Sekmadienis, 28 vasario, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

G. Burneika. Prakeikimas – aukojimas Jahvei

Gintaras Burneika, www.alkas.lt
2019 01 15 07:00
14
Kristus prakeikia jam neįtikusį figmedį | benjamingeneration.net nuotr.

Kristus prakeikia jam neįtikusį figmedį | benjamingeneration.net nuotr.

 Kristus prakeikia jam neįtikusį figmedį | benjamingeneration.net nuotr.
Kristus prakeikia jam neįtikusį figmedį | benjamingeneration.net nuotr.

Jau kuris laikas telefonu gaunu liguistas, agresyvias žinutes iš Biblijos mokymu besiremiančios religinės bendruomenės (registruotos Teisingumo ministerijoje), kurios nariu ir pats kitados buvau. Nors į jas neatsakinėju, jos nesiliauja, o po mano pastarųjų publikacijų Alke netgi padažnėjo.

Štai kelios jų (kalba neredaguota): „Nusprendėme jus informuoti, kad [bendruomenės pavadinimas] susipažino su jūsų straipsniuose viešai skleidžiama Tamsos propaganda. Nuspręsta, kad esate atkritęs nuo Biblijos tiesos, išniekinote V. Jėzų Kristų ir krikštą Jo vardu. Todėl, Dievo Žodžio reikalavimų jus prakeikiamas, nes pasiekę aiškų tiesos pažinimą atpuola, tų neįmanoma atgaivinti atgailai. Te Šėtonas stovi jūsų dešinėje ir pražūtis tebūna visų jūsų pribėga. Tokia Judo lemtis. Bažnyčios Siono vardu [pasirašo sektos vadovas].“ (2018.01.18) Sionu bendruomenės vadovas vadina jos tarybą.

Grasinimai ir įžeidinėjimai siunčiami ne bet kada, o pagal galimybes nutaikius laiką. Štai kokią žinutę gavau mirus tėvui (kalba neredaguota): „Užuojauta dėl tėvo. Bet argi aš nesakiau kad taip bus! Dar pavasari sakiau kad kris tavo tevas paskui motina paskui tu ir galiausei didžiausiose kanciose is visų [mano žmonos vardas]. Gal jau užteks vaidinti apaštala su pranašais ir laikas butu pradet atgailaut, kol dar navėlu? Ar vis dar nasupranti su kuo turi reikalą?“ (2014. 11.13)

Abu tekstai parašyti prakeikimo forma. Jie vieni iš padoriausių. Kiti – visai nepadorūs. Juose aš vadinamas šunimi, idiotu, visaip įžeidinėjama mano žmona.

Viename iš pastarųjų bendruomenės tinklalapyje patalpintų vaizdo įrašų jos vadovas cituoja Bibliją: „…gerbk savo tėvą ir motiną“ (Mt 19.19); „Niekam neatmokėkite piktu už piktą, rūpinkitės tuo, kas gera visų žmonių akyse“ (Rom 12, 17). Argi tai ne dviguba moralė? Lengva Biblijos citatomis pridengti savo tikrąjį veidą! O gal ne – gal toks elgesys kaip tik atitinka Biblijos mokymą? Juk sektos vadovas mane prakeikė „Dievo Žodžio reikalavimu“. Iš tiesų nuostabu, bet Šv. Raštas, tiek daug kalbantis apie meilę artimui, nesibodi į kairę ir dešinę svaidyti prakeiksmus.

Prakeikti mokė pats apaštalas Paulius: „Jei kas nemyli Viešpaties Jėzaus Kristaus, tebūna prakeiktas!“ (1 Kor, 16, 22 Kosto Burbulio vertimas); „Bet nors mes patys ar angelas iš dangaus imtų jums skelbti kitokią evangeliją, negu esame jums paskelbę, tebūnie prakeiktas! Kaip anksčiau sakėme, taip dabar sakau dar kartą: jei kas jums skelbia kitokią evangeliją, negu esate priėmę, tebūnie prakeiktas!“ (Gal 1, 8–9) [1]

Polinkis prakeikti seka Biblijos Dievu, Senajame Testamente prakeikusio visą žemę: „…tebūna už tai prakeikta žemė“ (Pr 3, 17). Už brolžudystę jis prakeikė Kainą: „Todėl būk prakeiktas“ (Pr 4, 11). Kristus aikštingai prakeikė jam neįtikusį figmedį: „Pamatęs pakelėje vieną figmedį, priėjo prie jo, bet nieko nerado, vien tik lapus. Ir tarė: „Tegul per amžius ant tavęs nemegs vaisiai!“ Ir figmedis bemat nudžiuvo“ (Mt 21.19). Paskui tai Jėzui dar priminė Petras: „Rabi, štai figmedis, kurį tu prakeikei, nudžiuvo“ (Mr 11, 21). O juk Šv. Raštas liepia sekti Dievo pavyzdžiu: „Būkite Dievo sekėjai, kaip jo mylimi vaikai“ (Ef 5, 1). Vadinasi, keikite nesivaržydami?

Štai ir pranašas Eliziejus Dievo vardu prakeikė jį suerzinusius vaikus, kad jie būtų sudraskyti lokių: „Jam einant keliu, maži vaikai, išėję iš miesto, tyčiojosi iš jo ir šaukė: „Eik aukštyn, pliki! Eik aukštyn, pliki! Atsigręžęs jis pažiūrėjo į juos ir prakeikė juos Viešpaties vardu. Dvi lokės atbėgo iš miško ir sudraskė keturiasdešimt du vaikus“ (2 Kar 2, 23, 24, Burbulio vertimas). Prakeikė jis ir savo tarną Gehazį (2 Kar 5, 27). Viešpaties angelas jo išrinktąją tautą moko: „Prakeikite Merozą! – tarė Viešpaties angelas, – visu kartumu prakeikite jo gyventojus“ (Ts 5, 23). Jerubaalo (kitaip Gedeono, Ts 8, 35) sūnus Jotamas politinio konflikto metu prakeikė visus Sichemo miesto gyventojus (Ts 9, 57). Nepraleisdavo progos ką nors prakeikti ir pranašas Elijas (2 Kar 1, 10 ir 12). Nojus yra prakeikęs savo sūnų ir visus jo palikuonis (Pr 9, 24–25).

Apaštalas Paulius prakeikė žmogų, bandžiusį sutrukdyti evangelizacijai: „Ak tu velnio vaike! Tu visokių klastų bei suktybių pilnas teisumo prieše! Ar dar nesiliausi kraipęs tiesių Viešpaties kelių? Dabar štai tave ištiks Viešpaties ranka: tu tapsi aklas ir kurį laiką neregėsi saulės“ (Apd 13, 11). Prakeikė pražūčiai žmogų, norėjusį Šv. Dvasios dovaną nusipirkti už pinigus: „Kad tu pražūtum su savo sidabru, jei sumanei už pinigus nusipirkti Dievo dovaną!“ (Apd 8, 20). Kurgi čia išgirtasis krikščioniškas pakantumas, meilė artimui?

Tam tikra prakeikimo forma galima laikyti ir Apd 5, 3–11 aprašytą įvykį. Apaštalui Petrui dalyvaujant, paeiliui buvo numarinti du tikintieji – vyras ir žmona, atidavę tik dalį apaštalams pažadėtų savo pinigų už parduotą žemę: „Tada Petras prabilo: „Kam gi jūs susimokėte mėginti Viešpaties Dvasią? Štai ties durimis skamba žingsniai tų, kurie palaidojo tavo vyrą. Jie ir tave išneš“. Bematant ji susmuko prie kojų ir mirė“ (5, 9-10). Ar tai toks Biblijos Dievo teisingumas, jo bausmės proporcingumas?

Į Naująjį Testamentą prakeikimai ateina iš Senojo. Tai kunigiškos tarnystės dalis, prisakyta paties Biblijos Dievo. Pirmiausia prakeikti liepiama prie aukuro, pastatyto ant Ebalo kalno: „O prakeikimui ištarti stos ant Ebalo kalno šios giminės: Rubenas, Gadas, Ašeras, Zabulonas, Danas ir Naftalis“ (Įst 27, 13, žr. 4–5). Taigi prakeikimas – savotiška auka Jahvei. Kadangi Naujajame Testamente krikščionims yra suteiktas visuotinės kunigystės statusas (1 Pt 2, 5), tai prakeikinėjimas apaštalų Petro ir Pauliaus pavyzdžiu irgi yra auka bibliniam Dievui. Prakeikti galima ir Jėzaus vardu, nes pasakyta: „Ir visa, ką tik darytumėte žodžiu ar darbu, visa darykite Viešpaties Jėzaus vardu“ (Kol 3, 17).

Kai jau paties biblinio Dievo ir jo šventųjų pavyzdžiu prakeikimas įteisintas, lyg ir susinepatoginama (matyt, norint išsaugoti veidą): „O liežuvio joks žmogus nepajėgia suvaldyti; jis lieka nerimstanti blogybė, pilna mirtinų nuodų. Juo laiminame mūsų Dievą Tėvą ir juo keikiame žmones, kurie sutverti pagal Dievo atvaizdą. Iš tų pačių lūpų plaukia ir laiminimas, ir prakeikimas. Bet taip, mano broliai, neturi būti! Nejaugi šaltinis iš tos pačios versmės lieja saldų ir kartų vandenį? Argi gali, mano broliai, figmedis išauginti alyvas, o vynmedis figas?“ (Jok 3, 8–12, Burbulio vertimas). Tačiau šis trumpas sąžinės nušvitimas lengvai apeinamas, nes Jokūbas suturi tik nuo prakeikimo tų, „kurie sutveri pagal Dievo atvaizdą“, o juk kiti, pagal Bibliją, yra tiesiog „neprotingi gyvuliai“, todėl „jie prakeikimo vaikai“ (2 Pt 2, 12, 14). Jie kaip ta „nenaudinga“ žemė, ant kurios „krinta prakeiksmas, ir galiausiai ji bus išdeginta“ (Hbr 6, 8). Taigi minėtasis sektos vadovas yra teisus, sakydamas, kad Jokūbas nedraudė keikti žmonių, sukurtų pagal „gyvulio atvaizdą“.

Kurie gi žmonės yra sukurti pagal Dievo atvaizdą, o kurie – pagal gyvulio? Pirmieji – tai tie, kurie yra pakrikštyti Šventąja Dvasia, taigi – krikščionys, atgimę „pagal Dievą teisume ir tiesos šventume“ (Ef 4, 24). Visi kiti tėra „gyvuliai“, „prakeikimo vaikai“. Taigi, jei bendruomenės vadovui „buvo apreikšta“, kad kažkas „nemyli Viešpaties Jėzaus Kristaus“ ir skelbia „kitokią evangeliją“ arba tiesiog „trukdo skelbti evangeliją“, arba kad neatidavė sektai visų žadėtų savo pinigų, pelnytų už kokią nors parduotą žemę ar kitokią komercinę veiklą, arba apskritai yra „ne tos dvasios“ ir, ko gero, sukurtas „pagal gyvulio paveikslą“, tai „tebūnie jis prakeiktas!“

Kiekviena krikščionių bažnyčia skelbia savo evangeliją, antraip jos nebūtų susiskaldžiusios. Taip atsiveria plačios galimybės Dievo vardu ką prakeikti. Negailėjo prakeiksmų viena kitai katalikų ir stačiatikių bažnyčios, išsiskyrusios 1054 m. Dėl to milijonai krikščionių valingai, žinodami ir nevalingai, nežinodami laikė vieni kitus prakeiktais (tam kartui pamiršdami krikščioniškąjį atlaidumą ir meilę, kuria kitomis progomis taip noriai giriasi). Priklausant minėtai sektai, kartą ir man teko dalyvauti vadovo surengtose vienos moters prakeikimo „iškilmėse“. Nemalonu prisiminti.

Vadinamieji pagonys neturi nei Kristaus mokymo, nei biblinio krikšto. Jie, pasak Pauliaus, pasižymi „proto menkyste“ ir yra pilni „visokių netyrų pasitenkinimų“ (Ef 4, 17, 19). Todėl „pagrįstai“ gali būti laikomi gyvuliais ir, iškilus reikalui, būti prakeikti, ypač jei trukdo skelbti „išgelbėjimą“ ar net jam priešinasi. Būtent dėl to Paulius, „Šventosios Dvasios kupinas“ (Apd 13, 8–11), prakeikė pagonių burtininką, parodydamas pavyzdį visoms būsimosioms judokrikščionių kartoms. Ar ne šiuo pavyzdžiu sekė Rusios stačiatikiai, prakeikdami Lietuvos valdovą Traidenį, kuris aršiai gynėsi nuo kardu ir ugnimi jų nešamos „meilės žinios“? Juk Haličo-Voluinės metraštyje pasakojama, kad „Lietuvoje pradėjo kunigaikščiauti pasiutęs ir nedoras, prakeiktas, negailestingas Traidenis“. [2]

Mano šeimai skirti prakeikimai irgi remiasi Biblija. Pirmajame laiške Timotiejui (1, 20) Paulius prakeikia du jam nepaklususius tikinčiuosius: „Iš jų yra Himenėjas ir Aleksandras, kuriuos atidaviau šėtonui“. Paulius čia seka Psalmėmis (109, 6–15, Burbulio vertimas): „Atiduok tokį nedorelių valiai, te šėtonas stovi jo dešinėje. Teisme tebūna jis pasmerktas, jo malda tebūna nuodėmė. Tebūna jo gyvenimas trumpas. Jo tarnystę tegauna kitas. Jo vaikai tepalieka našlaičiais ir žmona – našle. Elgetomis ir benamiais tegu tampa jo vaikai, tebūna jie išmesti iš savo sunaikintų namų. Skolintojas tepasiglemžia jo turtą ir svetimieji jo uždarbį teišgrobsto. Nė vienas jo tenesigaili ir tenebūna kas užjaustų jo našlaičius. Jo palikuonys tesunyksta. Kitoje kartoje teišdyla jų vardas. Viešpats teatsimena jo tėvų kaltes, ir jo motinos nuodėmė tenebūna išdildyta. Tegu nuolat Viešpats juos stebi, kad nuo žemės nušluotų jų atminimą“. Taigi, prakeikti ne tik neįtikusį asmenį, bet visą jo šeimą ir giminę, – tikra Šv. Rašto tradicija.

Man prakeikimas buvo skirtas yra už tai, kad pasikeitė mano religinės pažiūros – kad aš „atkritęs nuo Biblijos tiesos“, šitaip „išniekinęs krikštą“ ir skleidžiąs „tamsos propagandą“. O su prakeiktuoju – ir santykis atitinkamas. Biblija moko: „Bjaurėkis juo ir šalinkis nuo jo, nes tai prakeikta“ (Įst 7, 26, Burbulio vertimas), venk „net jų kūnu suteršto drabužio“ (Jd 23), išvis varyk šalin kaip šunį ir net nesisveikink: „Jei kas ateina į namus ir neatsineša šitokio mokslo, nepriimkite jo į namus ir nesveikinkite“ (2 Jn 10). Štai tikroji judokrikščionio sielos būsena: „Nekenčiu jų mirtina neapykanta, laikau juos savo priešais“ (Ps 139, 22). Štai tikrasis santykis su buvusiais bendražygiais, pasukusiais kitu keliu: „Teužklumpa juos mirtis, težengia jie gyvi į Šeolą!“ (Ps 55, 16).

Ir visoje šitoje biblinių prakeiksmų simfonijoje staiga: „Laiminkite savo persekiotojus, laiminkite ir nekeikite“ (Rom 12, 14). „Kas keikia savo tėvą ir motiną, to žibintas užges visiškoje tamsoje“ (Pt 20, 20). Ir t. t. (Pt 30, 11; Kun 20, 9; Iš 21, 17; Mt 15,4; Mr 7,10; 1 Kor 4, 12). Kaip gi suprasti šį prieštaravimą? Jis vertas atskiro aptarimo, kurio ketiname imtis ateityje.

Šiaip ar taip, mano šeimos niekas nė nemėgino laiminti – per pastaruosius keturis metus ji buvo tik keikiama. Tarp pradžioje pacituotų prakeikimų esu patyręs pakankamai ir kitų užgauliojimų. Ir nesistebiu: juk toks elgesys ne tik kad neprieštarauja Biblijai, bet yra netgi sveikintinas, nes prakeikti – tai viena iš aukojimo Jahvei rūšių.

Tiek Senajame, tiek Naujame Testamente gana ir prakeikimų, ir gražbyliavimo apie meilę artimui. Todėl apsukrus manipuliatorius lengvai gali pamokslauti apie krikščionišką meilę ir tuo pat metu pagrįsti savo nuožmius prakeiksmus tiems, kas jam dėl vienų ar kitų priežasčių neįtiko. Panašiai elgiasi kunigas pedofilas: per pamokslus kalba apie atsispyrimą pagundai, kūniškumo marinimą ir pagarbą, gailestingumą artimui, o po pamaldų eina tvirkinti vaikų, visam gyvenimui juos dvasiškai suluošindamas.

Karlas Gustavas Jungas sako: „Nevisavertis žmogus niekada nebūna geras mokytojas. Bet jis slepia savo žalingą nevisavertiškumą, kuris slapta nuodija mokinį, prisidengdamas puikia metodika ir lygiai taip pat nuostabiu intelektinės raiškos gebėjimu“ [3]. Toks „ganytojas“ gudriai maskuoja savo pagedimą, pasitelkdamas tam Bibliją. Vis dėlto anksčiau ar vėliau gyvenimas apnuogina jo vidinę dorovinę dykumą. Ir ištrūkti iš tokio „mokytojo“ įtakos tėra vienintelė galimybė – atpažinti savo paties patiklumą, naivumą, teisuoliškumą ir kitas sielos ydas, pavertusias tave jo vergu.

Išnašos

[1] Visos Biblijos citatos, jei nenurodyta kitaip, Senojo Testamento – iš Antano Rubšio, Naujojo Testamento – iš Česlavo Kavaliausko vertimų.
[2] http://m.ldkistorija.lt/index.php/istoriniai-faktai/nevidonas-traidenis-/194.
[3] Carl Gustav Jung. Psichologiniai tipai. Vilnius: Margi raštai, 2013, p. 485.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. G. Burneika. Kanibalizmas ir žmonių aukojimas Biblijoje
  2. G. Burneika. Apie tikrus ir netikrus dievus
  3. G. Burneika. Kaip atgaivinti tautos šaknis (II)
  4. G. Burneika. Kaip krikščionybė kėsinasi į lietuviškąją tautinę tapatybę
  5. G. Burneika. Velykų spindesys ir skurdas
  6. G. Burneika. Biblijos dievo gailestingumas?
  7. G. Burneika. Skirtumai ir panašumai tarp biblinio ir baltų Dievo (video)
  8. G. Burneika. Kuo mažiau seki Biblijos mokymu, tuo daugiau išsaugai tautinės tapatybės
  9. G. Burneika. Kaip atgaivinti tautos šaknis (I)
  10. M. Kundrotas. Tiesa – aukščiau visko
  11. M. Kundrotas. Krikščionybė ir tautiškumas: karas ar darna?
  12. Mitologas D.Razauskas: lietuviškoji tapatybė – iš savęs ir iš Dievo
  13. A. Patackas. Auxtheias Vissagistis
  14. D. Razauskas. Vienas Dievas, vienas Tikėjimas, viena Žemė
  15. Vydūnas. Mūsų uždavinys (I)
  16. Vydūnas. Mūsų uždavinys (II)
  17. J. Vaiškūnas. Velykos: metas pasitelkti savo papročių dvasinę galią
  18. A. Šopauskas. Atsakymas D. Pusliui. Kam patinka gyventi Europos Sovietinių Socialistinių Respublikų Sąjungoje? (III)
  19. N. Laurinkienė. Ir vėl – metų rato pradžia
  20. M. Kundrotas. Pripažinti Romuvą – krikščioniška, tautiška ir demokratiška
  21. M. Kundrotas. Islamistų dar teks palaukti. Lefebristai – jau čia
  22. R. Palijanskaitė. Pamąstymai su Vydūnu apie tautą ir tautišką religiją
  23. G. Beresnevičius. Drevermanas: Religiniai vaizdiniai – archetipai ar istorija? (IV)
  24. G. Beresnevičius. Drevermanas: Religiniai vaizdiniai – archetipai ar istorija? (X)
  25. V. Bagdonavičius. Vydūniškoji religijos simbolių interpretacija
  26. T. Šernas. Aš nesu Charlie
  27. A. Gurevičius. Ragana kaime ir teisme (kaip magiją suprato liaudis ir mokytieji) (I)
  28. A. Gurevičius. Ragana kaime ir teisme (kaip magiją suprato liaudis ir mokytieji) (III)
  29. D. Razauskas. Ką reiškia gerai gyventi?
  30. J. Dapšauskas. Ką popiežius Pranciškus Lietuvoje pasakys aršiems katalikams ir „pagonims“?

ALKO TURINYS

Pastabos 14

  1. Karolis says:
    2 m. ago

    Tokios sektos, egregorai taip lengvai nepaleidžia savo “energijos šaltinių”. Tai va dabar mokate šitą kainą Gintarai. Bet kokiu atveju, tas jų skleidžiamas prakeiksmas krenta tik jiems patiems ant pečių. Bet koks prakeiksmas – tai tik savo juodosios pusės išviešinimas…Tokie žmogėnai – tiesiog apgailėtini dvasios ubagai, nabagėliai.
    Lai aplanko ir juos kada nors šviesa.

    Atsakyti
  2. Skaitytojas says:
    2 m. ago

    Pagalbos teksto autoriui tikrai reikia, bet dar nežinia, ar labiau policininko, ar psichologo. Sunku pasakyti, ar šį straipsnį labiau vertėjo paduoti kaip pareiškimą policijai, ar įsegti į ligos istoriją, bet TIKRAI NEREIKĖJO jo skelbti etninei kultūrai skirtoje svetainėje.

    Atsakyti
    • Kitas skaitytojas says:
      2 m. ago

      Gal nėra malonu pamatyti tokią Biblinę realybę?Kiek suprantu,autoriaus tikslas ne pasiskųsti,o atskleisti tai,ko nenorima pamatyti Šv.Rašto tekstuose.O psichologo pagalbos reikia tiems,kurie to nemato.

      Atsakyti
      • Kitas skaitytojas says:
        2 m. ago

        …tiksliau dažniausiai-nenori matyti.

        Atsakyti
  3. Leonas says:
    2 m. ago

    Lig šiol kiekvienas vaikas žinojo, su kuo nereikia eiti obuoliauti…

    Atsakyti
  4. mvasionis says:
    2 m. ago

    Mes dėkingi Tau, Gintarai, nes pamokei mus “Kaip atgaivinti tautos šaknis” (žr. ankstesnius straipsnius, skelbtus Alke).
    Dėkinga Tau ir Tauta, tai ji dabar gaubia per tūkstantmečius susikūrusiu etnolauku (egregoru), prieš kurį biblinės tautos raštai atrodo tik kaip apipeliję aguonos grūdeliai. Vargšai tie prakeikėjai, nes nuo Tautos egregoro atsimušę jų prakeiksmai trenkia į juos pačius atgal su triguba jėga.

    Atsakyti
    • Skaitytojas says:
      2 m. ago

      Truputis skoningo misticizmo gal ir visai nieko, bet visiškai nupušusiais egregorijais rasputinais pavirsti nereikėtų, nes tai atstumia sveikesnio proto skaitytojus.

      Čia šiaip redakcijai gal labiau pastaba nei komentatoriui.

      Atsakyti
      • Kęstutis says:
        2 m. ago

        Reikėtų Alko paieškoje susivesti “Burneika”, paskaityti prieš tai parašytus jo straipsnius ir tik tada teikti savo siūlymus…

        Atsakyti
  5. aISTIS says:
    2 m. ago

    Pirmiausiai negaliu suprasti, kodel autorius “pamiršo” , kad judėjų rabinai sukūrė KATALIKŲ RELIGIJĄ kitų tautų pavergimui ir išnaudojimui. Gi KRIKŠČIONIŠKOJI – DOROVINĖ RELIGIJA – SENIAUSIA PASAULYJE – BUVO PIRMINĖ VISOSE TAUTOSE- TIKĖJIMAS VIENU TVĖRĖJU- DIEVU. O tai labai svarbu. Suvokite, kad su Kolumbu atplaukę judėjų rabinai Amerikos žemėje įkūrė ir ligi šių dienų veikia JUDĖJIŠKAI-KRIKŠČIONIŠKO TIKĖJIMO BAŽNYČIOS IR RADIO- TV stotys. Judėjai visomis jėgomis stengiasi susigrąžinti Vatikaną su trilijardiniais turtais ir dėl to bendrinėje kalboje ir rašyboje SIEKIA SUGRĄŽINTI KKRIKŠČIONIŠKĄJĮ PAVADINIMĄ- SAU ARTIMESNĮ, sumenkindami KATALIKIŠKĄJĮ. SIEKDAMI JUOS SUBENDRINTI.
    Kaip reikėtų vertinti PRAKEITIKIMUS- TIKRIAUSIAI VISIŠKAI NEKREIPIANT DĖMESIO, NEMATANT IR NEGIRDINT JŲ. Kaip tautoje sakydavo: DUOK DURNIUI KELIĄ.

    Atsakyti
  6. malibu says:
    2 m. ago

    krikščionims dažnai šratai susimaišo… Tokių vėju gali išgirsti giminės rate, kur rodos nuo viduramžių dar nelabai pasistumėta.

    Atsakyti
  7. Kęstutis says:
    2 m. ago

    Gintarui pagarba, “išrinktosios tautos” sekėjai parodė savo tikrąjį “veidą” ir neįgalumą… Jei jau keikiasi ir prakeikinėja, vadinasi pataikyta į “dešimtuką”, suskaudo nevykėliams… O šiaip tai juos reikia siųsti iš karto, su visais jų prakeiksmais – po Perkūnais…

    Atsakyti
  8. Tomas says:
    2 m. ago

    Būti krikščioniu yra didesnis privalumas nei būti pagoniu. Pavyzdžiui Lenkiją krikščionybė tik sustiprino ir stiprina iki šiol o mes būdami pagonys vos ne pražuvom.

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      2 m. ago

      … man per šventes seniai matytas draugas, visiškas pasaulietis, pasakė – kai tik susiduri su žmogumi, kuris prisistato uolus krikščionis, tai iš karto būna aišku, jog jis jau nebe sugeba blaiviai mąstyti…

      Atsakyti
  9. Antiglobalistas says:
    4 mėn. ago

    Kokių dar judokrikcioniu jeigu žydai šimtus metų per Velykas gėrė krikcioniu vaikų kraują

    Atsakyti

Komentuoti: Kitas skaitytojas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kovo 11-osios eitynės 2018 m. | Rengėjų nuotr.

D. Tarailienė. Laisvė nuodėmei

2021 02 24
A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

2021 02 06
dr. Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Karalius Mindaugas kalbina Dainių Razauską (II)

2021 01 20
A. Sabūnas. Lietuvos piliečio kreipimasis į naująją Vyriausybę

A. Sabūnas. Lietuvos piliečio kreipimasis į naująją Vyriausybę

2021 01 15
Kunigas dr. Vilius Gaigalaitis – Klaipėdoje įkurtos pirmosios lietuviškos gimnazijos sumanytojas

Kunigas dr. Vilius Gaigalaitis – Klaipėdoje įkurtos pirmosios lietuviškos gimnazijos sumanytojas

2020 12 29
Prof. dr.Alvydas Butkus | VDU, J. Petronio nuotr.

A. Butkus: Tauta yra kalboje

2020 12 27
pixabay.com nuotr.

A. Sabaliauskas. Kaip įvairios pasaulio tautos vadina Dievą

2020 12 25
Pixabay.com

M. Kundrotas. Vienu du

2020 12 15
Pavlikas Morozovas | rbth.com nuotr.

D. Razauskas. Jėzuitai Lietuvoje: Pavliko Morozovo precedentas ir kita

2020 12 09
avdeevka.city nuotr.

M. Kundrotas. Sektantizmas ir cinizmas: politikos atvejis

2020 12 08
Rodyti daugiau

Naujienos

Frankofonijos mėnuo Kaune: prancūziški bruožai – išskirtiniuose virtualiuose renginiuose ir ne tik
Istorija

Frankofonijos mėnuo Kaune: prancūziški bruožai – išskirtiniuose virtualiuose renginiuose ir ne tik

2021 02 28
Potvyniui pasiruošusios visos tarnybos
Gamta ir žmogus

Potvyniui pasiruošusios visos tarnybos

2021 02 28
Gedimino kalno ilgalaikio tvarkymo darbai prasidės rugsėjį
Kultūra

Gedimino kalno ilgalaikio tvarkymo darbai prasidės rugsėjį

2021 02 28
Vyko diskusija „Vietovardžiai: duomenys, prieiga, nauda“ (video)
Kalba

VLKK apie vietovardžių klausimus 2020 metais

2021 02 28
Laukiant „EXPO 2020“, Dubajuje jau pastatytas Lietuvos paviljonas
Lietuvoje

Laukiant „EXPO 2020“, Dubajuje jau pastatytas Lietuvos paviljonas

2021 02 28
Kauniečiai kviečiami gražinti daugiabučių aplinką
Gamta ir žmogus

Kauniečiai kviečiami gražinti daugiabučių aplinką

2021 02 27
Vaikai | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Kelionės su vaikais: kaip pasiruošti ir kokių klaidų nedaryti?

2021 02 27
Nors paslauga nemokama, Vilniuje neteisėtai išmetama 100-ai tonų stambių atliekų
Gamta ir ekologija

Nors paslauga nemokama, Vilniuje neteisėtai išmetama 100-ai tonų stambių atliekų

2021 02 27


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kaukių kritimo metas apie R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video)
  • Liudvikas apie Du Seimo nariai paragino Seimo vadovybę pažymėti Birželio 23-iosios sukilimo – 80-ąsias metines
  • Žemyna apie V. Jakubonis. Vyskupui Motiejui Valančiui 220 metų
  • Istorijos baimė apie Politinės užuovėjos nebus: Genocido centras ir toliau bus puolamas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Frankofonijos mėnuo Kaune: prancūziški bruožai – išskirtiniuose virtualiuose renginiuose ir ne tik
  • Potvyniui pasiruošusios visos tarnybos
  • Gedimino kalno ilgalaikio tvarkymo darbai prasidės rugsėjį
  • VLKK apie vietovardžių klausimus 2020 metais

Skaitomiausi straipsniai

  • Č. Iškauskas. Žydai – A. Hitlerio tarnyboje peržiūrėta: 1645; komentarų: 16
  • Č. Iškauskas. Žydai – bolševikų tarnyboje peržiūrėta: 972; komentarų: 14
  • Būti mitologu – su širdimi ir iš širdies peržiūrėta: 739; komentarų: 19
  • LVŽ šešėlinėje vyriausybėje bus aptartas ir 365 tūkst. visuomenės parašų surinkęs pareiškimas (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 691; komentarų: 10
  • K. Škirpa. Pareiškimas dėl šmeižto JAV spaudoje peržiūrėta: 605; komentarų: 4
  • V. Valiušaitis. Kazys Škirpa – šmeižikams peržiūrėta: 538; komentarų: 23

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

D. Tarailienė. Laisvė nuodėmei

by Jonas Vaiškūnas
2021 02 24
6
Kovo 11-osios eitynės 2018 m. | Rengėjų nuotr.

Pelenų diena. Aliuzija į du, lyg ir nesuderinamus reiškinius – laikinumą ir amžinybę. „Dulkė esi, į dulkę pavirsi“, - šiais...

Skaityti toliau

A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

by daiva
2021 02 06
3
A. Pažėraitė. Istoriškumo iššūkiai religinėms tapatybėms

Istorija ne vienai religijai šiandien iškyla kaip gana rimtas iššūkis. Žinoma, jei kalbėsime apie istoriją, kuriai rūpi pirmiausia faktai ir...

Skaityti toliau

Karalius Mindaugas kalbina Dainių Razauską (II)

by Jonas Vaiškūnas
2021 01 20
19
dr. Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Mindaugas Karalius: – Praėjusį kartą kalbėjomės apie santykį tarp tolydžio įsigalinčių slavų ir nykstančių baltų ir mėginome aiškintis to priežastis....

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Kaukių kritimo metas apie R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video)
  • Liudvikas apie Du Seimo nariai paragino Seimo vadovybę pažymėti Birželio 23-iosios sukilimo – 80-ąsias metines
  • Žemyna apie V. Jakubonis. Vyskupui Motiejui Valančiui 220 metų
  • Istorijos baimė apie Politinės užuovėjos nebus: Genocido centras ir toliau bus puolamas
  • Priedas apie R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video)
Kitas straipsnis
Kodėl Saugomų teritorijų tarnyba tyli kai kertami ir draskomi Nacionaliniai parkai? | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

G. Kniukšta. Kodėl tyli Saugomų teritorijų tarnyba kai kertami ir draskomi nacionaliniai parkai?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai