Liepos 3 d. prasidėjęs ir iki liepos 17 d. vyksiantis tarptautinė šiuolaikinio cirko šventė „Cirkuliacija“ šiemet kviečia susipažinti su šiuolaikiniu cirku net trijose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
Programą praplėtusi šventė pakvietė vieninteles dvi lietuvių profesionales cirko menininkes pristatyti savo spektaklius, pastatytus užsienyje, Lietuvoje. Tai Marija Baranauskaitė ir jos trupė „Wet Kiss Company“ iš Belgijos su spektakliu „Coffeeklatch“ (liet. „Kavos pliauškalai“) ir Monika Neverauskaitė su visu Prancūzijos cirko mokyklos Le Lido kurso spektakliu „Aš myliu tave, bet…“. Taip pat, kultūrinių mainų dėka, į šventę atvyksta duetas „Zirkus FahrAway“ iš Šveicarijos su spektakliu „Kur yra Tobis?“.
Pasak šventės meno vadovo Gildo Alekso šių metų šventė „Cirkuliacija“, vyksianti net 16 dienų, puikiai pristato lietuviškus įsiterpimus į Europos šiuolaikinio cirko kontekstą, dėl to tie, kas nepažįsta šio žanro, turės, ką pamatyti, ir tie, kas jau seka šiuolaikinio cirko pasirodymus, turės galimybę pamatyti spektaklius su lietuvių atlikėjais, kurie yra rodomi tik užsienyje.
Alkas.lt kalbino šventės meno vadovą G. Aleksą:
– Kas paskatino surengti šiuolaikinio cirko šventę „Cirkuliacija“?
– „Cirkuliaciją“ sumanėme dėl smarkiai jaučiamos šiuoliakinio cirko stokos. Šis „jauniausias“ scenos menas kitose Europos šalyse jau atranda naujų išraiškos ir bendravimo su žiūrovais būdų, o Kaune nėra galimybės mėgautis šiuolaikiniu cirku. Todėl sukūrėme šventę, kurio pagrindas, visų pirma, yra edukacinės dirbtuvės, vykstančios liepos 3-8 d. Neturime galimybių atidaryti visą cirko mokyklą, todėl norime paskatinti jau esamus scenos menininkus domėtis šiuolaikiniu cirku ir į savo tarpdalykinius sumanymus įtraukti ir šiek tiek cirko.
– Šventėje metu rengiate ne tik spektaklius, bet ir dirbtuves scenos menų atlikėjams. Kam skiriate didesnį dėmesį?
– Du pirmus šventės metus skirėme tik dirbtuvėms, kurių metu scenos menininkai galėjo susipažinti su platesnėmis sceninėmis galimybėmis, kurias atveria šiuolaikinis cirkas. Šiemet taip pat mūsų didžiausi lūkesčiai ir svarba sutelkiama į šias dirbtuves, sukvietėme tikrai įkvepiančių lektorių. Juo labiau, šiemet turime idėjų vystymo dirbtuves, kurias ves beprotiškai įkvepiantis Oskar Rask iš Suomijos trupės „Sirkus Aikamoinen“. Pirmais metais matėme, kaip dalyviams dirbtuvių metu kyla įvairios mintys – šiemet nenorime leisti šioms mintims pranykti rėmimų ar partnerių paieškose. Norime suteikti galimybę šioms mintims išaugti į pasirodymą ir netgi pakviesime žiūrovus stebėti pirmuosius kūrybinius bandymus liepos 8 d. 16 val. Šelteryje.
– Kuo šiuolaikinis cirko spektaklis skiriasi nuo cirko ar tiesiog paprasto spektaklio?
– Išskyrus žinomiausio skirtumo – šiuolaikiniame cirke nėra gyvūnų išnaudojimo – šiuolaikinis cirkas neneigia tradicinio, daugelis šiuolaikinio cirko atlikėjų dirba arba yra dirbę tradiciniame cirke. Vietoj „šou“ ar „pasirodymo“ savo šiuolaikinio cirko kūrinius jie įvardija kaip spektaklius ir tai tikrai yra meno kūriniai, kurių mūsų kultūrai skaudžiai trūksta. Įsivaizduokite, kaip žiūrite spektaklį ir suprantate, jog scenoje matomus reginius neriboja nei gravitacija, nei logika. Širdis bent kelis kartus susispaudžia – kai atlikėjas pakimba ore arba kai nuoširdžiai pasižiūri į mus, žiūrovus. Tai yra aukščiausio lygio kultūra, nes ji apima ir bendravimą, ir vaizduotę, ir protą.
Aš myliu tave, bet… | Le Lido
Apsoliutus neaamonė. Padrikas darbas