Šeštadienis, 6 gegužės, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

T. Hase: Kaip knygos nedeginamos, taip ir skulptūrų išmesti negalima

www.alkas.lt
2015-03-04 12:18:15
19
Žaliojo tilto skulptūrų likimas bus sprendžiamas vėliau

L.Mironenko nuotr.

L.Mironenko nuotr.
L.Mironenko nuotr.

Žaliojo tilto skulptūros nuolat tampa diskusijų objektu. Kol nebuvo iškeltas jų saugumo klausimas, tol esantieji skirtingų barikadų pusėse ginčijosi dėl skulptūrų grožio, dekoratyvumo, simbolizmo ir politinės reikšmės.

Miuncheno technikos universiteto profesorė, Dailės katedros vedėja Tina Hase, skaičiusi paskaitas ir vedusi kūrybines dirbtuves Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) architektūros studentams, tvirtina, kad jei Žaliojo tilto skulptūros bus pašalintos, tai ilgainiui lietuviai gali jų pasigesti.

„Kai kuriuos miestiečius piktinančios skulptūros – tautos randai, kurie tikrai neatlieka estetinės funkcijos, tačiau juos svarbu išsaugoti kaip laiko ženklus“, – sakė profesorė ir skulptorė ir T. Hase.

Kokį įspūdį jums paliko Žaliojo tilto skulptūros?

Tiesą sakant, mano santykis su Žaliojo tilto skulptūromis yra visai kitoks nei jūsų. Jums skulptūros simbolizuoja patirtį, o man jos – tik faktas apie jūsų istorijos dalį. Bent iš pirmo žvilgsnio, jos pristato laikmetį, apie kurį klaidingai pagalvoji, jog tai jau praeitis. Deja…

VGTU vedate menines dirbtuves, kurių tema – erdvių suvokimas ir poveikis meninei kūrybai. Kaip šios skulptūros „bendrauja“ su aplinka ir atrodo bendrame miesto kontekste?

Vilnius dėl savo architektūrinės įvairovės ir skirtumų man pasirodė kaip labai įdomus miestas. Jis tarsi atspindi visus išgyventus laikotarpius ir kultūras. Bendras Vilniaus tendencijas atspindi ir Žaliojo tilto erdvė: nors tiltas yra labai elegantiškas, apačioje kabo tie du gigantiški objektai – du susipynę žiedai, šiek tiek tolėliau – „Krantinės arka“, atspindinti landšafto reljefą. Panaši situacija ir su architektūros objektais: vienoje pusėje tilto – maža pilis ar pastatas su bokšteliais, kuriame įsikūrusi Lietuvos architektų sąjunga, kitoje pusėje – gigantiškas pajuodęs Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro pastatas, sukeliantis panašias emocijas kaip ir skulptūros.

Matyti, kad erdvė, kurioje yra šios keturios skulptūros, yra kupina skirtingų vaizdų, tradicijų ir požiūrių. Dėl to tvirtinčiau, kad prie kraštovaizdžio jos dera ir tikrai nedominuoja.

Dėl skulptūrų visuomenėje nuolat kyla daug diskusijų, o ką su jomis patartumėte daryti jūs?

Suprantu, kad netylant politinėms diskusijoms apie Rusijos galios grėsmes, skulptūras galima palaikyti grėsmės simboliu. Jei tikrai taip yra, gal jas verta „paslėpti“ keletui metų, o vėliau grąžinti? Garantuoju, kad sugrąžintos ant Žaliojo tilto po penkerių metų jos jau bus vertinamos kitaip.

Egzistuoja galimybė nuolat atnaujinti skulptūrą ir pristatyti vis kitą požiūrį į ją. Tai įmanoma padaryti į pagalbą pasikvietus menininkus, kurie kas penkerius metus pristatytų vis kitą skulptūrų meninę interpretaciją, skirtą tai erdvei. Pavyzdžiui, gal kažkas sugalvos nukelti skulptūras nuo postamentų, kad praeiviai galėtų pažvelgti tiesiai į sovietinių žmonių akis? Tai tarsi padėtų pajausti skirtumą tarp to, kas buvo sovietiniais laikais, ir to, kas yra dabar, galbūt atskleistų naują požiūrį į praeitį.

Sprendžiant jų nuėmimo ar palikimo klausimą, tikrai nereikėtų svarstyti, ar tai yra menas, ar patyrusio ir garsaus kūrėjo darbas. Šios skulptūros – laiko ženklas. Siūlyčiau jį panaudoti savo tapatybės ir identiteto paieškoms: suinteresuotos šalys tikrai atrastų sprendimą, kaip šios skulptūros gali pasitarnauti šalies labui. Turiu įtarimą, kad kuo skulptūros bus senesnės, tuo labiau jas vertinsite.

Vokietija – šalis, garsi objektais, kurie sąmoningai kelia įvairius klausimus apie tautos patirtis, išgyvenimus. Kokius pavyzdžius savo šalyje išskirtumėte?

Išties labai daug svarstome ir diskutuojame, kaip elgtis su vienais ar kitais objektais, pastatais. Kaip pavyzdį galime paimti ir Miuncheną, kuriame yra labai daug išlikusių nacių laikų pastatų. Dažniausiai ilgai nerandame sprendimo, kaip su jais elgtis, tačiau kartais kyla genialios idėjos.

Tarkime, pagrindinis pastatas, kuriame apsistodavo Hitleris, yra tapęs muzikos mokykla. Anksčiau jis buvo labai nejaukus dėl monumentalios ir gremėzdiškos architektūros, tačiau dabar pastatas pilnas gyvybės: įžengiančius pasitinka visas mišinys garsų – būgnai dunksi iš apačios, tūbos ar smuiko skleidžiami garsai pinasi su solistų balsais. Tačiau ši transformacija patinka ne visiems, nes dabar pastatas daug kam kelia malonias emocijas.

Mano nuomone, į tokių ir panašių erdvių transformacijas verta investuoti. Džiugu, kai šiuose procesuose dalyvauja įvairios jaunų kūrėjų grupės, kurios įvykius interpretuoja jau kitaip. Dėl jų kultūros paveldo dalykai nušvinta naujomis spalvomis. Nesakau, kad panašių transformacijų turėtume siekti tokiose vietose, kaip koncentracijos stovyklos. Jos turi išlikti tokios pat baisios ir kelti nemalonias emocijas.

Kokie bendri atminčiai skirtų skulptūrų ar viešųjų erdvių konstravimo principai?

Vieno ir paties teisingiausio recepto, kaip elgtis su atminties objektais, nėra. Svarbiausia šias erdves konstruoti supratingai, diskutuojant. Santykis su panašiais objektais turi būti nuolat apgalvojamas, o pokyčiai pastebimi. Čia kaip su randu ant žmogaus kūno – tik iš pradžių jis dangstomas, vėliau tampa natūralia žmogaus istorijos dalimi, atsispindinčia kūne.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atsistatydino dėl Žaliojo tilto skulptūrų
  2. Dėl Žaliojo tilto skulptūrų rengs referendumą?
  3. Žaliojo tilto skulptūrų likimas bus sprendžiamas vėliau
  4. Siūloma prie Žaliojo tilto skulptūrų įrengti informacinius stendus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 19

  1. bratka says:
    8 metai ago

    Apie tokias autores galima pasakyti: nežino ko iš gyvenimo nori.

    Laukiau, kol pateiks pavyzdį apie vermachto kareivių skulptūras, stovinčias viešoje erdvėje. Nesulaukiai. Šneka apie pastato kur apsistodavo Hitleris, pavertimą muzikos mokykla. Tai nesulyginami dalykai su Vilniaus atveju.
    Hase, nenorim būti mazochistais.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Va, va – tokioms tolerastinėms nuokrušėlėms, kaip ta Haase, verta priminti apie tai, ką vokiečiai padarė su Trečiojo Reicho simboliais – ir tai buvo JŲ PAČIŲ, o ne OKUPANTŲ simboliai. Pradžiai tegu kad ir Lichterfeldės “Ewige Reichsrottenführer” iš betono iškrapšto – gi irgi “laiko ženklas”, ir “po tiek metų jau kitaip galima pažiūrėti”, ir menininkus tegul pakviečia, kad vis atnaujintų. Kai tą padarys, galės į kitas šalis važiuoti savo “įžvalgomis” dalintis.

      Atsakyti
      • pušis says:
        8 metai ago

        Būtent taip. Tegu pirma pasišluoja savo šiukšlyną, svetimam kieme nėra ko švaistytis su savo ražu. Kažkoks zurofiškas įžūlumas lįsti į svetimą kiemą ir nurodinėti, kaip šeimininkui elgtis. Dar viena raudonoji “patarėja”.

