Iki šiol uždara ir tik Lietuvos geležinkelių veiklai tarnaujanti ~40 hektarų teritorija Naujamiestyje atsivers miestui. Vizija, kaip ši istorinė ir pramininė miesto erdvė galėtų būti pritaikyta naujam gyvenimui, dar tik kuriama, o tai – puikus metas į įsitraukti ir miestiečiams. Gyventojai kviečiami dalyvauti apklausoje ir išsakyti savo pasiūlymus teritorijos pokyčiams iki vasario 16 d.
„Vilniaus plano“ ir Vilniaus miesto savivaldybės organizuojamos apklausos tikslas – supažindinti visuomenę su planuojamu teritorijos pertvarkymu ir paskatinti įsitraukti į Grįžračio teritorijos pertvarkymo programos formavimą.
Įdomiausias iš teritorijoje esančių statinių – išskirtinės architektūros lokomotyvų remonto depas, kuris įtrauktas į nekilnojamų kultūros vertybių sąrašą. 1905 m. pastatytas pusapskritimio formos mūrinis pastatas buvo skirtas garvežių priežiūrai ir remontui. Vienu metu grįžratis galėjo aptarnauti 30 garvežių.
Tai vienintelis tokios konstrukcijos ir dydžio garvežių depas Vilniaus geležinkelio stoties ruože. Šiuo metu grįžratis savo funkcijų nebeatlieka, o su teritorijos konversijos projektu bus ieškoma naujų pastato pritaikymo galimybių. Tiesa, jau ir dabar ši unikali vieta traukia menininkus ir įkvepia pamatyti geležinkelių pramonei naudotą pastatą kitomis akimis.
Atsižvelgiant į esamus duomenis ir visuomenės apklausą, ateityje galėtų būti skelbiamas urbanistinis konkursas, kurio dalyviai turėtų pateikti viziją, kaip ši keliasdešimties hektarų zona turėtų būti integruota ir pritaikyta miesto reikmėms, sukuriant visiškai naują, aktyvią miesto dalį.
Planuojama, kad ateityje susidomėję teritorijos pokyčiais miestiečiai turės ir daugiau galimybių susipažinti su iki šiol uždara teritorija bei prisidėti prie teritorijos konversijos idėjos plėtojimo.