Seimas plenariniame posėdyje skubos tvarka priėmė Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo pataisas, kuriomis nutarta leisti skersti ūkinius gyvūnus skerdykloje prieš tai jų neapsvaiginus. Už šias naujas nuostatas balsavo 57 Seimo nariai, prieš – 4, susilaikė 11 parlamentarų.
Įstatyme įtvirtinta, kad ūkinių gyvūnų skerdimas, prieš tai jų neapsvaiginus, religinėms apeigoms atlikti būtinais metodais, jeigu šie gyvūnai skerdžiami skerdykloje, nebus laikomas žiauriu elgesiu su gyvūnais ar jų kankinimu.
Religinėms apeigoms tinkamus ūkinių gyvūnų skerdimo metodus, tokio skerdimo kontrolę, apskaitos tvarkymą užtikrinančias priemones, tokiu būdu paskerstų ūkinių gyvūnų mėsos ženklinimo, realizavimo tvarką turės nustatyti Žemės ūkio ministerija ar jos įgaliota institucija. Dokumento aiškinamajame rašte pabrėžiama, kad šiomis pataisomis siekiama išspręsti egzistuojančią mėsos ir jos gaminių eksportavimo problemą ir sudaryti galimybę ieškoti alternatyvių rinkų gaminamai produkcijai realizuoti. Pasak pataisų iniciatorių, vienos iš perspektyviausių ir mokiausių yra musulmoniškų šalių rinkos, tačiau joms tinka tik tie ūkiniai gyvūnai, kurių skerdimas atliekamas laikantis religinių reikalavimų.
Priimti teisės akto pakeitimai įsigalios 2015 m. sausio 1 d.
Kad toks įstatymas įsigaliotų, jį per 10 dienų turi pasirašyti Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacijos atstovai priešinasi tokiam Seimo sprendimui.
Tuo tarpu Lietuvos žydų bendruomenės pirmininkė išreiškė padėką Seimo nariams.
„Ne tik nuo Lietuvos žydų bendruomenės, bet, manau, ir nuo Europos žydų bendruomenių, galiu tik pasveikinti tokį žingsnį ir padėkoti“, – BNS sakė bendruomenės pirmininkė Faina Kukliansky.
kitam gyvenime seimunus ritualiskai paskers.
😀
Dar geriau būtų, jei Lietuvoje įvesti musulmonų tikėjimą – islamą, tada tikrai biznis eitųsi sėkmingai:(.
Vadinasi, grįžtame į viduramžius? O iš vietinės žydų bendruomenės to nesitikėjau – atrodė, žmonės turėtų būti labiau civilizuoti. Iš kur toks žiaurumas?
,, Visi svarbiausi šventraščiai draudžia žmogui be reikalo žudyti. Vienas iš dešimties Dievo įsakymų skelbia „Nežudyk“ (Išėjimo knyga 20:13). Dažnai šis įsakymas klaidingai interpretuojamas kaip draudimas žudyti žmogų. Tačiau tiksli hebrajų žodžio lo tirtzach , vartojamo originalo tekste, reikšmė „Nežudyk“. Dr. Rubeno Alkalajaus „Didysis hebrajų – anglų kalbų žodynas nurodo, kad žodis tirtzach reiškia „bet kokį žudymą“, ne tiktai žmogžudystę. Buda VI-V a. pr. Kr. paskelbė ahimsos (t.y. neprievartos) principą. Jis skelbė vegetarinę mitybą esant pamatiniu žingsniu prabudimo kelyje. Gerokai senesni už budizmą Indijos Vedų šventraščiai irgi pabrėžia, kad dorovinį vegetarizmo pamatą sudaro prievartos nenaudojimas. „Negalima gauti mėsos nepakenkus kitai gyvai būtybei, todėl susilaikyk nuo mėsos“, – sakoma „Manu Samhitoje“, senovės indų įstatymų kodekse. Vedose yra labai daug draudimų žudyti kitas gyvas būtybes, nes teigiama, kad visos gyvos būtybės turi sielą. Pasak Vedų, žemesnį už žmogaus pavidalą turinti siela savaime evoliucionuoja persikeldama i aukštesnes formas, kol galų gale gauna žmogaus kūną ir galimybę atsigręžti į Dievą. Tad žudydami gyvūnus žmonės trikdo jų evoliuciją.”
Gyvuliukų gaila…, o va tų džichadistų – a nei kiek… Matyt ne šiaip sau juos, Obama ruošiasi “rituališkai” bombarduot…
Per hebrareligininkų mišiavojavimą božnycose viešpapaties kūno valgymą ir kraujo gėrimą, anot Angelės, irgi galima priskirti prie ritualinės skerdienos.
nu ir ismastet :))
,,Ritualinis skerdimas …religinėms apeigoms atlikti tinkamais metodais“. Ar tai bus taikoma tik svetimdievių Jahvės ir Alacho poreikiams? Gal Lietuvos ŽŪM gali nustatyti tvarką, kaip turi būti tinkamai skerdžiami gyvuliai lietuvių senosios prigimtinės religijos apeigoms atlikti? Pavyzdžiui nupilant kraujo dievui Žemininkui ir kitoms chtoninėms Dievybėms. Nes kitaip gaunasi diskriminacija pagal religiją.
Dar pridedu : Neatsižvelgus į lietuvių religijos poreikius Seimo nutarimas ,,Dėl ritualinio skerdimo“, kaip religiškai diskriminacinis turi būti apskūstas Konstituciniam Teismui ir Europos Tarybai.