L. Litvinavičius. Ar lietuviai – kanibalai? (video) (4)

Kauno Hanza dienos | kaunas.kasvyksta.lt nuotr.

Kauno Hanza dienos | kaunas.kasvyksta.lt nuotr.

Praeitą savaitgaly Kaune praūžė miesto šventė – Hanzos dienos, Kauno miesto šventė, dar vadinama ir Kauno miesto gimimo diena. Šventė graži, reikalinga ir su ja kaip ir viskas gerai. Tik šią šventę vadinti miesto gimimo diena yra kažkoks akibrokštas, netgi galima sakyti, kad tai kruvino nusikaltimo žmoniškumui, įvykdyto prieš 650 metų, neigimas ir dangstymas.

Tada, kaip žinoma, galvažudžiai kryžiuočiai nušlavė nuo žemės paviršiaus  Kauno pilį, visa miestą ir jos gyventojus. Žuvo visi, tarp jų buvo ir kunigaikštis Vaidotas, vadovavęs pilies gynybai. Ilgą laiką šioje vietoje nebuvo nieko, kol grįžę kryžiuočiai pasistatė naują pilį ir naudojo ją kaip avanpostą kitų mūsų protėvių žudymui.

Tai išeina, kad ši Kauno miesto „gimimo“ dienos šventė skirta kunigaikščio Vaidoto ir visų jo pavaldinių žūčiai pažymėti. Man atrodo, kad čia jau painiojamos gimimo ir mirties sąvokos.

Tokios „gimimo“ dienos šventimas tai tas pats, kai  palaidojus šeimos narį, visiems laidotuvių dalyviams būtų pasiūlyta sušokti ant šviežiai supilto kapo ir palenktyniauti, kas giliau įspraus į kapą savo pėdas.

Kauno miestas įsikūręs strateginėje, įspūdingo grožio vietoje, kur suteka dvi didžiausios Lietuvos upės. Ten yra šventviečių, stačių šlaitų, gilių slėnių, piliakalnių, kurie padėjo gintis nuo priešų. Turbūt nereikia būti jokiu specialistu, kad suprastum, jog mūsų protėviai čia įsikūrė labai seniai. Nemuno ir Neries baseinuose randamos vienos seniausių Lietuvos gyvenviečių, o krantai nusėti pilkapynais. Prie Nemuno ir Neries santakos įkurtas miestas turėtų švęsti gal 5 ar 8 tūkstančių metų gimimo dieną, o ne niekingus 650 metų, kai buvo sunaikintas…

Mieli kauniečiai, švęskite savo tikrąją gimimo dieną, o ne kažkieno išgalvotą. O ar ji sutaps su Hanzos dienomis ar dar kuo, tai visiškai nesvarbu. Svarbu viską teisingai pavadinti. To paties būtina palinkėti ir kitiems miestams bei visai Lietuvai.

Kas mes esame, kad šitaip elgiamės su savo protėvių atminimu, su savo istorijos (o tuo pačiu ir savęs) niekinimu? Mes esame pasiklydę, miegantys letargo miegu ar gal kanibalai? Tik mintame mes ne protėvių kūnais, o jų sielomis. Gal jau laikas atsitokėti, kol dar esame?

Čia pavaizduotas Kauno miesto sunaikinimas, kuris dabar švenčiamas kaip „gimimo“ diena:

Paveikslas „Kauno pilies apgultis“ (dail. A. Vaičekauskas, archeologo A. Žalnieriaus retrospektyvinė rekonstrukcija) | Vytauto Didžiojo karo muziejaus nuotr.

Paveikslas „Kauno pilies apgultis“ (dail. A. Vaičekauskas, archeologo A. Žalnieriaus retrospektyvinė rekonstrukcija) | Vytauto Didžiojo karo muziejaus nuotr.

Po 650 metų švenčiama Kauno miesto „gimimo“ diena:

Kauno Hanza dienos | kaunas.kasvyksta.lt nuotr.

Kauno Hanza dienos | kaunas.kasvyksta.lt nuotr.

Reikėtų ir šio kario žūties dieną paskelbti jo paties „gimimo“ diena:

Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Tokios dienos paskelbimas ir jos šventimas visiškai atitiktų mūsų dienų sampratą.

***

Alkas.lt: 2015 m. Kunigaikščio Vaidoto mechanizuotasis pėstininkų batalionas paminėjo 1362 m. įvykusį mūšį ginant Kauno pilį. Video įrašo autorius Virginijus Kašinskas (Tautosakos vartai).

Kategorijos: Istorija, Kultūra, Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Vaizdai ir garsai, Vaizdų aruodai, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *