Vilniaus oro uoste dvi savaites lėktuvai bus priimami su kita skrydžių valdymo sistema (0)

Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Rengiantis jau už pusantro mėnesio prasidėsiančiai orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai Vilniaus oro uostas įspėja pilotus apie laikinus pokyčius. Numatyta, kad dvi savaites, nuo birželio 30 iki liepos 13 dienos, oro uoste bus atjungta tikslaus artėjimo tūpti sistema (angl. ILS instrumental landing system) ir bus dirbama su kita skrydžių valdymo sistema – VOR/DME.

Pasak Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus Donato Voverio, sistemos pakeitimas jokios įtakos lėktuvams kilti neturės, tačiau gali lemti tūpimo pokyčius.

„Šie pokyčiai yra būtina sąlyga, siekiant kokybiškai atlikti tako rekonstrukciją bei užtikrinti skrydžių saugą rangovui atliekant rekonstrukcijos projekte numatytus darbus, galinčius daryti įtaką tikslaus artėjimo tūpti sistemos veikimui“, teigia D. Voveris, pridurdamas, kad dėl kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos suplanuotų darbų sudėtingumo orlaivių tūpimas dvi savaites daugiausia priklausys nuo oro sąlygų vizualaus matomumo, debesų aukščio, vėjo krypties bei stiprumo.

Per pirmąsias dvi liepos savaites Vilniaus oro uoste bus atlikti įvairūs žemės darbai ILS veikimo zonose, taip pat įrengti elektros kabeliai artėjimo žiburių sistemai abejais magnetiniais kursais.

Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius pažymi, kad paruošiamieji rekonstrukcijos darbai suplanuoti taip, kad keleiviai jaustų kuo mažiau neigiamų pasekmių. D. Voveris atkreipia dėmesį ir į tai, jog ILS bus atjungta tik rečiau naudojama kryptimi, siekiant sumažinti paveiktų skrydžių skaičių.

„Mūsų keleiviams šie pokyčiai keblumų sudarys tik tuo atveju, jeigu kils rūkas ar kitos ekstremalios oro sąlygos, kurios gali paveikti iki 10 proc. visų skrydžių. Visgi, įvertinus daugiamečius meteorologinių sąlygų duomenis, matyti, jog liepos pradžioje rūkas Lietuvoje nėra dažnas reiškinys“, sako D. Voveris ir priduria, kad galutinį sprendimą dėl lėktuvo tūpimo visuomet priima orlaivio įgula.

Sprendimas laikinai naudoti kitą skrydžių valdymo sistemą buvo numatytas ir techniniame kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos projekte, tačiau tikslus paruošiamųjų darbų atlikimo laikas buvo papildomai derinamas su rangovu.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: