Liepos 29 d. Lenkija paskelbė Smolensko tragedijos tyrimo ataskaitą. Joje teigiama, kad 96 žmonių gyvybes nusinešusios nelaimės priežastimi yra lėktuvo pilotų klaidos. Tačiau Lenkijos pareigūnų teigimu dalį kaltės turi prisiimti ir Rusija. Ataskaitoje teigiama, kad dėl praėjusiais metais Smolenske įvykusios aviakatastrofos, per kurią žuvo prezidentas Lechas Kačynskis (Lech Kaczynski) yra kalti ir Rusijos oro uosto dispečeriai bei prastas oro uosto apšvietimas.
Tuo tarpu šių metų pradžioje paskelbtoje oficialioje Rusijos tyrimo ataskaitoje kalta dėl avarijos pripažįstama vien tik Lenkijos pusė.
Lenkija pripažįsta, kad šalies vadovybę gabenusio lėktuvo „TU-154” pilotui pritrūko patirties leistis sudėtingomis oro sąlygomis. Tačiau tuo pačiu teigiama, kad Smolensko oro uosto apšvietimas buvo „defektyvus ir nepakankamas“, o oro kontrolės pareigūnai suteikė besiruošiančio leistis orlaivio komandai „klaidinančią informaciją“.
Be to, ataskaitoje atkreipiamas dėmesys, kad greta Smolensko oro uosto teritorijos augančių medžių aukštis neatitinka nustatytų saugumo reikalavimų.
Komisijai rengusiai ataskaitą vadovavo Lenkijos vidaus reikalų ministras Ježis Mileris (Jerzy Miller). Į jos sudėtį įėjo 34 nariai – karinės ir civilinės aviacijos ekspertai, tarptautinės ir Lenkijos nacionalinės teisės ekspertai, orlaivių pilotai bei muitinės ir saugumo pareigūnai.
Prezidentas Lechas Kačynskis su kitais lenkų pareigūnais katastrofos dieną vyko į sovietų pajėgų Katynės miške prie Smolensko 1940 metais įvykdytų masinių Lenkijos karininkų žudynių minėjimui skirtą renginį.
Ką jie čia nusprendė – juk jiems liepė skristi į kitą aerodromą.
Tai pamiršo?
Kas liepė? Rusai?
Dispečeris.
Lyg ir neteko to girdėti. Gal nuorodą galite duoti?
Tai tas su kuriuo lakūnai palaikė ryšį – bent du kartus jiems sakė, kad skristų į kitą aerodromą. Buvo rašyta tada, tuoj po įvykio.
Matyt, nujautė, kad esant rūkui ir kitoms nepalankioms sąlygoms, leistis gali būti pavojinga.
O lakūnai tarpusavyje šnekėjo, kad jiems leistis būtina (lyg ir neatleistų, jei nenusileistų).
Vienžo, nereikėjo su trandalietu (nejau tokia valstybė elitui vežti būtų neišgalėjusi nupirkti lėktuvo kaip reikiant?) vežti šimto žmonių Lenkijos vadų, o, turint tokį “krovinį”, nederėjo tiek rizikuoti – vieta nežinoma, rūkas, nesimato, plius Rusijoje amžinai visokios kliūtys, todėl nereikėjo žiūrėti preziko užsispyrimo – geriau būti gyviems.
Na, tokios versijos negirdėjau. Čia rusų versiją matyt buvo.
Ne rusų – šitai radau mūsų interneto pranešimuose apie tą įvykį.
Tada.
Atsiverskite to meto pranešimus ir rasite.
To meto pranešimų būta pačių įvairiausiu. Mačiau net video kaip ten vaikščiojo kažkokie asmenys ir šaudė dar gyvus avariją patyrusio lėktuvo keliaivius. Tad komisijos išvados, regis, svarbiau už karštas to meto žiniasklaidos publikacijas.
Komisijos išvadų mes nežinome – tik nuotrupas.
Ir niekas ten nešaudė į keleivius – būtų buvę nušautų ir sužeistų..
Dar neaišku ar tame lėktuve, be pilotų, iš viso kas nors buvo. Vis dar galioja nepaneigta versija, jog lėktuvu skrido tik pilotai
🙂