Trečiadienis, 25 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Ar tikrai tauta – žmogiškumo veidrodis?

www.alkas.lt
2012 03 18 00:58
44
Marius Kundrotas | respublika.lt nuotr.

Marius Kundrotas | Respublika.lt nuotr.

Marius Kundrotas | nuotr. respublika.lt
Marius Kundrotas | nuotr. respublika.lt

Dar XIX a. istorikas ir tautiškumo ideologas Žiulis Mišlė (Jules Michelet) tautą įvardijo žmogiškumo veidrodžiu. Gyvoje bendruomenėje, santykyje su artimu atsiskleidžia – kas tu per žmogus. Taurūs bendruomenės pavyzdžiai žmogų įkvepia patį gyventi, mąstyti ir elgtis tauriau. Žinoma, šie principai galioja ne tik tautinei bendruomenei. Tauta – viena iš tokių.

Vinco Kudirkos sukurtame himne giedame apie didvyrių žemę, drąsinamės jų žygiais, siekiame semtis stiprybės iš garbingos tautos praeities. Augančiame tautiniame judėjime gausėja šūkių – „Didžiuojuosi, kad esu lietuvis!“, įgaunančių įvairias formas – nuo skelbimo („didžiuojuosi“) iki kvietimo („didžiuokis ir apgink“). Yra, kuo didžiuotis. Vis gi tapatinimasis su kitais žmonėmis – o juk tapatinamės su tautos didvyriais – yra lazda su dviem galais.

Jei pripažįstame kolektyvinę garbę, galbūt reiktų pripažinti ir kolektyvinę gėdą? Jei prisiimame kitų žmonių nuopelnus, gal reiktų prisiimti ir kitų žmonių atsakomybę? Vytautas Kavolis tautiškumą aiškino būtent šitaip: jei esi tautos dalis – visos jos savybės yra lyg ir tavo. Šiuo atveju reiktų tapatintis ne tik su didvyriais ir šviesuoliais, bet ir su niekšais, kvailiais, nusikaltėliais. Sunki dilema. Sprendžiama ji įvairiai.

Kolektyvinė atsakomybė praktikoje dažnai veda į siaubingus sprendimus. Dažnai girdime, kad lietuviai – žydšaudžių tauta. Šiuo atveju kolektyvinės atsakomybės prisiėmimas džiugintų mūsų kosmopolitus ir žydų šovinistus, bet ir vėl griebtumės lazdos su dviem galais. Juk šiuo atveju tektų pripažinti ne tik lietuvių tautos atsakomybę už savo žydšaudžius, bet ir žydų tautos atsakomybę už jų tautiečius, kurie išdavė juos priglaudusią Lietuvą, žudė ir kankino lietuvius… O jei taip, žydšaudžius apskritai tektų išteisinti: jie tik taikė kolektyvinę atsakomybę.

Priešingas sprendimas – tarti, jog niekšybė neturi tautybės. Daugelis demokratų, įskaitant demokratinius tautininkus, renkasi šį – individualistinį – kelią. Vis dėlto kas leistina liberaliam demokratui, sunkiai dera tautiniam. Jei niekšybė neturi tautybės, kodėl ją priskiriame dorybei? Liberaliam demokratui atsakyti į šį klausimą paprasčiau: anot jo, anapus individo išvis nieko nėra. Jis neprisiskiria sau nei kitų žmonių dorybių, nei niekšybių. Tautininkas atsiduria priešais dilemą: didvyriais norisi didžiuotis, o štai už šunsnukius atsakyti – visai nesinori…

Vilhelmas Storosta-Vydūnas tautiškumą pavadino keliu į žmogiškumą. O kas gi yra žmogiškumas? Ar jis vien teigiamas, ar gali būti ir neigiamas? Humanistinė ideologija, pradedant Žanu Žaku Ruso (Jean-Jacques Rousseau), žmogų nupiešė kaip savaime gerą. Iš tikrųjų žmogaus esatis – dvilypė: jame yra ir gėrio, ir blogio. Žmogiškumo sąvoka reiškia – tai, kas būdinga žmogui.

Romualdas Ozolas, nacionalizmą pavadindamas šių dienų humanizmu, užčiuopė esmę: tautiškumas – ne tiktai kelias į žmogiškumą, tai – žmogiškumo išraiška. Su visomis žmogiškomis savybėmis – geromis ir blogomis. Jau Antanas Smetona kalbėjo apie dorą ir nedorą tautiškumą, jam atitarė Juozas Girnius, sakydamas – svarbu mylėti savo tautą, bet ją reikia mylėti dorai.

Ar iš viso įmanoma nedora meilė? Ko gero – taip. Motina, dangstanti nusikaltėlį sūnų, elgiasi nedorai – ji ne tik trukdo įvykdyti teisingumą, bet ir sukelia grėsmę galimoms naujoms šio nusikaltėlio aukoms. Tarnautojas, grobstantis iš valstybės, peržengia ribą tarp geranoriško šeimos aprūpintojo ir visuomenės kenkėjo. Šovinistas, engiantis kitas tautas, savo elgesiu įteisina atitinkamą elgesį su jo tauta, o svarbiausia – iš esmės pažeidžia tautos vertės principą.

Tautos idealas ir tautos tikrovė gali skirtis ir praktiškai visada skiriasi. Tas pats pasakytina apie žmogaus idealą – koks turi būti žmogus ir žmogaus tikrovėje – koks jis yra. Tautoje visada bus gėrio ir blogio.

Idealo prasme tautą galime suvokti kaip išimtinai pozityvių žmonių bendruomenę, bet ir šis kelias – slidus. Nuosekliai žengiant juo, idealo neatitinkančius tautiečius tektų tiesiog atskirti nuo tautos – bent jau savo mintyse. Kai kada taip elgiamasi ir praktikoje, o tada vardan idealo – ir dar nebūtinai teisingo – aukojami realūs žmonės. O jei taip – kam iš tiesų pasišvenčiame: tautai ar tik savo svajonei, kitaip tariant – savo individualiam ego?

Atrodo, nei vienas šių kelių – nei absoliuti tautos kolektyvizacija, nei individualizacija, nei idealizacija – į tiesą neveda. Siekiant išspręsti dilemą, kur vienoje tautos pusėje – lietuvis Jonas Basanavičius, o kitoje – taip pat lietuvis Kazys Jonaitis, lieka dar dvi galimybės: pirma – pripažinti, jog viena kategorija pasaulio paaiškinti neįmanoma, antra – pakeisti akcentus ir konotacijas.

Tauta yra tik viena iš žmogiškumo kategorijų, savaime netapati nei gėriui, nei blogiui. Didžiuotis savo tauta nereiškia save laikyti kuriuo nors iš jos didvyrių – tai reiškia įsipareigoti jais sekti. Atsakomybė už savo tautą nereiškia kaltės prisiėmimo – už tai, ko nepadarei – tai taip pat reiškia įsipareigojimą – padaryti viską, jog įvykęs blogis nebesikartotų. Meilė savo tautai nereiškia pritarimo viskam, kas joje vyksta – tai reiškia įsipareigojimą ją tobulinti, pradedant nuo savęs.

Anot Klaivo Steplso Liuiso (Clive Staples Lewis), absoliuti meilė priims tave tokį, koks esi – luošą, purviną ar bjaurų, bet niekada nenorės, kad toks būtum. Ji pasitenkins mažu, bet sieks absoliučiai visko.

Grįžtant prie veidrodžio – jame galime įžvelgti kilniausius didvyrius ir paskutines padugnes. Bet ar verta kaltinti veidrodį, jei paties veidas – kreivas?

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M.Kundrotas. Tauta ir kilmė
  2. M. Kundrotas. Nacionalizmas ir nacizmas: vienovė, atskirtis ar priešprieša?
  3. M. Kundrotas. Tautinio ekstremizmo baubas
  4. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (I)
  5. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (III)
  6. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (II)
  7. M. Kundrotas. Nuo Padanijos iki Oranijos: kada gimsta tautos?
  8. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (I)
  9. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (II)
  10. M. Kundrotas. Ar gali kitatautis būti lietuvių tautininkas?
  11. Forumas „Tauta, piliečiai, valstybė“ kviečia į diskusiją apie Lietuvos strategiją 2030
  12. A.Medalinskas. Lietuvos inteligentai vėl gali susivienyti
  13. R. Dzintaras. Laiškas Latvijos gyventojams, kurių gimtoji kalba nėra latvių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 44

  1. Algimantas says:
    10 m. ago

    Todėl šūkis ,,Lietuva -lietuviams” keistinas šūkiu ,,Lietuva -Lietuvos patriotams”

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 m. ago

      Nieko nereikia keisti, nes lietuvis yra komandos, kuri vadinasi Lietuva, narys.

      Atsakyti
  2. Vilmantas Rutkauskas says:
    10 m. ago

    Ilgus šimtmečius krikščionybė siekė pagonišką Lietuvą paversti savo okupaciniu kryžiaus veidrodžiu. Per žydų ganytojišką teologiją klastingai siekiamybėje klupdoma tautos dvasia štai ir persismelkė egzistenciniu pesimizmu nukankinto žydo žiauraus garbinimo įvaizdyje. O, va, štai bet kuri okupacinė Romos katolikų božnyca “įsiteisino” Lietuvos Žemės sklypų ribas… .
    Paminčiui grįžtant prie straipsnio: “Iš praeities šiandieniniai tavo sūnūs lai stiprybę semia” – tai reiškia, kad telinkima tenepasiduoti oku pacinei krikščionybei. Kurios okupacinė moralė Baltams – teologiškai “atiduodant” savo sūnų bizniui, už dyką klastingai “nupirkti” pasaulį ir, cituojant sau Romos žyraščius, po “moralės” priedanga parazituojant tarpti.

    Atsakyti
  3. suomis says:
    10 m. ago

    Briedas, o ne straipsnis. Atleiskite Mariau, bet filosofas iš jūsų nekoks. Geriau užsiimkite tuo ką geriausiai išmanote. Tai bus naudingiau ir jums ir aplinkiniams. Su pagarba.

    Atsakyti
  4. Kestas says:
    10 m. ago

    ..matyt, Briedas – o, atsiprašau – Suomis yra geresnis (kažkoks) filosofas (o matyt tai iš leksikos…)… Gilus kritikas…Laukiu geresnio straipsnio…

    Ačiū Mariui.

    Atsakyti
    • Vilmantas Rutkauskas says:
      10 m. ago

      Šiaip straipsniokas neprastas, giliai pakapstantis ir nekankinantis ilgais vedžiojimais. Jame nieko nėra per daug skaitytojo pamąstymams. Yra įdomių vietų, pavyzdžiui: “Kolektyvinė atsakomybė praktikoje dažnai veda į siaubingus sprendimus” ir t.t.

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        10 m. ago

        Atskirai atskiram žmogui atsakomybė visuomenėje taikoma labai lengvai – bizūnu. Na, šis pritaikytas BIZŪNO – MEDUOLIO principas krikščionių gudrioje žydteologijoje – taipogi nieko naujo, nes jis taikomas absoliučiai visose visuomenės atskirų narių valdymo formose. PRAGARAS – DANGUS taigi irgi tas pats BIZŪNO – MEDUOLIO principas žydų religijoje… .
        VALDŽIA – LIAUDIAI pirmiausia bizūną! – taipogi telpa į šį veidrodinį tandemą krikščionybei kartu su visomis valdžiomis limpant.
        Jau maži vaikai (ypatingai Amerikoje) Sorošo Lietuvoje auklėjami: jei (ne)darysi to ano, (ne)gausi kažko… arba būsi … .

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          10 m. ago

          VALDŽIA – LIAUD(Ž)IAI

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            LIAUDZE – VALDZEi. Dabar taip yra…

  5. S says:
    10 m. ago

    Kuo toliau, tuo keistesni Kundroto straipsniai. Atrodytų gi tauta čia gyvena tūkstančius metų ir neturėtų kilt problemų vertinant tautinį bendrumą. Bet ne, reikia burt iš kažkokios lazdos, jos dviejų galų, lygint su užsienio filosofais, kol galiausiai pasidaro aišku, kad nieko neaišku… 🙂

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 m. ago

      Tokiu atveju O.Benderbėjus apie A.Kozlevičių sakė:
      “его охмурили ксендзы”.
      🙂

      Atsakyti
      • zemaiciu zydas says:
        10 m. ago

        vo cia jau rimtas, uzskaitom! Pats tiksliausias komentaras teksto, 100%

        Atsakyti
  6. lamatas says:
    10 m. ago

    Straipsnis geras tuom.kad verčia protauti,permąstyti savyje ,rodos senai žinomas TIESAS.O ką kiekvienas sau išmąstys,gali ir nesutapti su autoriaus mintimis .Tiesa, manau ,gali gan rimtai erzinti TIESŲ” turėtojus “.Nemėgsta kai abejojama jų “nuosavybe” .

    Atsakyti
    • zemaiciu zydas says:
      10 m. ago

      nieko jis nevercia…cia is serijos “ferdinandas moze (ferdinan moses) pasake – kuo greiciau atsiliksi, tuo daugiau laiko liks pasivyti”. Tusciaskambyste. Kita vertus tema nebloga. Bet apie ja tiek gero prirasyta, kad kazka naujo prideti vargu ar kam bepavyks. Lietuva yra viena is tu buferiniu zonu, salis su “per daug istorijos”. Kai tiek tanku ir banku pervaziuoja per galvas, pamatysi visko – ir heroju ir brolzudziu, cia nieko naujo. Kaip tai veikia mus? Blogai aisku. Atsakomybe…ech…as asmeniskai negaliu atsakyti uz savo veiksmus jeigu kas nors sumanys mane spusteleti. Gal saudysiu…gal begsiu…ka as zinau. Ar as jauciu atsakomybe uz kazka kas saude, kas bego? Ne. Kundrotui is savo silto buto virtuves dabar lengva sneketi. Ka jis sneketu sulauzytais pirstais belangej? Kas zino…Ar kazkas butu del jo veiksmu atsakingas? Tai kvaila. Kas siandien herojus – rytoj nieksas, tai irgi nieko naujo. Vieniems herojus – kitiems zudikas. Kam nors naujiena? Taip kad…:)

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        10 m. ago

        Ir garsus dainininkas Gintaras Beresvičius kažką panašaus yra sakęs, kad jis neva gyveno tiesiog teisuolių pasaulyje: visi teisūs – ir tie, kurie bo(m)bas mėto, ir tie, kurie nuo jų ginasi – kai jų visų pasiklausai.

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          10 m. ago

          Gintaras Beres(ne)vičius.

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            Beresnevicius buvo garsus kas toks? DAINININKAS? :D:D:D:D

          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Laikas žinoti, o jei dar iki šiol nesužinojai, tai slėpkis lapuose.

          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            Ka zinoti?

          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Savo komentarą nors perskaityk, nemokša. 😉

          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            😀 kad Berioza buvo garsus dainininkas?

          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Visai nusipaistei.

      • lamatas says:
        10 m. ago

        O vis dėlto pro šalį neprašokai.Užkliuvai .Smegeninė sudūzgė .Tad negudrauk sakydamas-……”nieko jis nevercia”…O kad ….”Kam nors naujiena?”…tai mums pradžiai bent praeities kupra atsikratyti .

        Atsakyti
        • zemaiciu zydas says:
          10 m. ago

          neatsikratysi. Kas padaryta – padaryta. As irgi seip kazkada nusikaltes esu. Nesiosiu ta plyta kisenej kol padvesiu. Ner sitam vaistu sugalvota. Taip ir kiti. Mane tik stebina paradoksai tokie. Kaip pavyzdziui ten brolis paduria broli del kekses, ir paskui save visa gyvenima plaka uz tai – vaziuoja i afrika savanoriu i aids ligonines dirbt, jo? Tuo tarpu koks tai nacis padusines ten konclageryje ne viena tukstanti gyvena sau ranchoj ir megaujasi. Ir kai ji istempia i teisma jis sako – as nieko nepadariau, tik vykdziau isakymus – pokst pokst, vienam i galva kitam, toks darbas!
          KAIP gali vienas visa gyvenima grauztis, o kitas, padares 1000 kartu didesnio mastelio nusikaltima, ramiai sau gyventi ir juoktis is visu? Nesuvokiu…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Kada tave sąžinė grauš už tuos, kuriuos tu apgavai ir skolos neatiduodi (ir ją atiduosi), tada ir iš kitų sąžinės dalykų galėsi reikalauti.

          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            Tu zinai ka, pons Ridikeli, jeigu vaidini Stirlica tai vaidink iki galo ir issiaiskink KAM ir KAS skoloj. O tai dabar kaip uzstrigusi plokstele, net nuobodu. Del mano skolu, padesiu tau, mano sazine rami kaip kudikio. As ju oficialiai turiu beveik 10 turbut, ir ne vieno cento niekas niekada is manes neatgaus, nebent istrauktu is kisenes nusoves mane I galva. Beda dar ir tai kad kisenes visad tuscios. Taip kad…tuscia kalba musu, braliuks
            ..;)

          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Tai esi žulikas. 😉

          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            nieko panasaus! Tai skolingas as zulikams – bankams ir valstybei. O uz sitas dvi institucijas didesniu zuliku nera! 😀

          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Nekaltink kitų, pats būdamas kaltas.

  7. Žygeivis says:
    10 m. ago

    Kiekviena tauta sudaryta iš daugybės visokiausių, labai skirtingų, žmonių.

    Ir esmė yra kaip kiekvienas konkretus Tautos narys pasielgs konkrečioje kritinėje situacijoje.

    Nes yra visokie teoriniai tikrovės modeliai, ir yra labai konkreti bei aiški realybė, kada pasirinkimas konkrečiam žmogui dažnai būna tik iš dviejų variantų, be jokių tarpinių “atspalvių”….

    Štai tada ir paaiškėja “kas yra kas” – arba tu Tautos gynėjas, arba išdavikas.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 m. ago

      Ir kuris iš jų būtų čia?
      http://www.youtube.com/watch?v=gzKS9Bb8SZc

      Atsakyti
    • Almantas Bendorius says:
      10 m. ago

      Taip juokdary, arba juoda, arba balta, kitų spalvų nėra ir negali būti.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 m. ago

        Pats toks esi, o dar ir pederastas, matyt, priedo, nes elgiesi taip – pederastiškai.

        Atsakyti
        • zemaiciu zydas says:
          10 m. ago

          nusutrejai visai. Tu paziurek kaip tu komentuoji, nu. Tulzi cia pilstai, smirda net…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Ir vėl apie save parašei.

  8. Kemblys says:
    10 m. ago

    M.Kundrotas:
    “Atrodo, nei vienas šių kelių – nei absoliuti tautos kolektyvizacija, nei individualizacija, nei idealizacija – į tiesą neveda. Siekiant išspręsti dilemą, kur vienoje tautos pusėje – lietuvis Jonas Basanavičius, o kitoje – taip pat lietuvis Kazys Jonaitis, lieka dar dvi galimybės: pirma – pripažinti, jog viena kategorija pasaulio paaiškinti neįmanoma, antra – pakeisti akcentus ir konotacijas.”

    Prisipažinsiu, nesupratau apie ką rašoma šioje pastraipoje – tautą ar pasaulį..? Tik svetimžodžiai padėjo suprasti, kad lietuvių kalba atsiliko nuo toli pavažiavusio “patriotiško” proto. Nors paskutiniai sakiniai byloja, kad supratau neteisingai ir viskas yra priešingai:
    “Grįžtant prie veidrodžio – jame galime įžvelgti kilniausius didvyrius ir paskutines padugnes. Bet ar verta kaltinti veidrodį, jei paties veidas – kreivas?”

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 m. ago

      Apie esmę kalbėk.

      Atsakyti
      • zemaiciu zydas says:
        10 m. ago

        Jis apie Esme ir kalba, tik tu nesupranti. Nieko naujo siaip.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 m. ago

          Tavo “esmė” tikrai žydiška (nuo žodžio жид – blogas žmogus).
          Su kuo ir sveikinu. 🙂

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 m. ago

            O, tu noretum kad cia TAVO Esme rasytu. Mat Esme kiekvienam savo pasirodo! 😀 As tai cia kuo detas? Kemblys nurode konkrecias Kundroto rasliavos skyles, o tu ir tu nematai. Neskaitei Matyt is viso, atejai pasigyncyt pramogai….:D Darbe darbo vstiek nedirbi, ane?

          • tikras lietuvis says:
            10 m. ago

            Eik skolų grąžinti.

  9. Vilmantas Rutkauskas says:
    10 m. ago

    “Anot Klaivo Steplso Liuiso (Clive Staples Lewis), absoliuti meilė priims tave tokį, koks esi – luošą, purviną ar bjaurų, bet niekada nenorės, kad toks būtum. Ji pasitenkins mažu, bet sieks absoliučiai visko.” – Tačiau, rimtai, kaip čia patikslinus, kaip suprasti, kas ta (ab)soliuti meilė ir kodėl, ir išvis kam ji taip labai reikalinga? Ar čia ji kiekvienam savaip turi būti suprantama, ar siekiamybėje gaunama … . Išvis, kas ji tokia …? Ar čia tik vėl nelenkiama į krikščionybę?

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 m. ago

      Pritariu: visas blogis eina iš vakarų.
      Dar Leninas taip sakė ir, ką jūs manote, akurat. 🙂

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        10 m. ago

        Taip, Leninas nebuvo liaudies priešas ir jis jai klastingai neskiepijo kryžių.

        Atsakyti

Komentuoti: Vilmantas Rutkauskas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

S. Birgelis. Punsko krašto vaidmuo partizaninio judėjimo laikotarpyje

S. Birgelis. Punsko krašto vaidmuo partizaninio judėjimo laikotarpyje

2022 05 25
Tyrimas atskleidė gyventojų svajones

Internete plinta peticija prieš vienalytės partnerystės įteisinimą

2022 05 24
Zigmas Tamakauskas | V. Kašinsko nuotr.

Z. Tamakauskas. Jaunimo pasipriešinimas sovietinei okupacijai

2022 05 18
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?

2022 05 18
S. Birgelis. 1905 metų lietuvių tautinis sukilimas. Mitingai (I)

S. Birgelis. 1905 metų lietuvių tautinis sukilimas. Mitingai (I)

2022 05 17
Johano Gottfriedo Herderio paminklas Veimare priešais miesto Petro ir Povilo bažnyčią. Pastaytas Liudviko Šalerio | wikipedia.org nuotr.

M. Kundrotas. Nacionalizmo šaknys: Johanas Gotfrydas Herderis

2022 05 15
Lagaminas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugiau lietuvių grįžta nei išvyksta

2022 05 11
R.Garuolio nuotr.

M. Kundrotas. Ar grąžinsime prasmę tolerancijai?

2022 05 11
Vladimiras Putinas | pixabay.com, Klimkino nuotr.

M. Kundrotas. Kur ta Rusijos opozicija?

2022 05 07
Lietuvių aktyvistų frontui – 80! (nuotraukos)

J. Survilaitė. Kai Tautos širdyje plaka kelių kartų ritmas

2022 05 06
Rodyti daugiau

Naujienos

Vieną seniausių Kauno gatvių padengs naujas grindinys
Lietuvoje

Vieną seniausių Kauno gatvių padengs naujas grindinys

2022 05 25
Žemės ūkio ministerija | zum.lt nuotr.
Lietuvoje

Burtis į kooperatyvus bus lengviau

2022 05 25
Lietuvos kariai | A. Pliadžio nuotr.
Lietuvoje

Kariams siekiama sukurti geresnes sąlygas

2022 05 25
Vėl keičiasi žvejybos taisyklės
Gamta ir žmogus

Žvejams mėgėjams įsigaliojo ne viena naujovė

2022 05 25
Pabėgėliai, Stepanatakertas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Rūpestis pabėgėliais bus patikėtas naujai įstaigai

2022 05 25
Medžioklės taryboje – daugiau visuomenės atstovų
Lietuvoje

Medžiotojams – privalomas draudimas

2022 05 25
pixabay.com, Firmbee nuotr.
Lietuvoje

Policija įspėja: sukčiai vėl suaktyvėjo

2022 05 25
Specialistai pataria neapsigauti ir atidžiai vertinti maisto papildų reklamos teiginius
Lietuvoje

Nauja vaistų kainodara leis sutaupyti

2022 05 25


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Svetainės pagalvės apie Kokio stiliaus sofą pasirinkti?
  • svetaines sofos apie Kokio stiliaus sofą pasirinkti?
  • KT spręs apie „Surgical Neurology International” apie skiepus nuo COVID-19: mirtinas melas tęsiasi
  • Sovietmečio renesansas? apie 2022-ieji paskiri laisvės šaukliui Romui Kalantai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vieną seniausių Kauno gatvių padengs naujas grindinys
  • Burtis į kooperatyvus bus lengviau
  • Kariams siekiama sukurti geresnes sąlygas
  • Žvejams mėgėjams įsigaliojo ne viena naujovė

Skaitomiausi straipsniai

  • Didysis šeimos gynimo maršas 2022 TIESIOGIAI peržiūrėta: 691; komentarų: 26
  • „Eurovizijos“ nugalėtoja tapo Ukraina! peržiūrėta: 643; komentarų: 9
  • M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų? peržiūrėta: 637; komentarų: 19
  • Mirė literatas, rašytojas, poetas, vertėjas, Romuvos vaidila Vaclovas Mikailionis peržiūrėta: 494; komentarų: 1
  • M. Kundrotas. Nacionalizmo šaknys: Johanas Gotfrydas Herderis peržiūrėta: 274; komentarų: 0
  • R. Karbauskis. Ar galima parduoti patriotizmą?! peržiūrėta: 267; komentarų: 7

Kiti Straipsniai

S. Birgelis. Punsko krašto vaidmuo partizaninio judėjimo laikotarpyje

by Kristina Aleknaitė
2022 05 25
2
S. Birgelis. Punsko krašto vaidmuo partizaninio judėjimo laikotarpyje

Keli kilometrai nuo Punsko, Šlynakiemyje, pušynėlio rytiniame šlaite, kur prieš 73 metus buvo įrengtas lietuvių partizanų bunkeris, šiandien tūno dauba. ...

Skaityti toliau

Internete plinta peticija prieš vienalytės partnerystės įteisinimą

by daiva
2022 05 24
1
Tyrimas atskleidė gyventojų svajones

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido peticija prieš vienalytės partnerystės įteisinimą. Peticijos autorius – Krikščioniškosios kultūros institutas, motyvuojantis, kad šeima galima tik...

Skaityti toliau

Z. Tamakauskas. Jaunimo pasipriešinimas sovietinei okupacijai

by daiva
2022 05 18
0
Zigmas Tamakauskas | V. Kašinsko nuotr.

Pranešimas skaitytas 2022 m. gegužės 13 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vykusioje mokslinėje konferencijoje „Neginkluotas pasipriešinimas: prielaidos, patirtys, retrospektyva...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Svetainės pagalvės apie Kokio stiliaus sofą pasirinkti?
  • svetaines sofos apie Kokio stiliaus sofą pasirinkti?
  • KT spręs apie „Surgical Neurology International” apie skiepus nuo COVID-19: mirtinas melas tęsiasi
  • Sovietmečio renesansas? apie 2022-ieji paskiri laisvės šaukliui Romui Kalantai
  • Žemyna apie S. Birgelis. Punsko krašto vaidmuo partizaninio judėjimo laikotarpyje

Kitas straipsnis
Nemuno ir Merkio santaka Dzūkijos nacionaliniame parke | vstt.lt, brolių Černiauskų nuotr.

Gamta – kultūros lopšys

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai