Verslo kūrimas yra vienas iš pačių geriausių būdų pasiekti finansinei nepriklausomybei, gyvenimo pilnatvei ir savo svajonėms bei užsibrėžtiems gyvenimo tikslams. Tačiau, žinoma, tai tikrai nereiškia, kad verslą sukurti yra labai lengva. Priešingai – tai yra vienas iš pačių sudėtingiausių sprendimų, kurį žmogus gali priimti.
Kiekvienas sėkmingas verslo savininkas gali jums pasakyti tą patį – prireikia labai daug laiko, dėmesio ir pastangų tam, kad galėtumėte sukurti sėkmingą verslą. Daugybė verslininkų per savo praktiką susiduria su įvairiais netikėtumais, finansinėmis problemomis, sunkiais įveikiamais iššūkiais, nusivylimais ir netgi bankrotu, kol galiausiai jie pasiekia savo ilgai laukti sėkmę. Daugumos verslo savininkų atvejų kelias į sėkmę būna labai vingiuotas ir banguotas.
Ir nors verslo kūrimas yra labai sudėtingas vyksmas, tai tikrai nereiškia, kad nėra priemonių, kurias būtų galima pasitelkti norint palengvinti verslo kūrimą. Kaip verslo pasaulyje gerai žinomas Tonis Robinsas (Tony Robbins) mėgsta sakyti: sėkmė palieka užuominas. Tai reiškia, kad jūs galite pasimokyti iš kitų verslininkų padarytų klaidų.
Turite suprasti, kad būdami verslo savininku jūs neturite išskirtinai mokytis tik iš savo padaromų klaidų. Nepaisant to, kokioje jūs savo verslo stadijoje būsite, visuomet yra žmonių ir bendrovių, iš kurių jūs galite pasimokyti.
Žemiau rasite Finance43 jums paruoštus patarimus, kurie atkeliauja tiesiai iš puikiai žinomų verslininkų lūpų. Ši išmintis ir kitų verslo savininkų patirtis turėtų jums padėti lengviau žengti savo verslo kūrimo keliu.
Atlikite vartotojų apklausą ir rinkos tyrimą
Dori Klark (Dorie Clark) teigimu, pats svarbiausias veiksnys kuriant verslą slypi pirminiame pasiruošime. Pirmiausia rekomenduojama atlikti vartotojų apklausą ir rinkos tyrimą tam, kad galėtumėte išsiaiškinti, kuo domisi jūsų tikslinė auditorija. Tuomet galite išbandyti „testinį savo verslo variantą“, kurio pagalba galėsite išsiaiškinti, kokia yra jūsų prekės ar paslaugos tikroji paklausa. Visa tai padės jums sukurti produktą, kurio iš tikrųjų reikia vartotojams.
Nesistenkite iš karto sukurti tobulo gaminio
Būtų klaidinga manyti, kad visų pirma reikia sukurti nepriekaištingą produktą ir tik tuomet pradėti kurti savo verslą. Skoto Oldfordo (Scott Oldford) nuomone, svarbiausia pradėti ir sulaukti bent šiokių tokių pardavimų. Jo teigimu, jums nereikia, kad jūsų tinklalapis būtų tobulas. Lygiai taip pat nereikia, kad jūsų produktas būtų nepriekaištingas. Jis perdarė savo produktą net šešis kartus nuo jo sukūrimo pradžios. O tai labai akivaizdžiai parodo, kad svarbiausia pradėti ir sulaukti bent jau minimalių pardavimų. Tai taps labai puikia paskata judėti pirmyn.
Ieškokite būdų, kaip galėtumėte geriau aptarnauti savo klientus
Ami Poertelfield (Amy Porterfield) nuomone, kiekvienas verslo savininkas turėtų stengtis atsižvelgti į savo auditoriją, kurią pritraukia. Taip pat labai svarbu atsižvelgti į vartotojus, kurie jau yra įsigiję jūsų prekes ar pasinaudoję jūsų teikiamomis paslaugomis. Jei jūs jau turite 5000 ar didesnį klientų sąrašą, vietoje to, kad susitelktumėte į el. pašto adresų sąrašo didinimą arba auditorijos socialiniuose tinkluose auginimą, susitelkite į naujo ir kokybiško turinio kūrimą, nusitaikant į jau turimus klientus. Be to, tokiu būdu jūs galite išsiaiškinti, ko reikia jūsų esamiems klientams. Kai tai žinosite, galėsite sukurti jų poreikius atitinkančius produktus.
Išsiaiškinkite, ko reikia jūsų rinkai ir sukurkite tai
DŽ. Dž. Virdžin (J.J. Virgin) teigimu, nėra prasminga ir efektyvu vadovautis požiūriu, jog pirmiausia reikia sukurti, o tuomet laukti, kol klientai patys ateis. Vietoje to, reikėtų išsiaiškinti, ko trūksta rinkoje, o tuomet žinant atsakymą – tai sukurti ir pristatyti žmonėms, kuriems to reikės.
Pasinaudokite savo lankytojų atsiliepimais
Džeimso Altačerio (James Altucher) nuomone – niekas iš tikrųjų nėra tobulas. Viename ar kitame savo verslo vystymo etape jūs turite nuspręsti, kokia linkme judėsite toliau ir ką turėtumėte pakeisti teigiama linkme, atsižvelgiant į savo klientų pateikiamus atsiliepimus. Jums tikrai nereikia laukti, kol savaime tapsite „tobuli“, kadangi kiti rinkos dalyviai nesnaudžia ir sukuria jums labai didelę konkurenciją. Jūs turite gauti atsiliepimus ir pradėti keisti savo produktą ta linkme, kurios nori jūsų esami ir būsimi klientai.
Naudokite Facebook grupes, kad sukurtumėte savo bendruomenę
Dana Malštaf (Dana Malstaff) teigia, kad verslo Facebook grupė nėra tik „grupė“. Tai yra bendruomenė, kuri turėtų sistemingai ir užtikrintai augti bėgant metams. Tokiose bendruomenėse verda gyvenimas. Žmonės švenčia vieni kitų pasiekimus, siekia bendradarbiavimo galimybių ir dalinasi naudingais patarimais. Tokios Facebook grupės auga ir pritraukia daugybę žmonių ne tik todėl, kad jų savininkai stengiasi sukurti ir pateikti labai kokybišką turinį. Tokios grupės auga ir todėl, kad tai tampa žmonių gyvenimo dalimi. Be to, tai yra labai smagu.
Kol nesulauksite pirmo pardavimo, jūsų idėja „dar nepatvirtinta“
Michaelis Onilas (Michael O‘Neal) kartą yra pasakęs: „Žmonės balsuos su savo kreditinėmis kortelėmis. Jei jie nėra pasiryžę „pakloti“ savo pinigus, idėja vis dar nėra patvirtinta.“
Parodykite savo auditorijai, kad ji jums rūpi
Sany Lenarduci (Sunny Lenarducci) teigia, kad jei jūs parodysite savo auditorijai, jog ji jums yra svarbi, kurdami jai aktualų turinį ir tai darydami reguliariai, sulauksite labai akivaizdaus teigiamo atsako. Žmonės, kurie randa jiems aktualų ir į jiems kylančius klausimus atsakantį turinį, kur kas palankiau vertina verslą ir jaučia jam daug didesnį palankumą.
Sukurkite savo asmeninę „platformą“ ir nesistenkite įtikti kiekvienam
Adamas Braunas (Adam Braun) nuomone, jums nereikėtų stengtis įtikti kiekvienam žmogui, tačiau jei yra bent vienas žmogus ar nedidelė žmonių grupė, kuriems iš tikrųjų patinka ir kuriuos iš tikrųjų nuoširdžiai domina jūsų kuriamas turinys, kuriuo jūs dalinatės, jie neabejotinai visą tai pavers svarbia savo kasdienio gyvenimo dalimi. Be to, tokiu atveju jūs galėsite po savęs palikti kažką daugiau – tai, kas būtų vertinama ir sukurtų ilgalaikę pridėtinę vertę. Tai gali labai efektyviai prisidėti ir prie jūsų nuosavo verslo kūrimo, kadangi vartotojai yra kur kas labiau linkę pasitikėti įmone, jei apie jos savininką/kūrėją žino daugiau.
Pasidalindami savo asmenine istorija galite sukurti stipresnį ryšį su savo auditorija
Aleksi Panos (Alexi Panos) teigia, kad mes visuomet galvojame, jog būsime teisiami ar per daug pažeidžiami dėl to, kad esame per daug atviri, tačiau tiesa yra ta, kad viskas vyksta priešingai. Kuomet mes atsiveriame ir su kitais pasidaliname istorijomis apie save, tampame labiau žmogiški, o būtent tai sujungia žmones. Būtent tai priverčia žmones į jus atsigręžti ir pradėti vertinti jus teigiamai. Todėl jei jūs norite sukurti glaudesnį ryšį su savo auditorija, turėtumėte labiau atsiverti ir nesibaiminti papasakoti jai savo asmeninę istoriją.
Geriausias būdas išpopuliarinti savo verslą – parodyti savo tikslinei auditorijai, kad ją suprantate
Markas Lakas (Mark Lack) nuomone, jūs nepasieksite norimo rezultato, jei savo tikslinei auditorijai neparodysite, kad ją iš tikrųjų suprantate. Jūs turite populiarinti savo verslą siekdami, kad jūsų auditorija suvoktų, jog jums ji rūpi ir jūs stengiatės juos perprasti, pasiūlant būtent tai, ko jiems reikia. Tai reiškia, kad jums nereikia susikoncentruoti į tai, kad jūsų auditorija kuo geriau suprastų jūsų produktą ir jo vertę. Priešingai – būtina stengtis suprasti savo tikslinę auditoriją.
Savo pelną reinvestuokite į verslą
Dženin Blakvel (Jeanine Blackwell) teigia užauginusi savo klientų sąrašą naudojantis Facebook reklama, kuri būdavo nukreipiama tiesiai į jos vebinarų internetinį puslapį. Ji webinarus rengdavo bene kasdien. Gautą pelną ji reinvestuodavo į reklamą, o tai reiškia, kad su kiekviena nauja diena ir su vis didesniu gaunamu pelnu, ji reklamai galėdavo skirti dar daugiau. Tokiu būdu ji sugebėjo labai greitai išpopuliarinti savo verslą. Mažytis sąrašas, kurį sudarė 150, neilgai trukus išaugo į 50 000 mokytojų, konsultantų, autorių ir ekspertų sudarantį sąrašą.
Konkurencija yra teigiamas dalykas
Gregas Smitas (Greg Smith) teigia, kad nėra reikalo bijoti konkurencijos. Konkurencija patvirtina, kad yra paklausa konkrečios problemos sprendimui. Todėl jei jūs svarstote, kokioje rinkoje pradėti verslą, ieškokite konkurencijos!
Nesistenkite iš karto pasitelkti kiekvieną rinkodaros kanalą
An Samoilov (Anne Samoilov) nuomone nėra prasminga iš karto investuoti į daugybę skirtingų rinkodaros priemonių. Kur kas geriau susitelkti į vieną ar kelis rinkodaros sprendimus, kurie jums veikia geriausiai. Tokiu būdu jūs galėsite lengviau pasiekti savo tikslinę auditoriją ir sulaukti didesnės investicinės grąžos. Laikui bėgant galėsite pasitelkti ir daugiau papildomų rinkodaros kanalų, tačiau pradžioje jums tikrai nereikėtų persiplėšti.
Nesusitelkite vien tik į pardavimą
Nikas Ansvortas (Nick Unsworth) teigė: „Mes šiame versle esme nesame tik tam, kad priverstume žmones pirkti mūsų prekes. Mes norime, kad jie matytų pokyčius ir jaustų įtaką, kurdami sėkmės istorijas“. Tai rodo, kad jei jūs orientuositės į savo klientų patirtį ir stengsitės, jog jie liktų patenkinti tuo, ką jiems siūlote, kur kas lengviau pasieksite sėkmę nei tuomet, jei susitelktumėte išskirtinai į pardavimus.
Vien dėl to, kad tai veikia kitiems, dar nereiškia, jog veiks ir jums
Regina Anadžionu (Regina Anaejionu) tvirtina, kad visuomet būtina užduoti kur kas daugiau klausimų. Jei jūs kliausitės žmonių patarimais, kurie yra „universalūs“, galite susidurti su kur kas didesnėmis problemomis. Manote, kad versle egzistuoja vienas būdas, kuris galėtų lygiai taip pat puikiai veikti kiekvienu atveju? Labai klystate. R. Anaejionu teigimu, ji kur kas lengviau pasiekti savo norimą auditoriją ir sugeneravo daug daugiau pardavimų tuomet, kai ignoravo tradicinius patarimus ir susitelkė į klausimus, ko iš tikrųjų reikia jos tikslinei auditorijai. Tai reiškia, kad nuolatinis naujų klausimų kėlimas ir atsakymų į juos ieškojimas padeda daug lengviau pasiekti norimą rezultatą.
Investuokite laiką, pinigus ir pastangas į savo verslą, kol jis veiks be jūsų
Rori Veidenas (Rory Vaden) yra įsitikinęs, kad jei jūs šiuo metu savo atliekamiems darbams skirsite dvigubai daugiau laiko, netolimoje ateityje turėsite daugiau laiko sau. Ir tai yra visiška tiesa, kadangi jei jūs savo verslo vystymo metu sukursite efektyviai veikiančią sistemą ir pasamdysite tinkamus žmones, kuo daugiau investuodami į savo verslo plėtrą, galiausiai jūsų verslas veiks be jūsų.
Jei versle pasieksite sėkme, nepamirškite padėti kitiems
Kolis Hateris (Cole Hatter) įsitikinimu yra tik du būdai žmogui išmokti apie tai, apie ką jis iki tol nė nenumanė egzistuojant. Pirmasis būdas – tai padaryti sunkiuoju keliu. Tai šiuo atveju yra susiję su skaudžiu mokymųsi iš savo klaidų. Antrasis būdas – rasti žmogų, kuris galėtų tapti mokytoju ir patarėju, pasidalinančiu savo neįkainojama patirtimi ir žiniomis. Todėl jei jums pavyks išvystyti savo verslą ir jis taps sėkmingu, nepamirškite pagelbėti ir kitiems, kuriems gali prireikti jūsų turimų žinių ir patirties.
Labai geri, šiuolaikiški patarimai naujai besikuriančiam verslui, tačiau vertėtų sužinoti ir rinkos senoliams. Laikai keičiasi, tos pačios technikos, taikytos prieš dešimt metų gali nebeveikti taip kaip ankščiau, ypač kai dabar viskas skaitmenizuojasi, dauguma renkasi elektronines sistemas verslui ir t.t.
Praktiški, lengvai suprantami ir naudingi patarimai. Manau labai svarbu turėti tiek ilgalaikę tiek trumpalaikę strategiją, iškeltus tikslus ir numatytus būdus tikslams įgyvendinti. Aiškus darbų planas, jų koordinavimas, patogi valdymo sistema ir labai konkreti organizacinė struktūra.
Tikrai ne visi noriai dalinasi savo sėkmės receptais, juk rinka labai konkurencinga, visi nori išlaikyti savo identitetą. Svarbu analizuoti veiklos duomenis ir laiku priimti sprendimus tiek nesėkmės tikimybei mažinti, tiek sėkmingos sritims plėtoti.