Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Andrius Kupčinskas, Audronius Ažubalis ir Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į Valstybės saugumo departamentą (VSD) ir Kultūros paveldo departamentą (KPD) dėl Kaune esančio S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo viešosios įstaigos panaikinimo ir prijungimo prie parkavimo įmonės.
Kauno savivaldybės taryba šią savaitę priėmė sprendimą dėl viešosios įstaigos S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo pertvarkymo į biudžetinę įstaigą. Šis pertvarkymas – aerodromo reorganizavimo pirmas žingsnis siekiant jį prijungti prie BĮ „Parkavimas Kaune“. Nors teigiama, kad, atlikus reorganizaciją S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas galės „pilnai disponuoti turtu, jį įveiklinti bei gauti papildomas pajamas“, tačiau šis objektas yra įtrauktas į Nacionaliniam
saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto sąrašą, taip pat yra kultūros paveldo objektas. Aerodromo teritorijoje taip pat veikia Karinių oro pajėgų (KOP) aviacijos bazės Paieškos gelbėjimo posto statiniai ir technika. Taip pat aiškinamajame rašte buvo nurodyta, kad sprendimo projektas nederintas su atsakingomis institucijomis ir specialistais.
„Kyla pagrįsta abejonė, ar tokios nacionaliniam saugumui reikšmingos infrastruktūros prijungimas prie BĮ „Parkavimas Kaune“ yra suderinamas su šiai infrastruktūrai keliamais reikalavimais saugumo srityje bei kultūros paveldo objekto apsaugos reikalavimais, ar aerodromo teritorija nebus naudojama šalutinėms funkcijoms, ar jos neužgoš automobilių parkavimo paslaugos ir teritorijos panaudojimas nekilnojamo turto plėtojimo projektams. Reikia priminti, kad ankstesnėse kadencijose Savivaldybė ir tuometinės A. Kubiliaus ir A. Butkevičiaus Vyriausybės pasiekė susitarimą, kad Savivaldybė pastato ir įrengia naują KOP bazę S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome, o Vyriausybė perleidžia Miesto plėtros planams ir kitoms funkcijoms 30 ha Fredos teritoriją, iš kurios buvo iškelta KOP bazė. Dabar atlaisvinta Fredos teritorija lyg užmiršta, neįsisavinta, tačiau pirmiausia imamasi likviduoti netoliese esantį Aerodromą“, – teigia parlamentaras A. Kupčinskas.
Seimo narys A. Ažubalis pažymi, jog tokie sprendimai – šalies istorijos suvokimo stoka.
„Tai apgailėtinas įvykis liudijantis pagarbos mūsų istorijai stoką arba tiesiog jos nežinojimą. Kauno aerodromą Pirmojo pasaulinio karo metais, 1915-aisiais, įkūrė vokiečiai, o iškovojus nepriklausomybę čia užgimė Lietuvos karo, sporto ir civilinė aviacija. Šimtmetį neseniai paminėjęs aerodromas tokiu Savivaldybės sprendimu ne tik netenka istorinio S. Dariaus ir S. Girėno vardo, bet ir siunčia prastą žinią NATO sąjungininkams, kurie anksčiau ne kartą naudojosi aerodromu pakeliui iš Lenkijos skrisdami į Zoknius“, – sakė A. Ažubalis.
S. Dariaus ir S. Girėno vardo netenkantis aerodromas yra pripažintas saugomu architektūriniu, urbanistiniu, inžineriniu, istoriniu paminklu, įtrauktas į Europos įdomiausių atskristi aerodromų sąrašą. Šio objekto vertingosios savybės yra kilimo-tūpimo tako ir riedėjimų takų tinklas, sraigtasparnių kilimo-tūpimo aikštelės, statiniai ir techniniai įrenginiai.
Procesas jau vyksta,senovinių automobilių muziejus išvytas ir dar gavo baudą už pavėlavimą išsikraustyt…ABUKAESas siautėja…
Tame nieko blogo nematau. Lietuvai aerodromų tikrai pakanka. Tad jei yra toks poreikis – galima jungti.
Na, o minėti krikdemai jau seniai mažina Tėvynės sąjungos populiarumą jaunimo tarpe. Būtų puiku, jei jie pasektų paskui Dagį.
Tikrai nieko blogo, jei lietuvybės istorinių ir tautinių ženklų naikinimas PRADŽIAI iš Vilniaus persimes į Kauną. Na, o iš Kauno, tartum saulės spinduliai, bus į visą Lietuvą išspinduliuotas. Taip greičiau bus darbas nudirbtas.
Kiek galima čia su tuo lietuviškumu terliotis, laiką gaišinti! Tegu greičiau atlaisvina kelią aukštesnei civilizacijai!
Oi kokios gilios tų aerodromų šaknys – tiesiog LDK formavimosi pradžią mena.
O jei rimtai – tai elementarus, nieko bendro su mūsų etninėmis šaknimis neturintis techninis irenginys. Negi kikveinam jų po atskirą musiejų įsteigsim. Prabanga, ir be to – kam toks muziejus bus įdomus? Niekam. Tad teritorija reikia naudoti optimaliai ir neperkrauti jos techniniais įrenginiais. O tai tuoj visus geležinkelius, elektros stulpus ir dar kąką saugoti imsim. O gal net atsiras tokių, kurie juose ižvelgs tautiškumo pagrindą…
Na, tai susiję su mūsų tautiečių tarpukario pasiekimais, su tikrais didvyriais, pasiryžusiais tam, ką ne kiekvienas gali. Sudėjus visų, tada dėl Lietuvos kažką išskirtinio, žinių, drąsos, valios, pasiaukojimo reikalaujančio, gaunasi tikrai garbingas vos neseniai Nepriklausomybę gavusios visuomenės paveikslas? Kas yra tinkamesnio lakūnams atminti, jei ne jų veiklos ir palaidojimo mieste jų vardu pavadintas aerodromas?