A. Dumbrauskaitė. Klaipėdos mieste vykdomi visuomenės poreikiams prieštaraujantys projektai (1)

Bastionų tiltas Klaipėdoje | Architektų vizaualizacija

Bastionų tiltas Klaipėdoje | Architektų vizaualizacija

Klaipėdos mieste vykdomi visuomenės poreikiams prieštaraujantys projektai. Bastionų tiltas niekam nereikalingas, Danės gatvės platinimas niekam nereikalingas bei požeminės mašinų aikštelės taip pat niekam nereikalingos (gal tik verslo subjektams ir pinigų „skalbėjams“). Visuomenei reikia ramaus poilsio zonos, tokios kokia dabar yra Dangės skvere, t.y.  upė, ramybė, paukščiai, brandūs medžiai. Kitu atveju čia bus nelegaliai, be visuomenės sutikimo įkurta teršianti automagistralė bei putplasčių rekonstrukcijos ir gelžbetoniai, brangių medžių išnaikinimo bei paukščių sunaikinimo sąskaita, nes atvežtiniuose dekoratyviniuose augaluose paukščiai neperi.

Jeigu tam nebus užkirstas kelias, Dangės skveras bus sunaikintas. Įgyvendinus tokius „projektus“, turėsime kažką panašaus į prekybos centro aikštelę. Miestas neturėtų būti teršiamas tokiais „projektais“. Klaipėdoje ir taip daug architektūrinio broko. Išsaugokime tikrąsias vertybes.

Šiuo atveju siūlau alternatyvą, panaikinti Danės gatvę, paverčiant ją pėsčiųjų bei dviračių taku, paliekant medžius ir žalią zoną, o vietoje Bastionų tilto statyti pėsčiųjų ir dviračių tiltą, be jokio autotransporto. Juk Klaipėda sveikas miestas? Juk vykdoma ES darnaus judrumo programa? Vienam miestiečiui priklauso 25 kv.m žalios zonos, o turime tik 10 kv.m. Kodėl leidžiama naikinti šiame plote žalią zoną, kai jos ir taip trūksta?

Kodėl pažeidžiama Orhuso konvencija, nepristatant visuomenei pirminės projektinės stadijos planų? Juk visuomenei pristatyti planuojamas viešąsias teritorijas privaloma nuo pradinio iki galutinio etapo. Šiuo metu prašoma teikti pasiūlymus (žr. informaciją žemiau), bet neatsiklausta, ar visuomenei apskritai reikia Bastionų tilto ir automagistralės miesto centre su medžių ir paukščių išnaikinimu? Kur tokia apklausa? Kur balsavimai ir visuomenės dalyvavimo protokolai? Akivaizdu, kad niekas nieko su visuomene nederinta, tik galutinis variantas, o juk turėjo būti derinama nuo pačios idėjos pateikimo – svarstyti, apklausti ir t.t. Tai yra akivaizdus Orhuso konvencijos pažeidimas.

Autorė yra Klaipėdos Kretingos. g. seniūnaitijos seniūnaitė

***

Rekonstruojama Danės g. atkarpa | Projektuotojų nuotr.

Rekonstruojama Danės g. atkarpa | Projektuotojų nuotr.

Statinių statybos adresas – Klaipėdos miesto sav.

Projektuotojas – UAB Tiltų ekspertų centras, Vilnius, T. Ševčenkos g. 16A, tel. (8 52) 105 318, el.p.: info@tec.lt, nerijus.juskevicius@tec.lt.

Statytojas – Klaipėdos miesto savivaldybės administracija, Liepų g. 11, Klaipėda, tel. (8 46) 39 60 44, el. p. info@klaipeda.lt.

Susipažinimo su projektiniais pasiūlymais adresas, telefono numeris, laikasnuo 2017 m. liepos 4 d. iki 2017 m. liepos 21 d., Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos patalpose, Liepų g. 11, Klaipėda, el. p. info@klaipeda.lt, tel. (8 46) 39 60 44, I–IV 08.00–12.00 ir 12.45–17.00; V 8.00–12.00 ir 12.45–15.45.

Pasiūlymus teikti – statytojui ir (ar) projektuotojui aukščiau nurodytais adresais iki viešo susirinkimo pabaigos.

Viešas susirinkimas2017-07-21  17.00 val.,  Klaipėdos miesto sav., Klaipėda, Liepų g. 11, 137 kabinetas.

Danės gatvės nuo Atgimimo a. iki Laivų skg., Klaipėdoje rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai [pdf]

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *