Seimo nariai Mantas Adomėnas ir Rimantas Jonas Dagys rugsėjo 29 d. Seime surengė spaudos konferenciją „Konstitucinio Teismo išaiškinimas dėl šeimos koncepcijos: tarnavimas Konstitucijos dvasiai ar interesų grupėms?“ Konferencijoje buvo patariamas ir vertinamas rugsėjo 28 d. paskelbtas Konstitucinio Teismo nutarimas, kad Valstybinės šeimos politikos koncepcijos nuostatos, šeima įvardinančios tik gyvenančius santuokoje, prieštarauja Konstitucijai.
M.Adomėno teigimu, visame pasaulyje didėjant susirūpinimui demokratijos būkle pastebima, kad demokratijai, kaip tautų valiai, kelia grėsmę mažų, neišrinktų ir niekam neatskaitingų grupelių pastangos interpretuoti Konstituciją ar įstatymus jiems palankia linkme.
„Deja, kalbu ne apie A.Lukašenkos, ar kokias kitas karines chuntas, bet apie vis labiau ryškėjantį teismų diktatą Lietuvoje“, – sakė M. Adomėnas. Parlamentaras atkreipė dėmesį, kad atsakydamas į grupės Seimo narių užklausą, KT neapsiribojo jam užduotu klausimu, bet, pratęsdamas pavojingą tendenciją, įsivėlė į papildomos teisinės tikrovės kūrimą.
„Konstitucinis Teismas užsiėmė tuo, kas Tautos suteiktu mandatu priklauso Seimui – tautos išrinktiems jos atstovams. Peržengdamas jam suteiktus įgaliojimus, KT kuria naują teisinę tikrovę“, – sakė M. Adomėnas.
Parlamentaras pabrėžė, kad kelis kartus KT nutarime pakartota samprata „kitokiu nei santuokos pagrindu sudarytos šeimos“ neturi jokio konstitucinio pagrindo. „Lietuvos Respublikos Konstitucija nenumato jokio kito šeimos įteisinimo, tik per santuoką. Kyla klausimas – kokiu pagrindu pasiektas šis KT sprendimas?“, – klausė parlamentaras.
M. Adomėnas griežtai kritikavo KT įvestą priešstatą tarp šeiminių santykių turinio ir formos. „Tokia priešstata yra absoliučiai nekorektiška ir anachronistiška. Tai bandymas teisiškai reguliuoti žmonių santykius, skirstant juos į turinį ir formą, tarsi kas nors, be pačių žmonių, galėtų nepriklausomai nustatyti jų santykių turinį“, – pastebėjo M. Adomėnas. Seimo nario nuomone, toks KT nutarimas kelia pavojų demokratijai, nes stumia į arbitralų valstybės sprendimą kas yra šeima, lemia valstybės kišimąsi į privačius žmonių santykius.
Lietuvos Respublikos Konstitucijos 38 str., pasak M. Adomėno, aiškiai traktuoja šeimos ir santuokos sampratas kaip sutampančias, vienareikšmes. „Bandymas išplėsti šeimos sampratą ją subjektyvizuoja („šeima yra tol, kol man patogu joje gyventi“) ir atima apsaugą iš silpniausių šeimos grandžių – pirmiausia iš vaikų, taip pat ir moterų“, – kalbėjo M.Adomėnas.
Pasak Seimo nario R.J.Dagio, KT sprendimas suponuoja, kad šeima gali egzistuoti be atsakomybės vienas prieš kitą. Kadangi šeima pagal Konstituciją yra valstybės ir visuomenės pagrindas, šis sprendimas paradoksaliai reiškia, kad visuomenė ir valstybė taip pat galėtų gyvuoti be tarpusavio atsakomybės.
Parlamentarų nuomone, susidūrus su atveju, kai nedidelė, niekam neatsakinga grupelė nusprendžia iškreipti Konstituciją, lieka vienintelis būdas – apeliuoti į Tautą. „Manau, kad mūsų Tautoje yra pakankamai sveikos nuovokos ir moralinio suvokimo, kad ji galėtų apginti tai, ką per savo atstovus įrašė į Konstituciją 1992 metais“, – pabrėžė M. Adomėnas.
Pasiklausyti spaudos konferencijos garso įrašo galite ČIA.
Abu seimūnai pasirodė kaip tikri teisės analfabetai, todėl laikas atidaryti seimo duris jiems į lauko pusę – tegul eina po biesais.
Ir vis tik – ne KT mums turi aiškinti kas yra šeima. Tradicijas kuria ir palaiko Tauta. Tautos nuomonė išreiškiama referendumu. Kam jei ne tokiems dalykams yra referendumas? Tačiau referendumo bijoma, nes jis bus nepalankus netradicinei saujalei.
Ką turite omenyje, siūlydamas spręsti referendumu?
Paprastas teisines sąvokas, kurių šiedu seimūnai nėra net girdėję?
Gal tegul atsiverčia pirmo kurso teisės vadovėlį? 🙂
O tada galės su mumis padiskutuoti.
Jei tavo teisės vadovėlis prieštarauja elementarioms tiesoms, išmesk jį ir pamiršk, kad toks buvo!
Ir kokios tos tavo elementarios tiesos? 🙂
Du kart du lygu keturi. Kantą pasicituok pats.
Arba sąvokos šeima ir santuoka yra dvi, todėl ir netapačios. 🙂
Pagal senovės baltus tradicinė šeima poligaminė, dėl to nublanksta visos diskusijos apie tariamą “tradicinę šeimą”, skirtingais laikais, skirtingose kultūrose atsiranda skirtingi šeimos modeliai ir įvairios tradicijos. Visuomenėj visada buvo įvairių tipų šeimos, ir bet kokie tipai yra tradiciniai – nes jie visada buvo yra ir bus. Visuomenė pagal savo poreikius kuria šeimas ir sau tinkamiausius modelius. KT teigia, kad Adomėno modelis diskriminuoja kitus modelius, bet tai nereiškia, kad Adomėno modelis diskriminuotinas, visuomenei negalima primesti vieno modelio, kuris kažkieno įsitikinimu yra geras.
Adomėnas matomai apie teisę nieko nenutuokia, o ir referendumas yra brangus ir vargu ar tokiais klausimais tinkamas, nes valstybė atstovauja visų savo piliečių nuomones, ne daugumos ar mažumos. Jei valstybė skaitysis tik su vienos pusės nuomone – tai tokia valstybė ilgai netemps, ir bus daug nepatenkintų.
Pagal senovės baltus tradicinė šeima poligaminė? Iš kur čia ištraukei? Gal tada jau galėtum pateikti pavyzdžių, taip pat, kuriuo metu taip būta ir kur? Nebent nesupranti ką reiškia žodis “poligamija” arba kažką maišai.
Tiesiog konserveriai prisigudravo: reikėjo tiesiai šviesiai pasakyti įstatymu, kad tos pat lyties asmenų bendram gyvenimui įforminti bus ne santuoka, o partnerystės sutartis leidžiama, o tokios sutarties dalyviams nebus taikomos šeimai skiriamos lengvatos.
Ir viskas.
nemaišyk žibalo su barščiais.Šeima yra šeima ,o visa kita išmislai.
Aha, o kas yra šeima, tavo manymu? 🙂
pasiskaityk LKŽ.
Na, ir ? 🙂
Tik nesuklysk: lkz.lt sudarytojai – nėra teisininkai ir jie pateikia tik tokias sąvokas, kurios nusistovėjo liaudies sąmonėje per ilgus metus.
Šitaip jie kartais nugrybauja: pvz., jie rašo, kad žydai – tauta, taip preziumuodami, kad kiekvienas žmogus būtinai priklauso kokiai tai tautai. Deja, yra ne taip žydai nėra tauta.
Apie šeimą jie rašo, pvz., kad tai – artimų giminaičių grupė.
Tą patį ir aš sakau.
Bet ar nebus šeima, jei kokia senikė, kaip kartais būna, augina, kad ir svetimą vaiką, bet kaip savo?
Bus.
Kas kita, kad mes visi skiriam šeimą pagal jos paskirtį – būti visuomenės ląstele, t.y. ji daugina visuomenę – kaip ir mūsų kūno ląstelės vis atsinaujina ir taip leidžia organizmui išgyventi.
Todėl, mano manymu, vienos lyties asmenų gyvenimas kartu valstybės lygmeniu neturėtų būti laikomas šeima (jau rašiau), jiems nebūtų leidžiama bendro gyvenimo įforminti santuoka, kas prieštarautų santuokos (išrasta žydkrikščionių 🙂 ir skirta įforminti tokią šeimą, tikslu dauginti visuomenę) esmei, o galėtų būti leidžiama tai įforminti partnerystės sutartimi, kuri CK yra ir dabar – tai ūkinė sutartis ir ji tinka įforminti bendro ūkio vedimą.
Ar tokie asmenys save laikys šeima, ar ne – niekam tai neturėtų būti įdomu, nes taip įforminti bendrą gyvenimą gali ir vyras su moterimi, bet valstybė pagal partnerystės sutartį gyvenantiems neturėtų taikyti šeimai skiriamų lengvatų.
Šie asmenys tiesiog gyventų pagal tokias taisykles, kurias nusistatytų, sudarytų tą sutartį – kaip yra ir kitas sutartis sudarančių tarpusavyje atveju.
Ar pakankamai aiškiai paaiškinau?
supratau- laikot save paskutine instancija.Aukščiau už tautą ,už kalbininkus ir kita .tad suprantama kodėl taip neigiat Dievą.Jums dviese tikrai ankštoka būtu.deja iškriypėlis yra tik iškrypėlis ir ne daugiau.
Tu – ne tauta, nes tu – nemokša.
Tauta yra protinga – ne taip kaip tujen. 🙂
Todėl geriau patylėk, kada protingesni šneka.
Ar aiškiai pasakiau?
o kas tai ?.tamstos argumentai? Ir kas nusprendė esant protingesniu už kitus .Tik rodos pamirštat , kad visados vienu kvailiu daugiaunegu galvoji.Pyksti -vadinasi esi neteisus.
Pasisakei apie save, vaike.
Ir kas nėra durnas, tas suprato kuriam biesui buvo sugalvota ta konserrverių koncepcija – prieš p.
Tai ir reikėjo tiesiai šviesiai pasakyti kas reikia, o ne durnavoti.
Todėl KT labai lengvai juos pastatė į vietą, nes pas juos, kaip matau, teisininkai neturi balso.
Kitaip tokių nesąmonių nebūtų daleidę.
Jei konserveriai antiek durni, kad patys nesugeba tinkamai suformuluoti savo minčių, tai tepaskaito čia ir atsakymas yra gatavas.
Aha, jau alkas.lt bijo konserverių kritikos.
Nori tik ditirambų.
Kuriam galui tada komentarai?
Pasidarykite kaip prantavykai – be komentatorių ir būsite teisiausi, nes niekas negalės ištarti nei žodžio. 🙂
Kuriam galui tada komentarai ?
Reikėtų, galbūt, to paklausti to komentatoriaus Juozo Prasausko. Jis ,galbūt, atsakytų optimistiškai.
Pvz. pesimistas filosofas Arvydas Šliogeris (kažkada skaičiau kažkur jo straipsnį), sakė, kad aplamai prasmės klausimas yra savaime beprasmis, jo neturėtų būti… Ir tuomet būsi laimingas….
Nors, vėl gi, kada žydkrikščioniška Lietuva buvo laiminga ? Juk konservatoriai – tai žydkrikščionys demokratai ?
Jūs ir vėl esate teisus: visa esmė – konnserveriai yra žydkrikščionys.
Iš čia ir visas blogis.
Na va ir atsiskleidė, to ,,tikrojo lietuvio” tolerastija, kuri seniai buvo aiski,,,bėk į delfi,varguoli, o ne čia trydaliok..
Pats tu esi pederastas.
O šnekant apie teisę reikėtų, visų pirma, nors paprasčiausias sąvokas perprasti.
Kad ir tai, jog jei yra dvi atskiros sąvokos (šeima ir santuoka, kuri prasidėjo tik nuo krikščioniškų laikų), tai jos negali būti tas pats.
Tai turėtum suprasti ir tu – grioviakasys.
Seimūnams, gi, jei jie tiek nesugeba suprasti, reikia kuo greičiau bėgti iš seimo ir apsikasti lapais iš gėdos. 🙂
Jeigu kas nors sako, kad nepatinki, tai reiškia, kad prie altoriaus neves ?
Čia taip chitrai pasakei, kad net nesupratau. 🙂
Norėjau pasakyti, kad labai gerai, kai nesistengiama kažkam patikti – nėra reikalo .
Lietuva pirmiausia!, kaip sako komentatorius Juozas Prasauskas.
Lietuva pirmiausia!, kaip sako komentatorius Juozas Prasauskas.
Na ir kas, kad jis sako ?
Teisingai (!) sako.
O tiesa niekada nepamaišys.
Jos bijo tik visokie žulikai.
Pvz., žydkrikščionys. 🙂
Šiaip tai hansai iš Lietuvos išsinešdino dar 1944 metais.
Nebelauk.
Tai kur gi jūs, “gudročiai”, tesugebantys giedoti konserverių chore?
Esat konserverių šnipai naujos partijos tinklapyje? 🙂
Tada – rankas aukštyn, kojas į kišenę. 🙂
Ir iš čia – žengte marš.
Vien du, viens – du, dainą. 🙂
Ko nedainuojat, klipatos?
Nesugebat?
Dainų nežinot?
O šitą žinot:
šoko senis,
šoko boba –
kol nutrūko
seniui voga. 🙂
Įdomu daugiau būtų išgirsti apie poligamija baltų šeimoje – nesu dar susidūręs su tokia idėja.
Tiesa – su laikais keičiasi ir moralinės nuostatos bei jų suvokimas, problema ta, kad šiandien Lietuva tik godžiai ryja viską ką vakaruose vadina “progresu” ir nė velnio negalvoja apie pasekmes (dar labiau nei vakarai). Ir tos nuostatos yra naikinančios tautas – gėjai(kuriuos reikia populiarinti jau darželiuose) vaikų nedaro, progresyviai moteriai vaikai – ne lygis, gal derinant su karjerizmu vienas koks ir išeis; berniukams/vyrams nuolat brukamas “alfa patino” modelis, kur jis turi eit per visas iš eilės, taip didindamas infantilizmo epidemiją. Ir visa tai aprišama vėlgi progresyviu eurosajūzo modeliu – įsivešim negrų, daugiau privilegijų gėjams (http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/mazeja_lietuviu_atsivesime_afrikieciu/ ; http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/pabuges-musulmonu-ir-geju-seimu-antpludzio-seimas-stabdo-es-direktyvu-perkelima-i-lietuvos-teise-56-169582 ) O ką dabar valstybė daro – skaitosi ne tik su vienos pusės nuomone? Ir visa tai sudėjus, realiai tiki kad valstybė ilgai temps? “Statistikos departamento prognozės sako, kad Lietuvoje 2030 metais beveik trečdalis gyventojų bus vyresni nei 60 metų. Asmenų virš 80 metų skaičius Lietuvoje iki 2030-ųjų padidės 156 procentais – nuo 100 000 iki 156 000″… ką dar pridėti? Atsimeni vieno kacapo išsakytą pažadą: “Lietuva bus, tik be lietuvių”?