
Keturioliktoje radijo laidoje „Baltų genas: mes ir senovės lietuvių mitai, legendos, simboliai“ muziejininkas, etnokosmologas, Senojo baltų tikėjimo bendrijos Romuva vaidila Jonas Vaiškūnas kalba apie senojo baltų tikėjimo nūdieną.
„Sunaikink kalbą ir bus sunaikintas senasis tikėjimas. (…) Mūsų prigimtiniame tikėjime svarbūs dalykai – tai Darna ir Skalsa. Čia ne teiginiai, kaip elgtis arba ką daryti, bet vertybės, kurias nuolat reikia liudyti savo gyvenimu,“ – sako J. Vaiškūnas.
Ankstesnėje laidoje prof. dr. Eugenijus Jovaiša pasakojo apie baltų visuomenę ankstyvaisiais viduramžiais (V–VI a.).
Laidos transliuojamos kiekvieną šeštadienį (kartojamos sekmadienį) per radijo stotį „Extra FM” (88,5 MHz Vilnius / 89,3 MHz Utena / 91,5 MHz Ukmergė / 93,2 MHz Panevėžys / 97,1 MHz Kaunas / 98,1 MHz Marijampolė / 98,5 MHz Šiauliai / 100,2 MHz Klaipėda).
Laidų autorė ir vedėja Nijolė Jačėnienė, rengėjas VšĮ „Vieno aktoriaus teatras“, informaciniai partneriai interneto portalas Alkas.lt, dienraštis „Vakarų ekspresas“. Projektą iš dalies finansuoja Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas.
Darna ir skalsa-kaip norėtųsi,kad tai žinotų daugelis lietuvių.Bet vargiai sužinos.Kodėl Alke ir straipsnių esant gerų,žinojimui,dvasiniam praturtėjimui pagalba yra,bet skaitančių tiek mažai?Kodėl skaitytojai palieka Alką,kur bėda?
Ar Tautininkų partijos barstymąsis turi įtakos?Jei taip,tai parodo,kokia ji buvo daliai visuomenės svarbi.
Aš manau, kad Alką paliekančių nėra daug. O norinčių turtėti dvasiškai, kaip Tamsta sakai, daug niekada nebus. Toks kelias pilvininkams yra ilgas , sunkus. Jokios medžiaginės naudos.
Ką darom? Manau taip. Einam , kas galim, pas kaimynus, pažįstamus pasakojam apie mūsų Tautai ,Tautos kalbai kylančius pavojus ir kaip tam priešintis.
Tikėjimas yra tokia pat priklausomybė kaip ir kitos.
Bet kada priklausomybės turėtojai bando sveikiesiems primesti savo išmįslus (pvz. nuspręsdami kokius komentarus palikti, o kokius ne), sveikieji juos palieka.
Tikras išmįsliočius ! 🙂 “sveikieji juos palieka” 🙂 🙂 🙂
“cia zinote visi tik ligoniai,tarp musu labai truksta mediku ,tokiu kaip tikras lietuvis” 🙂 🙂 🙂
Rašinėji be apribojimų, todėl nešnekėk apie tai ko nežinai.
Cia tas kuris viska zino – tikru save vadina… 🙂 🙂 🙂 Mateme ir tikresniu…
Ir vėl svaigsti.
Tautininkystė turi vykti savo aplinkoje kasdieniniame gyvenime be jokių formalių organizavimųsi į partijas ar pan. O ji, kaip organizuota, turėtų rastis, kilti reikalui esant, kaip radosi, kilo Sąjūdis. Taigi, gyvenkime kasdien būdami savotiškais tautininkystės „daraktoriais“ savo gyvenamoje aplinkoje. O Alke.lt turėtume semtis tam tautinės dvasios.
Ką reiškia žodis ‘tautininkystė’?
kaip “pienininkystė”… gal geriau “tautiškumas”…? vis tik LTS dėmę uždeda jos ryšiai su odiozinėmis partijomis… ką` maNO a.rUDYS?
Tai reiškia tautinį veikimą – tautininkavimą visose gyvenimo srityse, būtent – lietuvybišką šeimininkavimą, veikimą, veiklą, tiesiog gyvenimą. Kaip sodas, sodininkas – sodininkystė, , bitės, bitininkas – bitininkystė ir t.t. ir pan.
Ką reiškia žodis ‘tautininkavimas’?
ką reiškia “lietuvybišką”?
Tai būdvardis, reiškiantis gyvenimą, kuris būtinas lietuvybei puoselėti.
Tai reiškia gyvenimą vadovaujantis tautine dvasia ir su ja dirbamais darbais tautininiais sumetimais.
Jau galvojau, kad mostelėsi kokį ‘prasitautavimą’…
Niekaip negaliu suprasti vokieciu mums prilipinto pavadinimo “Baltai” vartojimo. O gal jeigu mes save vadiname Baltais (Balten,Balthen) ,tai tuo paciu turetume pripazinti ,kad esame kile is Gotu ?
–
https://books.google.de/books?id=QeB4DAAAQBAJ&pg=PT104&dq=Goten+Balthen&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Goten%20Balthen&f=false
– Istoriniuose saltiniuose esame vadinami Aisciais (Astingi,Astingorum) Seliais (Silingi)Zemaiciais (Samogiten,Samogeten) Suduviai (Sudini,Sudauer) , o bendrai vadinami Vandalais (Wandalica).Musu zemes nuo Vistulos iki uz Nemuno (Chronus) ,iki Dniepro , ir Elbes pradzios Karpatu kalnuose ,kurie tada dar buvo vadinami ir Vandalu kalnais. Esame minimi kaip eja kartu su Gotais, nukariave Kartaga,Panonija ,netgi kaip samdomi kariai,kariave ir Romos Imperijos puseje,o veliau uzkariave ir pacia Roma.Gyvenome Dakijoje,Pruth (Prusu,Prutheniu) zemese prie Dniepro.
Dniepras dar ne taip seniai buvo vadinamas Litauische Becken – Lietuvos upiu baseinu.
–
https://books.google.de/books?id=nNpqCgAAQBAJ&pg=PA223&lpg=PA223&dq=Dniepr-Thal+in+das+Lithauische+Becken&source=bl&ots=4DC_ZxWhLo&sig=Yk9s1UW1H3ngjk65h7yHauYcazU&hl=de&sa=X&ved=0ahUKEwiJreyZy-jOAhVPF8AKHUs-BiYQ6AEIIDAA#v=onepage&q=Dniepr-Thal%20in%20das%20Lithauische%20Becken&f=false
—
https://books.google.de/books?id=DtwGAAAAcAAJ&pg=PA464&dq=Astingi&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Astingi&f=false
—
https://books.google.de/books?id=OFbKCagMBtMC&pg=PA641&lpg=PA641&dq=contra+Visimar+eorum+rege+qui+Asdingorum+stirpe&source=bl&ots=VSE3DCkJfj&sig=F6-ph0mcNqZxHdDq_dX9VBcUM54&hl=de&sa=X&ved=0ahUKEwjpmve8xujOAhUqLMAKHZA9Ba0Q6AEIODAE#v=onepage&q=contra%20Visimar%20eorum%20rege%20qui%20Asdingorum%20stirpe&f=false
Ir visgi… Ar nevertetu atsisakyti pavadinimo ‘baltai’? Neziniukas cia duoda nemazai nuorodu ir ‘peno’ pamastymui, bet kad ir be nuorodu… Kodel kazkas mus pavadino kazkaip, ir kaip mes buvome vadinami (ir vadinomes) iki to? Ar nevertetu pasigilinti, gali buti daug klausimu atkristu.
h t t p : / / a l k a s . l t /2016/08/24/rugpjucio-25-d-prasides-xix-siuolaikines-baltu-kulturos-svente-menuo-juodaragis-videodienotvarke/?comments#comments
Baltai puikus, pavykęs pavadinimas, jau pusantro šimto metų prigijęs vartosenoje. Šis pavadinimas apibūdina ne tautą, ne teritoriją, net ne istoriją, jis žymi atskirą kalbų grupę. Prie Baltijos jūros gyvenančių tautų kalbos priklauso skirtingoms kalbų grupėms -šakoms. Čia gyvena (gyveno ) slavai – rusai, lenkai Palabio slavai, – jų baltais niekas nevadina. Čia gyvena germanų kilmės tautos, skandinavai, ugro finai – suomiai, jų irgi niekas baltais nevadina, nors visos šios tautos gyvena prie Baltijos jūros. Pasiūlykit tik griežtai kalbiniu pobūdžiu, apibūdinantį lietuvių, latvių, prūsų genčių ir tautų kalbas, vieną žodį. Aplamai iki Neselmano net kalbotyros mokslo nebuvo, todėl ir jokių istorinių, kalbų grupę kuriai mes priklausome, apibūdinančių žodžių – terminų nebuvo. O piršimas visokių, praktiškai gyvenime nevartotų ,,sarmatų“ ar pan., juokingai atrodo.
Juokas yra rimtas dalykas.Sarmatai yra teiktini mūsų protėvių pavadinimui. Matyt “ženklas” šioje vietoje dar yra žalias. lyvis
Ženklas:
,,teritoriją, istoriją, grupę, grupėms, grupę, terminų…”
,,Šis pavadinimas apibūdina ne tautą, ne teritoriją, net ne istoriją, jis žymi atskirą kalbų grupę.”
Šis pavadinimas apibūdina ne Tautą, ne jos Žemę, net ne praeitį, jis žymi vienos kalbos tarmes. (?)
Ačiū už pataidymą.
Kas cia per pavadinimas ‘Kalbines grupes genas’???… Bijau kad klystate (gal klaidinate samoningai), bet pavadinimas ‘baltai’ tikrai turi platesne reiksme nei tik kalbines grupes apibudinimas. Butent todel ir kyla klausimas, kodel mus kazkoks dede kazkaip pavadino? Isivaizduokite tuos laikus. Juk viokietis buvo, neziniukas primete begale nuorodu i vokiskus dokumentus. Tai tas dede tipo negalejo pasiskaityti??? Gimtaja kalba??? Ir kam tada kazkaip vadinti, stengtis kazka sugalvoti? Parasiai kaip jie JAU vadinami ir tiek vargo. Neee… Nu labai graudinantis begalinis rupestis 🙂
Gal kazkas pabandys itikinti, kad vokieciai be galo ir visapusiskai rupinosi lietuviu kalbos, kulturos, istoriniu paminklu issaugojimu ir vystymu?
O Suduvius taip pat pervadino ir tai beveik tuo paciu metu ,kada mus visus Nesselmannas “isbaltino”,buvo gal tik keleta metu skirtumas… Ar tik tai ne is to paties pervadinimu repertuaro ? Sukilimas Lenkijoje ir Lietuvoje prieš Rusijos imperija vyko 1794/1831/1863 metais.Berods po paskutiniojo sukilimo,Suduva skubiai buvo pervadinta Suvalkija,pagal Suvalku miestelio pavadinima. Musu visu Baltais pervadinimo idejos tevas ,vokietis Ferdinand Nesselman ,Suduvos pervadinimui Suvalkija nepriestaravo !!! 🙂 – kalbininkas toks zinote… Nesselmanas dar kvepsejo iki 1881 metu,turejo uztektinai laiko,kad nors viena sakini apie tai parasyti … Nera ! 🙁 Matyt ir vokieciams (zemaitiskai vo-kiets) viskas tiko pagal plana. Kaip veliau paaiskejo, vo-kiets nebebuvo toks kiets,nes sukeles 2 pasaulinius karus,abu gedingai pralaimejo. Na o mes taip ir likome Baltais ir Suvalkieciais,niekaip nesugebedami sito svetimo brudo atsikratyti,nors save siandien laisvais – nepriklausomais vadiname….
‘isbaltino’… 🙂 🙂
Asara isspaudzia tiesiog koks rupestis. Is kur pas zmogu tiek atsidavimo, valios ir begalinio jaudulio del Lietuviu praeities ir ju nepraustaburniskumo. Isbaltinti tokius, tiktai isbaltinti…
O Jūs, bent vienas esate asmeniškai perskaitę kalbininko Neselmano darbus, ar šiaip iš nuogirdų…?
Taip skaiteme ,skaiteme butent tai ,kas mums yra idomu. Nesselmann rasydamas knyga “Sprache der alten Preußen” , apie senaja Prusu kalba,negalejo atsispirti pagundai ,mus visus pavadinti jo paties isgalvotu vardu Balten -Baltai. Keista – bet del kazkokiu priezasciu butent tai ,tuojau pat pasitarnavo tam,kad mes visi ,skubiai buvome pervadinti Baltais… 🙂 Kiek veliau,kiti, be jokios gedos ir kaltes jausmo, pasiulo mus visus vadinti vokiskaisiais baltais ( o kodel ne germaniskais Baltais 🙂 ? ).
–
https://books.google.de/books?id=__c2AAAAIAAJ&q=Balten+Nesselmann&dq=Balten+Nesselmann&hl=de&sa=X&redir_esc=y
Ne, neskaiciau… O ka tai keistu? Isivaizduokime: taiiip… juos vadina taip, kaip kur taip, kaip kur taip. Save jie vadina (pavadinkite kaip norite), bet AS MANAU, kad reiketu juos vadinti vat taip… Nes AS manau… 🙂
Zinote, as manau kad nieko niekaip pervadineti nereikia, jai jau jie turi pavadinima… Mus vadino kazkaip kitaip, ir senuose saltiniuose mes tais vardais ir zinomi. Ar nebutu geriausia taip besivadinusiu darbus ir patyrineti? Ar visgi geriau kazka susikurti (ko nebuvo) ir tada svarstyti: tai koks gi cia genas???
Tai kas lietuviškus paminklus išgriovė – rusai ar vokiečiai ? Jei nežinot paklauskit vyresnio amžiaus lietuvių.
Ar jums dar daugiau nuorodu reikia ?
Aisciai – (Astingi , siue Astringí , siiíe Asdingi , siue Asdingui).Google Books – galite skaityti ir angliskai ir lotyniskai ,rasite ir vokiskai,bet skaitydami vokiskas knygas,visu pirma turite ismesti i siuklyna tai,kad Aisciai buvo germanai,ka vokieciai visur pabrezia,jie mielai mus prisiskiria sau 🙂 nieko naujo….
—
https://books.google.de/books?id=DtwGAAAAcAAJ&pg=PA464&dq=Astingi&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Astingi&f=false
—
-Pastebejau ,kad vokieciai paskutiniu metu daug raso ,kad lietuviu kalba ,yra indogermanu kalba,o lietuviu ir prusu gentys ,yra indogermanu gentys ,tik nesuprantu, ar jie taip mus pastato i savo provaikaiciu puse ,ar save i musu provaikaicius,priskirdami mus prie germanu 🙂 ??? Kas juokingiausia,kad vokieciai ,pripazindami,kad Prusai,Aisciai,Lietuviai yra indogermanai,kitur ir tai jau berods nuo 18 amziaus aiskina ,kad tos pacios gentys, tik jau vadinami Vandalais ,yra tikri germanai. 🙂 Tikiuosi nepasiklysite…
Na o lietuviai zinoma raso ,kad :
Germanai (lot. germani) yra istorinė indoeuropiečių genčių grupė,o lietuviu kalba yra indoeuropiečių kalba . Tai kaip cia dabar ? 🙁 Ar nereiketu viena karta istorinius klausimus isspresti bent jau ES lygmenyje ir viska sudelioti i savo vietas ,nes vokieciai ne tik rasineja nesamones ,bet ir savo vaikus taip istoriskai kreivai mokina…. O lietuviai tyli !
–
https://de.wikipedia.org/wiki/Litauische_Sprache
–
https://lt.wikipedia.org/wiki/Germanai
Germanijos žydelis 1865 metais, pataikaudamas valdžiai, ir norėdamas sureikšminti vokiečius, paskelbė juos kilmingesnės praeities GOTAIS , o iš mūsų tą 6500-tųjų LDK metų pavadinimą pavogė (dr. Jūratė De Rosalės Satatkutė) ir paskelbė mūsų tuometinius AISČIUS – baltaveidžius – tartum naujai pabalusiais- ar nusiprausius – BALTAIS . Ir mūsų pataikūnai kalbininkai vergiškai priėmė tai – lyg istorinę tiesą. GĖDA. Mūsų protėviais galėjo būti ARIJAI, arba PELESGAI, VĖLIAU AISČIAIS, BET TIK NE BALTASI.
AIČIŲ PAVADINIMAS BUVO PAGARBIAI VARTOTAS TARPUKARIO KALBININKŲ, PRIVALĖTUME TĘSTI TAI IR ŠIAIS LAIKAIS. .
PAGALIAU, kada nors šventėm išsaugosime LIETUVOS SENĄJĮ KALENDROIŲ, DABAR SKAIČIUOJANTĮ 7524 METUS nuo pasaulio sutvėrimo(Pirmasis Lietuvos DK Statutas) – paskutinio Tvano ? Ir , jei esame save gerbiančiais, privalome tęsti savo LIETUVOS 1000- MEČIO ATMINIMĄ, pradėtą gerbti 2009 metais, ir įamžintą Pažaislio vienuolyne LDK Vyr Kanclerio Paco 1670 metais pagal Vatikano Šventųjų suteikimo metrašius? 2019 metais švęsime LDK 1010 metines. Ir nustokime nuolaidžiauti bumbliauskiečiams,- apdovnaotiems Lenkijos ordinais ir piniginėmis premijomis už Lenkijos praeities aukštinimą ir Lietuvos menkinimą.
Sekminių evangelijoje rašoma, kad po Šv. Dvasios atsiuntimo per Sekmines, Dievo žodis imtas skelbti daugeliu kalbų – romėnų, persų, žydų, kitų tada į Jeruzalę susirinkusiųjų kalbomis, tarp jų ir prūsolitų (prosėlytos) kalba. Taigi, galima manyti, kad germanų ir slavų kalbų, kaip jau žinomų, tuo metu dar nebuvo, o prūsų ir lietuvių kalbos jau minimos nors dar nėra atsiskyrusios į atskiras kalbas. Vėliau prūsolitų pavadinimas, matyt, tapo bendriniu graikų kalbos žodžiu – prozelitai, juo vadinant atsiskyrėlius. Tad gal baltų pavadinimas galėtų būti keistinas į prūsolitų pavadinimą, laikant, kad jam jau per 2 tūkstančius metų.
Radio laidoje, skirtoje apžvelgti baltų tikėjimui dabartyje (šiomis dienomis) p. J. Vaiškūnas apsiribojo gana bendrais apibūdinimais, pateikdamas kai kada taiklius, patrauklius pavyzdžius, bet kažkaip vis vengdamas paliesti kertinius dalykus. Skalsa ir Darna daugiau gyvenimo būdo reiškiniai, bet ne tikėjimas. Aš tikėjausi iš išmanančio žmogaus, kokiu laikau p. Vaiškūną, aiškių apibūdinimų kas yra mūsų romuvių tikėjimas, kuo mes tikime ir į ką tikime ir kaip tikime. Aplamai žinomų Romuvos žmonių pasisakymuose, straipsniuose pasigendu aiškaus teologinio ( tai mokslinis terminas, lai atleidžia Kemblys) požiūrio išdėstymo.
Tikiesi atleidimo? 😀 😀
(šventas naivumas)
Ne kiekvienam “žyniui” duota žinoti. Tuo labiau – suvokti 🙂
Iš “šalies”, o gal iš užpakalio?
Manau kad “neziniukas” ir “LosAngels”, pagriebe uz skaudzios vietos labai svarbia tema – kaip mes,Vokieciu akimis budami ir politiskai, ir kulturiskai neigalus,buvome pavadinti vos ne “Bobikais”, turbut mums pasiseke, kad gavome siek tiek geriau skambanti pavadinima “Baltai”… Na ir kie siandien siame pavadinime “Baltai”, atsispindi musu didinga istorija, siekianti tukstancius metu? Manau kad lygiai =0,000. Kazkas ant svetimo X i dangu joja, iskraipydami istorija,o mes, negana , kad pervadinti,dar ir su viskuo sutinkame,kada jie net musu istorine praeiti sau prisiskiria? Germanai vagia Gotu,Barbaru – Vandalu istorija? Svedai is turizmo milijardus kraunasi, vadindami save Gotu salimi,o mes budami tiesiogias tais, ziurime issizioja ir neturime uz ka pavalgyti…
Nebesvaik.
Labai teisingai supratote ketinima. Sis vardas slepia, ir labai gali buti kad butent tam jis ir prastumtas: paslepti, iskraipyti, o nuopelnus prisiskirti sau. Kaimynai ta labai sekmingai ir daro, o mes- tamsuoliai ir barbarai, keliu pelkiu atsilike ‘necivilizuoti’ gyventojai… Tas pats ir su Suduva- Suvalkija. Neziniukas raso kad panasiai tuo pat metu sie du pavadinimai (Baltai ir Suvalkija) buvo ‘instaliuojami’. Velgi- nevartotinas pavadinimas, kuri auksciausiu lygiu reiketu keisti.
Jei giminingas tarmes pavadino bendru žodžiu, tai dar nereiškia, kad giminingos gentys turėjo vienodą ‘baltų’ pasaulėžiūrą, kurią romuviai neva atkūrė.
Lietuviams atsiskirti užsieniuose nuo lietuvių Tautos sunkiau negu nuo kažkokių ‘baltų’. Labai ne laiku bandoma pervardinti lietuvių protėvius.
Senojo tikėjimo ir tikybinės santarvės atgarsis itin ryškus 1257 m. įvykiuose prie Kijevo. Slavų metraštis perteikė baltų pasaulėvaizdžiui vertingą informaciją: „Suderinęs su kurija, prigimtinio tikėjimo neatsisakė nei pats Mindaugas, nei jo kariai, minėję ties Vozviagliu Dievą Rikį (Diveriks) ir Angdievį (Angdievas). Tačiau istorinis karaliaus Mindaugo diplomatijos laimėjimas bei Rikdievio – kaip karių ir Angdievio – kaip žuvusiųjų dievybės nėra įtraukti į baltų dievybių panteoną.
O tas tavo ‘metraštis’ ar rašė apie skirtingų genčių karių ‘prigimtinę’ pasaulėžiūrą?
Netempk protėvių genčių ant savo šiuolaikinio visuomenės suvokimo. Ir mažiau Holivudo šlamšto žiūrėk.
Apie stulbinantį mūsų istorijos pažinimą šiuose komenntaruose rašo Lietuvis. Destis istoriją reikia gerbti ir mylėti kaip ir savąją kalbą.
Gražus ir reikalingas pokalbis apie Romuvą ir senąjį lietuvių prigimtinį tikėjimą. Tačiau kai pastoviai kartojama KRIKŠČIONIŠKOJI RELIGIJA, PAGONYBĖ, kai Krivis ar Vaidila teigia, jog lietuviai patys PERSIKRIKŠTIJO, kai krivis kartoja, kad tei tradicijos ir kalba – religija, kai kartoja kad “krikščionys” tiki JĖZUMI – KRISTUMI, susidaro vaizdas, kad gerbiamas Jonas – gilus “krikščionis” , bandantis propaguoti kažką- nelabai pažįstamą – seną. Pirmiausiai, 1386 metais Jogaila Lietuvoje paskelbė KATOLIKSŲ RELIGIJĄ VALSTYBINE. Lenkų krikštytojai – Vatikano palaiminti, išžudė tūkstančius mūsų senojo tikėjomo šventikų Krivių ir Vaidilučių, šimtus tūkstančius nenorėjusių priimti Vatikano atsiųsto dievo JĖZAUS, ir toliau prievata ir pažeminimais, lenkų kalba diegė naują KATOLISKŲ TIKĖJIMĄ lietuviu tautoje. Per 600 metų lenkų ir slavų okupacijų mūsų nuskurdintoje tautoje buvo diegiamas VERGIŠKASIS SINDROMAS, pasitelkiant žydų – judėjų platinamą alkoholį – didžiausius smegenų nuodus. Pagal Katalikų bažnyčios teologijos vadovėlius, atvirai teigiama, kad PRIMINĖ TAUTŲ RELIGJA BUVO KRIKŠČIONIŠKOJI – DOROVINĖ RELIGIJA. Ir visus krikščionis būtinai reikėjo IŠŽUDYTI. O PAGANIS buvo galima ir paprastai pavergti. Gaila, kad Gerb.Krivis- Vaidila nuslepia arba nežino, kad senoji tautinė – prigimtinė lietuvių religija buvo atkurta dar cariniams okupantams valdant Lietuvą 1909 metais ir egzistavo Smetonos laikais, ligi II-jo Pas.Karo. Ir dar vienas liūdnas reiškinys: Lietuvos Romuvių bendrija , kaip palaida bala, neveda jokios statistikos ir narių apskaitos, beveik nesiplečia – ką patviritna pat Krivis- Vaidila. Dėl to ji netampa visatautine, kaip privalėtų tapti. Net kasdienių maldelių nėra vaikučiams ar kiekvienam romuviui. Kaip galima pirmiausiai garbinti Perkūną, ir palikti lyg nuošalėje Visatos ir to paties Perkūno TVĖRĖJĄ – DIEVĄ? Visose senosiose tautose pirmiausiai buvo ir ligi šiol išliko garbinamas Tvėrėjas, o tik po to visi kiti, Tvėrėjo sutverti, gamtos reiškiniai.
Antanina, mes šiuolaikiniai romuviai nieko negarbiname – o gerbiame. Tai skirtingi žodžiai. Ir jų reikšmė skirtinga. Kas Dievo – Dievui, kas Perkūno – Perkūnui ir jokio garbinimo. Antra: jei norite vesti vadinamą statistiką – ateikite ir pradėkite – Romuva – visiems atvira. Ar neturite laiko?
gerb.Krivi- Vaidila, Kas pirmesnis- Perkūnas ar TVĖRĖJAS , VISKĄ SUTVĖRĘS? O dėl statistikos užvedimo, tai galiu pradėti tai daryti, tik be Jūsų ir Vaidilutės – Krivienės p.Inijos ir kitų senbūvių, negalėsiu pradėti. Pirmiausiai reikia nuo “Valdžios”, o po to ir drauge su visais imtis to nelengvo, bet labai reikalingo darbo. Jei sutinkate, tuojau sukursiu anketą ir atsiūsiu apsvarstymui ir patvirtinimui, Ją išsiuntinėsime į visas bendrijas ir kiekvienoje bendrijoje sukursime egzistuojančių narių sąrašus, visus suregistruosime. Kalbate apie TIK APIE PIETUVIŲ ROMUVIŲ BENDRIJĄ. O turime ir žemaičių, aukštaičių, džūkų, sūduvių ir kitų tarminių tautiečių bendrijas – tad ir į suvažiavimus Krivių galėtų atvykti ir šie nemažiau garbūs vadovai – Kriviai ir Vaidilutės.Kiekviena Romuvių bendrija privalės BŪTINAI REGISTRUOTIS SAVO VIETOVĖS SAVIVALDOJE. Taip priversime valdžias skaitytis su mumis ir mums skirti DĖMESĮ, Mes nė kiek ne prastesni už judėjus, bandančius susigrąžinti 1560 metų IŠSKIRTINES teises Lietuvos VALSTYBĖJE.
Registruoti galime tik užsiregistravusių ir įsiteisinusių teisiškai romuvų narius.Senojo baltų tikėjimo bendrija Romuva (SBTB), savo narius žino – jų sąrašus turi. Kitų bendrijai nepriklausančių narių – laisvai išpažįstančių protėvių papročius suregistruoti galimybės SBTB neturi. Be to jie patys vargu ar norės registruotis. Bet pabandyti galima. Galite skelbti susirašymo sumanymą visoms bendrijoms. Bet jos pačios spręs ar nori susirašinėti, jų įpareigoti niekas negali. Krivė Inija Trinkūnienė tėra tik Senojo baltų tikėjimo bendrijos Krivė, ši bendrija savo narius žino. Kitos bendrijai nepriklausančios bendruomenės prievolių SBTB neturi.
Religija tuo ir skiriasi, kad Tvėrėjas yra garbinamas IR JUOS TIKIMA, o tėvai ir artimieji draugai – GERBIAMI.
Mes negarbiname o gerbiame. Paaiškinu dar kartą.
Čia ne paaiškinimas. Čia tik teiginys ir, mano galva, neatitinkantis tikrovės. Ką jūs, ponas Jonai, veikiate, kai aukojate ugniai, kai nuliejat Žemynai, kai keldamas taurę giedate Perkūnui, — gerbiate ar garbinate? Ar mes šitą žodį suprantam skirtingai?
Pagarbiai kreipiamės, bet ne garbiname.
Garbinti reikšmė yra pagirti, pašlovinti, aukštinti, išaukštinti. Su pastarąja aukštinimo reikšme susijęs ir aukojimas, o auka kaip žinia yra keliama į viršų. Nematau nieko blogo žodyje garbinti ir nesuprantu kodėl jūs jo taip vengiate.
Kazkas jau minejo ,kad korumpuotoje salyje ,korumpuota ateitis. Niekas niekuo nesirupina ,tauta istoriskai apvogta ,didele dalis zmoniu ,yra paversti dvasios ubagais. Valdzia istorine salies praeitimi nesirupina,kulturos ministerija neveikli,istorikai taip pat – laukdami valdisko kaulo. Musu tikroji praeitis – istorija slepiama ,iskraipyta,pripazinta kaip skirtina kitiems . Kazkieno senas kersto planas ,isskaidyti – isnaikinti musu tauta ,musu istorija ,jau akivaizdziai matomas,rezultatai kaip ant delno… Tiesa yra tokia ,kad kas antras lietuvis ne tik apie Lietuvos praeiti nieko nezino ir nesidomi,bet net ir apie savo paciu prosenelius ,ar net senelius nieko papasakoti negali,kiti net ir vardu nebezino… Tai liecia ne tik tuos,kurie yra prasciau issilavine ,bet net ir tokius ,kurie universitetus baige .Viena toki pagavau uz liezuvio ,kuris net Lietuva Lietuvos pasiuntinybese uzsienyje ne pirmi metai atstovauja ! Pameluoti jis man negalejo,nes as daug zinojau. Issisukinedamas jis man tada pareiske ,kad jo tai visiskai nedomina,kad jam tai neidomu… Jeigu lietuviai negerbia savo senoliu – nesidomi savo paciu proteviu praeitimi,tai kaip gi jie domesis Lietuvos praeitimi ? Baisiausiai yra tai ,kada as pamastau ,kad ir musu Vyriausybeje gali buti labai daug tokiu… Lietuva jau 25 metai laisva, o Istorijos atgimimo ratai dar net nepajudejo – neskaitant pavieniu entuziastu,kurie kartais smeksteli TV ir laikrasciu puslapiuose… Nors paskutiniu metu pastebejau ,kad ir tie nutilo.
Laidoje kažkaip lyg sprendžiama, ar mes, lietuviai, savo Dievus GERBIAME ar GARBINAME ?
Tai štai, visiems paklydėliams tikėjime reikia pranešti, kad mes Juos MYLIME.
Šitame žodyje turbūt telpa viskas.
Mylėti galima tik:
1.vaikus;
2. tėvus;
3. žmoną;
4. ir Tėvynę.
Visus kitus galima
T I K
mėgti.
Be to, dievų nėra – kitaip paukštelius, vis persiverčiančius į utėles, seniai būtų Perkūnas nutrenkęs. 🙂
O Meilė yra?
Kai Krivis- Vaidila nežino ar neskiria GARBINIMO, MEILĖS IR PAGARBOS SĄVOKŲ, tai ko vertas Jis? Liūdna, kai Krivis teigia , “kai lietuviai persikrikštijo” – lyg savo noruno. Katoliksų krištas į visas tautas ėjo krauju ir žudynėmis, inkvizicojomis ir kry-iaus karais, sunaikinusiais Europoje per 22 milijjonus kitatikių. Tame tarpe ir mūsų šimtus tūkstančių, pravardžiuojamų “pagani- mis”.
Krivis mirė. Aš ne Krivis. Skaitykite laikraščius.
Neuždavinėk kryžiuočių klausimų. 🙂
Ei jus – kritikai ir amzini niurgzliai! Ar turite kita toki, kuris viska darytu geriau nei Jonas Vaiskunas, darytu viska taip,kaip jusu vaizduote jums pakuzda?
Koks skirtumas Krivis jis ar ne? Koks skirtumas, kaip jis ivardina – gerbia, ar garbina jie ? Manau reikia dziaugtis,kad isvis tokiu zmoniu yra,kurie aukojasi, kad grazintu mus prie musu tikrosios kulturos,musu senojo tikejimo. Nepamirskite ir ivertinkite tai,kad pagrindiniu musu senosios religijos priesininku, vis dar yra dauguma,o pagoniu tik kruopele.Jeigu krikscionys sumanys trukdyti, jie ir vel taip padarys….
Suduvi, ką pats esate padaręs vardan mūsų senosios pasaulėžiūros atkūrimo?
As ne J.Vaiskunas,ne Krivis,ne Vaidila – juk minejau,kad reikia dziaugtis, kad tokiu zmoniu yra.Ne visi tai gali ir sugeba.
O ka pi-Ratas padare del to paties,kad pats tokius klausimus uzdavineja? Paklausk visu
.
Na, nežinau kaip kitiems sekasi būti Pagoniukais, tačiau mes, prie Kauno Pilies, Nemuno ir Neries santakos Aukure kiekvieną ketvirtadienį 18 val. uždegame Ugnelę Dievams ir Deivėms. Atliekamos Apeigos, padainuojama. Mus labai palaiko Kauno Pilies draugijos pirmininkas Rimvydas Žiliukas.
Žinoma, Baltų tikėjimo žmonių aplamai yra mažuma, tačiau nepamirškite, kiek šimtmečių Lietuviai skendo importuotame žydų socialinio sluoksnio klerikalizme.
Gėdingai skendo (ir tebeskęsta).
Suduvi, norit, kad paklausčiau visų ką gero aš nuveikiau? Ar galiu pradėt nuo jūsu? Galit kažką pasakyt?
Ne – negali pradeti nuo manes ,as jau atsakiau kiek norejau.Kitas toks piratas ,viesai paklaus mano adreso ir kur as savo pinigus laikau… 😉 Turekite ribas pi-Rate! Vieso CV nebus.
Kažkaip įtariu, kad mes nesusišnekame. O dėl ankstesnių jūsų teiginių galiu tik patarti mažiau klausyt reklamos ir pačiam savo rankomis pačiupinėti kas yra tikra, o kas ne.
Man atroto,kad pi-Rato guolis subyrejo. 🙂 🙂 🙂
Jeigu rodos reik tikėt (tai yra žegnotis 😉 )
Ne rodos ,o atrodo. Ar suvoki skirtuma pid-Rate ?
Negalima įžeidinėti žmonių, turinčių kitokį požiūrį, net jeigu mums jų argumentai ir nepatinka. Nežiniuk, tai krikščioniškas elgesys, o mums romuviams, taip elgtis nedera.
,,…mums romuviams, taip elgtis…” – reiškia ‘neziniukas’ yra romuvis…
Nejaugi kazka izeidziau ? Nepamenu tokio – jeigu ,tai tik smaikstauju 🙂 . O kada kiti kabinasi kazkam i atlapus del vieno zodzio,ar tai nera izeidinejimas , ar tai yra musiska ? O gal tai “kryziuociai” apsimesdami ,musu virala persudo ? 🙂
Nemanyk, kad esi neatrandamas.
Be abejo esu atrandamas – visai salia jusu ,dziaugiuosi budamas atrastas. O ka ju tu norite pasakyti “TIKRAS lietuvi” 🙂 ?