D. Petkus: Raginame neleisti rengti antikonstitucinių LGBT eitynių (34)

Dovilas Petkus | Alberto Komaro nuotr.

Dovilas Petkus | A. Komaro nuotr.

Neseniai Lietuvoje išplito žinia apie šalyje dar nematyto masto pilietinę kampaniją, kuria, kaip teigiama, siekiama apginti prigimtinę šeimos sampratą. Į daugelį su organizacijos veikla ir dabar vykdomos kampanijos susijusių klausimų atsako vienas iš šio vajaus rengėjų – Dovilas Petkus.

– Jūsų paskelbta peticija prieš LGBT eitynes sukėlė dalies visuomenės pasipiktinimą. Ką atsakytumėte žmonėms, kurie jus kaltina „homofobija“?

– Kai kurių žmonių reakcijos tikrai stebina. Paprastai LGBT šalininkai „neišprususiais“, „tamsiais“ žmonėmis vadina tuos, kurie nepritaria prigimtinės – vyro ir moters šeimos – sampratos keitimui, gėjų „santuokų“ legalizavimui. Šių eitynių šalininkų reakcijos socialiniuose tinkluose, kurios pasirodė iškart, kai tik paskelbėme apie siekius stabdyti propagandinį LGBT pasididžiavimo paradą, jų vartojama leksika, įžeidinėjimai ar tokių klišių kaip „homofobas“ klijavimas visiems su jais nesutinkantiems tikrai kelia klausimus apie daugelio LGBT šalininkų toleranciją nuomonių įvairovei ar elementarų padorumo jausmą.

Bet visa tai priimam kaip mūsų kovos dalį. Jau nuo pat pradžių žinojome, kad nebus lengva, ypač savo – jaunimo – aplinkoje, kuri mokyklose ir universitetuose didele dalimi yra „šeriama“ gėjų, lesbiečių ir transeksualų politinius reikalavimus remiančia propaganda. Todėl aštrios pozicijos mūsų nei gąsdina, nei stebina, tai veikiau yra pastarojo dešimtmečio Lietuvos švietimo politikos rezultatas. Visgi esame įsitikinę, kad propagandinę LGBT politiką ir genderistinę revoliuciją galime sustabdyti. Kitų metų gėjų eitynės – vienas iš centrinių šios propagandos atramos taškų Lietuvoje. Jaučiame, jog tylos laikas baigėsi, privalome veikti tam, kad apgintume šeimą ir mūsų tautą nuo pražūtingos ideologijos. Dar tiksliau – šitokiam veikimui esame įpareigoti  savo krikščioniškų pažiūrų.

– Už ką tiksliai siūloma pasirašyti ir kaip tą padaryti?

– Pasirašant šią peticiją reikalaujama užtikrinti Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo laikymąsi, kuris draudžia Konstitucijoje įtvirtintos šeimos sampratos neatitinkančių veiksmų demonstravimą viešumoje. Raginame neleisti rengti Lietuvos gėjų lygos organizuojamų eitynių, kurios pažeidžia minėtus įstatymus, Vilniaus centre ar kitoje nepilnamečių lankomoje vietoje arba apskritai jas atšaukti.

Užsisakyti šią peticiją galite mūsų tinklalapyje www.kki.lt spustelėję ant laukelio „vykdomos kampanijos“. Taip pat galite rašyti mums el.paštu : info@kki.lt arba tiesiog užpildyti šią peticiją radę savo pašto dėžutėje – šiuo metu jos sklinda visoje Lietuvoje.

– Ar taikios demonstracijos draudimas nebūtų žodžio laisvės pažeidimas?

– Tikrai ne. Kaip ir minėjau mūsų tikslas užtikrinti, jog veiktų Lietuvos Respublikos įstatymai, kurių šiuo atveju yra nesilaikoma. Ne paslaptis, jog visi LGBT pasididžiavimo paradai Gedimino prospekte baigdavosi atvirais reikalavimais priimti kitokias šeimos sampratas. Manome, kad negali būti asmenų, kurie yra lygesni prieš įstatymus nei visi likę. Esam įsitikinę, jog turime tokią teisę ginti mūsų Konstitucijose įtvirtintą šeimos sampratą. Dar daugiau, esame įsitikinę, jog tokią teisę turi visi Lietuvos piliečiai. Būtent dėl to buvo ir sukurta ši peticija – tai galimybė tyliai šiuos procesus stebėjusiai Lietuvos visuomenei pagaliau išsakyti savo nuomonę.

– Tačiau atsakinga už nepilnamečių apsaugos įstatymą institucija eitynėse pažeidimo neįžvelgė. Ką čia dar galima pasakyti?

– Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos atsakymas buvo nuviliantis, bet tai tik atskleidžia realybę, kurioje šiandien gyvename. Nedrįsiu spėlioti, ar tokie tarnybų atsakymai yra priešiškos prigimtinei šeimai ideologijos rezultatas, ar elementari baimė vykdyti Lietuvos Respublikos įstatymus. Tačiau būtina pabrėžti, kad daugelyje sferų, o ypač valstybiniam sektoriuje, dirbančių žmonių, kurie nesutinka su netradicinės lytinės orientacijos asmenų reikalavimais suteikti jiems šeimos statusą, bijo išsakyti savo nuomonę. Žmonės priversti slėpti savo pažiūras, nes priešingu atveju gali būti greitai apšaukti „homofobais“ bei netekti darbo. Tai yra ne kas kitas, bet naujo pobūdžio totalitarizmas, kaip ir sovietmečiu, kai egzistavo klausimai apie kuriuos buvo galima diskutuoti tik virtuvėse. Esam įsitikinę, jog tokia baimės atmosfera kenkia mūsų visuomenei ir apie šią problemą pagaliau turi būti aiškiai ir garsiai prabilta.

– G. Nausėda pasakė, kad partnerysčių klausimas turėtų būti sprendžiamas referendumu. I. Makaraitytė įvertino tai kaip neatsakingą klausimo atidavimas žmonėms, kurie „žinome kaip nuspręs“. Ar sutiktumėte, kad šeimos apibrėžimo klausimai būtų sprendžiami referendumu?

– Manau geriausiai Gitano Nausėdos pasiūlymus dėl gėjų partnerysčių dabar galės įvertinti rinkėjai kitų metų rinkimuose. Iš esmės nepritariame gėjų partnerysčių legalizavimo idėjai, kadangi tai tėra tarpinė stotelė į pilną gėjų „santuokų“ pripažinimą. Tai, ką dabar sakau, įrodė Vakarų valstybių patirtis. Iš pradžių legalizavus partnerystes buvo kalbama, jog tuo bus ir apsiribota, bet iš tiesų 5 – 7 metų bėgyje partnerystę sudariusioms homoseksualų poroms yra garantuojama vis daugiau teisių, ko pasekmėje priimami ir galutinai prigimtinės šeimos sampratą paneigiantys įstatymai įvedant santuokas bei leidžiant gėjų ir lesbiečių poroms įsivaikinti.

Visai kitokio pobūdžio klausimas yra išties skandalingas Indrės Makaraitytės pasisakymas. Anot jos, visuomenei galima atiduoti spręsti tik tuos klausimus, kurių  rezultatai tenkintų atitinkamas visuomenes grupes, šiuo atveju – homoseksualus ir gėjų „santuokų“ šalininkus. Priešingai, kuomet numatomi rezultatai netenkina LGBT bendruomenės, iniciatyvos leisti žmonėms balsuoti vadinamos „neatsakingomis“. Tai radikalaus pobūdžio išsityčiojimas iš demokratijos su „šlėktiško“ elitarizmo prieskoniu. Stebina ir tai, kad 1991 m. referendume dėl Lietuvos nepriklausomybės Lietuvos visuomenė buvo subrendusi balsavimui, bet staiga kitais klausimais ji pasisakyti nebegali. Manau, akivaizdu, kad tam tikrais techniniais klausimais, kaip kad Visagino atominės elektrinės atveju, turėtų kalbėti specialistai, bet pažiūrų, vertybių, tokių svarbių aspektų kaip šalies valiuta klausimais referendumai turi būti privalomi.

– Keli VU fakultetai iškabino LGBT judėjimo vėliavas, reikšdami solidarumą su esą išpuolius patiriančia LGBT bendruomene. Solidarumą išreiškė ir L. Linkevičius. Ar sutinkate, kad Lietuvoje LGBT asmenims nesaugu? Ir jeigu taip, ar nebijote, kad savo akcijomis skatinate neapykantą?

– Kalbant apie VU ir ypač universiteto Studentų atstovybės (SA) veiksmus, tokios akcijos nėra naujiena. VU tampa LGBT propagandos įkaitu. Visai neseniai buvo bandyta įsteigti Vilniaus Universiteto LGBT organizaciją, kam kelią užkirto tik laiku sureagavę alumnai bei kiti studentai.

Dar įžūlesnis atvejis nutiko prieš dvejus metus prieš pat gėjų eitynes 2016 m. birželį. Studentų atstovybė tuo metu savavališkai išreiškė paramą eitynėms viso Universiteto vardu. Taip, neatsiklausiant visų studentų, buvo pažeistas bet koks demokratiškumo principas. Visgi, tuo metu vos per keletą dienų su pora kolegų surinkome per 400 studentų parašų, kurie prieštaravo tokiai SA savivalei. Nesutinkančių su iniciatyva remti homoseksualų eitynes buvo keturiskart daugiau nei SA pareiškimą rėmusių asmenų.

Turbūt tai yra atsakymas į tikrąją situaciją Universiteto bendruomenėje. Homoseksualistų reikalavimus remianti studentų mažuma tokiomis akcijomis, kaip ir LGBT vėliavų iškėlimas, bando sudaryti įvaizdį, jog Universitete gėjų „santuokoms“ pritaria visi. Taip nėra. Yra sistemingai bandoma kurti tokį įvaizdį. Keliuose fakultetuose buvo surengti net keli parodomieji balsavimo seansai, daugumai nepritariančių tiesiog bijant kritikuoti tokius įžūlius ir savavališkus veiksmus.

Kalbant apie neapykantą, omenyje, turbūt, turima pastarųjų mėnesių istorija su durų padeginėjimais LGBT aktyvisto R. Zabarausko gyvenamojoje vietoje. Tiesa, policijos atstovai, kurie jau sulaikė įtariamus nusikaltėlius, teigė, jog šie išpuoliai susiję su minėtame name organizuota nelegalia prostitucija. Ar ši istorija yra kažkuo susijusi su neapykanta gėjams arba yra verta Užsienio reikalų ministro vizito į LGBT būstines – klausimas Lietuvos visuomenei. Galbūt kas nors įžvelgia ryšį, mes – ne.

– Kas yra Krikščioniškosios kultūros institutas? Ko siekiate veikla Lietuvoje?

– Turbūt pirmas dalykas kuris dažnai siejamas su mūsų institutu – mūsų glaudus bendradarbiavimas su pasauline krikščioniška organizacija Tradicija Šeima ir Nuosavybė (angl. Tradition, Family and Property). Šios organizacijos nariai Lietuvoje dažnai prisimenami kaip tie, kurie surinko daugiausiai – 5 milijonus – parašų už Lietuvos laisvę ir nepriklausomybę 1990 m. Kaip pabrėždavo a.a. Algirdas Patackas – šiai organizacijai mūsų šalis nešioja nepelnytai užmirštą moralinę skolą.

Šiandien Krikščioniškosios kultūros institutas susibūrė tam, jog Lietuvoje būtų ginama prigimtinė šeima, tauta ir mūsų krikščioniškoji civilizacija, kaip mūsų vakarietiško tapatumo pagrindas. Tai jaunų žmonių komanda, kuri savo asmeniniu pavyzdžiu nori išsklaidyti įvaizdį, jog minėtos vertybės yra „neprogresyvios“ arba jomis vadovaujasi tik senoliai. Savo darbu bandome kartoti Tradition, Family and Property organizacijos sėkmės formulę, kai tylioji visuomenės dalis yra įgalinama išsakyti savo nuomonę valdžiai vienu ar kitu šeimos arba tautos išlikimui aktualiu klausimu. 

Kategorijos: Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Pilietinė visuomenė, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , .

34 komentarai

  1. Albina:

    Aš tik galvoju, o kodėl tokia kitų įvairovinių diskriminacija? Pvz, pedofilai, nekrofilai, zoofilai taip pat gerbtini žmonės su savo svarbiomis pakraipomis, tad kokiu pagrindu vyksta toks baisus šito kontingento įvairuolių diskriminavimas? Kuo jau tie sėdmenų brolijos išdraskytašikniai išskirtiniai?

  2. Žmogus:

    Žinoma neleisti, kam čia išsidirbinėti,Vilniaus Universiteto auklėtiniai turi būti Tautos šviesulys, o ne kokie “…filai”, jau patys studentai turėtų elgtis garbingai, nemanau,kad ten visi … “kitoniški”.

  3. Ūla:

    100 nuošimčių pritariu autoriui.

  4. kaunietė:

    Pritariu autoriui. Jų eitynės pažeidžia mano teises, nes tradicinės orientacijos žmonės neina į demonstracijas, kad paskytų kas jie tokie. Kam ta jų reklama…

  5. Antanas:

    Kai moterys glamonėjasi, tai gal ir savotiškai įdomu, bet kai diedas kiša kitam diedui savo “daiktą” į jo, atleiskite, šikinę, tai sveiku protu nesuvokiamas dalykas… Gal aš labai atsilikęs, bet tokių dalykų tikrai nesuprantu…

  6. Virgilija:

    Kur pasirašyti peticiją?

  7. Kemblys:

    Jei vėliavoje 6 spalvos tai, manau, reikėtų papildyti ir raides – ZLGBTN.

  8. O kaipgi…, – artėja šitiek rinkimų, – reikalinga pakišti tuščiam erzeliavimui temą.

    Beje, jau tapo įprasta, kad Vilnių iš “bėdų” vaduoja Kaunas (“Rail Baltica” maršrutas, Vyčio paminklas, LEU priglaudimas VDU, ministerijas užsimota kelti Kaunan, Vilniui priklausęs skatinamasis tarifą už šilumą taip pat atsidūrė Kaune ir t.t. ir pan.), tai gal, sakau, pagaliau užvaduotų senuką Vilnių ir nuo tų LGBT eitynių, juolab, kad Kaunas, kaip girdėtis, 2022 metais rengiasi vaidinti šiuolaikinę ES sostinę, tokiam vaidinimui surengti jam yra skirti didžiuliai fondo pinigai. Beigi, apskritai, koks gali būti tas ES sostinės šiuolaikiškumas be tų eitynių …

  9. Gėjus dar galima suprasti, bet transvestitų aš niekada nesuprasiu.

    • Vilnietis:

      o kodėl galima suprasti pederastus o transvestitų ne? čia jei jau suprasti tai visus ir iš karto- pedofilus pabandyk suprasti, zoofilus, nekrofilai netgi labai tau turėtų būti suprantami ir t.t. tu tik pagalvok tu man – jis galėtų suprasti iškrypelius kažkokius- propoganda praplovė smegeneles tai jau ir pederastai gerai, tuoj dar 2 metus paplaus ir transvestitai bus gerai- dar plius 3 metai- žiūrėk ir pedofilai visai nieko.
      Kitaip sakant eik gydytis tu degrade.

      • Mielas, žmogeli, esi paprastas, primityvus, sovietmečio nususintas padarėlis. Gėjus galima suprasti, nes jų sutrikimas yra lygiai toks pat, kaip sakykime žmonių kurie myli gyvūnus, kaip žmones kuriems patinka vyesnis vyras ar vyresnė moteris ir taip toliau, o transvestitų suprasti neįmanoma, nes tai ne tik sutrikimas, bet ir ėjimas prieš Dievo ir likimo tau duota lytį. Tai jau nesuprantama.

  10. Gintaras Raulinaitis:

    Gerbiamieji Lietuviai! Noriu Jums atskleisti TIKRĄ TIESĄ!! Lietuvos Respublikoje nuo 2000 metų faktiškai pradėta vykdyti totali – moraline forma – Lietuvių tautos genocido pati bjauriausia ir gėdingiausia kampanija. Penkiolika metų per Lietuvos Radiją rytmečiais nebegirdėjome valstybinio himno. Penkiolika metų degalinėse alkoholis liejosi laisvai… Viskas prasidėjo nuo to, kai 2000 metais Lietuvos Nacionalinio Radijo ir Televizijos generaliniu direktoriumi buvo paskirtas dirbti Kęstutis Petrauskis. Na, tuomet – ir prasidėjo… pati aršiausia antilietuviškom nuotaikom persmelkta isterija. Pamenu, prieita iki to (tiesa, kiek vėliau, kai jau visai suįžūlėta…), jog ir štai… kaip dabar man akyse: pačia šlykščiausia, kokią esu regėjęs gyvenime, tokia piktžiugiška šypsena veide – Alfredas Bumblauskas ir dėsto per Lietuvos Televizijos savo laidų serijos valandą: ” Oi, degs Jonas Basanavičius pragaro ugnyje, oi, degs…”. Argi ne už tai ir už visą kitą išsidirbinėjimą Bumblauskas buvo pakviestas į Lenkiją, – idant už savo intensyvų “lojimą”, be paliavos garbinant lenkų “nuopelnus” ir Lietuvių tautos demoralizacijai vykdyti pasitelktą savo itin gudrią filosofiją, – taigi buvo užkabintas medalis (!)

  11. Gintaras Raulinaitis:

    Antroji vykdoma niekšybė Lietuvoje: tai reklaminė kampanija per Lietuvos LRT Radiją, kurios – žinoma aktyvistė Zita Kelmickaitė. Taigi, ką ji daro?.. Ogi savo kassavaitinėse autorinėse laidose (net pamiršau pavadinimą, nes jau nebeištveriu klausytis ir todėl tiesiog neįsijungiu…) ji, tiesa, retkarčiais – ne kiekvienoje, na, kai užeina, matyt, ūpas… JI TIESIOG NUSIKALSTAMAI REKLAMUODAVO PSICHIATRINĖS PASLAUGAS. AR GALITE ĮSIVAIZDUOTI, KAS GALI BŪTI BAISIAU, KAI ATSIVERIA BEPROTNAMIO DURYS BE RANKENŲ IR STAIGA VISA SAVO PASĄMONĖS ESYBE PAJUNTI PERSMELKIANČIĄ GRĖSMĘ: “SVEIKI ATVYKĘ – Į PRAGARO ROJŲ!..”

  12. ŽEMAITIS:

    Nesu didelis parodomųjų eitynių šalininkas, tačiau tikrai nematau prasmės tai drausti.
    Jei tik nori, tegul rengia. Juk karts nuo karto eitynes rengia nacionalistai, kitos visuomenės grupės, tad kodėl to negalėtų daryti LGTB?

    Tiesa, yra vienas aspektas, kuris visais atvejais man nėra priimtinas – jei aitynėms naudojamos gatvės, kurios skirtos transportui, tai eitynių organizatoriai visais atvejais (ar tai būtų nacionalistai, ar LGTB, ar profsąjungos, ar konservatoriai, ar liberalai ir tt.) turėtų savivaldybei už tai sumokėti. Kitaip tariant, kokia valandai “išsinuomoti” tą gatvę.

    Nes įvairių grupių judėjimas stabdo ttransportą (žmonėms nuostoliai), reikalauja policijos pareigūnų priežiūros (o tai taip pat kainuoja).

    Žinoma, galima eitynes rengti tik šaligatviu arba kur nors parke (pvz. Vingio) (viena puse) – tuomet būtų pigiau, nes nereikėtų organizatoriams mokėti už transporto trikdžius (bet mokestis už policijos paslaugas išliktų).

    • Vilnietis:

      tu kvailį – juk tai ne eitynių klausimas o ko jie siekia tomis eitynėmis. kad pederastija taptų norma, kad jiems būtų leidžiama tuoktis, įsivaikinti, kad vaikai būtų auklėjami pagal jų įdeologijas, jei tu kitiap auklėtum vaikus- jie juos atimtų ir perduotų tiems kas teisingai auklės, kad negalėtum apie juos blogai šnekėti- jei tai darai bausmės ir t.t. tu supranti tai bent kas tau sakoma?? ar visai tau išplovė delfiai visokie tavo 3 centų smegenelės??
      gaidys tu o ne žemaitis.

  13. Gintaras Raulinaitis:

    Lietuvos Respublika – faktiškai – daugumos apkvailintų rinkėjų valia – likvidavo Lietuvos valstybės – taip didvyriškai išsikovotą – savarankiškumą ir nepriklausomybę, – įtraukdami Lietuvą į Europos Sąjungos sudėtį (beje, aš nebalsavau, o ir po to man tai buvo gedulo dienos, nes suvokiau, labai aiškiai nujausdamas: “KĄ JŪS PADARĖTE, NAIVUOLIAI?..) Kitaip tariant, mums Briuselio “geradariai” pametėjo saują eurų, o dabar, atseit, – darysime su jumis, ką tik panorėje…

    • ŽEMAITIS:

      O aš balsavau. Tuo didžiuojuosi ir vėl už tą patį balsuočiau 🙂

      Net neįsivaizduojate kokioje š… šiandien būtų Lietuva, jei ji nebūtų įstojusi į Europos Sąjunga, kuri, manau, netolimoje perspektyvoje taps federacija.

      • Genys:

        Tu ne žemaitis, o liberastinis š.
        Federacija tik tavo liberastiniuse sapnuose: Anglijos nebebus ES, Čekijoje, Lenkijoje, Italijoje, Austrijoje jau dabar valdo dešiniosios vyriausybės. Vokietijos su AFD ir Prancūzijoje su Le Pen matysime panašias tendencijas.

  14. Gintaras Raulinaitis:

    ANTROJI JŪSŲ NEDOVANOTINA KLAIDA: NA, IR KAM GI BALSAVOTE UŽ TĄ PANELĘ LEZBIETĘ DALIĄ GRYBAUSKAITĘ??. Jeigu žurnalistai būtų nepriekaištingai garbingi ir reiklūs sau, – tai tikrai nebūtų nutylėję Dalios pirmojo nusikaltimo: ar žinote, jog ji pasirašė leidimą po prekybos tinklo “MAXIMA” vertelgų prašymu – faktiškai “palaiminti” neteisėtą finansinę operaciją – nurašyti jų kažkokią dešimtmilijoninę skolą, prisidengiant tik neįgaliųjų žmonių organizacijai suteikiama lengvatos galimybe?..

    • ŽEMAITIS:

      Nesu Grybauskaitės gerbėjas ir rinkimuose už ją nebalsavau.

      Tačiau kažkokie jūsų kliedesai apie MAXIMĄ yra absurdiški.

      • s.m.:

        Šitas propagandistas pasirodo dar ir visiškas bukis. Beatodairiškai neigti tai, ko pats nesistengi kito teiginiuose pasitikrint esant visišką tiesą (apsirikta tik su 10 mln. – daug daugiau) laisvai prieinamuose šaltiniuose, – elementarus samdomo trolio įrodymas. Prisijungiu prie aukščiau pasisakiusio ornitologo, tiksliai atspėjusio “žemaičio” rūšį.

  15. Gintaras Raulinaitis:

    Dalios Grybauskaitės prezidentavimo besibaigiančiu laikotarpiu, per kurį, beje, nieko ypatingai svarbesnio taip ir nenuveikta, tik prisiklausėme sočiai tuščių oratorystės plepalų ir tiek… Bjauriausia, kas buvo – tai leidžiama marširuoti Vilniaus centre – gėjų ir lezbiečių demonstracijoms.. O per Lietuvos LRT Radiją, abejingai stebint ir a nė trupučio nereaguojant į pasipiktinusių klausytojų komentarus – programų direktorei Guodai Litvaitienei, – aktyviai propaguota homoseksualų teisės ir laisvės, kviečiant į laidas šiuos nusikaltėlius. Kitaip nepavadinčiau, o jeigu laikytume juos ligoniais, tai, manyčiau, juos galima pamėginti gydyti hipnozės ir įtaigių pokalbių būdu Pagalvokite, jog ypatingai visuomenei yra pavojingi gėjai, kurie dažniausiai tvirkina berniukus ir platina mirtiną ŽIV infekciją.

  16. Antanas:

    Komentatoriams. Pradėjote nuo “pedalių”, o baigėte prie Grybauskaitės (?!)… Tokia, tskant, plati lietuviškos politinės minties apžvalga… 🤣

  17. Megumin:

    Jūs geriau pasirūpinnkit kaip feminizmą uždraust

  18. Jeigu žiniasklaida neskirtų tiek dėmesio, tai ir toms eitynėms nebūtų prasmės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *