Antradienis, 21 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

www.alkas.lt
2019-05-08 17:00:58
0
7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

pixabay.com nuotr.

pixabay.com nuotr.
pixabay.com nuotr.

Gydytojai oftalmologai tikina, kad regėjimą reikėtų tikrintis kasmet, tačiau tik ketvirtadalis vadovaujasi šiomis rekomendacijomis, rodo optikų tinklo atlikta reprezentatyvi visuomenės nuomonės apklausa. Tai ypač aktualu vairuojantiems, kurie, anot gydytojų oftomologų, regėjimą tikrinasi per retai, vairuoja be akinių ar „iš nuojautos“. Nors Lietuvoje vairuotojams regėjimą privalu tikrintis, kai daromas vairuotojo pažymėjimas – kas dešimtmetį – šiais laikais to nepakanka, siekiant užtikrinti saugumą kelyje.

Balandžio mėnesį „Spinter tyrimų“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad beveik ketvirtadalis automobilių, motociklų, motorolerių, dviračių ar elektroninių paspirtukų vairuotojų regėjimą tikrinosi prieš 4–5 metus, ir beveik 8 proc. – prieš 6–10 metų ar dar seniau. Didžiausia dalis respondentų teigė besitikrinantys akis kas 1-3 metus – tokių buvo beveik pusė.

„Iš gydymo praktikos dažnai pasitaiko situacijų, kai vairuotojai nenešioja akinių, nors žino apie savo regėjimo sutrikimus: neva, jie turi didelį vairavimo stažą, todėl jiems akinių nereikia, vairuoja „iš nuojautos“. Teko susidurti ir su tokiais atvejais, kai be akinių vairuoja žmogus, kurio regėjimas yra penkis kartus blogesnis, negu turėtų būti. Todėl rekomenduoju regėjimą tikrintis kasmet, net jeigu jums atrodo, kad pastaruoju metu jūsų rega nesusilpnėjo“, – teigia optikų tinklo gydytoja oftalmologė Miglė Jarutienė.

Minint Jungtinių Tautų saugaus eismo keliuose savaitę, šiandien organizuota socialinė akcija, kurios metu buvo tikrinamas eismo dalyvių regėjimas. Vilniečių buvo klausiama, ar šie mato automobilių numerius, esančius 20 metrų atstumu. Akcijos metu apie 20 proc. dalyvių teigė nematantys numerių iš saugaus atstumo.

„Tai iš ties yra aktuali problema, kuriai mes skiriame per mažai dėmesio. Dažnai susiduriu su pacientais, kurie apie regėjimo silpnumą įtaria kurį laiką, tačiau neprisiverčia ateiti pasitikrinti. Tokiais atvejais aš vairuotojus perspėju, kad jie daro nusikaltimą. Jie ne tik rizikuoja padaryti avariją, bet ir sužaloti kitus eismo dalyvius: pėsčiuosius, vairuotojus ir keleivius“, – teigia gydytoja oftalmologė.

Yra įstatymų spragų

Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, vairuotojai regėjimą turi tikrintis darydamiesi vairuotojo pažymėjimą ar keisdami jį nauju po dešimties metų. Tuomet rega yra patikrinama kartu su kitais sveikatos rodikliais. Daugiau jokių privalomų reglamentų dėl regėjimo tikrinimo nėra. Net ir įvykus nelaimingam atsitikimui ar avarijai, pasiteisinimas, kad žmogus nepastebėjo transporto priemonės – dažnas, tačiau apie regėjimo patikrinimą nekalbama. Anot vairuotojų rengimo įstaigų asociacijos  prezidento Valentino Masilionio, tai įstatymų spraga, kurią gali ištaisyti tik didesnis vairuotojų sąmoningumas.

„Deja, privalomų priemonių, kurios priverstų tikrintis dažniau, nei kas dešimt metų – nėra. Vadinasi, vienintelė išeitis – skatinti vairuotojų sąmoningumą ir atsakomybę. Juk kuo mes anksčiau pamatome kliūtis, tuo turime daugiau laiko priimti teisingus sprendimus kelyje: stabdyti, apvažiuoti arba kitaip keisti vairavimo kryptį. Gaila, kad šiandien dar ne visi yra sąmoningi ir ne visi prisiima atsakomybę vairuodami automobilius. Todėl svarbu žmones informuoti ir skatinti skirti daugiau dėmesio akių sveikatai“, – teigia V. Masilionis.

Optikos užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa taip pat atskleidė, kad nors ne visi lietuviai pakankamai dažnai tikrinasi regėjimą, jie puikiai supranta grėsmes, laukiančias keliuose, jeigu vairuotojų rega nėra pakankamai gera. 58 proc. tikina, kad  prastai ar nepakankamai gerai regintys automobilių, motociklų, dviračių ar elektroninių paspirtukų vairuotojai gali nepastebėti kitų transporto priemonių ar eismo dalyvių. Taip pat 57 proc. mano, kad nepakankamai matantys eismo dalyviai gali nepastebėti pėsčiųjų, o 42 proc. mano, kad jie nesilaiko saugaus atstumo.

„Mūsų visų tikslas – vairuoti saugiai. Vairuotojai privalo būti atsakingi ir aiškiai suvokti visas rizikas, kurios jų laukia kelyje. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyta pareiga vairuotojams tikrintis sveikatą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytu periodiškumu. Regėjimas svarbi šio patikrinimo dalis, ypač kritinėse situacijose, kai dėl prastų oro sąlygų matomumas tampa ribotas ir didėja avarijų rizika. Tačiau nereikėtų į tai numoti ranka net ir vairuojant dviratį ar paspirtuką mieste – gatvėse esant dideliam žmonių srautui, yra itin svarbu gerai įvertinti atstumą ir, kiek galima, sumažinti nelaimingų atvejų riziką. Džiaugiamės, kad apie šią problemą vis dažniau kalbama, organizuojamos iniciatyvos“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Rega silpnėja greičiau

Optikų tinklo atstovė teigia, kad dėl įtempto gyvenimo būdo ir nuolatinio darbo kompiuteriu, išmaniųjų telefonų naudojimo, šiandien rega prastėja greičiau.

„Šiandien gydytojai vieningai sutaria, kad dėl didesnio nuovargio, tenkančio akims, akių ligų prevencija turėtų būti sustiprinta. Tačiau žmonės nelinkę dažnai tikrintis regėjimo, kadangi jis silpsta pamažu ir jie to nepastebi. Po truputį vaizdas, objektų kontūrai tampa vis mažiau ryškūs, bet kadangi tai vyksta palaipsniui, didelis kontrastas nepajaučiamas. Todėl labai svarbu iš anksto apsibrėžti ribą, kas kiek laiko privalu tikrintis regėjimą, net jeigu ir atrodo, kad didelių regėjimo sutrikimų neturime. Mūsų rekomenduojama riba – tikrintis kas metus visiems be išimties“, –  teigia M. Jarutienė.

Anksčiau buvo įprasta manyti, kad vaikai regėjimą turi tikrintis dažnai, bet suaugusiems to daryti nebūtina, nes regėjimo problemos nustoja progresuoti. Tačiau, anot M. Jarutienės, dabar ši taisyklė nebegalioja. Užtenka pakeisti darbą ar susirasti veiklą, kuri reikalauja intensyvaus darbo kompiuteriu, ir suaugusiam žmogui rega gali suprastėti, nors iki tol daug metų ji nebesilpnėjo ir buvo stabili. Taip pat gali išsivystyti ir tokios ligos kaip glaukoma, kuri vystosi iš lėto, o ją pastebėti sunku. Vienintelė prevencinė priemonė šiems sutrikimams išvengti – reguliarus lankymasis pas akių gydytoją.

„Spinter tyrimai“ atliktos reprezentatyvios apklausos laikas – š. m. balandžio 20–29 d. Apklausti šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Tyrimo metu buvo apklausti 1009 respondentai iš visos Lietuvos, 718 iš jų – vairuojantys (automobilius, motociklus ar motorolerius, dviračius ar elektroninius paspirtukus).

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vaikų regėjimas: ką pravartu žinoti tėvams
  2. Šviesiaakiams vyresnio amžiaus lietuviams kyla grėsmė susirgti klastinga akių liga
  3. Alkoblokai jau skinasi kelią Lietuvoje
  4. S. Kriaučiūnienė. Sutriko vaiko regėjimas? Priežastys gali slėptis tėvų elgesyje
  5. Daugelis lietuvių skundžiasi odos bėdomis, bet ja visiškai nesirūpina
  6. Vaikų akis prižiūrinti gydytoja: jau geriau televizorius nei mobilus telefonas
  7. Trumparegystė vis dažniau nustatoma net ikimokyklinukams
  8. Kaip Adriana atsikratė trumparegystės ir tinklainės degeneracijos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Automobilių sąvartynas | am.lrv.lt nuotr.

AAD primena reikalavimus automobilių ardytojams

2023 03 20
Šildymas | am.lt nuotr.

Brangstančios paslaugos tampa iššūkiu gyventojams

2023 03 12
Konteineris | Pixabay nuotr.

Kaip atskirti, ar atliekų tvarkytojas dirba legaliai?

2023 03 08
sum.lrv.lt nuotr.

Lietuva ir Ukraina ketina stiprinti susisiekimą

2023 03 07
Vandenilis | pixabay.com nuotr.

Ar vandenilio naudojimas transporte taps kasdienybe?

2023 03 07
Paskola | paskolos.lt nuotr.

Imti paskolas baimintųsi didžioji dalis gyventojų

2023 03 06
Klaipėdos jūrų uostas | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuva stiprina bendradarbiavimą su Švedija

2023 03 02
Ekologiškas autobusas | am.lrv.lt nuotr.

Nuo 2030 m. – tik netaršūs autobusai

2023 03 02
Autobusas | lkva-asociacija.lt nuotr.

Keliaujančius autobusais pasitinka nežinia

2023 02 28
Automobilio langas | pixabay.com, Tookapic nuotr.

Jei įskilo automobilio stiklas

2023 02 25
Rodyti daugiau

Naujienos

Rasa. Petrauskienė | lrs.lt, O. Posaškovos nuotr.
Lietuvoje

Prisiekė Seimo narė Rasa Petrauskienė

2023 03 21
Lietuvoje vieši patriarchas Baltramiejus I | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

G. Nausėda susitiko su patriarchu Baltramiejumi I

2023 03 21
Nortautas Statkus | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

N. Statkus paskirtas žvalgybos kontrolieriumi

2023 03 21
Paštomatai | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Šalyje daugės mobiliųjų paštomatų

2023 03 21
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Seime − dar viena rezoliucija dėl Rusijos

2023 03 21
Dega miškas | am.lt nuotr.
Lietuvoje

Prasidėjo gaisrų apsaugos vajus „Nepadek gamtos“

2023 03 21
Gintarė Skaistė | finmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Skaistė pristatė mokestinius pasiūlymus

2023 03 21
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

KET galioja dviratininkams ir paspirtukininkams

2023 03 21
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie Pristatomi dokumentai apie Vytautą Landsbergį-Žemkalnį
  • kelintą kartą siūlau apie L. Kalėdienė. Ministrė Armonaitė apžiojo ES lietuvių kalbai skirtus 35 milijonus
  • Kažin apie Pristatomi dokumentai apie Vytautą Landsbergį-Žemkalnį
  • Bartas apie Koviniai F-16 skrydžiai Ukrainoje – tik laiko klausimas?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • J. Burokas. Šmeižto kampanija prieš Lietuvos didvyrį tęsiasi
  • Prisiekė Seimo narė Rasa Petrauskienė
  • G. Nausėda susitiko su patriarchu Baltramiejumi I
  • N. Statkus paskirtas žvalgybos kontrolieriumi
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

AAD primena reikalavimus automobilių ardytojams

by Ditė Česėkaitė
2023 03 20
0
Automobilių sąvartynas | am.lrv.lt nuotr.

Aplinkos apsaugos departamentas primena, kad norint vykdyti netinkamų naudotii transporto priemonių ardymo veiklą būtina laikytis nustatytų reikalavimų. Ardyti netinkamas eksploatuoti...

Skaityti toliau

Brangstančios paslaugos tampa iššūkiu gyventojams

by Ditė Česėkaitė
2023 03 12
0
Šildymas | am.lt nuotr.

Energetinių išteklių brangimas praėjusiais metais lėmė ir komunalinių paslaugų kainų augimą. Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų šią žiemą išaugusių komunalinių...

Skaityti toliau

Kaip atskirti, ar atliekų tvarkytojas dirba legaliai?

by Kristina Aleknaitė
2023 03 08
0
Konteineris | Pixabay nuotr.

Aplinkos apsaugos instituto užsakymu „Vilmorus“ atlikta apklausa parodė, kad 75 proc. gyventojų teigia žinantys jų savivaldybėje legaliai veikiančius atliekų tvarkytojus,...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie Pristatomi dokumentai apie Vytautą Landsbergį-Žemkalnį
  • kelintą kartą siūlau apie L. Kalėdienė. Ministrė Armonaitė apžiojo ES lietuvių kalbai skirtus 35 milijonus
  • Kažin apie Pristatomi dokumentai apie Vytautą Landsbergį-Žemkalnį
  • Bartas apie Koviniai F-16 skrydžiai Ukrainoje – tik laiko klausimas?
  • dar apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
Kitas straipsnis
Socialiniam verslui kurtis – žalia šviesa

Socialiniam verslui kurtis – žalia šviesa

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://www.zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai