Grėsmę nacionaliniam saugumui sukeliantys verslai turi prisiimti atsakomybę (5)

Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė | S. Žumbio nuotr.

Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė | S. Žumbio nuotr.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) teigiamai vertina Vyriausybės žingsnį įvesti prievolę dėl COVID-19 testuoti iš trečiųjų šalių atvykstančius darbuotojus ir taikyti jiems privalomą keturiolikos dienų atskirtis. Tuo tarpu tokių darbuotojų daugiausiai atsivežančių transporto verslininkų ir jų atstovų komentarus, jog už tai neva turi būti apmokėta iš valstybės biudžeto, LPSK vertina itin neigiamai.

„Tai būtų trigubas Lietuvos gyventojų apiplėšimas“, – komentuoja LPSK pirmininkė Inga Ruginienė. Ne paslaptis, jog tolimųjų pervežimų sektorius naudojasi išskirtinėmis sąlygomis dėl lengvatų komandiruojamiems darbuotojams: „Didžiąją dalį jų atlyginimų sudaro neapmokestinami dienpinigiai, o tai nuostolis tiek patiems vairuotojams dėl mažesnių pensijų ir kitų išmokų, tiek valstybės biudžetui. Antra vertus, iš vargingesnių šalių atvykstantiems darbuotojams mokami mažesni atlyginimai, taip vietiniams užkertant kelią derėtis dėl didesnių algų. O dabar dar norima visų mūsų pinigais susimažinti nuostolius, atsirandančius saugant visų mūsų sveikatą“.

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, jog maždaug pusė iš 80 tūkstančių Lietuvos transporto įmonių vežėjų yra trečiųjų šalių piliečiai. Tuo tarpu liepos 15 dienos duomenimis registruotas nedarbas Lietuvoje siekė 12,6 proc. „Visiškai aišku, jog ne darbuotojų trūkumas mūsų šalyje verčia verslininkus dairytis į trečiąsias šalis, o tai, kad juos lengviau išnaudoti už gerokai mažesnius atlygius“, – sako I. Ruginienė.

Profesinių sąjungų neįtikina „Linavos“ pareiškimas, jog „Hegelmann Transporte“ nustatyti koronaviruso atvejai iš Uzbekijos atvykusiems asmenims, yra tik vienos konkrečios įmonės klaida.  „Jau ne pirmi metai tolimųjų pervežimų įmonės atleidinėja vietinius vairuotojus juos pakeisdamos įvežtiniais darbuotojais, kurie sutinka dirbti bet kokiomis sąlygomis. Tai, kad šiame kontekste išryškės ir su pandemija susijusios problemos, buvo tik laiko klausimas. Tiek šis, tiek anksčiau Nemenčinės transporto įmonėje tirtas atvejis – tik ledkalnio viršūnė“, – sako LPSK vadovė.

LPSK įsitikinusi, jog šalies gyventojų sveikata ir saugumas jos valdžiai turi būti pirmoje vietoje, ir bet kokią grėsmę privaloma vertinti atsakingai. Todėl verslai, kurie dėl nežabojamo pelno siekimo sukelia grėsmę nacionaliniam saugumui, turi prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, o ne perkelti juos valstybei.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , .

5 komentarai

  1. Romas:

    Ši moteris puikiai atlieka savo darbą. Kad taip daugiau tokių valdininkų, tada tie simbioziniai ryšiai tarp oligarchų ir politikų imtų trūkinėti, mažėtų korupcijos.

  2. Pajūrietis:

    Toks katalikiškas kraštas ir toks beribis, liguistas gobšumas.

  3. ŽEMAITIS:

    Mat atrodo, kad didenę grėsmę šaliai (ne saugumui, o jos demografijai ir ekonomikai) kelia profsąjungos.
    Niekaip nesuprantu, kodėl šalyje taip sureikšminti šie neskaitlingi leftistiniai “darbo laiudies” susibūrimai?

  4. Gintaras:

    Kaip galima remti nesąžiningą, nepagrįstą ” event 201″ verslininkų suplanuotą pandemijos parodiją? Vokietijos teisininkai vykdo tyrimą dėl covid pandemijos falsifikuotumo, surinkta daug gydytojų, klinikų vadovų, teismo med. vadovų, mokslininkų išvadų apie melą, skleidžiamą iš vyriausybės https://en.corona-ausschuss.de/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: