Vilniaus savivaldybė sieks, kad iki 2030-ųjų kelionės pėsčiomis mieste ūgteltų iki 29% (0)

Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybė pasitvirtino naują kokybės standartą – patogaus ir saugaus susisiekimo pėsčiomis pasiūlymus projektuotojams, rangovams bei įmonėms, besirūpinančioms miesto infrastruktūra. Kartu su pėsčiųjų poreikiams neabejingais vilniečiais parengti pasiūlymai pravers ne tik planuojantiems ar statytojams, bet ir remontuojantiems pėstiesiems skirtus takus. 

Vilniaus savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis susitiko su infrastruktūros tvarkymo darbus mieste vykdančiomis įmonėmis, seniūnais, savivaldybių įmonių atstovais aptarti naujausio standarto mieste bei pristatyti susisiekimo pėsčiomis projekto rekomendacijas. Rekomendacijos paruoštos ir projektas įgyvendinamas tariantis su Lietuvos pėsčiųjų asociacija,  Lietuvos dviratininkų bendrija ir žmonių su negalia organizacijomis.  

„Šiandien susirinko tie žmonės, kurie realiai kuria Vilnių ir liečiasi prie miesto infrastruktūros. Mes jį statome kartu ir norime tai daryti geriau ir patogiau miestiečiams. Tačiau tam reikia pakeisti įpročius, tvarkas ir nusistatymus. Išleidome rekomendacinį leidinį, kuris padės statybų aikštelėse suprasti, gerai ar blogai vyksta darbai. Mūsų miesto vizija yra, jog nebenorime daryti daugiau kilometrų.  Nesifokusuojame į kiekybę, o norime koncentruotis į kokybę. Dėl to siekiame mažinti remonto darbų skaičių mieste, didinti darbus pagal tinkamai suprojektuotus projektus ir pereiti prie kokybiškų miesto lūkesčius ir vizijas atitinkančių darbų“, – sakė Povilas Poderskis.

Vienas pagrindinių miesto tikslų – užtikrinti, kad kelionės pėsčiomis būtų ne tik saugios, bet ir patogios. Kiekvienas vilnietis ar miesto svečias tam tikru metu yra pėsčiasis, o miesto užduotis – teikti aukštos kokybės paslaugą judėti pėsčiomis visiems – nepaisant jų amžiaus ar galimybių. Siekiama, kad daugėtų keliaujančių pėsčiomis mieste – iki 2030 metų siekiama, kad beveik trečdalis kelionių mieste būtų atliekama pėsčiomis.

Pasak Administracijos direktoriaus, visoms šiuo metu galiojančioms sutartims ir mieste vykstantiems remonto darbams galioja šiandien susitikime pateiktos rekomendacijos ir prašoma jau dabar jomis vadovautis. Pabrėžta, jog ateityje prie visų sutarčių jos bus pridedamos ir ne tik patariama, bet ir bus griežtai reikalaujama jų laikytis.

Siekiama, kad Vilniuje pėsčiųjų infrastruktūra būtų saugi, patogi ir  atitiktų universalaus dizaino principus. Pėsčiųjų takai ir šaligatviai turi būti lygūs, be kliūčių, pritaikyti patogiam ir greitam pėsčiųjų judėjimui. Tinkamai suprojektuota ir įrengta infrastruktūra yra tokia, kuri patogi visiems: žmonėms su negalia, tėvams su mažylių vežimėliais, traumas patyrusiems, vaikams ar senyvo amžiaus, riedėjimo priemones ar aukštakulnius naudojantiems žmonėms, besilaukiančioms moterims ar net tiems, kurie naudojasi mobiliaisiais telefonais.

Susirinkime pristatyti labai tikslūs pasiūlymai ir numatyti pokyčiai pėsčiųjų infrastruktūros gerinimui. Vienas siūlymų – miesto infrastruktūros darbus vykdyti taip, kad tai netrukdytų arba mažiausiai trikdytų pėsčiųjų eismą, todėl ypač pabrėžiami būdai, kaip sudaryti patogias sąlygas eiti šalia vykdomų statybų, atnaujinant šaligatvius ar sankryžas; kaip užtikrinti, kad būtų išsaugomi esami želdiniai ir numatomi nauji medžiai ir krūmai.

Pasiūlymuose pabrėžiamas sklandus darbų vykdymas ir projektavimas, užtikrinant geresnes sąlygas pėstiesiems, kol vyksta darbai – svarbu pasirūpinti saugiais ir patogiais praėjimais pėstiesiems, visus klausimus spręsti atsižvelgus į pėsčiųjų patogumą ir saugumą, palikti pakankamai vietos, pastatyti įspėjamuosius ženklus, saugoti želdinius, užtikrinti įvairių kliūčių nebuvimą praėjimų, šaligatvių ar gatvių srityje.

Pateiktuose pasiūlymuose didelis dėmesys skiriamas žmonėms su regos negalia: visus naujus pėsčiųjų takus būtina pritaikyti ir neregių ir silpnaregių poreikiams, o viešojo transporto stotelėse įrengti įspėjamuosius ir vedimo paviršius. Miesto šaligatvius ir laiptus svarbu paženklinti įspėjamaisiais paviršiais bei ryškiomis juostelėmis, kurios užtikrins saugų ir patogų keliavimą, gatvės ar perėjos kirtimą. 

„Tokie susitikimai savivaldybėje yra būtini, nes tai geriausias būdas iš pirmų lūpų išgirsti, kokie keliami reikalavimai, kas keisis, kas liks, aptariamos klaidos, pristatomi ir diskutuojami gerieji ir blogieji pavyzdžiai. Atvykau kaip įmonės atstovas, tad turėsime susitikimą su mūsų darbuotojais, pasidalinsiu gauta informacija. Visi norime ir siekiame to paties – kad pėsčiųjų standartas visiems būtų vienodas, saugus ir patogus,  visi vienodai jį suprastumėme ir įvertumėme – pėstieji, neįgalieji, vairuotojai ir statybininkai. Tik tokiu būdu pasieksime šiandien aptartus lūkesčius“, – mintimis po susitikimo dalijosi Lietuvos kelių tiesimo bendrovės „Fegda“ statybų direktorius Romualdas Kisielius.

Patogus ir saugus gyventojų susisiekimas pėsčiomis – vienas iš savivaldybės darnaus judumo principų ir miesto plėtros prioritetų.  Šiuo metu remiantis darnaus judumo planu mieste atliekama 24,5 nuošimčiai kelionių.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: