Antradienis, 28 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

Kitoks folkloras ir patriotiškumas su „Obelija“ (video)

Irena Babkauskienė, www.respublika.lt
2018-09-10 08:00:15
Papildyta vaizdo įrašais
1
„Obelijos“ merginos Eglė Česnakavičiūtė, Salomėja Gruodytė, Dalia Peseckaitė ir Rūta Miškinytė šią savaitę pradėjo debiutinio albumo „Tu žalioji“ pristatymo koncertus Lietuvoje ir Latvijoje | Jono Krivicko nuotr.

„Obelijos“ merginos Eglė Česnakavičiūtė, Salomėja Gruodytė, Dalia Peseckaitė ir Rūta Miškinytė šią savaitę pradėjo debiutinio albumo „Tu žalioji“ pristatymo koncertus Lietuvoje ir Latvijoje | Jono Krivicko nuotr.

„Obelijos“ merginos Eglė Česnakavičiūtė, Salomėja Gruodytė, Dalia Peseckaitė ir Rūta Miškinytė šią savaitę pradėjo debiutinio albumo „Tu žalioji“ pristatymo koncertus Lietuvoje ir Latvijoje | Jono Krivicko nuotr.
„Obelijos“ merginos Eglė Česnakavičiūtė, Salomėja Gruodytė, Dalia Peseckaitė ir Rūta Miškinytė šią savaitę pradėjo debiutinio albumo „Tu žalioji“ pristatymo koncertus Lietuvoje ir Latvijoje | J. Krivicko nuotr.

Senojo folkloro grupės „Obelija“ įkūrėja vilnietė Eglė Česnakavičiūtė nevadina savęs patriote. „Tiesiog darau savo darbą, kuriame matau prasmę“, – sako 25 metų mergina, su kuria susitikome likus dienai iki grupės debiutinio albumo „Tu žalioji“ pristatymo koncerto Vilniuje. Nykstančio Lietuvos kaimo, lyg to apleisto sodo, vaizdas, prisipažįsta, jai suspaudžia širdį. Todėl niekieno neprašoma ir neremiama nuolat rengia ekspedicijas į Dzūkijos kaimus, kad užrašytų juose dar likusių senolių dainuojamas dainas, perduodamas iš kartos į kartą.

– Keturios panelės – jaunos, gražios, energingos ir, kalbant stereotipais, – „muzika senukams“. Kodėl pasirinkote folklorą?

– Nepasakyčiau, kad Lietuvoje apskritai nepopuliaru jauniems žmonėms atlikti folklorą, yra nemažai jaunimo folkloro kolektyvų: tiek dainų, tiek šokių. Jiems dažniausiai vadovauja vyresnio amžiaus vadovas, kuris pats nelipa ant scenos. Jie atlieka liaudies dainas kiek įmanoma tiksliau, kaip jos skamba archyviniuose įrašuose. Aš irgi tokiame dainavau nuo pat mažumės, nuo ketverių. Folkloru mane užkrėtė mama, kuri dar besilaukdama manęs dainuodavo liaudies dainas. Kai verkdavau, nustodavau tik tada, kai ji uždainuodavo. Tad esu užprogramuota.

Vėliau, besimokydama vyresnėse sostinės Žirmūnų gimnazijos klasėse, supratau, kad etnokultūros labai trūksta, kad požiūris į folklorą, ypač tarp jaunų žmonių, yra labai stereotipinis, negilus ir apsiriboja įvairiomis progomis užtraukiama „Ant kalno mūrai“ ir panašiomis dainomis, kažkokiais pigiais, net nežinau, kaip tiksliau pasakyti, parodomaisiais nacionaliniais jausmais. O folkloro gelmę atranda labai nedidelis ratelis žmonių.

Gimnazijoje ar kitur girdėdavau tokius pašiepiančius komentarus: „Egle, pašok mums klumpakojį“ ir panašiai. Buvo liūdna, kad žmonės folklorą mato tokį ganėtinai buką. Už tai galima iš dalies „padėkoti“ ir televizijai, nes tokį jį rodo. Man vis kirbėjo mintis, kad reikia kažką daryti, kad jaunesnė karta galėtų pažinti tikrąją liaudies dainą. Vienuoliktoje klasėje, artėjant Kovo 11-ajai, paklausiau direktorės pavaduotojos, ar galėčiau su kompanija dainingų draugų parengti programą – atlikti keletą dainų, o ji atsakė: čia gi ne pasiverkšlenimų vakaras, o šventė. Man buvo keista ir savotiškai skaudu, kad net per Kovo 11-ąją liaudies dainai nėra vietos. Tąkart vis dėlto leidimą paruošti programą gavau. Tada pirmą kartą mes nuskambėjome. Tai nebuvo sumanymas, va subursiu grupę, su kuria visur koncertuosiu. Tiesiog norėjosi parodyti kitokį folklorą. Programa visiems patiko. Vėliau, artėjant Gatvės muzikos dienai, jaunimas, kuriuos mokiau dainų, pradėjo kalbinti, kad joje dalyvautume, tad reikėjo sugalvoti pavadinimą. Taip atsirado „Obelija“.

– Ar tiesa, kad seną šneką dar menantys dzūkai žodžiu „Obelija“ vadindavo apleistą sodą šalia sunykusios sodybos?

– Kai ansambliui ieškojome pavadinimo, pirmiausia žiūrėjome į vandenvardžius – ežerų, upelių pavadinimus, kaip daro dauguma folkloro grupių. Radome Obelijos ežerą. Visiems tiesiog prilipo pavadinimas: obuoliai, Obelija – gražiai skambėjo. Kartą vienos ekspedicijos metu, kai rinkau kaime dainuojamąją tautosaką, vienas žmogus paklausė, kaip mūsų ansamblis vadinasi, esą gal per televiziją pamatys, kaip mes jo dainą dainuojame. Išgirdęs pavadinimą, pasakė: „Gražiai pasivadinote“. Ir paaiškino: „Kai iš sodžiaus visi išsikrausto ar išmiršta, po daug metų lieka tik obelys, tokios pusiau sulaukėjusios. Mes tą vietą vadiname „Obelija“. Buvo neįtikėtina, kaip mes šiuo pavadinimu netyčia pataikėme į dešimtuką. Nes liaudies dainos iš dalies yra kaip tas ganėtinai apleistas sodas. Pamatai jį ir suspaudžia širdį – nori tą obuolį nuskinti ir jo paragauti.

Ekspedicijos akimirka: Eglė Česnakavičiūtė su senole iš Čižiūnų | Jono Krivicko nuotr.
Ekspedicijos akimirka: Eglė Česnakavičiūtė su senole iš Čižiūnų | J. Krivicko nuotr.

– Esate išskirtinė grupė, nes senojo folkloro mokotės ne tik iš dainynų, bet ir rengiate ekspedicijas į Dzūkijos kaimus, kad galėtumėte užrašyti gyvąją senojo dainavimo tradiciją iš pirmų lūpų. Vis dar kažką atrandate nykstančiame Lietuvos kaime?

– Tas bumas, kai daug žmonių važiuodavo į kaimą rinkti dainų, jau seniai praėjęs. Ekspedicijas šiandien rengia tik vienas kitas. Manau, viena iš pagrindinių priežasčių yra ta, kad kaimo dainininkės miršta, nyksta senosios kaimo bendruomenės, o ir kažko visiškai negirdėto užrašyti yra labai sunku. Senolių, kurie dar gyvena kaime, vaikams, juo labiau anūkams ar proanūkiams, tos dainos yra negražios, nebeįdomios. Širdį suspaudžia, kai suprantu, jog aš dar turiu galimybę sutikti dainuojančią senolę, o mano vaikai jau nebeturės. Jie atvažiuos į kaimą ir ras tik miestiečius, kurie atvažiuoja poilsiauti savaitgaliais. Tad dabar tiesiog bandau išnaudoti tą paskutinę progą. Kol yra žmonių, iš kurių galima išmokti dainavimo žvelgiant į jų akis, lūpas.

Iš mūsų grupės narių daugiausia važinėju aš. Tą darau jau septintus metus. Vykdau ekspedicijas gan senoviniu būdu – važiuoju traukiniu, nes mašinos nevairuoju, ir vaikštau nuo vieno kaimo iki kito su visa aparatūra. Jau matau didžiulį skirtumą, kai atvažiuodavau į kaimą 2011 metais ir dabar. Surinkdavau į vieną vietą visas dainuojančias močiutes, nes kolektyvinė atmintis kur kas geresnė: viena vieną posmą prisimena, kita – kitą. Būdavo anksčiau ir 12 žmonių susirinkdavo. Dabar – vos keletą randu. Tie visi senoliai tampa kaip savi seneliai, kuriuos ne kartą lankai, jauti pareigą per Kalėdas, Velykas jiems paskambinti ir pasveikinti. „Obelija“ turi daug senelių Dzūkijoje.

– Jūsų dainose šimtmečius menančios melodijos, senąsias apeigas bei įvairias praeities istorijas pasakojantys tekstai dera su jaunatviška energija. Kiek sau leidžiate (ar neleidžiate) sumoderninti senąjį folklorą?

– Mes pačios jokių elektronikų nenaudojame, bet visada noriai pasirašome projektams arba duodame įrašus remiksams daryti. Ir pačios klausomės daugiau šiuolaikinės muzikos nei folkloro. Reikėtų prisiminti tai, kad folkloras niekada nebuvo skirtas vien klausytis, jis buvo skirtas dainuoti – žmonės dainuodavo atlikdami įvairius darbus, per vestuves ir kitas šventes. Ano laikotarpio žmonėms dainavimas buvo bendruomenę jungiantis dalykas, tam tikra bendravimo forma.

Nuo pat Sąjūdžio užgimimo laikų, nuo paskutiniųjų sovietmečio dešimtmečių, kai folkloras pradėjo lipti į sceną, jis, savaime suprantama, daug prarado. Imkime pavyzdį, kai mergelė senovėje mala grūdus ir dainuoja. Ji, sukdama girnas, gali ta pačia melodija dainuoti pusiau improvizuodama tam tikrą tekstą valandų valandas. Praeina daug laiko, pas ją, jau pasenusią, ateina etnologai ir prašo: „Padainuokite močiute, ką dainuodavote, kai maldavote grūdus“. Ji gali atsisėsti, įsijausti prisimindama tą malimą, ir pusiau improvizuodama sudainuoti tuos 40 posmelių. Ir jeigu mes tokią autentišką dainą paimtume ir visos vienu balsu tuos 40 posmelių dainuotume, nemalant jokių grūdų, tiesiog tam, kad žmonės klausytųsi, niekam nebūtų įdomu. Išskyrus mokslininkus, kurie klausytųsi visokių dermių ir analizuotų. Kadangi mes orientuojamės į paprastus žmones, kurie gana stereotipiškai suvokia ir priima folklorą, mes suprantame, kad negalime taip atlikti tų dainų – mums pačioms tiesiog prašosi tam tikros aranžuotės, tiesa, labai minimalios. Bet paėmusios autentišką dainą, niekada nekeičiame žodžių ir pagrindinės melodijos.

– Vilkite pačių siūtais rekonstruotais X-XI amžiaus baltų drabužiais, aksesuarais, ryšite savomis rankomis vytomis juostomis. Kas padeda atsirinkti autentiškas detales?

– Taip, sukneles pačios pasisiuvome. Kalbant apie baltų laikotarpį, to vėlyvojo geležies amžiaus drabužių rekonstrukcijas, reikia paminėti, kad jos yra tik numanomos – nė vienas žmogus negali 100 proc. tiksliai atkurti, nes, deja, pas mus dirvožemis neišlaiko tekstilės taip gerai, kad turėtume išlikusį visą kostiumą. Rekonstruojama yra iš detalių. Aš pati esu rekonstruktorė, prižiūriu visą kostiumų estetiką, kad neprasilenktų su reikiamu laikotarpiu, kad mergina neįsisegtų sagės, kuri buvo dėvima 16 a. ir nevilkėtų suknelės, kurios kirpimas yra kito laikotarpio.

Kalbant apie juvelyriką, yra specialių juvelyrų, kurie yra rekonstruktoriai: jie eina į muziejų, į archyvą, daro kuo tikslesnes to meto dirbinių kopijas ir jas pagamina – tokiais gaminiais mes ir puošiamės. Nemėgstame tiesiog susukto žalvario – žiūrim tikslumo, autentikos.

– Iš kur išmokote senosios juostų vijimo technikos?

– Juostas pradėjau vyti prieš 11 metų, pradmenis gavau tradicinių amatų stovykloje. Vėliau įstojau į vieną tų gyvosios istorijos klubų ir nuo kokių 16 metų pradėjau įsikirsti į tą techniką. Kaip ji vadinasi? Vijimas kaladėlėmis. Ši technika paplitusi po visą pasaulį. Dabar tuo ir gyvenu, tai yra ir mano pragyvenimo šaltinis. Dalis tų juostų, kurias gaminu, yra tikslios senų radinių rekonstrukcijos.

– Sakote, jog nenorite veltis į jokią politiką, bet natūralu, kad folkloras glaudžiai susijęs su tautiškumu, patriotiškumu. Esate patriotė?

– Folkloras į miestą pradėjo aktyviau keliauti antrojoje XX a. pusėje. Ir nors tai nebuvo koks tai agresyvus nacionalizmas, tačiau jis tarnavo tautiškumo kėlimui, tam tikram susivienijimui. Pavyzdžiui, Čiurlionio menų mokyklos jaunimas su dėstytoja eidavo per kiekvienas Vėlines į kapinaites prie antisovietinių veikėjų kapų ir ten dainuodavo liaudies dainas. Tos liaudies dainos per visą Sąjūdį įgavo tokį patriotiškumo, vieningumo atspalvį, kėlė dvasią. Dabar mes jau turime Nepriklausomybę. Ir viso to dabar kaip ir nebereikia. Daug kas sako: „Va, Eglė – tikra lietuvaitė, patriotė, kaip ji ten viską daro“. O ką aš ypatingo darau? Tiesiog žmogus darai savo darbą, kuriame matai prasmę. Ir jokio čia patriotiškumo nėra.

https://youtu.be/pUm5n3mrF00

https://youtu.be/asgOJWQAd9Q

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Obelija“: neleisime folklorui numirti (video)
  2. Po vienu stogu skambės folkloras, džiazas ir pasaulio muzika
  3. Folkoro grupė „Obelija“ kviečia į adventinį koncertą
  4. „Skamba skamba kankliai“: folkloras peržengiantis amžių ir šalių ribas
  5. Amerikiečiai Lietuvoje mokysis lietuvių tradicinių dainų ir šokių (video)
  6. „Žalvarinis“  pristato gruzinišką dainą (video)
  7. Vėl kviečia tarptautinė folkloro šventė „Suklegos“ (video)
  8. Vyrų kuopa „Ugniavijas“ pristato albumą „Karo dainos“ (video)
  9. Brangindami tradicijas, branginame ir savo valstybę (video, šventės dienotvarkė)
  10. Kviečia A. Brody koncertas sklidinas meilės lietuvių muzikai (video)
  11. Lietuviškomis sutartinėmis susižavėjusi grupė iš Lenkijos Klaipėdoje pristatė naujausią albumą (video)
  12. Prasideda keturias dienas truksianti folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“ (dienotvarkė, video)
  13. Muzikos „banditų“ viešnagė Lietuvoje (video)
  14. Lapkritį pasirodys nauja „Anties“ plokštelė! (video)
  15. Kviečia Romuvos stovykla „Švenčionija“ (nuotraukos, video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. ŽEMAITIS says:
    5 metai ago

    Puiki grupė. Šaunuolės merginos. Pavyzdys kitiems.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Dr. Tomas Baranauskas | Alkas.lt nuotr.

Aukštaitijos metų atidarymas Švenčionyse (II)

2023 03 27
Dalia Urbanavičienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Bus pristatyta konferencijos „Tapatybė ir etninė kultūra Rusijos ir Ukrainos karo kontekste“ rezoliucija

2023 03 23
Pavasario lygiadienis Kernavėje 2023 | N. Žilinskaitės nuotr.

Kernavės Balto kalno miške – žėruojanti pavasario lygiadienio šventė

2023 03 22
Seime vyks tarptautinė konferencija „Tautinis kostiumas šiandien“ | Alkas.lt koliažas.

Seime – konferencija „Tapatybė ir etninė kultūra Rusijos ir Ukrainos karo kontekste“

2023 03 20
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Ar tautininkai dar turi potencialo?

2023 03 17
A. Nepokupnas. Lietuva Ukrainoje

A. Nepokupnas. Lietuva Ukrainoje

2023 03 14
Pavasario lygiadienis Kernavėje „Teka upelė, duinoja“ | Širvintų kultūros centro Kernavės filialo nuotr.

Pavasario lygiadienis Kernavėje „Teka upelė, duinoja“

2023 03 12
Džiugas Joneikis | rengėjų nuotr.

Džiugas Joneikis pristato naują dainą ,,Aš ne tau“!

2023 03 02
Rasa Čepaitienė, Jonas Vaiškūnas, Dalia Urbanavičienė | Alkas.lt ekrano nuotr.

„Atspindžiai“: Kaip atkurti ir grąžinti tautinę savigarbą ir galią?

2023 02 28
Robertas Šarknickas | lrs.lt, O. posaškovos nuotr.

Kodėl etninė kultūra išstumiama iš Tūkstantmečio mokyklų programos?

2023 02 27
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukraina - didvyrių tėvynė | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos branduolinis šantažas yra korta, ant kurios pastatytas Ukrainos likimas

2023 03 27
Eismas Šiauliuose | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Šiauliuose tęsiamas kariuomenei svarbus projektas

2023 03 27
einmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Ieškoma Registrų centro vadovo

2023 03 27
Netradicinis knygos „Mokytojas“ pristatymas | Rengėjų nuotr.
Kultūra

Neįprastu būdu bus pristatyta knyga „Mokytojas“

2023 03 27
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti | Lietuvos mokslų akademijos nuotr.
Lietuvoje

Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti

2023 03 27
Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku

2023 03 27
Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • juras apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
  • Plyzzzz - apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • Nuoroda apie D. Urbanavičienė. „Etninė kultūra – tautos būties, išlikimo ir tvirtumo esmė“: siekiai ir esama padėtis
  • Žemyna apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • Aukštaitijos metų atidarymas Švenčionyse (II)
  • Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (IV)
  • Rusijos branduolinis šantažas yra korta, ant kurios pastatytas Ukrainos likimas
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Aukštaitijos metų atidarymas Švenčionyse (II)

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 27
2
Dr. Tomas Baranauskas | Alkas.lt nuotr.

Vasario 24 d. Švenčionių miesto kultūros centre vyko Aukštaitijos atmintinų metų atidarymo renginys ir Nacionalinės Jono Basanavičiaus premijos laureato Jono...

Skaityti toliau

Bus pristatyta konferencijos „Tapatybė ir etninė kultūra Rusijos ir Ukrainos karo kontekste“ rezoliucija

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 23
0
Dalia Urbanavičienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Kovo 23 d. Seime vyks Spaudos konferencija, skirta konferencijos „Tapatybė ir etninė kultūra Rusijos ir Ukrainos karo kontekste“ rezoliucijos pristatymui.

Skaityti toliau

Kernavės Balto kalno miške – žėruojanti pavasario lygiadienio šventė

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 22
0
Pavasario lygiadienis Kernavėje 2023 | N. Žilinskaitės nuotr.

Kovo 18-19 d. Kernavės Balto kalno miške buvo atšvęsta gamtos ir viso kas gyva atbudimo virsmo šventė - pavasario lygiadienis....

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • juras apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
  • Plyzzzz - apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • Nuoroda apie D. Urbanavičienė. „Etninė kultūra – tautos būties, išlikimo ir tvirtumo esmė“: siekiai ir esama padėtis
  • Žemyna apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • ak apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
Kitas straipsnis
Algimantas Zurba, Lietuvos rašytojų sąjunga | V. Braziūno nuotr.

Po sunkios ligos mirė prozininkas, publicistas Algimantas Zurba

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai