Parodos „Gera rašyti ranka…“ atidarymas (1)

Parodos „Gera rašyti ranka...“ atidarymas | Lietuvių kalbos instituto nuotr.

Parodos „Gera rašyti ranka…“ atidarymas | Lietuvių kalbos instituto nuotr.

Gegužės 6 d., Lietuvių kalbos institute, atidaryta paroda „Gera rašyti ranka…“, skirta Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai paminėti.

„Gera rašyti ranka…“ – tai jungtinė menotyrininko Sauliaus Pilinkaus ir Lietuvių kalbos instituto XIX a. pab. – XX a. 4 deš. daiktų, raštinės reikmenų, knygų ir rankraščių paroda, sugrąžinusi į plunksnos skrebinimo laikus.

Renginį pradėjo Lietuvių kalbos instituto Infrastruktūros ir sklaidos skyriaus vadovė Laima Nerkevičienė, sveikinimo žodį tarė Instituto direktorė dr. Albina Auksoriūtė. Parodos iniciatorius, menotyrininkas Saulius Pilinkus papasakojo įspūdingų istorijų apie daiktų, susijusių su rašymu, atsiradimo ir gyvavimo laikus. Etninės kultūros globos tarybos narys Virginijus Jocys tarė padėkos žodžius.

 Parodos „Gera rašyti ranka...“ atidarymas | Lietuvių kalbos instituto nuotr.

Parodos „Gera rašyti ranka…“ atidarymas | Lietuvių kalbos instituto nuotr.

Paroda veiks iki birželio 3 d., Lietuvių kalbos institute (P. Vileišio g. 5, Vilnius), pirmojo aukšto fojė. Visi kviečiami aplankyti parodą.

Parodos „Gera rašyti ranka…“ atidarymas | Lietuvių kalbos instituto nuotr.

Kategorijos: Istorija, Kalba, Kultūra, Kultūros paveldas, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , .

1 komentaras

  1. Žemyna:

    Gal kas turi tarpukario gimnazistų sąsiuvinių išsaugojęs? Būtų gražu surinkti juos parodai.
    Buvau sužavėta, pamačiusi, kaip gražiai keli dalykai, dėstyti lygiagrečiai (suderintai laike), ilgam ir tvirtai „įkalami” į gimnazisto galvą. Per vasaros atostogas gimnazistas nagrinėja perskaitytus kūrinius iš užklasinės literatūros sąrašo, kone kaligrafiškai užrašydamas savo mintis jo tema, kartu panaudodamas ir istorijos pamokose gautas žinias, iliustruoja juos itin detaliais savo piešiniais, kurie rodo puikių aprašomo laikotarpio architektūros, aprangos, karietų (su visomis jų detalėmis) ir kt. aktualijų išmanymą ir t.t.
    Taip integruotai mokytas, jau senatvėje sąsiuvinio savininkas lyg niekur nieko galėjo pasakoti apie įvairiausius istorijos laikotarpius su visomis detalėmis, taip išsamiai ir vaizdingai, lyg tik ką būtų apie tai perskaitęs, sužinojęs.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *