M. Ališauskienė. Ar Romuvos religinė bendruomenė – grėsmė nacionaliniam saugumui? (28)

milda-alisauskiene-alkas-lt-j-vaiskuno-nuotr

Milda Ališauskienė | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Šiandien, birželio 27 d. Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas svarstys, ar suteikti valstybės pripažinimo statusą Senojo baltų tikėjimo bendruomenei „Romuva“, o tiksliau tai ar nėra ši bendruomenė Rusijos projektas, kas greičiausiai (čia jau spekuliuoju 🙂 ) neleistų jai suteikti valstybės pripažinimo.

Mano turimomis žiniomis (jei klystu prašau pataisyti), tai beprecedentinis įvykis Lietuvos religijos politikos padangėje, kad minėtasis komitetas svarstytų religinės bendruomenės tinkamumą gauti valstybės pripažinimo (ne tradicinės bendruomenės (sic!) statusą.

Nepamenu, kad keturios iki šiol valstybės pripažinimo statusą gavusios religinės bendruomenės – baptistai, sekmininkai, septintos dienos adventistai ar naujieji apaštalai būtų svarstyti minėtame komitete.

Bet štai išaušo pagonių valanda.

Anot Seimo nario Anušausko, ši bendruomenė – Rusijos projektas, matyt, pateiks ir įrodymų svarstymo metu, labai norėčiau juos pamatyti.

Kad Lietuvos santykiai su Rusija religijos politikos srityje painūs ir slidūs liudija, mano kuklia nuomone, ir 2011 metais Seimo pirmininkės I.Degutienės kabinete vykęs susitikimas, kuriame Lietuvos krikščionių bažnyčios aptarė nerimą keliančią informaciją apie „pavojus tradicinei šeimai“.

Lyg ir nebūtų nieko ypatingo, dažnai girdime skambinant šiais nerimo varpais, bet tąjį kartą susitikime dalyvavo ir Rusijos stačiatikių bažnyčios atstovas Maskvos Patriarchato Išorinių Bažnyčios ryšių skyriaus pirmininkas, Volokolamsko metropolitas HILARIONAS. Rusijos stačiatikių bažnyčios Rusijos projektu žinoma, niekaip negali pavadinti. Bet kaip sako garsūs nacionalinio saugumo ir gynybos ekspertai, minčių kyla įvairių. Tad, kur buvo tuo metu Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto akys?

Seimo Pirmininkė I. Degutienė susitiko su ortodoksų, katalikų ir liuteronų bendruomenių vadovais | lrs.lt nuotr.

Seimo Pirmininkė I. Degutienė susitiko su ortodoksų, katalikų ir liuteronų bendruomenių vadovais | lrs.lt nuotr.

Kategorijos: Laiko vinys, Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , .

28 komentarai

  1. Levas:

    Labai puikus katalikų “ėjimas” – ištepti nepakenčiamą tuo, ko niekada nenusiplausi.
    Apmaudu tik kieno lūpose “davatkų žinios”.
    Bet rytų išminčiai per mūsų “patriarchą” byloja – “šunys loja, o karavanas… ”
    Ne tiek iškentėm…

  2. Diedas:

    Jeigu Romuva gauna is karabasu ar kitokiu kremliaus autkoju pinigus, tai aisku kad papuola i zvalgu akirati. Maskoliams tinka viskas kas priestarauja vakarietiskai demokratijai kelis sumaisti ir chaosa.
    Jeigu religija zmogaus nenuramina, nenuteikia pozityviai, gyvenimo nepavercia svente, o kelia agresija ir pykti “svetimiems” tai tokia sekta tinka Putinui i draugus.

    • lokysta:

      “Jeigu religija zmogaus nenuramina, nenuteikia pozityviai, gyvenimo nepavercia svente, o kelia agresija ir pykti “svetimiems” tai tokia sekta tinka Putinui i draugus.” Šitas apibūdinimas labiausiai tinka katalikams… ir kitoms krikščioniškom sektom. Tiesiog kabinėjas i prie žmonių braunasi į butus su savo biblijom ir visokiais apreiškimais. Kažkaip Romuviai pas mane nei karto nesibrovė į butą, nestabdė gatvėje ar kitur. O va visokio plauko krikščionys, ne kartą brovėsi į butą priekabiavo, baugino savoo dievo bausmėm ir t.t. Diedai, ar tu vienas iš jų? Tada visiškai aišku, kad taip putojiesi.

      • Diedas:

        Lokysta. Tikintis zmogus neagresyvus. Jis niekad nesibraus nepriekabiaus neprievartaus. Netikiu kad pas tamsta kazkas brovesi ir per jega verte zegnotis. Pagal komentara matyt kad pati esat indukenta ir agresyvi. Koks pats esi, tokiais ir aplinkinius zmones matai.
        Zinau vaista. Pasimelskit rytas vakaras bent menesiuka prasydama harmonijos ir ramybes ir tikrai pyktis prseis. Melstis galima tam kuo tiki (tik ne maskoliams ir komunistams, tie nepades) katakiku Dievui, pagoniu dievams, budai, alachui, jeigu niekuo netikit melskites sau ir busit isgelbeta.

        • Gamtatikis:

          Diedai tu pirma su savimi susitvarkyk nepamokslavęs ir savo šiuklyna ten išsikuopkit bažnyčioj, patys pamazgas ant visų tik pilate ir pasaulio bambomis jaučiatės, šetonas ten pas jus gyvena o ne Dievas.

        • lokysta:

          Diedai tai tu ir patvirtinai, kad katalikai laiko save protingesniais, pranašesniais už kitus ir pradeda mokyti ir auiklėti, kaip elgtis, ką daryti. Mat aš turiu melstis. O aš tau sakau elkis tu kaip nori tik nesikabinėk prie manęs. O ką daryti aš pats nuspresiu. Rūpinkis savimi ir savo išganymu, o ne mano. Tuo parodei, kad pats esi labai agresyvus, nepakantus ir piktas.

    • Gardai:

      O Gabrielius negauna iš Kremliaus pinigų?

  3. Andrius:

    Konservatoriai gsrseja kaip demagogai kurie taiko dvigubus standartus. Jie sugeba psdaryti mela kur jo nera ir gudriai paslepti savo isdavikiskus rysius. Puolimas del Romuvos parode ju netoliarancija, ju neapykanta, atsiskleide nepagarbaa tikejimo laisvei zmogaus teisems ir Konstitucijai

  4. EJ:

    Tokie buve KGBistai, kaip Anusauskas, save laiko krikscionimis- katalikais. Toks situ isverstaskuriu darbas: neleisti, kontroliuoti, imatyti rusu keslus ir, po ilgu prasymu bei kovu, isduoti terminuota leidima. Toks biurokratu darbas. Biurokratams nesvarbu kam tarnauti, bi tik butu seimininkas ir riebus kaulas…

  5. Gėda ir Romuviečiams:

    Įdomu, kada tokius teisman pradės duoti Romuvos bendruomenė už šmeišta? Taigi tokie liežuvio plakimai gali toli eiti, ir negryžtamai ištepti. Sudaryti atitinkamą tautos nuomonę, protingi žmonės supranta jog tai visiški paistalai, bet ne visi tai supranta, daug kas ima už gryna. Nejau Romuva yra tokie silpnavaliai, kad negali pasibilinėti teismuose pvz. su Doveika, kuris televizijoje taip pat aiškino l.ryto žinioms jog Romuva yra KGB sukurta. Ar tokie kliedesių kalbėtojai neturėtų atsakyti už savo kliedesius? Jeigu aš būčiau Romuvos aukštesnis asmuo tikrai nepraleisčiau pro akis tokių pilamų pamazgų.

  6. Žemyna:

    Patys supraskite – taigi visos romuvių apeigos ne lenkų kalba vykdomos… Žinoma, jog tai grėsmė kitos valstybės nacionaliniam saugumui, jos siekiams.
    O juk mūsų kelrodė žvaigždė – obrazcovai pakazatelni santykiai su ja…

  7. Gamtatikis:

    Neapsimetinėkim, tarp Lietuvos pagonių tikrai yra prorsiškų veikėjų, youtube paliudys. Ponai, kurenate ugny ant Šatrijos ir tie prorusiški veikėjai ten irgi kurena, ir nėra jiems uždrausta, nors juos po teismus tampo saugumas. Gal atsibuskit ir biški reikėtų apsivalyti nuo visokių propagandistų. Taip, didžioji dauguma Lietuvos gamtatikių yra lietuviai patriotai, bet laikas yra atsijoti visokius dviveidžius, kurių tikslas yra politika, o ne Dievas. Šatrijos ugnis užges jeigu ją kurens vioskie išverstaskūriai, nėra ten pagarbos tai ugniai ir piliakalniui, šiukšlynas. Atvažiuoja rūsų sektantai iš Vilniaus iš Palangos ir savo fantazijas kuria.

    • Bebras:

      Klausimas kaip jiems apsivalyti, negi tvora aptversi Šatrijos ugnį ir liepsi nario kortelę rodyt? Bet dalis, kiek mačiau, tų žmonių yra neigiamai nusiteikę prieš Romuvą ir šitą pripažinimo procesą, tai gal tas apsivalymas kažkiek natūraliai jau vyksta.

      Esmė, iš saugumo tarnybų pusės, turbūt ne, tai kad koks durnius eina prie Šatrijos ugnies, bet kad pačioje Romuvo valdyboje (jei galima taip pavadinti?) nebūtų tokių durnių ir, kad finansinę parama neitų iš jų.

      O, tai kad čia kažkoks unikalus atvejis, tai nematau čia nieko blogo. Manau reikėjo ir visus tuos baptistus patikrint. Bet Lietuvoje kaip visada nuoseklumo trūksta, duodu 99%, kad jei seime nesėdėtų Karbauskis (arba jis nebūtų susijęs su pagonybę), tai niekam neįdomi ta Romuva būtų ir krūva Kremliaus draugų niekam neužkliūtų.

    • Bartas:

      Bus laikas , bus ir vaikas. Išverstaskūriai bus išgalabiti ir paaukoti Dievams. Vo tep.

  8. Atmintis:

    Anot Gėtės – Gamta!
    Ne, ji ne dvasios kita būtis,
    ji pati – viso dvasinio prado motina.
    Ne, ji ne Dievo kūrinys,
    ji pati nuolat kuria dieviška,
    ji pati yra dievybė,
    ji neturi sau lygių.
    Ir nėra nieko nei virš jos, nei už jos.
    Ji virš visko visur ji – stebuklas”
    laikas laiko, akmens.
    šis kalnas senųjų laikų
    viltis, dvasią tėvynės dar saugo,
    Čia atėję atradom gimtinę.
    Užkerėtoje dvasioje kalno.

  9. Prijaučianti:

    Tikrai Romuviečiai nebendrauja su prorusiškais, jei koks ateina ant kaktos neužrašyta. Kurti ugnį neuždrausime ir nepatikrinsime kas ten kuria ant Šatrijos. Tačiau Romuvos šventėse, apeigose, sambūriuose nepageidaujami tokie ir kaltinti nederėtų. Šiandien Nacionalinio saugumo komitetas pripažino, kad jokios grėsmės Romuva nekelia.
    Nustokite eskaluoti šia tema. Romuvos veikla stiprina Lietuvos valstybingumą, stiprina tautiškumą ir saugo lietuviškus papročius. Baikite rašyti nesusijusius dalykus.

    • Gamtatikis:

      Tai būtent, kad yra ant kaktos užrašyta. Neapsimeskit durniais, pilna info internete, kas tie propagandistai, kurenau ir aš, bet nebekurenu, nes yra toleruojami ant Šatrijos visokie prorusiški šiukšlės ir savo smarvę ten skleidžia. O tie kas toleruoja, viena dieną gali būti prilyginti prie tų pačių prorusiškų, Kaip sako šaukštas deguto medaus statinę sugadinti gali. Tas pats Vaidas, užsima su prorusiškais asmenimis, cirko šamanais iš Vilniaus, kur kasanras žodis rusiškas yra. Nueikit į šatrijosugnis.lt svetainę, apsurdas. Jeigu tie kas apsiėmėorganizuoti tos ugnies kurenima yra dar menki, ir klausosi rusiškų šamanų paskaitų ir magijų, tai jūs kurenkit kolkas tą ugnį savo kieme, kol subresit iki to, kad jau galėsit ant Lietuvos ugnį kurenti. Nesistebėkit jeigu patys žemaičiai jumis iš ten išvaikys su visais rakandais, nes nerimtai atrodo, dar ižeisit koki žemaitį su tuo savo cirku.

  10. Žemyna:

    Nesuvokiama logika:
    krikščionybė teigia, jog viską sukūrė Dievas, viskas aplink mus yra dieviška.
    Tai kaip galima kuo nors kaltinti tuos, kas garbina būtent tai, kas yra dieviška? Juk kas garbina tai, kas dieviška, toks SAUGO Jo kūrinius, draudžia nepagarbiai, netinkamai su jais elgtis?!! Saugo vandenį, ugnį, medį, orą – ar tai nėra Tikėjimas ne pamaldose, o kasdieniame praktiniame žmogaus gyvenime, jo kasdieniuose darbuose, mintyse, santykiuose su aplinka, poelgiuose?
    Ar baltų Tikėjimą niekinantys katalikai gali prisiekti, jog jie savo kasdieniame gyvenime ir versle laikosi pagarbos Dievo Kūrinijai, gerbia ir saugo gamtą? Beje, jei baltų Tikėjimas blogai, tada laikas uždrausti ekologiją, nes tai pseudomokslas.
    Ar tikrai Rašto aiškintojai neapvertė aukštyn kojom Kristaus žodžių (o Rašto vertėjai savo ruožtu prisidėjo), kai jis apšaukė to meto dvasiškius? Juk Jis ne baltams apsireiškė, o ten, kur anie tautą ganė – ar ne todėl, kad jie buvo moraliai taip pagedę, kad jų skelbtos „tiesos” seniai neturėjo nieko bendra su Kūrėju. Dėl to Kristus juos išvaikė. O jie, tyčia ar dėl nežinojimo, perdavė kitiems, jog Jis kaltinęs kitaip, nei jie patys tikinčius (pagonis)? Juk tai puikus būdas „kanalizuoti” tolyn nuo savęs kaltinimus, pirštu į kitus parodyti ir užsiundyti.

    • Esminę priežastį, kodėl neišvengiamai sugrįžta senasis mūsų tautos tikėjimas, kažkodėl užmirštame. Svarbiausia, kad žmonijai iškilo būtinybė išsaugoti Žemę, kurią niokoja save vadinantys “tikratikiais”. Teisybę sako Žemyna, dieviška yra ir ekologiška. Ne tiek svarbu, kurią giesmę, ar kokį aukurą kūrensime. Svarbu, kad būtų atkuriama, o ne ardoma Darna (darna tarp žmonių, darna su gamta, su protėviais ir su Dieviškąja Viseta (Dievas, dievai ar deivės, vadinkite kaip norite).
      Romuva būtent to ir siekia, o ne knaisiojasi po senus raštus, kad aklai atkurdinėtų dievų vardus ir papročius.

    • Dalius:

      Nors ir nelabai suprantu kodėl ir iš kur atsiranda Romuvos religinė (būtent religinė….kam jiems patiems to reikia) bendrija, tačiau tai yra Romuvos konstitucinė teisė. Ne Romuva kalta dėl to, kad senoji religija buvo dalinai sunaikinta. Kaltieji buvo (yra) svetimos ideologijos (komunizmas, krikščionybė ir dar daug kitokių). Dabar kaltinti kad Romuva prorusiška – įžūlus – visiškas absurdas ir melas. O kaltina tai tie patys – senosios religijos naikintojų palikuonys. Pažinojau Trinkūnus ir gerai suvokiau Romuvos kaip ideologijos atsiradimą pradžioje. Nepatikėsiu tais visais paistalais-kaltinimais apie Romuvos prorusiškumą.

      • Beje, Romuvą greičiau reikėtų laikyti proindiška ar proislandiška. Mat su islandais Asatru ir su Indijos tikinčiaisiais labai gerai sutariama.
        Tarp kitko, laikas keisti ir pačią religijos sampratą. Įpratome religija laikyti tokias kaip krikščionybė, kurioje turi būti daug nesąmonių: nekaltas prasidėjimas, pakilimas į dangų po mirties ant kryžiaus ir t.t.
        Pasaulyje daug religijų ar tikėjimų, kuriuose slypi gilios tiesos, žinios ir išmintis, padedanti kurti darną, gaivinti gyvybę ir t.t. Romuvai giminiškos gali būti be indų, taip pat japoniškasis Šinto, Daoizmas, daug indėnų ir net Australijos aborigenų gyvensenos nuostatos, t.y. tie mokymai, kurie giliai jaučia ryšį su Žeme ir su kosmosu.

  11. !!!:

    Straipsnio autorė M.Ališauskienė…ar gali būti kad čia ta pati Alšauskienė kuri su kitais VDU mankurtais donckio paliepimu išniekino Ambrazevičiau-Brazaičio atminimą.

  12. Žemyna:

    Mielieji, J. Vaiškūno atsakymą Delfis paskelbė – reiktų nubėgti ten, paremti.

  13. Vilniaus Žemaitis:

    DŽIAUGIUOSI ŠĮ KARTĄ PUIKIU SEIMO DAUGUMOS SPRENDIMU!

    Nors vienas geras darbas, kurį padarė ši valdžia. Už tai didelis AČIŪ.

    Deja, tik vienas. O visą kitą …

    P.s., o dėl senųjų baltų tikėjimų – tai galima padiskutuoti. Aš manau, kad jie buvo daugiau panteisitiniai (Dievas yra viskas), nei politiestiniai. Tad reiktų mums savo šaknų ieškoti ne mėgdžiojant graikus ar romėnus (kaip dažnai klaidingai elgėsi ankstesnių kartų mūsų mitologai), o atsakymų paieškoti šamanizme ir pan.
    Manau, kad mūsų mitologijoje minimos dievybės buvo daugiau suasmenintos Dievo, kaip Visumos savybės, o ne kokie nors savarankiški dievai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *