Klaipėdos uoste ruošiamasi plaukiojančio doko partempimui (0)

title783771214

Klaipėdos uostas | Portofklaipeda.lt nuotr.

Šį savaitgalį, iš Juodkalnijos į Klaipėdos uosto prieigas, didžiausias pasaulyje laivas – „Dockwise Vanguard“ atgabens plaukiojantį doką, skirtą didžiausių laivų remontui. Klaipėdos uosto kapitono tarnybos ruošiasi doko partempimui į uostą.

„Tokią operaciją Klaipėdos uoste vykdysime pirmą kartą. Tai nemažas iššūkis mūsų tarnyboms, tačiau tam ruošėmės iš anksto, esame atlikę įvairius vertinimus. Numatoma, kad ši operacija gali užtrukti apie 8–10 valandų“, – teigia

Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Milžiniškas, 110 000 tonų keliamosios galios laivas, skirtas sunkiasvoriams kroviniams ir plaukiojančioms naftos bei dujų platformoms gabenti, doką atgabens iki atviroje jūroje esančios inkaravietės. Čia dokas bus nuleistas į vandenį, o pirmadienį, keturiais vilkikais bus partempiamas į uostą. Anot uosto kapitono, tam bus sutelktos didelės pajėgos, nes numatoma didelė darbų apimtis.

„Priklausomai nuo laivų eismo gausumo, pirmadienį laivyba uosto plote gali būti ribojama“, – sako A. Alekna.

Iš Juodkalnijoje įsikūrusios įmonės „Adriatic Shipyard Bijela“, 235 metrų ilgio ir 53 metrų pločio, 11 000 tonų sveriantį plaukiojantį doką įsigijo AB Vakarų laivų gamykla (VLG). Jį Panamax tipo laivų remontui naudos VLG dukterinė įmonė – „Vakarų laivų remontas“.

„Tai bus didžiausias dokas Baltijos šalyse. Jo įsigijimas suteiks laivų remonto veiklai naujas galimybes remontuoti ne tik didžausius laivus, bet ir naudoti naujas segmentų atkarpas, remontuojant specialios paskirties laivus: ledlaužius, žvejybinius laivus, naftos platformas aprūpinančius laivus ir kt.“, – teigė AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus, šiuo metu pavaduojančio generalinį direktorių, Vidmanto Paukštės, džiugu, kad Klaipėdos uostas žengia koja kojon su laiku.

„Džiaugiamės, kad mūsų uoste netrukus atsiras galimybė remontuoti didžiausius Panamax rūšies laivus. Tai naujos galimybės Klaipėdos uostui laivų remonto aukštą pridėtinę vertę kuriančiame segmente. Šio doko įsigijimas reiškia ir naujas darbo vietas uoste. Šiandien, šioje verslo srityje dirba apie 4000 žmonių“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

Save

Save

Save

Kategorijos: Lietuvoje, Mokslas, Naujienos, Technika ir technologijos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *