Elektromobilių palyginimas: kurių geriausias kainos ir kokybės santykis? (0)

Elektromobilių palyginimo nugalėtojas Peugeot e-208 | Velocita media nuotr.

Elektromobilių palyginimo nugalėtojas Peugeot e-208 | Velocita media nuotr.

Elektromobilių pardavimas auga ir žmonės vis dažniau svarsto įsigyti ekologišką transporto priemonę. Prieš penkerius metus elektromobilis buvo įsivaizduojamas tik kaip antras šeimos automobilis, dabartinės jų galimybės leidžia tapti pagrindine transporto priemone – daug šiuolaikinių modelių viena įkrova gali įveikti po 300–400 kilometrų, o talpa bei salono erdve nenusileidžia analogiškiems automobiliams su vidaus degimo varikliais.

Kaip išsirinkti geriausią elektromobilį iš parduodamų Lietuvoje? Lyginant – taip išryškėja vienų privalumai ir atsiskleidžia kitų minusai. Tad šiame straipsnyje pateikiamas dešimties Lietuvoje parduodamų naujų elektromobilių lyginimas pagal objektyvius techninius duomenis. Visų kaina – iki 40 tūkst. Eur ir visus galima įsigyti jau dabar arba bus galima artimiausiu metu.

Dešimtuke yra šie modeliai: „Honda e“, „Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona“, „MINI Electric“, „Nissan LEAF“, „Peugeot e-2008“, „Peugeot e-208“, „Renault Zoe“, „Volkswagen e-Up!“ ir „Volkswagen ID.3“. Kai kurie turi versijas su kelių tipų baterijomis ir varikliais, tačiau šiame palyginime yra patys pigiausi baziniai modeliai.

Greičiausias nebūtinai važiuoja toli

Greičiausias elektromobilis tarp kainuojančių iki 40 tūkst. Eur yra „MINI Electric“ – 100 km/val. greitį jis pasiekia vos per 7,3 sek. Šiek tiek atsilieka „Nissan LEAF“ (7,9), „Peugeot e-208“ (8,1) ir „Peugeot e-2008“ (8,5), o kiti įsibėgėja daugiau nei per 9,5 sekundės.

Galingiausius variklius turi taip pat MINI bei „Nissan“ modeliai (atitinkamai 184 ir 150 AG), o didžiausią sukimo momentą pasiekia „Hyundai Kona“ (395 Nm).

Vienas svarbiausių dalykų renkantis elektromobilį yra jo baterijos talpa ir nuvažiuojamas atstumas papildomai neįkrovus. Čia lyderiai yra prancūzų gamintojai: „Renault Zoe“ bei „Peugeot e-208“. Į panašaus dydžio miesto hečbekus montuojama atitinkamai 54,7 ir 50 kWh talpos baterija, o viena įkrova jie nuvažiuoja 395 ir 340 km. Nedaug nuo jų atsilieka ir „Volkswagen ID.3“, „Peugeot e-2008“ bei „Hyundai“ automobiliai.

Tačiau norint keliauti toli, svarbus kriterijus yra baterijos įkrovimo greitis. Ir čia nepralenkiami yra „Peugeot“ – abu šio gamintojo elektromobiliai gali būti įkraunami 100 kW galia, o antroje vietoje esantis „Honda e“ – vos 60 kW. Tai reiškia, kad kiekvienas sustojimas baterijai įkrauti su „Peugeot“ elektromobiliu truks beveik dukart trumpiau nei su „Honda“.

Elektromobilių veiksmingumas vertinamas kilovatvalandėmis, kurių reikia šimtui kilometrų įveikti. Tai yra panašus rodiklis kaip įprastų modelių degalų sąnaudos, tik skirtumai tarp elektrinių transporto priemonių nėra tokie dideli. Pavyzdžiui, pats galingiausias „MINI Electric“ (184 AG) šimtui kilometrų įveikti sunaudos 18 kWh energijos, o mažiausiai galingas „Volkswagen e-Up!“ (83 AG) – 16,2 kWh. Patys veiksmingiausi šio sąrašo elektromobiliai, vidutiniškai suvartojantys mažiau nei 16 kWh energijos šimtui kilometrų įveikti, yra abu „Hyundai“ modeliai bei „Peugeot e-208“. Efektyvumo duomenys naudoti iš elektromobilių palyginimo duomenų bazės ev-database.org.

Elektromobilių techniniai duomenys | Velocita media nuotr.

Elektromobilių techniniai duomenys | Velocita media nuotr.

Svarbiausias kriterijus – kaina

Daugelio elektromobilių kainas jau skelbia patys gamintojų atstovai, tačiau vieno modelio skaičiuota orientacinė kaina Vokietijos rinkoje – tai „Volkswagen ID.3“. Galutinė jo kaina Lietuvoje neturėtų itin skirtis nuo vokiškosios.

Vertinant pagal kainą geriausiųjų trejetukas atrodo taip: „Volkswagen e-Up!“ (23 390 Eur), „Peugeot e-208“ (29 800 Eur), „Volkswagen ID.3“ (30 000 Eur). Tačiau ką už tą kainą gauna klientas?

Pigiausias elektromobilis yra trečias nuo sąrašo pabaigos ir pagal nuvažiuojamą atstumą. Tačiau „Volkswagen ID.3“ yra trečias nuo jo pradžios, o „Peugeot e-208“ – netgi antras. Vertinant jų praktiškumą – bagažinės talpą – nežiba nė vienas, o lyderių pozicijose įsitaisę didesnis hečbekas „Nissan LEAF“ bei miesto krosoveris „Peugeot e-2008“.

Apibendrinant techninę informaciją kiekvieno kriterijaus lyderiai buvo vertinami balais – už pirmą vietą skiriami 3, už antrą – 2, už trečią – 1. Pavyzdžiui, vertinant bazinę kainą 3 balus gavo „e-Up!“, du – e-208, o vieną – ID.3. Vertinant galingumą tris balus gavo „MINI Electric“, du – „Nissan LEAF“, o vienas balas buvo padalintas net penkiems elektromobiliams.

Susumavus visų devynių kriterijų rezultatus (įsibėgėjimo, nuvažiuojamo atstumo, galios, sukimo momento, kainos, įkrovimo galios, baterijos talpos, veiksmingumo, bagažinės talpos), daugiausia balų surinko „Peugeot e-208“ – pagal du kriterijus jis liko trečias, dar du – antras ir po kartą dalijosi pirmą, antrą ir trečią vietas. Antrą vietą užėmė „Nissan LEAF“, o trečią ir ketvirtą pasidalijo krosoveriai „Hyundai Kona“ bei „Peugeot e-2008“.

Panašius rezultatus atspindi ir praėjusį savaitgalį vykusios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“. Jose nugalėjo „Peugeot e-208“, o kiti panašaus dydžio bateriją bei kainodarą turintys modeliai nežymiai atsiliko.

Elektromobilių palyginime surinkti taškai | Velocita media nuotr.

Elektromobilių palyginime surinkti taškai | Velocita media nuotr.

Visas elektromobilių dešimtukas pagal surinktus balus:

1. „Peugeot e-208“: 10,2

2. „Nissan LEAF“: 9

3–4. „Hyundai Kona“ ir „Peugeot e-2008“: po 6,2

5–6. „MINI Electric“ ir „Renault Zoe“: 6

7. „Hyundai Ioniq“: 3,2

8. „Volkswagen e-Up!“: 3

9. „Honda e“: 2,2

10. „Volkswagen ID.3“: 2

Kategorijos: Gamta ir ekologija, Gamta ir žmogus, Mokslas, Technika ir technologijos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: