
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Andrius Kupčinskas, Arvydas Anušauskas ir Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į Ministrą Pirmininką Saulių Skvernelį ir švietimo, mokslo ir sporto ministrą Algirdą Monkevičių dėl Alytaus aerodromo nekilnojamojo turto perdavimo Alytaus m. savivaldybės nuosavybėn, siekdami sužinoti, kaip bus užtikrinta, kad aviacijos sporto veikla bus tęsiama, o pats Alytaus aerodromas nebus sunaikintas.
2020 m. balandžio 22 d. Vyriausybė pritarė Alytaus aerodromo nekilnojamojo turto perdavimui Alytaus miesto savivaldybės nuosavybėn, nors tam prieštaravo Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos, Lietuvos bendrosios aviacijos sporto federacijos, Lietuvos oreivių federacijos, sklandymo, kitų su aviacijos sportu susijusių bendruomenių atstovai.
„Bendruomenės atstovai įsitikinę, kad savivaldybė nepajėgi pati plėtoti aviacijos sporto, niekada jokios panašios veiklos neorganizavo ir neketina to daryti, tikrieji planai greičiausiai yra susiję su laisvosios ekonominės zonos steigimu aerodromo teritorijoje, tai buvo minima ir Vyriausybės posėdžio metu“, – sako A. Kupčinskas.
Pastebėtina, kad nei Alytaus savivaldybės tarybos sprendime dėl sutikimo perimti valstybės turtą, nei Vyriausybės nutarime dėl nekilnojamojo turto perdavimo apie aerodromo statusą ar aviacijos veiklos tęstinumą užsiminta nėra.
A. Anušausko nuomone, nors Vyriausybės posėdžio metu Ministras Pirmininkas žodžiu patvirtino, kad Alytaus aerodromo perduodamas turtas turi būti naudojamas aviacijos sporto veiklos tęsimui, vystymui ir plėtojimui, kažin, ar tai galima laikyti pakankamu saugikliu, kad aerodromas bus išsaugotas.
L. Kasčiūno nuomone, švietimo, mokslo ir sporto ministras turėtų ginti aviacijos sportą, bet to nedaro.
„Alytaus aerodromu intensyviai naudojasi akrobatinių skrydžių, sklandymo, vaikų sklandymo, aviamodelių ir kitos federacijos, o Lietuvos aeroklubo, kuris intensyviai naudojasi ir Alytaus aerodromo baze, organizuojami renginiai per metus sutraukia tūkstančius žiūrovų, todėl labai keista, kad švietimo, mokslo ir sporto ministras, kuris turėtų atstovauti ir ginti aviacijos sportą propaguojančių bendruomenių interesus, siūlo tokius aerodromo turto perdavimo be apribojimų sprendinius, galinčius lemti jo sunaikinimą“, – sako L. Kasčiūnas.
Valdžių veiksmuose įžvelgčiau kažkokius ilgalaikius destrukcinius interesus Alytaus, šio regiono atžvilgiu. Antai, muitinė iš Lazdijų be rimtų argumentų buvo perkelta į naujai įkurtąją prie Kalvarijos.
Užuot atstačius buvusį tiltą per Nemuną ir atkūrus akivaizdžiai būtiną regiono susisiekimą su sostine Vilniumi geležinkeliu, vietoje to pastatytas pėsčiųjų tiltas per Nemuną, geležinkelio stotis Alytuje išgriauta apskritai. Čia galima pridurti dar, kad nebuvo deramai pasirūpinta ir tuo, jog geležinkelio linija Vilnius – Druskininkai būtų išlaikyta, nors tam be abejonės finansinių galimybių iš ES įrengiant jos rytinę sieną buvo.
Dabar užsimota likviduoti ir su Alytaus areodromu susijusias miesto galimybes, tarkim turėti savo žinioje tarptautinę aviacijos sporto varžybų ar treniruočių bazę.
Kas dėl nuolatinės valstybės paramos suteikiant LEZ’us, tai čia taip pat nėra aiškumo. Didžiausia jų dalis kažkodėl atiteko Kaunui. Alytus kaip ir kiti miestai, verti jas turėti, negavo nė lopelio. Ir tai padaryta, kai šaliai strategiškai svarbiau vystyti pakraštinį Alytų, o ne centre esantį Kauną.
Tad Seimo nariams derėtų plačiau kelti klausimą dėl valdžių destrukcinio pobūdžio ilgalaikių veiksmų, matyt, naudingų kitiems, Alytaus ir regiono vystymo atžvilgiu.