        Atsakyti
  2. Patrijotas says:
    8 metai ago

    Vienareikšmiškai: tas Hasė, Putlerio siustas provokatorius.

    Atsakyti
    • vabalas says:
      8 metai ago

      Vienareikšmiškai: tau ne visi namie.

      O straipsnio pavadinimas man keistai suskambėjo. Knygos yra tik fizinis informacijos nešėjas. Ir ne pats geriausias, turint minty, kad kiekviena knyga yra nukirstas medis. Aš, pvz., labai nemažai knygų esu prakuroms sunaudojes ir dar naudosiu, nes pilnos lentynos knygų, kurias perskaičiau vieną kartą ir daugiau niekada nebeskaitysiu.

      Atsakyti
  3. Albinas Vaškevičius says:
    8 metai ago

    Mano manymu prie kiekvienos Žaliojo tilto skulptūros turėtų būti sumontuota lenta su toje skulptūroje pavaizduoto okupanto žalos padarytos Lietuvai ir lietuvių tautai apibūdinimu.
    NKVD-isto lentelėje turėtų būti taip ar panašiai parašyta: NKVD-istų rankomis buvo nužudyta 20 101 partizanas gynęs Lietuvos laisvę. Partizaniniame kare žuvo ≈ 35 000 Lietuvių. Tai ≈ 1 % Lietuvių tautos. NKVD-istai sadistiškai tyčiojosi iš nužudytų Lietuvos partizanų. Į Sibirą ištremta ≈ 5 % Lietuvių tautos. 1940–1952 m. Lietuva iš viso neteko apie 850 tūkst., t. y., beveik trečdalio gyventojų.
    Užrašai turėtų būti lietuvių, anglų, vokiečių ir būtinai rusų kalbomis. Tai mano manymu būtų žymiai geriau nei jas pašalinti. Jos primintų istoriją jau primiršusiems – pasiilgusiems sovietinės imperijos ir supažindintų istorijos nežinančius.

    Atsakyti
    • Klausimas says:
      8 metai ago

      Ir būtinai su pateiktų skaičių informacijos šaltiniais. O tai sakys praeiviai “prasymanymas”, “prasimanymas”.

      Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Atleiskit, nesutinku – aukų paminėjimui jų žudikų stabai visai nebūtini. Taip argumentuojant, galima nusivažiuoti, iki to, kad ir stalino bei lenino paminklus reikėjo palikti – tik lenteles užkabinti su užrašais, kad anie daug žmonių į kapus nuvarė. Užrašus apie nusikaltimus galima ir kokiam muziejuj po tų gyvulių nuotraukomis pakabinti – o viešose vietose paminklai gerbtiniems žmonėms, o ne šiukšlėms turi stovėti. Mano galva, vietoj balvonų apskritai geriau būtų, tarkim, lietuvių karių statulas uždėti – pvz. ankstyvųjų viduramžių, vėlyvųjų (pvz. kad ir Žalgirio laikų), Nepriklausomos Lietuvos (tarpukario) laikų ir partizanų. Bet, manau, niekas to nedarys, nes nepolitkorektiška, dar kas įsižeis – tai geriau paieškos argumentų, kaip okupantų balvonus palikti.

      Atsakyti
      • Albinas Vaškevičius says:
        8 metai ago

        Nusikaltėlių pavardės ir atvaizdai neturi būti viešinami. Netgi reiktų užmiršti jų pavardes ir atvaizdus. Tai jiems būtų pati didžiausia bausmė.
        Šios skulptūros nėra konkretūs nusikaltėliai.
        Į muziejus kas užeis kas neužeis, o užrašai šalia šių skulptūrų labiausiai badytų okupantams akis. Daug kas norėtų šioje vietoje, miesto centre, turėti reklamą, o čia būtų labai veiksminga antireklama okupantams.

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          Akis bado PAČIOS SKULPTŪROS. Noras turėti okupantų kariuomenės statulas (ir dar su okupantų simbolika, kurios viešas demonstravimas, šiaip jau, kiek žinau, draudžiamas) – čia kažkoks mazochizmo ir okupantų ilgėjimosi mišinys. Beje, dėl užrašų – ir dabar lentelės yra prikabintos – ir ką? Perfrazuosiu Tamstos sakinį: “Užrašus lentelėse kas skaitys, kas neskaitys – o okupantus šlovinančios skulptūros bado akis (ypač tiems, kas nuo jų yra nukentėję).”

          Atsakyti
  4. albinas says:
    8 metai ago

    tai vis dar kariaujat su paminklais… o už sienos tyko piktas rusas… Nematot?

    Atsakyti
    • Bartas says:
      8 metai ago

      Ir piktą rusą matom.

      Atsakyti
  5. Arūnas says:
    8 metai ago

    na taip, knygos nedeginamos, bet Mein Kampf Vokietijoje prieinama tik istorikams ir yra specfonduose (kaip ir Lietuvoje). Ir skulptūrų Vokietijoje neliko tų, kurios buvo totalitarinių ideologijų simboliai- nekalbant apie nacionalsocializmo laikotarpį, bet ir apie rusiškojo socializmo (neliko Ulbrichto paminklo ir skuptūrų skirtų šlovinti FDJ žygius). Ideologizuotoms okupantų senienoms vieta muziejuose, žmonės, kurie nori, turi jas pamatyti

    Atsakyti
  6. nu says:
    8 metai ago

    Jeigu nuims skulptūras, tai dėl ko politikieriai durniuos ir vaidins baisius patriotus? Tiesa, dar lieka Putinas ir “rusai puola”.

    Atsakyti
  7. red says:
    8 metai ago

    Niekas nesako kad sias skulpturas reikia ismesti – jas butinai reikia perkelti i kita vieta, ne Vilniaus centre joms vieta. Mes tuoj pradesime saukti jaunuolius i kariuomene del tu paciu ruskiu galimos agresijos o tuom paciu laikome statulas jiems garbinti. Sakyciau neiti nei vienam jaunuoliui i Lietuvos kariuomene kol nebus tie balvonai panaikinti nuo tilto.

    Atsakyti
  8. MaXima says:
    8 metai ago

    Skulptūras verst ! Atsilaisvins net 4 rėklaminiai plotai o aš juos išsinuomosiu ir papildysiu miesto biudžetą . Garbės žodis 🙂

    Atsakyti
  9. Bartas says:
    8 metai ago

    Nuimti, išlydyti ir panaudoti geriems tikslams. Na pvz; Prezidento Smetonos paminklui.

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      8 metai ago

      Jojančiam ant arklio.

      Atsakyti
      • Gyvs says:
        8 metai ago

        Į amerike

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

skulpturos_Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

G. Jakavonis. Bolševikinės griovimo kultūros įkaitai

2019 03 18
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Č. Iškauskas. Kada uždrausime komunistinę ideologiją?

2018 11 03
Jonas Burokas ir Gasparas Genzbygelis su Lukiškių aikštei pašventinti skirtomis relikvijomis | J. Česnavičiaus nuotr.

A. Zolubas. Vilniaus miesto savivaldybė niekina kovojusių ir žuvusių už Lietuvos laisvę atminimą

2018 08 01
Nuo Žaliojo tilto nukeltos visos keturios sovietinės skulptūros | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

D. Apalianskienė. Naujųjų „raudonarmiečių“ maršai per Lietuvą?

2018 05 30
Nuo Žaliojo tilto nukeltos visos keturios sovietinės skulptūros | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Žaliojo tilto sovietines skulptūras siūloma perduoti saugoti Lietuvos dailės muziejui

2017 02 17
Žaliojo tilto skulptūros | Alkas.lt nuotr.

Š. Birutis: Turime užkirsti kelią, kad „balvonai“ nebūtų panaudoti priešiškai propagandai

2016 05 25
Ainė Ramonaitė | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Vrublevskių bibliotekoje vyks vieša paskaita „Dvi nematomos sovietmečio visuomenės pusės“

2015 11 03
Jonas Kazimieras Vilčinskis. Šnipiškių priemiestis (Šv. Rapolo bžn., Jėzaus kopl.) litografija, 1898. Iš J. Kazimiero Vilčinskio leidinių, Vilniaus albumo, IV ser. Vilnius

Vilniaus 1655 m. gynybinio mūšio atgarsiai

2015 09 12
Žaliojo tilto mūšio minėjime kalba Romas Batūra, plakatus laiko iniciatyvinės grupės nariai | Kadras iš Šauksmas.lt video reportažo

Žaliojo tilto mūšio 360-ųjų metinių minėjimo organizatoriai nesutaria dėl „balvonų“ ir požiūrio į Rusiją (nuotraukos, video)

2015 08 08
Skandalingas pranešimas KAM tinklalapyje

Krašto apsaugos ministerija po minėjimo atšaukė „pergalę“

2015 08 07
Rodyti daugiau

Naujienos

Gyvūnų kailio retėjimas gali pranešti apie ligą
Gamta ir žmogus

Į namų saugumą reikia žiūrėti visapusiškai

2023 05 06
Jauni žmonės kviečiami tapti Pasaulio paveldo savanoriais | unesco.lt nuotr.
Kultūra

Jauni žmonės kviečiami tapti Pasaulio paveldo savanoriais

2023 05 06
Fredo Morledžo (Fred Morledge) gitara | R. Gražio nuotr.
Lietuvoje

Kokį studijų ir profesijos kelią rinktis?

2023 05 06
Saugant žalčius prie kelių statomos tvorelės | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Saugant žalčius prie kelių statomos tvorelės

2023 05 06
Lietuvių rašytojų ir žurnalistų sąjungos (nuo 1925 m. – Lietuvos) steigiamasis susirinkimas 1922 m. sausio 31 d. Viduryje – Juozas Tumas-Vaižgantas | archyvinė nuotr.
Kultūra

Pasirodė naujas Juozo Tumo-Vaižganto raštų 25-sis tomas

2023 05 06
Vandens motociklas | aad.lrv.lt nuotr
Gamta ir ekologija

Plaukiojimas Kauno mariose: privalomi reikalavimai

2023 05 06
Gėlės | pixabay.com, Congerdesign nuotr.
Gamta ir žmogus

Kad gėlės kuo ilgiau džiugintų mamas

2023 05 06
Kaip atpažinti alergiją žiedadulkėms ir ją įveikti?
Gamta ir žmogus

Kaip palengvinti šienligės negalavimus?

2023 05 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • ne redaktorius apie Apie Alkas.lt
  • Bronislovas Birbalas apie Apie Alkas.lt
  • išaiškinimas apie G. Grigas. Lietuviškos ir islandiškos moterų pavardės – unikalios
  • Klausimėlis apie A. Baniulaitienė, A. Pangonytė. Apie moterų pavardes. Kodėl pritarta -ė, bet nepritarta -a

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į namų saugumą reikia žiūrėti visapusiškai
  • Jauni žmonės kviečiami tapti Pasaulio paveldo savanoriais
  • Kokį studijų ir profesijos kelią rinktis?
  • Javai – tinkami sveikatai stiprinti
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

G. Jakavonis. Bolševikinės griovimo kultūros įkaitai

by daiva
2019 03 18
9
skulpturos_Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

I. Sidarevičiaus nuotr. Kodėl šiandien, praėjus trims laisvės dešimtmečiams, tebekariaujame su sovietmečio skulptūromis, o kone kiekvienas sumanymas įamžinti Tautos istorijai...

Skaityti toliau

Č. Iškauskas. Kada uždrausime komunistinę ideologiją?

by daiva
2018 11 03
25
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr. Šiuos samprotavimus paskatino spalio 30-ąją Ronaldo Reigano (Ronald Reagan) laisvės centro surengta diskusija...

Skaityti toliau

A. Zolubas. Vilniaus miesto savivaldybė niekina kovojusių ir žuvusių už Lietuvos laisvę atminimą

by Jonas Vaiškūnas
2018 08 01
20
Jonas Burokas ir Gasparas Genzbygelis su Lukiškių aikštei pašventinti skirtomis relikvijomis | J. Česnavičiaus nuotr.

Jonas Burokas ir Gasparas Genzbygelis su Lukiškių aikštei pašventinti skirtomis relikvijomis | J. Česnavičiaus nuotr. Lukiškių aikštės Šimtmečio rato centre...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • ne redaktorius apie Apie Alkas.lt
  • Bronislovas Birbalas apie Apie Alkas.lt
  • išaiškinimas apie G. Grigas. Lietuviškos ir islandiškos moterų pavardės – unikalios
  • Klausimėlis apie A. Baniulaitienė, A. Pangonytė. Apie moterų pavardes. Kodėl pritarta -ė, bet nepritarta -a
  • KLAUSIMĖLIAI: apie G. Grigas. Lietuviškos ir islandiškos moterų pavardės – unikalios
Kitas straipsnis
Donecko šachtoje sprogimas, yra žuvusių

Donecko šachtoje sprogimas, yra žuvusių

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai