Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako atnaujinimo iššūkis sėkmingai įveiktas. Po pietų vykusioje rekonstruoto tako atidarymo ceremonijoje buvo iškilmingai perkirpta raudona juosta ir pasidžiaugta laiku pabaigtais darbais. Jau penktadienį dauguma skrydžių iš Kauno po 35 dienų pertraukos vėl grįš į sostinę.
Kaip teigė tako atidaryme dalyvavęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis, atnaujinimas neabejotinai tapo didžiausiu šių metų Lietuvos aviacijos rinkos įvykiu ir sėkmingai įvykdyto itin sudėtingo projekto pavyzdžiu.„Kilimo ir tūpimo tako atnaujinimas buvo būtinas ir svarbus visai šaliai. Galime džiaugtis, kad darbai atlikti kokybiškai ir pagal grafiką, nepaisant ne visada palankių gamtinių sąlygų. Be to, atskiros padėkos nusipelnė Kauno oro uostas, kuris, padedamas kolegų iš kitų oro uostų, sėkmingai susidorojo su patikėta užduotimi tapti laikinais Lietuvos oro vartais į pasaulį.
Už puikų darbą taip pat esame dėkingi pasienio, muitinės ir policijos pareigūnams. Džiaugiamės ir bendradarbiavimu su darbų kokybę tikrinusiomis tarnybomis, kurios griežtai tikrino tako atnaujinimo darbų kokybę. Taigi, visam atnaujinimo projekto valdymui buvo pasiruošta be priekaištų. Tikiuosi, kad grįžimas į Vilnių bus toks pat sklandus“, – kalbėjo R. Masiulis.
Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas pabrėžė didžiulį tiek šios įmonės, tiek atnaujinimo darbus atlikusių rangovų darbuotojų indėlį.
„Įvairių sričių specialistų profesionalumas ir didžiulės jų dėtos pastangos šį projektą pavertė tikrove. Taip pat be galo didžiuojuosi visa Lietuvos oro uostų komanda, kuri buvo kaip niekada vieninga ir susitelkusi. Vilniaus, Kauno, Palangos oro uostų bei Lietuvos oro uostų administracijos darbuotojai dirbo nuoširdžiai ir negailėdami jėgų, kad tas 35 dienas darbai eitų sklandžiai, o keleiviai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, – teigė G. Almantas.
Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako atnaujinimo darbai buvo pradėti liepos 14 dieną. Per 35 dienas trukusį atnaujinimą kilimo ir tūpimo takas ir jo prieigos buvo atnaujinti iš esmės: sustiprinta grunto dalis aplink kilimo ir tūpimo taką, pakeistos lietaus nuotekų ir drenažo sistemų surinkimo sistemos, visiškai atnaujinti elektros tiekimo tinklai, paklota 3 sluoksnių nauja asfalto danga ir įrengta naujos kartos LED signalinių žiburių sistema.
Didžiausio šalies oro uosto kilimo ir tūpimo tako atnaujinimo darbus atliko latvių bendrovės „A.C.B.“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Darbai kainavo apie 19 mln. eurų.