galima parduoti patriotizmą?!
  • Vidmantas apie R. Karbauskis. Ar galima parduoti patriotizmą?!

Kitas straipsnis
Kelionės | sam.lt nuotr.

Atnaujintas koronaviruso paveiktų šalių sąrašas, SAM skelbia išimtis vykstantiems į Latviją

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | Veido kremai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai