Birželio 23 d. Seimas apsvarstęs, pritarė naujos redakcijos Lobistinės veiklos įstatymo projektui. Už balsavo 58, prieš –3, susilaikė 24 Seimo nariai.
Svarstomu projektu tobulinamas lobistinės veiklos teisinis reguliavimas, didinamas jo efektyvumas ir veiksmingumas, lobistinės veiklos priežiūros efektyvumas, užtikrinant lobistinės veiklos skaidrumą ir išviešinant poveikio darymą teisėkūrai.
Projektu siūloma aiškiau sureguliuoti ir išplėsti įstatymo taikymo sritį, siekiant apimti visas veiklas, kurios pagal turinį laikytinos lobistine veikla. Siūloma nustatyti, kad lobistine veikla nelaikoma viešųjų juridinių asmenų, tiesiogiai nurodytų specialiuose įstatymuose, veikla, tenkinanti viešąjį interesą.
Projektu siūloma aiškiau apibrėžti asmenų, kuriems lobistine veikla siekiama daryti įtaką, ratą ir diferencijuoti šių asmenų atžvilgiu vykdomos lobistinės veiklos priežiūrą.
Siekiant sudaryti geresnes galimybes vykdyti lobistinės veiklos priežiūrą, siūloma nustatyti asmenų, kuriems lobistine veikla siekiama daryti įtaką, vadinamąją kryžminę pareigą deklaruoti jų atžvilgiu vykdytą lobistinę veiklą. Respublikos Prezidentas, Seimo, Vyriausybės nariai, viceministrai, Vyriausybės, ministerijų kancleriai, parlamentinių politinių partijų vadovai, merai, savivaldybių tarybų nariai, savivaldybių administracijų direktoriai ir jų pavaduotojai privalėtų deklaruoti jų atžvilgiu vykdytą lobistinę veiklą dėl kiekvieno teisės akto projekto Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ne vėliau kaip per septynias dienas nuo lobistinės veiklos dėl konkretaus teisės akto projekto pradžios.
Valstybės pareigūnai, valstybės tarnautojai ir kiti asmenys, kurie pagal teisės aktų nustatyta tvarka jiems suteiktas pareigines funkcijas dalyvauja rengiant, svarstant ir priimant teisės aktus, privalėtų deklaruoti jų atžvilgiu vykdytą lobistinę veiklą dėl kiekvieno teisės akto projekto institucijų, kuriose šie asmenys dirba, vadovams ar jų įgaliotiems atstovams ne vėliau kaip per septynias dienas nuo lobistinės veiklos dėl konkretaus teisės akto projekto pradžios (žodinio ar rašytinio (taip pat ir elektroninėmis priemonėmis) teisės akto projekto nuostatų aptarimo su lobistu) atitinkamų institucijų vadovų nustatyta tvarka.
Siekiant aiškiau apibrėžti, kas laikomas lobistu, taip pat aiškiau sureguliuoti juridinių asmenų, vykdančių lobistinę veiklą, klausimus, į lobisto sąvoką siūloma papildomai įtraukti juridinius asmenis, kurie, prieš įrašant į lobistų sąrašą, turėtų nurodyti fizinius asmenis, veiksiančius juridinio asmens vardu. Taip pat siūloma įtvirtinti lobistinės veiklos naudos gavėjo sąvoką.