„Wella AG“ – parfumerijos ir kosmetikos karalystė (0)

„Wella“ nuotr.

„Wella“ nuotr.

„Wella AG“ – vokiška įmonė, viena iš pirmaujančiųjų pasaulio kosmetikos ir parfumerijos srityse. Gamina priemones, skirtas plaukų priežiūrai ir dažymui. Pagrindinė įmonės būstinė įsikūrusi Darmštate.

1880 m. energingas 25-metis kirpėjas iš rytinės Vokeitijos, Francas Štrioheris (Franz Ströher), pradėjo savo verslą. Jam pavyko padaryti neįtikėtiną atradimą – tiulio tinklą. Paklausa šiam atradimui labai greitai išaugo, nes tai buvo pirmoji vandenį atstumianti priemonė perukams.

Pirmąją savo gamyklą F. Štrioheris atidarė 1904 m. Rothenkirchene (Saksonijoje).

1920 m. Štrioherio sūnūs Karlas ir Georgas gavo licenciją cheminio garbanojimo priemonei gaminti. Masinė šios priemonės gamyba atvėrė naują stilingų šukuosenų erą. O įmonei gaminančiai šią priemonę buvo duotas „Wella“ (vok. Dauerwellapparat) pavadinimas.

1924 m. Karlas ir Georgas Štrioheriai registravo pavadinimą „Wella“ Vokietijos patentų biure. Pamažu perukai ir šinjonai išėjo iš mados, 1927 m. „Wella“ pristatė pirmąjį įtaisą skirtą permingui.

4-ajame XX a. dešimtemetyje kompanija vystė garbanojimo lauką ir sukūrė Wella Junior – pirmąjį pasaulyje nešiojamą prietaisą garbanojimui. Gaminys tapo plačiai žinomas ir pardavimai staigia šoko į viršų.

4-ojo dešimtmečio Viduryje dienos šviesą pamatė pirmieji plaukų džiovinimo gaubtai su įtaisytais varikliais. Judinami vamzdeliai leido laisvai judinti galvą džiovinimo metu ir šukuosenų kūrimas tapo patogesnis. Ilgametė sėkmė leido įmonei plėstis Europoje bei Amerikoje, kurioje buvo įsteigta „Wella“ korporacija.

„Wella“ nuotr.

„Wella“ nuotr.

„Wella“ susitelkė ties bendradarbiavimu su grožio salonais ir kirpyklomis. Tuo pačiu, kiekvienas salono savininkas, nusipirkęs „Wella“ prietaisą, gaudavo „Wella“ priemonių, skirtų plaukų priežiūrai.

4-ojo dešimtmečio Pabaigoje atsirado pirmasis balzamas ir plaukus maitinanti priemonė – Kolestral. Ji akimirksniu užkariavo kirpėjų ir klientų širdis: dabar madingai sušukuoti plaukai dar lieka ir sveiki.

Po antrojo pasaulinio karo, VDR laikais, „Wella“ patentai buvo konfiskuoti ir paskelbti valstybine nuosavybe.

Štrioherių šeima, kartu su 12 savo darbuotojų vėl nuo nulio pradėjo darbus Heseno žemėje. 1945 m. vėl buvo pradėta gamyba ir netrukus įmonė grįžo su gaminiu Wella Junior, kuris ir vėl tapo pirmaujančiu pardavimų srityje.

5-ojo dešimtmečio pabaigoje atsinaujinusioje „Wella AG“ dirbo 50 darbuotojų. Plaukų ir jų stiliaus industrija toliau vystėsi.

„Wella“ ir toliau žydėjo, įmonei pavykso padaryti dar vieną neįtikimą atradimą. 1950 m. buvo pristatytas kremas-dažai Koleston Perfect, kurie apjungė plaukų priežiūrą ir jų dažymą. Plaukų dažymas tapo labai populiarus.

1954 m. buvo sukurtas Welonda prekės ženklas, juo žymimi prietaisai grožio salonams. Tais pačiais metais kremo-dažų Koleston reklamoje pasirodė žymioji Elizabet Teilor (Elizabeth Taylor).

1957 m. Darmštadte (Vokietija)buvo atidarytas pagrindinis „Wella“ tyrimų centras.

1960-aisais įmonė pradėjo leisti eksliuzyvinių prekių Wella Privat seriją, kuri leido klientams pirkti profesionalias priemones ir jas naudoti namuose, kurios anksčiau buvo prieinami tik grožio salonuose.

1970-ųjų pradžioje „Wella“ pristatė naują gaminį  Perm, kuris leido kirpėjams kurti stilių „Afro“.

1972 m. kompanija išleido Wella Balsam, pirmąjį šampūną, specialiai pritaikytą didmeninei prekybai. Reklaminėje kampanijoje dalyvavo „Čarlio angelų“ žvaigždės: Fera Foset (Farrah Fawcett), Džaklins Smit (Jaclyn Smith) ir Šeril Led (Cheryl Ladd). „Wella“ taip pat išleido gaminių seriją For Me – skirtą vyrams.

Tuomet, 1976 m., įmonė „Wella“ sukūrė CHITOZANĄ – medžiagą, kuri purškiamoms priemonėms leido fiksuoti plaukus, nepadarant jų kietais.

1980 m. „Wella“ atšventė savo šimtmetį. Šiais metais įmonės pajamos viršijo 1 milijardą Vokietijos markių.

Stiprūs, energingi plaukai – išskirtinė 80-ųjų savybė. „Wella“ palaikė tendenciją, išleidusi profesionalią liniją High Hair. Įvedus New Wave (prieš tai – ShockWaves), „Wella“ padarė dar vieną atradimą plaukų, mados industrijoje, įgalinantį suteikt plaukams šlapumo efektą. Atsirado naujas gaminys Sanara. Buvo išplėsta System Professional For Men linija.

1980-aisiais „Wella“ nupirko žirklių ir įrenginių gamintoją „Tondeo“ ir prancūziškų kvepalų gamintoją „Parfum Rochas S.A.“ Plaukų priežiūra liko pagrindine kompanijos veiklos kryptimi, bet globalus taikinys visuomet buvo – grožis.

Įmonė pirmąkart buvo ofiicialiai įregistruota Vokietijos fondų biržoje.

Griūnant geležinei uždangai 90-ųjų pradžioje vėl buvo atkurti santykiai su Rytų Europa. Buvusios VDR teritorijoje „Wella“ išperka Lond įmonę. Viskas grįžta į savas vėžes.

90-aisiais įmonė tapo amerikietiško glamūriško prekės ženklo Sebastian savininke, plėtė savo ribas įsigydama Muehlens KG, žinomą kvapų gamintoją 4711, Gucci Rush, Dunhil Desire ir Naomi Campbell.

2000-aisiais „Wella“ sėkmingai plėtėsi pirkdama licencijas ir tokius žinomus prekės ženklus, kaip Trussardi, Mont Blanc, Marc O‘Polo, Max Mara ir Gerry Weber.

„Wella“ kasmet leidžia madingas kolekcijas plaukams Trend Vision ir Trend Vision Award.

2003 m. „Wella“ tampa Procter&Gamble dalimi, vyksta kvapų ir plaukų priežiūros sferų kombinavimas. Dalyvaujant P&G Professional care Wella salonų versle, „Wella“ tampa vienos didžiausių korporacijų dalimi.

Prekės ženklo Wella Professionals perleidimas 2008m. atveria naują skyrių kompanijos istorijoje.

2010 kompanija paleidžia į prekybą naują liniją Wella Professionals stailingo ir priežiūros srityse.

2015 m. Kartu su maždaug 40 kitų prekės ženklų, priklausančių Procter&Gamble, įmonė „Wella“ buvo parduota Coty, Inc. kompanijai.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *