Pirmadienis, 27 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Tunelis į Kuršių neriją lieka vienintele alternatyva

www.alkas.lt
2015-02-27 10:20:55
10
Tunelis į Kuršių neriją lieka vienintele alternatyva
tunelis i Kursiu Nerija
Tunelis į Kuršių neriją | VŠĮ „Vilniaus metro“

Vasario 26 d. žiniasklaidos priemonės nušvietė Rusų skundo iššauktą UNESCO specialistų vizitą į Kuršių neriją ir pateiktą vertinimą dėl tilto, kuris, pasak UNESCO atstovų, negali būti statomas šioje vietoje. Neringos meras Darius Jasaitis dar kartą užsiminė apie tunelį, kuris, po UNESCO išvadų, lieka vienintele įmanoma jungtimi tarp  Kuršių nerijos ir Klaipėdos. Asociacijos „Metro sąjūdis“ specialistai jau ilgiau nei metus dirba ties tunelio į Kuršių neriją idėja, todėl pateikiame tunelio prieš tiltą privalumus.

Tunelis nesukuria vizualinės taršos. Skirtingai nei gremėzdiška aukštai virš vandens sumontuota tilto konstrukcija, kompaktiškas tunelis po vandeniu nedarytų jokios įtakos kraštovaizdžiui.„Metro sąjūdžio“ siūlomas tunelio variantas būtų tokių gabaritų, kad juo marias kirsti galėtų tik pėstieji, dviratininkai, lengvieji automobiliai ir autobusai, bet ne sunkiasvorė technika. Todėl net teoriškai nebūtų galimybės Kuršių nerijai tapti tranzitine vieta į Kaliningradą.

Įrengti tunelį kainuotų net tris kartus pigiau, nei pastatyti tiltą. Uosto vystytojai planuoja mariose įrengti sūraus vandens barjerą, kurio viršumi galėtų eiti kelias. Taip gerokai sutrumpėtų paties tunelio ilgs, kurio įrengimas dėl nedidelio marių gylio kainuotų nebrangiai, lyginant su analogiškais tuneliais Europoje. Dalis sutaupytų pinigų, kurie dabar išleidžiami keltų eksploatacijai, pastačius tunelį turėtų būti paskirti aplinkosauginės veiklos projektams finansuoti. Teritorija prie tunelio Klaipėdos pusėje taptų palankia erdve verslui vystyti. Tokioje teritorijoje galėtų atsirasti rekreacinės, pramoginės ir prekybinės zonos, steigtis viešbučiai.

Suprojektuoti ir įrengti planuojamą tunelį kainuotų apie 20 mln. eurų. Darbai truktų dvejus metus.

Tunelisi Kursiu nerija_VSI Vilniaus metro
Tunelis į Kuršių neriją | VŠĮ„ Vilniaus metro“
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Neringos savivaldybės taryba išreiškė pritarimą tilto į Kuršių neriją idėjai
  2. Jau šią vasarą galėsime patogiai keliauti vandens keliu į Kuršių neriją
  3. Kuršių nerijos nacionaliniame parke pradės darbą saugomų teritorijų pareigūnai
  4. Gavę Rusijos skundą, UNESCO ekspertai vertino padėtį Kuršių nerijoje
  5. Kuršių nerijoje didėja paveldo statinių valdytojų susidomėjimas
  6. Kuršių nerijos tradicinė architektūra – netradicinio leidinio pristatymas Neringoje
  7. UNESCO pasaulio paveldo komitetas svarstys ir Kuršių nerijos bei Vilniaus senamiesčio klausimus
  8. Preilos botelio istorijoje lengvas atokvėpis
  9. A.Stancikienė Vyriausybę padavė į teismą dėl Preilos botelių įteisinimo
  10. Naujajam Klaipėdos tiltui per Danę – žalia šviesa
  11. Seimo nariai padavė Vyriausybę į Konstitucinį Teismą
  12. Vyriausybė leido tiesti elektros jungties „NordBalt“ kabelį pajūrio juostoje
  13. R.Baškytė. Atviras laiškas LR Seimo Aplinkos apsaugos komitetui
  14. Kelionė į prūsiškąjį dailės paveldą
  15. Kauno tarpukario modernizmo architektūra prašoma įrašyti į UNESCO paveldo sąrašą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 10

  1. Jonas Vaiškūnas says:
    8 metai ago

    Tunelis dar didesnė blogybė negu tiltas. Visas tas pats neigiamas poveikis + geologinių Kuršių Nerijossluoksnių sunaikinimas. Tad – jokio tunelio.

    Atsakyti
  2. G pavardės nesakysiu says:
    8 metai ago

    O kuo blogai palikti kaip dabar yra?

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      8 metai ago

      Matyt, jei nebus vykdomi jokie projektai – niekam nenubirės jokie pinigai. Iš kur tada jų imti?

      Atsakyti
      • Lamatas says:
        8 metai ago

        Labai teisingas pastebėjimas . Nors šiek tiek pasukus galvą galima sugalvoti ir kitų , ne tiek Kuršių Nerijai kenksmingų projektų . O nuo jų taip pat būtų galima pinigėlio nusivarvinti . Vienas , kaip galimas iš tokių, būtų dviejų papildomų , gal sezoninių, perkėlų įrengimas . Ventės Ragas -Nida ir Dreverna- Juodkrantė . Su erdviomis stovėjimo aikštelėmis , kempingais , bei privažiavimo keliais kontinentinėje teritorijoje . Ir masinio poilsio pėsčiomis infrastruktūros organizvimo Kuršių Nerijoje . Gautusi daugiau išlaidūnų prie jūros , bet be mašinų , ar bent be tolimų pervažiavimų jomis . Ir žmonėms nereikėtų prakatuoti kamščiuose per Klaipėdą.

        Atsakyti
  3. Lamatas says:
    8 metai ago

    Gal geriau už tuos milijonus pagerinti , ar dalinai kompensuoti perkėlų darbą . Visiems , manau , būtų geriau . Tikrai nevertėtų paversti Kuršių Nerijos tranzitine magistrale į Kaliningrado srytį . Tam yra kelias per Tilžę . Jį ir tobulinkime . O vykstantiems poilsiauti , perkėla , manau , jau ir yra to poilsio sudedamoji dalis . Be jos nebūs jokio esminio skirtumo su kitomis pajūrio vietomis . Be to pavertus Kuršių Neriją tranzitine magistrale , tuoj iškiltu apsauginių aptvarų poreikis . Ir kas liks ?

    Atsakyti
  4. Rita says:
    8 metai ago

    jokių tiltų ir tunelių.

    tai tik rusų stumiamas projektas , jų armijai patogiau susisiekti sausuma su Kaliningrado sritimi.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      8 metai ago

      Turi vado įžvalgą 🙂
      Net nepagalvojau… bet, jų vietoje, bijočiau važiuoti po vandeniu…

      Atsakyti
  5. Romualdas says:
    8 metai ago

    Būti tiltui ar ne, šis klausimas iškeltas, visų pirma, dėl Neringos kaip unikalios teritorijos apsaugos. Tunelis vargu ar bus mažiau pavojingas negu tiltas. Apie kitus statybos aspektus nekalbu. Neringos mero ir Co argumentai nesolidūs-dėl kelių tūkstančių gyventojų, iš kurių tik dalis reguliariai ir dažnai juda į žemyną, statyti tokį objektą neprotinga. O jeigu kas nors galvoja, kad mūsų žmonės be automobilio jau nebejuda iš vietos, palikime neringqą kaip “rezervatą” beračiams. Eksperimentui, ilgam. Beje, yra dar viena alternatyva, kuri buvo svarstoma 10 dešimtmetyje (archit. V. Stauskas, Lamauskas ir kt.) – laivų kelias iš žemyno į Nidą, Juodkrantę, žinoma ir Smiltynę nuo Kintų, Rusnės ir pan. (galima ir nuo Kauno). Tai tikrai paskatintų pamario kultūrinę ir socialinę pažangą, sukurtų naujų darbo vietų, beje, ir patiems neringiškiams. O tiems, kurie iš tiesų be automobilio nenueina 100 metrų, tegul Neringa sukuria savo taksi, geriau ekologiškų, parką ir tevežioja pasiturinčius tinginius po pusiasalį. Gali ir rikšų sistemą sukurti. Vėlgi, naujos darbo vietos.

    Atsakyti
  6. Vidas says:
    1 metai ago

    Sunkiajam transportui uždraudi važiuot ir visos problemos. Kodėl niekas negalvoja (ar nenori) apie elektrinio traukinio galimybes, tiek tuneliu, tiek Kuršių Nerijos teritorijoje? Taip būtų nuimami automobilių srautai. Aišku išlieka problema dėl nacionalinio saugumo. O keltai, tai eilinis pinigų švaistymas. Vienas jau nutrauktas į Rusnę, tai dar čia vienas liko…

    Atsakyti
  7. Kitas tunelis says:
    10 mėnesių ago

    Legendiniai Klaipėdos tuneliai: ilgiausias yra šiame mieste
    – ve.lt/gyvenimas/legendiniai-klaipedos-tuneliai-ilgiausias-yra-siame-mieste?utm_source=ve.lt&utm_medium=referer&utm_campaign=webpushr

    Atsakyti

Komentuoti: G pavardės nesakysiu Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Aplinkos tarša nuotekomis | lrv.lt nuotr.

Seimas imasi aplinkosaugos pataisų

2023 03 24
V. Kavaliausko nuotr.

V. Kavaliauskas. Jei turit savigarbos – nedalyvaukit tame

2023 03 22
Laukinės gamtos atkūrimas – Baltosios Vokės šlapžemių viltis

Laukinės gamtos atkūrimas – Baltosios Vokės šlapžemių viltis

2023 03 20
Parodos atidarymas | R. Dačkaus nuotr.

Pasaulinę žemės dieną Prezidentas atidarė parodą

2023 03 20
Akcija „Saugom mišką“ | aad.lrv.lt nuotr.

Prasidėjo aplinkosauginė akcija „Saugom mišką“

2023 03 15
Konteineris | Pixabay nuotr.

Kaip atskirti, ar atliekų tvarkytojas dirba legaliai?

2023 03 08
SGD terminalas | „Klaipėdos naftos" nuotr.

Dujų kiekis per SGD terminalą išaugo dvigubai

2023 03 02
Skambučių centras | aad.lrv.lt nuotr.

Pradeda veikti aplinkosaugos skambučių centras

2023 03 01
1923 Klaipėdos sukilėliai | V. Ramanausko rinkinio nuotr.

V. Poviliūnas. Klaipėda lietuvių rankose

2023 02 28
R. Požėla ir S. Gentvilas | am.lrv.lt nuotr.

Stiprinami aplinkosauginių nusikaltimų tyrimai

2023 02 24
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

D. Paužuolis – pasaulio čempionas! (nuotraukos)

2023 03 26
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.
Gamta ir žmogus

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
Lietuvoje

Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

2023 03 26
Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei | Rengėjų nuotr.
Gamta ir ekologija

Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei

2023 03 26
Suoliukai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje atsiras tūkstantis naujų suoliukų

2023 03 25
Dariaus ir Girėno stadiono futbolo stadionas | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Dariaus ir Girėno stadionas „žadins“ veją

2023 03 25
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Rusijoje nerimas dėl laukiamo Ukrainos kontrpuolimo
  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
  • man apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Veido kremai: ką daryti pavasarį?
  • Žalumynais reikėtų mėgautis kasdien
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Seimas imasi aplinkosaugos pataisų

by Ditė Česėkaitė
2023 03 24
0
Aplinkos tarša nuotekomis | lrv.lt nuotr.

Seimas pradėjo svarstyti Prezidento Gitano Nausėdos inicijuotas Baudžiamojo kodekso pataisas, kuriomis siekiama aiškiai įtvirtinti, kas yra laikoma didele žala aplinkai,...

Skaityti toliau

V. Kavaliauskas. Jei turit savigarbos – nedalyvaukit tame

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 22
14
V. Kavaliausko nuotr.

15min.lt perskaičiau pamokantį tekstą. Čia pacituotas 96 žurnalistikos studentų skundas, kad būtų išmesta iš darbo jų Dėstytoja.

Skaityti toliau

Laukinės gamtos atkūrimas – Baltosios Vokės šlapžemių viltis

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 20
0
Laukinės gamtos atkūrimas – Baltosios Vokės šlapžemių viltis

Europoje vyksta reikšmingas biologinės įvairovės mažėjimas net ir visiškai laukinėse vietovėse. Kasdien pasaulyje išnyksta iki 150 skirtingų rūšių, o jų,...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Rusijoje nerimas dėl laukiamo Ukrainos kontrpuolimo
  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
  • man apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  • Alkui apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
Kitas straipsnis
Atsakymai į dažnai užduodamus klausimus dėl išregistravimo

„Regitra“ jungsis prie ES vairuotojo pažymėjimų duomenų sistemos

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai