Miglė Nargėlaitė, www.alkas.lt
Mes pamirštame savo mokyklas. Todėl vaikai jų nemėgsta. Ten jie uždaromi dvylikai metų kaip kokie broliai, juodvarniais lakstantys. Ten juos prižiūri pedagogai, kurie ne visada turi pašaukimą jais rūpintis. O mes mokyklas pamirštame. Vargu ar visi žinote, kokia svarbiausių pilietiškumui dalykų – istorijos ir literatūros – mokymo programa? Kiekvieno pilietiško žmogaus pareiga būtų žiūrėti į mokyklą net tada, kai neturite vaikų.
Šiandien skundžiamasi prasta švietimo sistema. Vis dėlto esu linkusi manyti, kad Lietuvos švietimo sistema yra pakankamai gera, nes mūsų moksleiviai susipažįsta su viso pasaulio literatūra ir istorija, priešingai nei daugelio užsienio šalių vaikai. Mūsų vaikai nemano, kad Prancūzija yra Kazachstane, jie puikiai išmano geografiją. Mūsų vaikai nemano, kad A.Hitleris išrado koncentracijos stovyklas, nes jie žino, kad jis jas nusikopijavo iš J.Stalino. Lietuvos vaikai žino, kad visos pasaulio tautos buvo pagoniškos ir nemano, kad prieš krikščionybę nebuvo nieko. Dėl šios priežasties sistema veikia puikiai. Turime tik vieną bėdą – mums nesvarbu tą programą įgyvendinti.
Norėdami įkvėpti pasididžiavimą savo tauta ir susidomėjimą Lietuvos istorija, turėtume išmokti pateikti ją žaidimo forma. Istorijos pamokos neturėtų būti vadovėlio skaitymas ir atsakinėjimas į parengtus klausimus. Tai turėtų būti koncertai, pažintiniai vaidinimai, šventės. Pavyzdžiui, apie žalgirio mūšį pasakoti būtų galima aprengus vaikus šarvais, padalinus į lietuvius ir kryžiuočius ir liepus atkartoti mūšio eigą. Tai vis geriau, nei braižyti ją ant lentos. Žinoma, vieni mokytojai nėra pajėgūs to padaryti, todėl ir sakau – atsigręžkime į mokyklą, pasisiūlykime patys.
Šiandien verkiama, kad mūsų mokyklose nemokoma etnokultūros. Tad eikime mokyti patys. Kiekvienas, besidomintis baltų tikėjimu, tikiu, kad yra pajėgus papasakoti apie savo tikėjimą, tik kažkodėl nenori to daryti.
Labai puikus pasiulymas.
Esu pastebėjęs, jog šiais – sunkiais laikais dauguma žmonių sunkiai rūpinasi tik SAVIMI, gyvena tik SAU.
Todėl tikrai niekur neis ir su niekuo nieko sunkiai nesidalins…
Tik patriotai, va, jie, tai be didelių sunkumų nesunkiai pėsti nueis 100 kilometrų, kai tuo metu kaimynai kepsis blynus…
Vienintelė mokytoja mums visiems yra Gamta,tik Gamtos puslapis yra kiekvienas prasmingas.
Reikia atsiminti,kokiu tikslu ir kada buvo įvesta Lietuvoje “mokykla” ir kas ją įvedė,ir nuo kada ją padarė privalomu mokslu,ir koks siekis buvo jos.??
Tada ir aiškiau bus,kokia “kryptimi”ten “mokami” (kvailinami) vaikai.
Aš už “savarankiško mokymo namuose” programą..;)
Taigi – savarankiško mokymo ( SAVO ?) namuose programą ?
Taigi – vėl tas blyninis egoizmas…
na ir kas, kad pirmas mokyklas įkūrė krikščionys? Siūlot nemokyti savo vaikų? nesąmonė, paversit juos asocialiais. O dėl krypties tai sakau – eikite ir mokykite. ir bus jūsų kryptis.
“Alkas” atlieka švietėjišką, savotišką pedagoginę veiką Baltų lygmeniui apibrėžti.
Po kai kurių jo publikuotų stiprių straipsnių – jauties, kaip po geros paskaitos ar kavos.
Desertui – komentarai.
Liuks.
“Kiekvienas, besidomintis baltų tikėjimu, tikiu, kad yra pajėgus papasakoti apie savo tikėjimą, tik kažkodėl nenori to daryti.”
Tačiau, vistik, tas “kažkodėl” – tai kodėl ?
čia potekstė. Manau todėl, kad yra, kaip vaižgantas pasakytų, tingūs, nepilietiški, stori nevykėliai. Labiausiai – tingūs.
”Mūsų vaikai nemano, kad A.Hitleris išrado koncentracijos stovyklas, nes jie žino, kad jis jas nusikopijavo iš J.Stalino.” ka jau kalbeti apie vaikus kai pati Migle net nezino is kur tiek adolfas tiek juozapas tas stovyklas pasieme, be to HITLERIS NEKOPIJAVO, O MOKESI KAIP JAS PAGERINTI…bolsevikai jas ikure pasieme pavyzdi is britu imperijos
”Lietuvos vaikai žino, kad visos pasaulio tautos buvo pagoniškos ir nemano, kad prieš krikščionybę nebuvo nieko.”…Migle tu Migle, pagonimis buvo vadinami tik Senojo Ariju-Lietuviu tikejimo zmones, bet ne animistai ar kiti iki krikscioniskieji tikejimai